Öljysäiliön sijoitus?

Määä.

Voiko öljysäiliön sijoittaa autotalliin? Ensimmäinen kerros talossa on puoliksi maanpinnan alapuolella siis betoni kerros. Autotalli on tuossa kerroksessa eikä se virallisesti papereissa ole autotalli vaan varastotila eikä siellä koskaan ole autoa. Voiko öljysäiliön asentaa varastotilan nurkkaan ja tehdä suojaksi pari seinää vai miten pitää toimia. Saako öljysäiliötä edes itse asentaa vai pitääkö tähänkin työhön palkata niin sanottu ammattimies. Onko öljysäiliön uusimisprojekti luvanvarainen toimenpide. Suomessahan ei yleensä saa itse tehdä mitään.

14

7688

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tein jo

Mä tein asunnon varastoon öljy huoneen.
      Vaati toimenpideluvan!ja mestarin päällekattojaksi. P30 palosuojaus(2xkipsilevy)
      ja huoneen tuuletus(meno ja tulo).
      lisäksi täyttö ja huohotus putki ULOS säiliöstä.Valuma allas nailoni säiliölle. Ulkoseinään, täyttö putken lähelle kyltti mitä tavaraa putkeen työnnetään.
      Lisäksi polttimen öljynsaanti esto mahdollisuus täyttöpaikan läheisyyteen.
      ...tai ainakin näin suunnilleen mä tein ja läpi meni tarkastukset(rakennus ja pelastuslaitos )

• Hakko

Polttimen öljynsaanti esto, mikä systeemi tuo on?

• liplastin
        Hakko kirjoitti:

Polttimen öljynsaanti esto, mikä systeemi tuo on?

öljysäiliön päällä on venttiili joka suljetaan vaijerilla talon ulkopuolelta. Eipä tarvitse savusukeltajan mennä palavaan pannuhuoneeseen.

• säiliön saa

itse asentaa mutta putkityöt pitää jättää öljypoltinasentajalle. Häneltä saa todistuksen rakennustarkastajaa varten. Lupa tarvitaan kun säiliö tulee uuteen paikkaan. Tila pitää olla eristetty eli palo-osastoitu. Ja pannuhuone on sellainen tila. Varasto ei välttämättä ole.

• Määä.

Jos vanha säiliö ei mene tarkistuksesta läpi niin pitääkö sitä talvipakkasillakin odotella rakennuslupa päätöstä ja palkata mestari työtä valvomaan ennen kuin uuden säiliön saa asentaa.
        Kauan toimenpideluvan saannissa kestää. On toikin törkeätä rahastusta ettei putkitöitä saa tehdä itse.

• poltinta voi
        Määä. kirjoitti:

Jos vanha säiliö ei mene tarkistuksesta läpi niin pitääkö sitä talvipakkasillakin odotella rakennuslupa päätöstä ja palkata mestari työtä valvomaan ennen kuin uuden säiliön saa asentaa.
        Kauan toimenpideluvan saannissa kestää. On toikin törkeätä rahastusta ettei putkitöitä saa tehdä itse.

syöttää kanisterista tai jopa tynnyristä. Letkut vaan kanisteriin.

• Turisti2006

Aloita hankkeen suunnittelu käymällä rakennuslupatoimistossa sillä tarvitsee tehdä
      ainakin toimepideilmoituksen.

Tilan käyttötarkoitus voidaan muuttaa ed.ilmoituksessa.
      Jos autotallisi on ns.kellarikerokkesssa niin rakennustarpeiden tulee olla palamattomia eli 2*gyproc käy mutta tulee olla peltiranka välissä.

Osastoivan väliseinän miesluukkuineen sekä säiliön asennuksen voit kyllä tehdä itse, mutta kaikki putkityöt voi tehdä vain Ö-asennusoikeudet omaava putkiasentaja. Ed. hlö kirjoittaa asennustodistuksen ja pelastusviranomaisen käy katsastamassa lämmityslaitteiston . Tämän jälkeen sinun kotivakuutus vastaa mahdollisesta vahingosta, muuten ei !

• jo vaihtanut

laita vanhaan öljykattilaan pellettipoltin ja muuta lämmitysmuoto pelletille,niin mäkin tein ja olen tyytyväinen

• välisiiloon

selkä vääränä kallista pellettiä ja tuhkaa ulos kadulle.

• Määä.

Ei mulla ole tuollaisia summia rahaa että voisi pellettilaitteet ostaa. Hyvä pellettipoltin maksaa 3000€ ja siihen vielä siilo, kuljetin ja kaikki muut laitteet ja asennukset. Riittääkö edes 10 000€ että pääsee pellettiä polttamaan.

• sanyo gree..
        Määä. kirjoitti:

Ei mulla ole tuollaisia summia rahaa että voisi pellettilaitteet ostaa. Hyvä pellettipoltin maksaa 3000€ ja siihen vielä siilo, kuljetin ja kaikki muut laitteet ja asennukset. Riittääkö edes 10 000€ että pääsee pellettiä polttamaan.

laita sanyo co2, gree jäspi, daikin altherma.. tms

lampopumput.info

• halvalla pääsee
        Määä. kirjoitti:

Ei tarvitse siiloja, jos on valmis silloin tällöin itse täyttämään.

Tuossa ylimmässä on 84 kg:n säiliö, joten riittänee kun n. kerran viikossa-kahdessa ulkolämpötilasta riippuen täyttää. Hintaa on 5990,-
        Pienimpään joudut viemään parin-kolmen päivän välein, hintaa n. tonni vähemmän.

http://www.tulituote.com/ExtraFlame/LP30.htm
        http://www.tulituote.com/ExtraFlame/LP20.htm
        http://www.tulituote.com/ExtraFlame/LP14.htm

• ..

.

• Ö-L-J-Y

Onkos tuo autotalli lämmin vai kylmä? Jos siinä ei ole lämmitystä, pitää käyttää öljynä hieman kalliimpaa talvilaatua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33