goldwing

vingi

Mieleen tuli niinkin outo idea kuin että ostaisin goldwingin ensi kesäksi. Mitä sanotte kuinka pitkälle 1100:lla vois kuvitella ajavansa normaalit huoltotoimet tehden ennenkun tarvii koneremppaa tai muuta isompaa ajatella? Mitkä on heikot kohdat, mitä pitäs erityisesti ostaessa ottaa huomioon?

33

14299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kilometrin nielijä

      Kuka sen tietää riippuu pidosta ja huolloista kuinka on pidetty.

      1100 Pan european ajettu 110000, eikä merkkiäkään öljyn kulutuksesta eikä muustakaan.
      Toimii kuin ajatus.....

      Jokuset ajaneet kuulemma n.300000 ja vasta silloin ruvenneet harkitsemaan remontteja.

      Kunhan teet huollot niin tuonne asti pitäisi ainakin päästä.
      Honda on huoleton ;)

    • Blondimotoristi-Rouva

      no suurin asia goldvingissä huomioon otettava seikka on se että saatko sä sen nostettua liikennevaloissa ylös kun takana olijat alkaa vaikuttamaan hermostuneille,ja asia numero kaksi on se että sitä kutsutaan homosohvaksi ja ties miksi..ei oo mun keksimä nimitys.Jokainen saa vielä suomessa ostaa minkänäköisen pelin haluaa onneksi mutta minusta se ei enää ole moottoripyörä.
      nimim.nakupyörä on nam

      • sohvakuski

        kivaa kesää oikeille motoristeille:))


      • BmotoristiNainen
        sohvakuski kirjoitti:

        kivaa kesää oikeille motoristeille:))

        niin mä sanoinkin että se ei ole minun keksimä nimitys,mutta jokapyörällähän ne omat nimensä on..tuli mieleen goldwingin toinenkin nimi"kelomökki"..heh...jokainenhan meistä on oikea motoristi kuka milläkin vehkeellä ja minä naisena paljon pienemmällä kun se...ööö...sohva.Turvallisia ajokilometrejä :)


      • osaatko ajaa vai kuljetatko...
        BmotoristiNainen kirjoitti:

        niin mä sanoinkin että se ei ole minun keksimä nimitys,mutta jokapyörällähän ne omat nimensä on..tuli mieleen goldwingin toinenkin nimi"kelomökki"..heh...jokainenhan meistä on oikea motoristi kuka milläkin vehkeellä ja minä naisena paljon pienemmällä kun se...ööö...sohva.Turvallisia ajokilometrejä :)

        ajotaidot ja osaaminen kannattaa päivittää, harjoitella suljetulla alueella ja vasta sitten liikenteeseen, harjoittelu kannattaa aloittaa tasapainoilusta pyörän päällä ja työtämällä pyörää ja niin edelleen, ettei liikkelle lähdöt ja pysäytykset muistuttaisi ankan nousu ja lasku manöövereitä, kunniaa kaikille motoristeille:))


      • Naismotoristi edelleen
        osaatko ajaa vai kuljetatko... kirjoitti:

        ajotaidot ja osaaminen kannattaa päivittää, harjoitella suljetulla alueella ja vasta sitten liikenteeseen, harjoittelu kannattaa aloittaa tasapainoilusta pyörän päällä ja työtämällä pyörää ja niin edelleen, ettei liikkelle lähdöt ja pysäytykset muistuttaisi ankan nousu ja lasku manöövereitä, kunniaa kaikille motoristeille:))

        naismotoristina törmää jatkuvasti miesten aliarvioimiseen ja aika kuluu todistellessa että osaa edes KULJETTAA motskaria.
        Mutta yleensä jossain vaiheessa miehiltäkin hymy hyytyy.Ja varsinkin kun on vaalea ja pitkähiuksinen niin entistä enemmän kuvitellaan että ei tuu mitään hommeleista,enkä sanokkaan että olen mikään mestarikuski,mutta eipä tunnu olevan moni mieskään sen kummempi.


      • kyykkiä ikä kaikki
        Naismotoristi edelleen kirjoitti:

        naismotoristina törmää jatkuvasti miesten aliarvioimiseen ja aika kuluu todistellessa että osaa edes KULJETTAA motskaria.
        Mutta yleensä jossain vaiheessa miehiltäkin hymy hyytyy.Ja varsinkin kun on vaalea ja pitkähiuksinen niin entistä enemmän kuvitellaan että ei tuu mitään hommeleista,enkä sanokkaan että olen mikään mestarikuski,mutta eipä tunnu olevan moni mieskään sen kummempi.

        metsäänajettavia moottoripyöriä on kuulema kahdenlaisia, pääedeltä-ja jalatedeltä-, itse en haluaisi kummatkaan edeltä metsään ajettavaa mallia, heh, mukavaa kun kesä tulee. Kyllä se harjoitus on tarpeen kaikille, akstiivista ajokauden alkua kaikille, tasapuolisesti.


      • Naismotoristi
        kyykkiä ikä kaikki kirjoitti:

        metsäänajettavia moottoripyöriä on kuulema kahdenlaisia, pääedeltä-ja jalatedeltä-, itse en haluaisi kummatkaan edeltä metsään ajettavaa mallia, heh, mukavaa kun kesä tulee. Kyllä se harjoitus on tarpeen kaikille, akstiivista ajokauden alkua kaikille, tasapuolisesti.

        nii oliko vielä selkäsuorana metsään mallia?..juu toivotaan että kukaan ei aja tänäkesänä metsään eikä muitakaan onnettomuuksia sattuisi.


    • ropeli7

      kun huristaa eteenpäin. osta ja nauti. Se on minun paras harrastus mopolla ajeleminen. Minulla on tonninen honda. Tulisi pian kevät ja pääsee tielle...

    • tietoo..

      Tonnisella wingeillä ajelivat 70.000- 100.000 ilman murheita. Pienillä huolloilla sitten toista sataa. Seuraava sukupolvi 1100 oli samaa luokkaa, mutta kertoilivat säännöllisen huollon (öljyt ym) merkityksestä. 1200 oli joidenkin mielestä huonoin wingi. Siinä oli joillain laturi ym pieniä murheita. 1500 taas ( omistaa sellaisen) on kestoltaan omaa luokkaa. Ensimmäisiä 87 mallisia ja 88 mallisia on vielä liikenteessä paljonkin ja just sellaisia joihin ei ole mitään tehty. Uusista 1800 en sano mitään, koska kokemusta ei ole.
      Jos 1100 oot ostamassa, niin kato ettei öljyä vuoda ja vaihda remmi jo heti suosiolla. Samoin kato, että kepin nivelet on kunnossa ja jos vielä puristukset mittaat, niin ei kai siinä sen kummempia oo. Puhdas paisuntasäiliö taas kertoo, että vedet ja öljyt ei oo käyny sekaisin ja nesteetkin joskus vaihdettu.

      • Dirty-Harri

        Hei miksi pitää tehdä niin suuri numero siitä minkä pyörän omistaa ( millä ajaa ). pikkaisen enempi motoristi "me" henkeä. GW Club Finlandissa on noin 800 jäsentä..en kyllä kaikkia tunne, mutta en oo vielä toistaiseksi homoihin törmännyt. ja mitä tulee pyörän valintaan, niin se voi johtua pitkälti myös kauniinman sukupuolen "nainen" edustajan mielipiteestä..se kun nyt vaan on niin tärkeää missä ja mitenkä istuu kyydissä (ei roiku)kun ajetaan useampi satakilsaa päivä kuukaudenkin ajan (loma).niin ja Gold Wing sattuu nyt olamaan ainoa merkki tällä hetkellä missä on vakiona Airbag ja navi..helpottaa liikkumista varsinkin tämä jälkimmäinen..ps. se ei todellakaan tee kenstäkään huonoa kuljettajaa jos on syntynyt tyttölapsena. Hyvää kesää kaikille.."turvallista matkaa"


    • cc

      Niin ja tuo minun 1800 malli sai juuri ensimmäisen 100 000 rikki ja kone käy kuin uudessa. Kilometrejä tullut 25th. kaudessa joten kerron 4 vuoden päästä kun 200 000 naksahtaa rikki ja onko ollut harmeja tässä välissä. Kerhossa useita sen verran ajettuja joten eiköhän tämäkin kestä. Ajellaan... ;o)

      • wäiski

        Argentiinalainen Emilio Scotto ajoi 1100 goldwingillä 10 vuotta yhteen putkeen käymättä kotona 735000 km ja 279 maata ilman moottoriongelmia.
        Googlettamalla Emilio Scotto asiasta löytyy lisää tietoa.


      • Hondagl1800

        Taitaa olla vähän yläkanttiin tuo juttu, kun tietääkseni maitakaan ole kuin pikkasen päälle 200. Olikohan se tämä kaveri, kun kävi alkuvuosina yötä kotona😊 Wingi, varsinkin 1800 on kyllä vankka ja kestävä pyörä. Taitaa Suomessakin olla yli 400 tkm ajettu, ja ilman avaamista.


      • Jutustelija1
        Hondagl1800 kirjoitti:

        Taitaa olla vähän yläkanttiin tuo juttu, kun tietääkseni maitakaan ole kuin pikkasen päälle 200. Olikohan se tämä kaveri, kun kävi alkuvuosina yötä kotona😊 Wingi, varsinkin 1800 on kyllä vankka ja kestävä pyörä. Taitaa Suomessakin olla yli 400 tkm ajettu, ja ilman avaamista.

        Jotkut täällä saattaa ehkä sotkea mobiiliikäisen Gold Wing 1100:dan uudempaan Pan Europeaniin joka EI ole Gold Wing.

        Ja tuo Emilio Scotti on aivan oikea henkilö joka todella kuritti Gold Wingiä ympäri maita ja mantuja.

        Ja tuo joka kävi alkuvuosina yötä kotona olen minä, on nääs nähtävää myös lähellä kotia.


      • Vermeitä
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Jotkut täällä saattaa ehkä sotkea mobiiliikäisen Gold Wing 1100:dan uudempaan Pan Europeaniin joka EI ole Gold Wing.

        Ja tuo Emilio Scotti on aivan oikea henkilö joka todella kuritti Gold Wingiä ympäri maita ja mantuja.

        Ja tuo joka kävi alkuvuosina yötä kotona olen minä, on nääs nähtävää myös lähellä kotia.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.es/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html


    • pödeeee

      kyl se on niin että vertailussa tiellä ajoa ja nk.touring mukavuutta honda goldwing 1200,1500,1800 ihan mikä vain noista niin mukavin pyörä on tien päällä ajaa,on ollu yamahoita mulla ja bmw jne niin ja se ontietty makuasia mut testis goldwing sai 95,1%äänistä ja oli ylivoimanen touring pyörä,metsäänhän sitä ei ole tarkoitettu,niihin löytyy crossit jne.oli pyörä mikä vaan pääasia on että on ja on motoristi.

    • Honda4

      Vaihdan 1100 Wingin heti Harrikkaan kun rahat on kasassa.
      Ei mitään positiivistä kerrottavaa 1100:sta!

    • Hape 60

      Moi, ja kauniin kesän odotusta.Ostin ite goldwing 1200 ja tosipieni pyöräkokemus.Joten envoi puhua millään stvällä rintaäänellä.Mutta kivantuntunen pyörä on tiellä ajaa.Painoahan tietenkin oudokseltaan on.Olev Valkeakoskelta onko täälläkanttilla matka kavereita?

      • HGW56

        Moi, samanlaisen ajattelin hankkia, onko sulla hyviä kokemuksia?


    • Mikset osta....

      samantien avoautoa? Lähes samat ominaisuudet ja hintakin. Huollot kylläkin halvempia.

      Yksi hyvä nimitys Wingille homosohvan sijaan, minkä kuulin, on: Avo-Civic.

      • HGW56

        Tämä nyt ei ainakaan ollut mikään vastaus kysymykseen jota en edes ollut esittänyt.
        Suomalainen tapahan on vastata, kun ei kysytä ja vaieta kahdella kielellä, kun kysytään?
        En tarvi autoa, minulla ikävä kyllä on jo, teen sillä työni.


      • Kultasiipi!
        HGW56 kirjoitti:

        Tämä nyt ei ainakaan ollut mikään vastaus kysymykseen jota en edes ollut esittänyt.
        Suomalainen tapahan on vastata, kun ei kysytä ja vaieta kahdella kielellä, kun kysytään?
        En tarvi autoa, minulla ikävä kyllä on jo, teen sillä työni.

        Miksi päädyit 1200 malliin?
        Itse kun olen "iskenyt silmäni" tuohon 1500:een ja sen hankkiminen "kutkuttaa" mieltäni. Tuntuu olevan tarjontaa sekä ko mallista, että siihen saatavista lisävarusteistakin (kaikesta kiiltävästä)


    • Juha H

      Sainpa tässä muutama viikko sitten hommattua 1500 Wingin. Mutta sitten pienen ajoreissun jälkeen huomasin oikeanpuoleisen sivipaneelin akun kohdalta lähteneen omille teilleen,ja etsinnöistä huolimatta sitä ei enää löytynyt. Oli ilmeisesti tullut huolimattomasti paikoilleen kun irtosi. Eli mahtaiskohan kellään olla nurkissa joutilaana kyseistä paneelia. Väri on viininpunainen, mutta huomioin muunkin väriset. Loistopeli tienpäällä matka-ajussa.

    • Anonyymi

      Ei hullumpi idea

    • Minä sain käsiini 99 mallin millä ajettu 37000 km

      • Anonyymi

        Mailia?


    • Anonyymi

      mistä löytyy honda gl 1200 1986 käyttö kirja ?

      • Anonyymi

        Sitä samaa,että 1200 käyttökirjaa olen haeskellut kissojen,ja koirien kanssa,mutta ei vaan löydy!Meinaan suomen kielisenä!


    • Anonyymi

      Mikäs ois sitten heterosohva? Sopis paremmin mun tyyliin, mutta iso ja katettu matkapeli oltava.

    • Anonyymi

      Mikähän v.... pelle tuo matti viikate mahtaa olla? Yrittää päteä jollain "vanhoilla vermeillä" useilla palstoilla. Aika säälittävää touhua. Honda rules!!!

      • 😂😂😂

        Vanhat vermeet on parempi kuin ei vermeitä laisinkaan.

        Mutta toki perus ihmisoikeus on pätevä ja ajan/preferenssien mukainen verme.

        Jokaiselle sellainen mieluinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe