oikeustointa

Rakkauden nurkkani vuotavat
pehmeän kuiva ja lämmin
nurkkauteni kastuu

leviää huoneeseeni
tunteiden sumupilvet

katoaa sydämeni lämpö
huurtuu sieluni ikkunat

katketen piirtyy
valo hämäryyteen

eksynyt tähän
osoitteeseeni

enkä löydä ulos

- itsestäni -

ken sammutti valoni
elämäni ankkurista

- jossa olin turvassa -

Onneksi olen oikeustoimi
kelpoinen ;

sillä tämä on rikos
ihmisyyttä kohtaan

- selvää rasismia !

10

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KuunKeiju

      nauruni irrotettua! Ethän vain ollut tätä vakavasti otettavaksi tarkoittanutkaan? Heräsi eräästä syystä vanhoja muistoja mieleen ja kontrasti oli niin häkellyttävä, etten voinut kuin nauraa :DD. - Runona hienosti rakenneltu.

      • Minä Kiitän lausunnostasi,ihan
        meinaa tässä häkeltyä.
        Kyllä oli tuo huumorikin mielessä
        ja näin Kuntavaalien aikoihin
        laitoin siihenkin politik.liittyvää
        tekstiä Arkadian suosion avustuksella.

        Hienoa,että se noin osui,sillä
        hyvällä tavalla Sinuun.


    • iivee

      hatarahkoa, sanoisin.
      Onneksi elämän ankkurissa ei aina haittaa, jos valot ajoittain olisivatkin poissa, pääasia, että ankkuri kestää.
      Kelpo runo, jonka loppu osoittaa, että vaikka vähän falskaa sieltä ja täältä, niin puhti on tallella.

      • Toisesta sisään ja toisesta
        ulos,kuin politiikan tekokin,
        kun toiselle kumartaa niin
        toiselle pyllis... mites se
        menikään ?

        Kiitän.


    • runo64-1

      ...maestro on koonnut hienon runon
      ja helisee sanoista kuin runojen tuulikello.
      pidin runostasi kun se kuin kiihtyi
      loppuaan kohti joka hymyä kasvoille toi.
      todella hyvä hyvä dolan!!!

      • Tervehdys kairan saloille tai missä
        nyt kuljetkin.

        Hienoa ,että osaat tuon sillä
        tavalla ottaa...huumorin kuvin,eikä
        tiukasti "suomentaen
        kieliopillisesti",pitää
        kevyen kevyenä,vaikka sitten
        narkoosissa.

        Kommentista Kiitän ja
        yöpuulle.


    • *MURUKULTA*

      Ehkä se on ravistelua pitkästä aikaa,
      tarpeelista pöllytystä.
      Hienosti jälleen kirjoitat, dolan! :)

      Mukvaa, sateista kylläkin, pvää tiistain.

      • Meillä on niin pitkä matka
        välissämme,että kellotkin
        käyvät eri aikaan.
        Huomenta huomiseen jo tässä
        valmiiksi kun heräät.

        Kiitän sanoistasi.
        Täällä ei niin satanut tänään,jopa
        aurinkoa kukkuloilla.


    • lindalinda1

      johan olet taas runolla paiskannut. Mitenkä tämä
      oikein pitäisi ottaa, huumorilla vai totisin kas-
      voin ?

      Aika metka.
      Mutta löydän tästä kyllä mieleisiä kohtia monta.
      ' tunteiden sumupilvet ja ken sammutti valoni
      elämän ankkurista '

      Et kai ole nyt hukassa itseltäsi ?
      Toivottavasti tämä on sellainen hetkessä kirjoi-
      tettu ja ajatuksen virtaa, ettei ole kysymys mis-
      tään vakavammasta.

      • Juu,että tämmösii tällä kertaa,
        niin ota huumorin kannalta.
        On siinä vähän sitä ja tätä
        kun olin niin vallattomalla
        päällä ja muutenkin ajattelin
        laittaa ns.poikkeavaa.

        Arvaa mitä...tämä tuli kerrasta
        valmiiksi,eikä yhtään korjausta
        tai mietintää...tais olla
        meikäläisellä ekakerta.

        Yritän käyttää harvoja sanoja joita
        ei ole paljon käytetty ja sovittaa
        niitä tiettyihin runoihin.

        Ai hukallako,älä sano kellekkään
        jo puolivuosisataa ihan pihalla
        kun tälläisiä laittaa,mutta elämä
        on hullua toisinaan,niin
        hullutellaan sillä hyvällä tavalla
        tai mikä on hyvä tapa.

        Tämä on niin vakavaa,että
        unihikkaa pian jo silmissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe