mikä suurennos pienariin

.22cal

Moi!
Tuli ostettua uusi pienoiskivääri ja kyselisin kokemuksia kiikareista yleensäkin..

Millainen suurennos on sopiva?
olen ajatellut joko 6-24*50 tai 3-9*40,koska nuo molemmat löytyvät halvalla zos:n tekeminä,onko parempia vaihtoehtoja?

ei nyt kuitenkaan aleta puhumaan,että osta 2000e:n kiikari,niin jo näkyy vaan puhutaan halvahkoista putkista...

3

732

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kestävä ja luotettava

Pienoiskiväärillä yleensä ammutaan korkeintaan noin 100 metrin matkalle. Mielestäni 4 kertainen kiinteä suurennos riittää sellaiselle matkalle. Kiikari voisi olla esim. 4*30 jolloin se riittäisi hämärässäkin, lähtöpupilli yli 7mm. Rakenne olisi yksinkertainen joten se olisi mahdollista rakentaa halvalla kestäväksi ja luotettavaksi. Ongelmallista zoom-okulaaria ei tarvita. Parallaksi voitaisiin korjata kiinteästi esim 75 metriin, ei parallaksisäätöä. Säätötorneja ei olisi koska niitä ei ilmeisesti halvalla pysty tekemään varmasti toimivina ja epävarmasti toimivista ei ole hyötyä, paitsi hintaa nostamassa.

... No joo, eihän sellaisia kiikareita ole olemassa, haaveilinpa vain...

3-9*40 varmaan riittää loistavasti pienoiskiväärille. Kannattaa ehkä pitää zoom-okulaari vakioasennossa sillä zoomailu voi hiukan vaikuttaa osumapisteeseen. Jos halvassa kiikarissa on säätötorneiksi nimiteyt stressilelut, niin kannattaa ehkä välttää niiden napsuttelua. Kiikari ehkä reagoikin niihin napsuihin vasta muutaman laukauksen jälkeen?

• pieni korjaus

Ei pidä antaa otsikon hämätä. Yksinkertaista _suurennusta_ en suosittele, vaan suosittelen rakenteeltaan ja ominaisuuksiltaan yksinkertaista mutta vankkaa tähtäintä.

• Gosse från Mariehamn
        pieni korjaus kirjoitti:

Ei pidä antaa otsikon hämätä. Yksinkertaista _suurennusta_ en suosittele, vaan suosittelen rakenteeltaan ja ominaisuuksiltaan yksinkertaista mutta vankkaa tähtäintä.

Pienarrii kääp tokkiisa monmutkane ja heekko. Ehä asseessa minkäämoesta rekkyylijjä. Ostoo rummaata vaekka mildotti ristikollan. Pisteetä ristikoella nii jotta er matkoelle voettii ampuva iha noe nupiksee. Asetalollaha onni se sweetti, jos rahhoo sulla piälle satase.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1147
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      551
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      216
      500
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      487
    Aihe