Liiallinen

holhoaminen

ja sukulaisten sekaantuminen kahden aikuisen välisiin asioihin, mitä mieltä sellaisesta noin yleisellä tasolla?

26

708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minua saa holhota ja minun asioihin saa sukulaiset ja läheiset puuttua mielihyvin. Minä tykkään olla holhottavana ja holhoan itse myös mielelläni.

      • huomannut

        eräitten kohdalla.


    • stop kun ei haluta

      Näin kai sen ainakin pitäisi mennä.
      Monet mieluusti hoidattavat lapsia mummolassa, ottavat tukeakin vastaan.
      Toiset taas tahtovat olla täysin omillaan.
      Riippuu siitäkin millä mielellä ollaan yhdessä ja autetaan toinen toista?

      • lähinnä

        oli sellainen liiallinen sekaantuminen kummankaan kahden aikuisen tietämättä ja joka tulee ilmi jälkeenpäin.
        Sellainen saattaa vaikuttaa ihmisen koko loppuelämään.


      • toisten elämällä leikkimistä
        lähinnä kirjoitti:

        oli sellainen liiallinen sekaantuminen kummankaan kahden aikuisen tietämättä ja joka tulee ilmi jälkeenpäin.
        Sellainen saattaa vaikuttaa ihmisen koko loppuelämään.

        epärehellisesti selän takana. Ei kahta vaihtoehtoa mielestäni tuossa, hävetköön ja hävitköön omille elämänoloilleen!


      • aika lailla
        toisten elämällä leikkimistä kirjoitti:

        epärehellisesti selän takana. Ei kahta vaihtoehtoa mielestäni tuossa, hävetköön ja hävitköön omille elämänoloilleen!

        tätä foorumia ja treffipalstaa, riittääkö vai kerronko lisää?
        Pikkusysteri iski kyntensä sellaiseen paikkaan mihin ei olis kuulunut ja vielä virkansa suomilla valtuuksilla.


      • ihmettelijä?
        aika lailla kirjoitti:

        tätä foorumia ja treffipalstaa, riittääkö vai kerronko lisää?
        Pikkusysteri iski kyntensä sellaiseen paikkaan mihin ei olis kuulunut ja vielä virkansa suomilla valtuuksilla.

        levitellä sitten vielä lisää paskaako? Ymmärsinkö nyt oikein. Vai mitä haluat viestittää.Tämä palsta on keskustelupalsta ei muuta.


      • säännöt
        ihmettelijä? kirjoitti:

        levitellä sitten vielä lisää paskaako? Ymmärsinkö nyt oikein. Vai mitä haluat viestittää.Tämä palsta on keskustelupalsta ei muuta.

        koskevat kaikkia jotka täällä ovat syystä tai toisesta vai mitä?


      • ihmettelee?
        säännöt kirjoitti:

        koskevat kaikkia jotka täällä ovat syystä tai toisesta vai mitä?

        Jokainen on itse vastuussa, omista kirjoituksistaan. Jos, kirjoitus on asiatonta tai menee henkilökohtaisuuksien jotakin toista kirjoittajaa kohtaan tai on loukkaavaa. Niin tämän palstan sefu, poistaa nämä kirjoitukset ketjusta. Ei tässä ole minusta mitään ihmettelemistä. Saahan täältä omat juttunsa aina poistettua. Kannatta opetella tietokoneen käyttö ennenkuin tänne alkaa kirjoittamaan.Tämä nyt on ihan ystävällisesti kirjoitettu tiedoksi sinulle, mikäli olet ensimmäistä kertaa kirjoittamassa täällä. Ei, millään pahalla. Mutta, näin on. Liian herkkänahkaisten kirjoittajien ei pitäisi täällä kirjoitella, jos ei sitten kestä palautetta.Muilta kirjoittajilta.


      • täytyykin
        ihmettelee? kirjoitti:

        Jokainen on itse vastuussa, omista kirjoituksistaan. Jos, kirjoitus on asiatonta tai menee henkilökohtaisuuksien jotakin toista kirjoittajaa kohtaan tai on loukkaavaa. Niin tämän palstan sefu, poistaa nämä kirjoitukset ketjusta. Ei tässä ole minusta mitään ihmettelemistä. Saahan täältä omat juttunsa aina poistettua. Kannatta opetella tietokoneen käyttö ennenkuin tänne alkaa kirjoittamaan.Tämä nyt on ihan ystävällisesti kirjoitettu tiedoksi sinulle, mikäli olet ensimmäistä kertaa kirjoittamassa täällä. Ei, millään pahalla. Mutta, näin on. Liian herkkänahkaisten kirjoittajien ei pitäisi täällä kirjoitella, jos ei sitten kestä palautetta.Muilta kirjoittajilta.

        kestää jos se on asiallista ja nyt täällä onkin rauhallista ollut kaikin puolin ehkä kohdallani monestakin syystä. Siis kiitos palautteesta.
        En minä ole täällä ketään nimennyt vai olenko?


      • sanat vain
        täytyykin kirjoitti:

        kestää jos se on asiallista ja nyt täällä onkin rauhallista ollut kaikin puolin ehkä kohdallani monestakin syystä. Siis kiitos palautteesta.
        En minä ole täällä ketään nimennyt vai olenko?

        itse en osallistu kaikkiin ketjuihin. Vain niin, jotka ovat minusta mielenkiintoisia. Ja vastaan vain niille, joille haluan. Tämä on netissä olevaa aktiivikeskustelua. Aiheet, vaihtuvat, nimimerkit, eräänlaista interaktiivista keskustelua. Tapahtuu vain kirjoittamalla.Ei muuta, uutta toki.


      • Onni saitti
        ihmettelijä? kirjoitti:

        levitellä sitten vielä lisää paskaako? Ymmärsinkö nyt oikein. Vai mitä haluat viestittää.Tämä palsta on keskustelupalsta ei muuta.

        Onnittelut ilmojen haltijalle nappiin osuneen äänenestyspäivän johdosta.
        Huomenissa auringon kelpaa vaikka paistoa röllöittää...


    • Lisbet*

      Emme puutu kumpikaan aikuisten lapsiemme asioihin, eikä tulisi mieleenkään että olisi toisinpäin!!!!

      Minua ei suvun asiat ole koskaan kiinnostaneet,
      välimatkat ovat pitkät, joten harvakseltaan soittelemme, eipä muuta.

      • muunlaistakin

        puuttumista kuten jomman kumman puolison sisarukset esimerkiksi.
        Sellaiseenkin olen joskus törmännyt ihan sivullisena ja katastrofaalista on ollut lopputulos.


      • ................
        muunlaistakin kirjoitti:

        puuttumista kuten jomman kumman puolison sisarukset esimerkiksi.
        Sellaiseenkin olen joskus törmännyt ihan sivullisena ja katastrofaalista on ollut lopputulos.

        juoppo voi pilata muiden välit täysin,valheillaan ja kateudellaan.


      • sellaiseenkin
        ................ kirjoitti:

        juoppo voi pilata muiden välit täysin,valheillaan ja kateudellaan.

        olen törmännyt että juoppo tuttavapiirissä on saanut paljon hallaa aikaiseksi. Sellainen päästelee suustaan mitä vaan ja missä vaan.


      • lisäisin
        ................ kirjoitti:

        juoppo voi pilata muiden välit täysin,valheillaan ja kateudellaan.

        vielä että ulkokullatut ovat vielä pahempia.


    • hällä väliä

      sukulainen on vielä vaikeampi,sillä en haluaisi hylätä,mutta ei tee mieli olla yhteydessäkään,kun näkee kaiken niin ynseänä.
      Olkoon rauhassa sitten.

    • oli mitä

      hyvänsä, on pahaksi, niin holhoaminenkin, aikuisten ihmisten.

      Eläisivät ihmiset omaa elämäänsä, siinä on useimmille ihan tarpeeksi tekemistä.

      • olisi suotavaa

        todellakin mutta valitettavan usein kuulee jos minkälaisista tapauksista.
        Iäkkäät ihmiset hyvin usein käsittävät auttamishalun holhoamisena ja asioihin sekaantumisena.


      • niin voivat
        olisi suotavaa kirjoitti:

        todellakin mutta valitettavan usein kuulee jos minkälaisista tapauksista.
        Iäkkäät ihmiset hyvin usein käsittävät auttamishalun holhoamisena ja asioihin sekaantumisena.

        tuntea nuoretkin ihmiset, kun ylihuolehtiva(t) anoppi/anopit astuvat kehiin.


      • omallatunnolla
        niin voivat kirjoitti:

        tuntea nuoretkin ihmiset, kun ylihuolehtiva(t) anoppi/anopit astuvat kehiin.

        olla siinä suhteessa sillä en kovin usein vieraile lasteni luona juuri siitä syystä.


      • vain kuvitella,
        omallatunnolla kirjoitti:

        olla siinä suhteessa sillä en kovin usein vieraile lasteni luona juuri siitä syystä.

        kun kaksi ainoaa lasta solmi liiton, sitä äitien epäuskoa meidän selviytymisen puolesta.
        Varsinkin om äitini tuntui täysin elävän vain meidän kauttamme.


      • kuvitella
        vain kuvitella, kirjoitti:

        kun kaksi ainoaa lasta solmi liiton, sitä äitien epäuskoa meidän selviytymisen puolesta.
        Varsinkin om äitini tuntui täysin elävän vain meidän kauttamme.

        sen ainoan lapsen osan täysin, ei varmaan ole ollut helppoa.


    • Täti puskasta

      en ja emme holhoa lapsiemme elämää.
      Itse pyytävät keskustelua/apua/opastusta jos näkevät ongelmia omassa elämässä.

    • En viitsi täällä kertoa tarkempaan, mutta
      henkilökohtaisesti erään sukulaisen
      tunkeutuminen perheemme asioihin saa minut
      raivon partaalle.
      Lähetin hänelle tekstiviestin, jossa pyysin
      häntä jättämään omaisille ne asiat, jotka
      omaisille kuuluvat. Mutta ei. Hän sabotoi
      jopa käytännön asioita. Siis niitä asioita,
      jotka ovat omaisten hoidettavia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe