danfos PVG 32 tropo

trahata

onko muilla ollu ongelmia ko. sähköllä esiohjatun venttiilin kanssa ,hydrauliikka sinänsä toimis mut ne sähköpotikat venttiilip.lakkaa toimimasta tai sylinterin liike jää päälle jos laittaa uuden 500e mustan mötikän niin taas pelaa mut käy kalliiks,12vlaite kronos5ooo valmetin 6ooo.ssa tassun ohjaukset on on/off mallia jane on pelittäneet aina hyvin .traktorista on vedetty omat sähköt kuormaajan valkoselle rasialle asti ettei ole pelkän valopistokkeen varassa .hyviä neuvoja odotellaan

12

8686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on hyvä

      tuli ajatus että propossakin on sisällä normaali kela jossa sisänen jännitteen säädin ulkoisella ohjauksella. niin että jos venttiiliin pistäis normaalin kelan jota sitten ohjais tehopotikalla, pitääs vaan rakentaa kahvasta alaken itse siten että kahvassa olis tehopotentiometrit, kahvan liikuttaminen kääntäs potikkaa ja ohjais edelleen kelaa. Osat olis ainakin halpoja.

      • trahata

        sähköpotikan voi kyllä purkaa ,sisältä löytyy 4rautasydäntä ja jonkinmoiset takaiskut,joskus voiolla hapettumaa tai ruostetta käämi ei haise palaneelle ,mitäs teet


      • trahata

        käsittääkseni ihan ekat tropot toimikin juuri noin kun kerroit,12v keskellä 3v toiseensuuntaan ja6v toiseen


    • Käpyselänalla

      "mustassa mötikässä" ko.ohjaimia valmistetaan Danfosilla tiukan laadunvalvonnan alaisuudessa.
      Olen valmis väittämään että "mustan mötikän" rikkoontuminen ei ole syy, vain seuraus.
      Hydrauliikan suunnittelu- ja asennus ovat "ammattimiesten- tai naisten" hommia. Aloittelijat älkööt vaivautuko.
      Tuloksena on ainoastaan sarja "koottuja selityksiä"
      Onnistuneelle asennukselle on ainoastaan yksi konsepti, epäonnistuneelle niitä riittää laajasti.
      Syy, miksi on-of venttilit toimii, on todennäköisesti siinä, että öljyssä olevat epäpuhdaudet ovat vielä niin vähäiset, ettei sillä ole vaikutusta "enempi kinthaat käessä tehhyille" on-of venttiileille.
      Näitä "mustiamötiköitä" on myöskin 2 eri sorttia, toinen on "asennon ilmaisulla" ja se on herkempi epäpuhtaalle öljylle.
      Olettaakseni et tarvitse ko. ominaisuutta, joten osta seuraava "musta mötikkä" hieman halvemmalla.
      Danfoss, kuten kaikki valmistajat ovat laittaneet kiertoon huippuosaajansa, (Pekka Ritvanen) Olettaakseni vielä Pentti Eskola toimii, hän puhuu samaa kieltä asiakkaiden kanssa (wanha horisko) Uuden polven kanssa saat yhdeyden mutta todennäköiseti et ymmärrä mitä he kertovat.
      Näin Maailma makaa.
      Itse olen hakenut apuni Mikkelin Hydrauliikalta, ko. yrittäjä on wanhanaikainen, ei tiedä mitä kiire on, mutta ei laskukaan aina ole välttämättä suuri.
      Jossakin Viestissäsi oli että 0-asento on jotakin volttia, tarkalleen ottaen se on 1/2 käyttöjännitteestä. Jos kone on seis, akkujännite on 11V 0-asento on tarkalleen 5,500V Kun kone käy, ja lataa innokkaasti 14,4V 0-asento on 7,200V.
      Suunta A- 100% on tästä aina 1/4 alaspäin- Suunta B- 100% on tästa 1/4 ylöspäin.
      En ole mikään asiantuntija, ainoastaan kuluttaja, joten vastuu siirtyy lukijalle.
      Pihkantuoksuisin terveisin

      • trahata

        niin varmaan onkin mutta .kysymys kuuluu .miksi se sähkösäädin osa ei kestä eli mikä on vian varsinainen aiheuttaja sitä ei ole mulle kukaan osannut selvittää uskoisin kuitenkin että vika löytyy sähköistä ei niinkään hydrauliikasta koska koneen muut hytr,hommat on aina pelittäneet moitteitta


      • Käpyselänalla
        trahata kirjoitti:

        niin varmaan onkin mutta .kysymys kuuluu .miksi se sähkösäädin osa ei kestä eli mikä on vian varsinainen aiheuttaja sitä ei ole mulle kukaan osannut selvittää uskoisin kuitenkin että vika löytyy sähköistä ei niinkään hydrauliikasta koska koneen muut hytr,hommat on aina pelittäneet moitteitta

        Danfoss on aina ollut edelläkävija hydrauliikan kehityksessä, esimerkikisi, kun toisilla valmistajilla karan sovitettiin jokainen "omiin reikiinsa" hoonaamalla, tai käytettiin värimerkittyjä eri kokoisia karoja toleranssien vaihtelun myötä, Danfoss toimitti vain yhtä kokoa karaa, ja se mahtui joka reikään. Se oli suuri ihme silloin ennen. Nyt koneistus tekniikka on kehittynyt, että korvaavien venttilleiden valmistajatkin on päässet samaan erinomaiseen tarkkuuteen.
        "mustien mötiköiden" kanssa on tuotekehitys ollut "haasteellista" lähinnä niiden hydrailisten osien pienten välysten myötä.

        Mikäli käytät Danfossin toimittamia ohjainvipuja, on erittäin epätodennäköistä, että vika on sähköissä.

        "Mustaan mötikkään" menee ohjausjännitteen lisäksi, käyttöjännite ja 0V, -maa.

        Nämä ei kulje Danfossin ohjainten kautta.
        On teoriassa mahdollista että näiden johdinten kautta voisi saada syötettyä egergiaa joka rikkoisi ohjaimet.

        Jos koneessasi on terve akku, se on erittäin hyvä häiriöiden, ja jännitepiikkien "syöjä" yleensä suorin tie akusta on paras tie. Tietenkin aina täytyy laittaa sopiva varoke, sekä virtakytkin.
        - Maa (0V) puoli on tasan yhtätärkeä kuin plussa puolikin. Käytä kunnollisia laadukkaita tarvikkeita, riittävän pinta-alaisia johtimia, sekä oikeita johtoliittimiä.
        Lelukaupan ABIKOT voit kernaasti jättää tenavien ilta-askarteluihin, siellä niiden aiheuttama vahinko on minimaalista, toisin kuin koneissa.
        Hommaa kunnolliset itsesäätyvät kaapelikenkien puristus pihdit, sekä eristämättämiä ammatilaisten käyttämiä liittimiä.

        Vaikka edellä mainittu on TEORIASSA mahdollista, en silti usko että siinä on vika.

        Tämän lyhyen ajan jonka kuluessa olen nähnyt Danfoss venttiileitä, on selvitettyjen vaurioden yleisin syy ollut hydraulinesteen epäpuhdaudessa.

        Elektroniikka on erittäin helppo rakentaa kestäväksi, se ei väsy kuten teräs. Eri asia haluaako valmistaja uhrata muutaman prosentin lisää valmistuskustannuksiin, kun laite menee vanhanaikaseksi muutamassa vuodessa.

        Surkeimmissa tapauksissa asiakas kuljettelee parinkymmenen vuoden ikäistä "purkkia" ja kyselee mistä saisi uuden muistipatterin. Ymmärtäisi jo suosiolla että ei enää eletä entistä aikaa.

        Mustan mötikän ohjaushan tapahtuu seuraavasti.
        käyttäjännitteestä 50% = neutraali, siitä - 25% alas = portti A 100%( käyttöjännitteestä 25%), neutraalista 25% ylöspäin = portti B 100% (käyttöjännitteestä 75%)

        Jos "mustaan mötikkään" annetaan ohjausjännite, joka poikkeaa suosituksesta yli 10%, ohjaa järjestelmä karan neutraaliasentoon, paiskaa hanskat tiskiin, ja jää HÄIRIÖtilaan odottamaan resetointia.

        Esim: käyttöjännite on tasan 12,000 V ohjataan suuntaan A kun jännite on 3.000 V on ohjaus täysillä, jos jännite laskee n.2,5V menee ohjain HÄIRIÖtilaan.
        Samoin jos ohjataan porttia B jännitteen ollessa 9,000 V on karatäysin auki, ennen 10 v tasoa, on ohjain HÄIRIÖtilassa.

        Tärkeää on muistaa: Kaikki toiminnat perustuu KÄYTTÖJÄNNITTEESEEN, mikä se kulloinkin on, ei 12V tai 24V jännitteeseen.
        Ohjain ei "mittaa" jännitettä vaan "vertaa" käyttöjännitteeseen.

        Kun "musta mötikkä menee häiriötilaan siinä oleva (jos on) LED muuttuu vihreästä punaiseksi.

        Häiriötila resetoidaan katkaisemalla virta järjestelmästä, ja kytkemällä uudellee.
        Tästä syystä "esihistoriallisella kaudella" ohjain vivun keskiasennossa oli mikrokytkin, joka katkaisi virrat järjestelmästä molempien ohjainvipujen ollessa neutraaliasennossa.
        Jos tuli häiriö, käyttäjä resetoi järjestelmän edes huomaamatta että jotakin on tapahtunut.

        Se miksi vain "mustien mötiköiden" venttiilit rikkoontuu, johtuu niiden erittäin tarkoista sovituksista.
        Jos ostat "halvemman" ilman asennonilmaisua olevan "mötikän" se toimii laitteessasi varmemmin, ja "hienomman" venttiilin lisä ominaisuuksista ei laitteesasi ole oleellista hyötyä.
        Ku menet Danfoss kauppaan, laitat "mötikän" tiskille, ja haluat samanlaisen, tietysti myyjä tekee niin ja myy samanlaisen.

        Joten jos omat eväät ei riitä, Danfossilta saat apua, jos saat elävän Fossiilin Pentti Eskolaan yhteyden, nuorempi polvi on vähintään yhtä viisaita- ja tietäviä, mutta pahoin pelkään ettet ymmärrä mitä he puhuu, en minäkään.

        Seuraava vaihtoehto on Juhani Lindgreen, Mikkelin Hydrauliikka, 050-500 651 101. Jussilla riittää aikaa, ja tarmoa asiakkaiden ongelmien ratkaisuun, myy komponentit, tekee koneistukset ja tietää kaiken hydrauliikasta sekä sähköstä, eikä välttämättä maksa paljon.
        Mitä vaikeampaa, sitä innokkaampi Jussi on.

        Danfoss on takuulla toimiva järjestelmä, on itsestäsi kiinni jos et saa näillä avuilla sitä toimimaan.

        Rohkein mielin eteenpäin.


    • Tyypin

      Sähköpäät on pöydässä. Eräs ongelma 149 tyypissä on että jos säädät kahvassa olevista potikoista liikkeitä nopeimmiksi niin sähköpäät käyttäytyvät juuri kuvaimallasi tavalla. Jos sinulla on käytössä vanhemmat kahvat jotka vaativat ehf ja ramppisäädön ehr niin tuon tyyppistä sähkövikaa ei pitäisi olla.
      Mulla vois olla sähkökuvia ko vempeleistä

    • insinööri

      Painesuodatin painepuolelle.

      • Anonyymi

        Ehdottomasti KYLLÄ! Suurin ero Monsun-Tisonin ja Danfossin välillä on että Monsun-Tison käyttää esiohjauspuolella painesuodatinta.


    • Anonyymi

      Näin lyhyesti...

      On/Off tyypin kela kaikille selkeempi ymmärtää... ei virtaa.. ei toimi...

      Propossa taas ...jos johtimessa kosketushäiriö (olikos signaali johto tai virta..jompi kumpi)... aiheuttaa se propokelojen päälle kytkeytymiseen toiseen suuntaan... tämä käy jos sulake palaa tai johtosarjassa / pistokkeessa vaurio... näin on parikertaa käyny. Luulin aluksi että kela paska mutta eipäs ollutkaa

    • Anonyymi

      vai että tropo. se on proportionaaliesiohjausventtiili

    • Anonyymi

      Mikä on tropo? Propoko eli proportionaaliventtiili?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      58
      3703
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      72
      3085
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

      Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      53
      2281
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

      p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      14
      1510
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

      Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      65
      1289
    6. Mikä tekee naisesta

      Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      86
      1146
    7. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

      JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      981
    8. Varusmiehen kuolema

      Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      23
      981
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

      Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      955
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

      Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      47
      942
    Aihe