Topan kuivat purut

avun tarpeessa

Juu eli tarvis vähän apua ku ostan aina mieluiten ton bonuksen kultaisen topan (maxin tai normin).
Mulla vaan aina käy sellanen pikku juttu että n. viikon päästä kaikki purut ovat jo kuivia.
eli onko mahdollista jotenkin esim. kostuttaa tai ehkäistä purujen kuivuminen. Tätä kyselen koska on vittumaista kääntä siitä hiekasta mitä toppaan aina jää... varsinkin kun en itse niin usein polta että toppa menisi ikinä yhdessä viikossa

40

20281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tupakkimiess

      Jos tosiaan poltat noin vähän niin ehkä kannattaisi panostaa miniaskeihin niin kauan kun niitä nyt vielä saa? Tai miksi sun ylipäätään pitää ostaa tupakkia kun sitä noin vähän menee? Ja en mä tiedä voiko tota kuivumista mitenkään estää...itellä siitä ei ongelmaa ole kun normiaski kestää korkeintaan sen kaks päivää.

      • avun tarpeessa

        no kyllä mulla se menee maxi ASKI päivässä sit ku niitä ostaa mutta ku oon niin ulkonaliikkuja että ei aina vaan jaksa kääntää...

        Siinä on vaan sellanen juttu että toi tehdas tupakki ottaa jostain syystä mua keuhkoon.


    • losttoo

      Laitapa sinne toppaan perunan tms.kuorisuikaleita .Purut imee niistä kosteutta.Älä jätä pitkäksi aikaa ettei tule liian märiksi.Purujen määrästä riipuen ehkä joku 30-60min.

      • awduioh

        käy myös erinomaisesti


      • irstas sika
        awduioh kirjoitti:

        käy myös erinomaisesti

        kostuta filsuja veteen, purista isoimmat vedet pois ja pidä purujen joukossa silloin tällöin, älä unohda, voivat kostua liikaa


    • viileässä

      Kannattaa pitää jossain viileässä, kuten jääkaapissa tai ikkunalla. Joka kerta kun oot kääntäny niin suljet topan hyvin ja puristat ilamat ulos. mulle kestää kuivumatta helposti yli sen viikon verran.

      • pall mall

        Pall mallin purut on todettu pitkäkestoisiksi. Sininen on melko maukasta.


    • parempi maku

      Lorauta täyden topan sekaan ihan pieni määrä vaahterasiirappia ja sekoita hyvin. Puruista tulee taas tuoreen tuntuisia (ja myös pysyvät sellaisina), lisäksi aromi paranee ja pehmenee huomattavasti.

      Egyptiläiseen makutupakkaan tyypillisesti lisätään omenankuorta ja hunajaa.

      Indonesialaisissa kretekeissä tupakanmausteena käytetään neilikkaa siirappia sisältävää maustekastiketta (kymmeniä muitakin mausteyrttejä parantamaan makua).

    • bomber

      kastele venntejä 2-3 kappaletta ja jätä yöksi ne sinne laita ventit eri kohtiin

      • ukleee

        haluat lisää makua käytä venttiä jonkun hedelmän kuten appelsiinin mehussa ja kuivaat ventin silleen et se on hieman kostea.. tullee mehukas maku


    • thomas87

      joo ootkos kaheksaatoista.meinaan jos et oo,niin varaudu,että lähiaikoina et saa röökii niin hyvällä,kuin ennen.meinaan ne savukkeet ja muut syöpäaineet pistetään pois lasten silmistä.joten kannattasko lopettaa koko touhu.ite en jaksa polttaa kun ei oo rahaakaan.oot varmaan joku 15v joka nyt esittää niin vitun kovaa kun on ysillä.mutta totuudessa jokainen jolla on huonot elämän tavat on täysi luuseri.:D ps:en tehnyt tätä viestiä vittuillakseni,haluun vaan,että todella moni harkitsisi 2 kertaa pistääkö tuon syöpämyytin suuhun vai ei.:)

      • viisaspippeli47

        joo hyvä sun on sanoa "87" kakara.jos jätkä on jääny kiinni piippu bonukseen,niin sithän on.mua ainakaan ei vois vittu vittuakaan kiinnostaa mitä muut ihmiset tekee.mulle siis on ihan sama vaikka joku ottas perseestään paskaa,kuivattais sen ja polttas.vaikka kadulla!ei vittuakaan liikuta.:Dite poltin 5 vuotta siteen l&mmän mentholin paskaa ja oli ihan joosepin perseestä,kun piti ravata viien minuutin välin röökillä.siis hyväähän se oli,mutta vitutti kun joutu vetää henkeen ja pilaamaan keuhkoja.mulla oli semmonen juttu,että ainakun poltin mua hävetti ja mulle tuli huono omatunto.mut vittuukos se kellekkään kuuluu,kuhan nyt kerroin.lopettas ton turha röökin teon sanon minä.


      • ngf
        viisaspippeli47 kirjoitti:

        joo hyvä sun on sanoa "87" kakara.jos jätkä on jääny kiinni piippu bonukseen,niin sithän on.mua ainakaan ei vois vittu vittuakaan kiinnostaa mitä muut ihmiset tekee.mulle siis on ihan sama vaikka joku ottas perseestään paskaa,kuivattais sen ja polttas.vaikka kadulla!ei vittuakaan liikuta.:Dite poltin 5 vuotta siteen l&mmän mentholin paskaa ja oli ihan joosepin perseestä,kun piti ravata viien minuutin välin röökillä.siis hyväähän se oli,mutta vitutti kun joutu vetää henkeen ja pilaamaan keuhkoja.mulla oli semmonen juttu,että ainakun poltin mua hävetti ja mulle tuli huono omatunto.mut vittuukos se kellekkään kuuluu,kuhan nyt kerroin.lopettas ton turha röökin teon sanon minä.

        jos on saatana alottanu ni sitä ei lopeteta enneku nii itte päättää ja joittenki ei siihe palio tarvi puttua


      • Anonyymi

        Eipä sustakaan mitään apua ollut pikkuinen aivopieru. Hanki elämä kun ei tässä mistään tuollaisesta ollut edes kyse. Aivokääpiö.


      • Anonyymi
        ngf kirjoitti:

        jos on saatana alottanu ni sitä ei lopeteta enneku nii itte päättää ja joittenki ei siihe palio tarvi puttua

        Haistakaa perse aivopierut kun ei tässä ollut tuosta edes alunperin edes kyse!


    • toi.mii

      Kuse sinne purujen sekaan, antaa pikantin aromin eikä hetkeen kuivu.

      • just kokeilin

        juu kyl perunan kuoret toimii


      • akselipakseli1995
        just kokeilin kirjoitti:

        juu kyl perunan kuoret toimii

        vitun paskat.mul säily l&m sinisessä topassa purut ihan kosteina ja tuoreina viikon.vaikka niis ei ole edes muovia.nyt olen poltellut tehdasvalmisteisia.ja on mulla tuolla toppakin.:D


      • ccfcd
        akselipakseli1995 kirjoitti:

        vitun paskat.mul säily l&m sinisessä topassa purut ihan kosteina ja tuoreina viikon.vaikka niis ei ole edes muovia.nyt olen poltellut tehdasvalmisteisia.ja on mulla tuolla toppakin.:D

        montas vuotta oot pitäny toppaa takataskussa ihan näönvuoks (:?


      • Anonyymi
        just kokeilin kirjoitti:

        juu kyl perunan kuoret toimii

        Ja pari vedellä kastettua filtteriä ajaa paremmin asian. Eikä jää rosamundan makua


    • Timpz

      Helposti!
      Kaveri teki sillein että laittoi 2 kurkunpalasta ja voila oli hyviä.. vaikka olivatkin ennen ollut todella kuivia

    • neuvo

      kannatta uittaa pari-kolome vilsua kahvissa ja jättää n.tunniksi sinne toppaan, pitää toppa lämpimässä ja tunnin kuluttua nakata ne kahvi-vilsut poies.
      tällä konstilla saat HEMMETIN hyvää ja aromikasta tupakkaa joka ei pistä keuhkoon eikä pala liian nopeasti (KOSTUTA vilsut kahvissa ÄLÄ kastele muuten ropoistä tulee liian märkiä eikä ne pala.)

      • kääntö on vaikeaa

        Jännä idea, jos osaisin kääntää niin kokeilisin... Toimisikohan tavallisilla savukkeilla?


    • taas tämmönen"niksi"

      ja yks niksi joka tuli tosta kahvilla kostuttamisesta mieleen on seuraavan lainen:
      kun olet keittänyt kahvia, niin sen jälkeen kun vedet on menneet koneen läpi ja kahvi jauheet suodattimen sisällä ovat kuumia ja märkiä, pistät kuivan tupakan topasta siihen kahvijauheen päälle ja annat sen kuuman höyryn kosteuttaa tupakan puruja sen aikaa kunnes ne tuntuvat sormiin kosteilta. tuossa tarttuu hieman kahvista jotain makuja tupakkaan mutta ne ovat minun mielestäni tervetulleita.
      tuo saattaisi toimia myös aski tupakalla, mutta uskoisin että ainakin se paperi muuttuu ruskeaksi, mutta minulla ei ole kokemusta siitä.
      jos joku viitsii kokeilla niin voisi myös ilmoitella tänne.

    • asdfghjkl666

      vittumaisinta on se ku ostat topan ja se on valmiiks kuivaa .____.

    • pall mall red

      Yks kaveri kerto et kastelee ventin iha kokonaa ja laittaa toppaan ja antaa olla yön yli nii pitäs kuulema auttaa

    • tumppiiii

      oisko ees tiivistämine kääntämise jälkee?

    • tieättämötän

      Saako kysyä että mitä haittaa siitä on että ne kuivuu? :D

      • perkeleen.jonnet

        kuivista puruista vaikeampaa kääntää.


      • Anonyymi

        Et vissiin ole sitten koskaan kääntänyt sätkää sellaisesta rantahiekasta. Jos käy niin hyvä munkki, että edes puolet siitä purusta on vielä jäljellä sytyttäessäsi, niin varmaa on, ettei tarvitse imaista kuin kerran, niin se tupakka olikin sitten jo poltettu. Sehän palaa kuin ruuti.


    • itetää tietää

      Nei pysy siin paperissa vaa ennenko ehtii sytyttää ni sisukset pölähtää ulos. Se haitta.

    • Jasperi12

      Kioskin täti ei myynyt mulle tupakkaa kun olen vasta 12v.

    • Jebulisjee

      Kuset ja paskot sinne purupussiin niin kostuu purut ja aromiparanee.

      • Anonyymi

        Ääni tälle!


    • Anonyymi

      poltin kuivii purui yks päivä ja si tuli pään särky et voiskoha se johtuu niitte kuivuneitte purujen poltost vai jostai muusta?

      • Anonyymi

        Tuskinpa. Ei ainakaan mulla ole pää alkanut kuivista purusta särkemään tämän liki 37 vuoden tupakointiuran ajalta. Pikemminkin särky tulee siitä, että verisuonet supistuu, eikä happea kulje päähän.


    • Siihen on kikka, kannattaa pistää toppaan kostea perunan kuori.

    • Anonyymi

      Pistä kuuman lämpöpatterin päälle ja anna olla 10 minuuttia. Purut ovat kosteita.

    • Anonyymi

      Vanhan kansan viisaus että omenaviipale purupussiin👍

    • Anonyymi

      Laita toppa pakastimeen ja jäädytä sulatuksen jälkeen purut ovat taas aivan tuoreita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe