tulikohan kielisyöpä

pelottaa, onko ketään jolla...

Mulla on ollut pitemmän aikaa suussa toistuvasti hiivatulehdus, ja sitä varten mulla on ollut käytössä Fungizone- imeskelytabletteja. Kielessä on yhdessä kohdassa ollut harmaa alue, jossa on ollut kipeitä rakkoja. Lääkäri sanoi sen johtuvan hiivasta. Nyt siihen alueeseen on tullut reikä ja se on reunoilta tavallista kovempi alue. Voiko tämä olla merkki kielisyövästä vai mistä tässä voisi olla kyse? Onko ketään jolla on kokemusta samanlaisesta asiasta?
Torstaina on onneksi aika hammaslääkärille, jolta ajattelin pyytää lähetteen suukirurgille, koska mua alkoi ihan tosissaan pelottaa. Jostakinhan tämän oireen täytyy johtua...

20

12253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ira¤

      www.cancer.fi palstalta löydät paljon asiaa.Siellä on monenlaisia syöpää sairastavia.Kannattaa kääntyä myös lääkärin pakeille.Hammaslääkäritkon löytävät syövän suusta.Toivotaan,jotta olisi jotain harmittomampaa.

    • =KB=

      Kovasti se ainakin muistuttaa minun hiivatulehdustani. Minulla oli nahka poissa suusta isolta alueelta, ja terveen limakalvon reuna oli paksu. Alue oli hyvin kipeä. Kaikki ruoka, erityisesti suolainen, kirveli voimakkaasti.

      Luultavasti olet levoton ihan turhaan.

      Minä en enää millään pysty imeskelemään Fungizonea, kun imeskelin sitä lähes vuoden ajan 4 tablettia päivässä. Olen nyt tyytynyt puoliterveeseen suuhun, kun se ei ole enää kipeä.

      Hammaslääkäri on suulääkäri. Häneltä kuulet lähemmin, ja hän saattaa tuntea parempia lääkkeitäkin. - Torstai on ylihuomenna, joten onnea vain matkaan.

      • Ira¤

        en ole pystynyt syömään mitään etikka sisältävää ruokaa,kun polttaa kieltä,samoin sitrushedelmät,ja tomaatti saavat kielen kirvelemään.


      • ap. jota pelottaa

        Toivottavasti on vain sitä hiivaa. Ei niistä Fungizone- tableteista ole mitään apua, ei ole lähde hiiva suusta niillä. Mulla on kyllä jopa kielenpää arka, sitä, sitä kirvelee enkä pysty liioin mitään väkevää suuhun laittamaan. Samoin kuuma ruoka ja juoma on mahdotonta, aivan sattuu jos erehdyn esim. kuumaa kahvia juomaan. etikalla maustetut ruoat ei käy.
        Lisäksi mainitsen, että mulla on kuivat limakalvot suuss ja suu on aina kuiva, aivan kieli tarttuu kitalakeen kiinni. Olen reumaatikko, ja mulla varmaan on lääkkeiden takia suun tilanne tällainen. Kun vain syöpä pysyisi pois.
        Kiitos teille jotka vastasitte!


      • Ira¤
        ap. jota pelottaa kirjoitti:

        Toivottavasti on vain sitä hiivaa. Ei niistä Fungizone- tableteista ole mitään apua, ei ole lähde hiiva suusta niillä. Mulla on kyllä jopa kielenpää arka, sitä, sitä kirvelee enkä pysty liioin mitään väkevää suuhun laittamaan. Samoin kuuma ruoka ja juoma on mahdotonta, aivan sattuu jos erehdyn esim. kuumaa kahvia juomaan. etikalla maustetut ruoat ei käy.
        Lisäksi mainitsen, että mulla on kuivat limakalvot suuss ja suu on aina kuiva, aivan kieli tarttuu kitalakeen kiinni. Olen reumaatikko, ja mulla varmaan on lääkkeiden takia suun tilanne tällainen. Kun vain syöpä pysyisi pois.
        Kiitos teille jotka vastasitte!

        syöpää.Minullakin hoitojen jälkeen vielä vuosi sitten suu on aina kuiva.Hampaat reikiintyvät usein
        kuivan suun takia saa monta kertaa vuodessa käydä hammaslääkärillä.Koita jos annat keittojen jäähtyä kädenlämpöiseksi ja syödä sitten jos onnistuu.Marjakeitot olivat pahimpaan aikaan melkein ainutta mitä pystyi juomaa.Tsemppiä sinulle,ja toivotaan että olisi jotain muuta.


      • =KB=
        ap. jota pelottaa kirjoitti:

        Toivottavasti on vain sitä hiivaa. Ei niistä Fungizone- tableteista ole mitään apua, ei ole lähde hiiva suusta niillä. Mulla on kyllä jopa kielenpää arka, sitä, sitä kirvelee enkä pysty liioin mitään väkevää suuhun laittamaan. Samoin kuuma ruoka ja juoma on mahdotonta, aivan sattuu jos erehdyn esim. kuumaa kahvia juomaan. etikalla maustetut ruoat ei käy.
        Lisäksi mainitsen, että mulla on kuivat limakalvot suuss ja suu on aina kuiva, aivan kieli tarttuu kitalakeen kiinni. Olen reumaatikko, ja mulla varmaan on lääkkeiden takia suun tilanne tällainen. Kun vain syöpä pysyisi pois.
        Kiitos teille jotka vastasitte!

        Kaikki samat vaivat kuin hiivatulehduksessani. En luetellut niitä ensimmäisessä viestissäni. Alku oli samanlainen suussa: Ensin rakkuloita, sitten reikä, joka rupesi suurenemaan. Jouduin muuttamaan koko ruokavalion. Lopulta söin pelkkiä vanukkaita ja perunamuusia sun muita mössöjä. - Ja sitä Fungizonea. Kyllä se lopulta auttoi, mutta kauan siihen meni aikaa.

        Daktarin-voide kuulemma auttaa myös, mutta se ei sovi syöpälääkkeeitteni kanssa.

        Lääkkeet kuivattavat suuta, ja kuivassa suussa hampaat huononevat. Niin minullakin.

        Huoneenlämpöinen vesi auttoi kipuun kaikkein parhaiten. Vesi auttoi siinä kuin opium-liuoskin. Opium-liuos oli minulle hyödytöntä, ja kaiken lisäksi se oli kovin hankalaa. (Se valmistetaan apteekissa, jote se täytyy tilata etukäteen. Se pilaantuu viikossa, säilytetään jääkaapissa, ja laimeudestaan huolimatta sitä saa vain huumereseptillä.) Toisille se auttaa. Mikä tahansa kivunlievitys on tervetullutta, suuvesikin.


      • ap. jota pelottaa
        =KB= kirjoitti:

        Kaikki samat vaivat kuin hiivatulehduksessani. En luetellut niitä ensimmäisessä viestissäni. Alku oli samanlainen suussa: Ensin rakkuloita, sitten reikä, joka rupesi suurenemaan. Jouduin muuttamaan koko ruokavalion. Lopulta söin pelkkiä vanukkaita ja perunamuusia sun muita mössöjä. - Ja sitä Fungizonea. Kyllä se lopulta auttoi, mutta kauan siihen meni aikaa.

        Daktarin-voide kuulemma auttaa myös, mutta se ei sovi syöpälääkkeeitteni kanssa.

        Lääkkeet kuivattavat suuta, ja kuivassa suussa hampaat huononevat. Niin minullakin.

        Huoneenlämpöinen vesi auttoi kipuun kaikkein parhaiten. Vesi auttoi siinä kuin opium-liuoskin. Opium-liuos oli minulle hyödytöntä, ja kaiken lisäksi se oli kovin hankalaa. (Se valmistetaan apteekissa, jote se täytyy tilata etukäteen. Se pilaantuu viikossa, säilytetään jääkaapissa, ja laimeudestaan huolimatta sitä saa vain huumereseptillä.) Toisille se auttaa. Mikä tahansa kivunlievitys on tervetullutta, suuvesikin.

        Mulla on sitä hiivaa ollut kauan, välillä muka lähtee, mutta sitten taas kun aamulla herään, niin alaikenet valkosen töhnän peitossa.

        Tuo kieli mua huolestuttaa nyt, kun siihen tuli se reikä, ikään kuin sellainen kuopa. Siinä kohdassa on ollut nitä rakkoja aiemmin, ja ne rakothan ne kipeitä ovat. Nyt ei näy rakkoja vaan se kuoppa, joka on reunoilta kova. Onneksi pian on se hammaslääkäri, eiköhän jotain selviä siellä.


      • rakkulat sattuu
        Ira¤ kirjoitti:

        en ole pystynyt syömään mitään etikka sisältävää ruokaa,kun polttaa kieltä,samoin sitrushedelmät,ja tomaatti saavat kielen kirvelemään.

        No helpolla pääsit,oma suuni oli täynnä rakkuloita.


    • -reikä

      hiiva voi tehdä pitkäaikaisena juuri tuollaisia, oudon kuvan muutoksia. Älä syö vehnäjauhoista tai muista sokereista tehtyjä tuotteita!

    • Elisama

      Nyt on ainoa neuvoni tuohon, että lääkärille näyttämään.
      Ei kuitenkaan vaikuta syövältä.

      • ap. jota vieläkin vähän pel...

        Huomenna on onneksi hammaslääkäri, eiköhän siellä jotain selvyyttä tule. Jospa se olisi vain hiivaa, ja saisin paremman lääkkeen kuin se Fungizoone, joka ei auta yhtään.

        Kiitos kaikille teille, jotka olette lohduttaneet!


      • ap.

        Kävin tänään siellä hammaslääkärissä ja näytin kieltäni. Hl totesi että siinä on haava. No, hän huomasi erään hampaassa olevan terävän särmän, joka on kai hangannut kieltä ja se haava on kai tullut siitä. Hampaan särmää hiottiin ja nyt seurataan, että haava paranee. Sain lisäksi hyvät hiivanhoito- ohjeet. Eiköhän tämä tästä, tuskin mun tarvii enää pelätä.
        Tsemppiä teille kaikille!!


      • =KB=
        ap. kirjoitti:

        Kävin tänään siellä hammaslääkärissä ja näytin kieltäni. Hl totesi että siinä on haava. No, hän huomasi erään hampaassa olevan terävän särmän, joka on kai hangannut kieltä ja se haava on kai tullut siitä. Hampaan särmää hiottiin ja nyt seurataan, että haava paranee. Sain lisäksi hyvät hiivanhoito- ohjeet. Eiköhän tämä tästä, tuskin mun tarvii enää pelätä.
        Tsemppiä teille kaikille!!

        Hauska kuulla, että huolesi on ohi.

        Minkälaiset hiivanhoito-ohjeet lääkäri antoi? Minä en ole saanut mitään hoito-ohjeita, vain sitä viheliaäistä Fungizonea. :)

        Itse asiassa yksikään lääkäri ei vaivautunut edes katsomaan suuhuni. Heitä oli peräjälkeen neljä, joille valitin suun kivusta ja kirvelystä. Ensimmäiset kolme tokaisivat vain, että se on hiivaa eikä muuta. Vasta neljäs määräsi Fungizonea ja sitä opium-liuosta. Mitään hoito-ohjeita hän ei antanut. Ei varmaan osannut. Hammaslääkäri tietää alastaan enemmän.


      • Elisama
        ap. kirjoitti:

        Kävin tänään siellä hammaslääkärissä ja näytin kieltäni. Hl totesi että siinä on haava. No, hän huomasi erään hampaassa olevan terävän särmän, joka on kai hangannut kieltä ja se haava on kai tullut siitä. Hampaan särmää hiottiin ja nyt seurataan, että haava paranee. Sain lisäksi hyvät hiivanhoito- ohjeet. Eiköhän tämä tästä, tuskin mun tarvii enää pelätä.
        Tsemppiä teille kaikille!!

        Hienoa kun syy löytyi ja se ei ollut mitään vakavaa.
        Älä syö nyt mitään voimakkaasti maustettuja tai etikkaisia eikä myöskään kovin kuumaa.
        Juo runsaasti että suussa riittää sylkeä.


      • ap. vielä tässä
        =KB= kirjoitti:

        Hauska kuulla, että huolesi on ohi.

        Minkälaiset hiivanhoito-ohjeet lääkäri antoi? Minä en ole saanut mitään hoito-ohjeita, vain sitä viheliaäistä Fungizonea. :)

        Itse asiassa yksikään lääkäri ei vaivautunut edes katsomaan suuhuni. Heitä oli peräjälkeen neljä, joille valitin suun kivusta ja kirvelystä. Ensimmäiset kolme tokaisivat vain, että se on hiivaa eikä muuta. Vasta neljäs määräsi Fungizonea ja sitä opium-liuosta. Mitään hoito-ohjeita hän ei antanut. Ei varmaan osannut. Hammaslääkäri tietää alastaan enemmän.

        Sain xerodent- imeskelytabletteja, se auttaa suun kuivuuteen. Niitä saa apteeksita, samoin kuin corsodyl- liuos suun huuhteluun. Se on antiseptinen liuos ja kuulemma hiiva lähtee sillä. Pitää kokeilla auttaako. Ja ne hammasproteesithan pitää tietenkin päivittäin laittaa vesilasiin, jossa on corega- poretabletti, se hävittää proteesista hiivan.

        Kerran sain jalkasieneen Lamisil- tabletteja ja sillä lähti nopeasti samaan aikaan suussa ollut hiiva, mutta nyt kun on ollut vain tuota Fungizonea, niin päin prinkkalaa on homma mennyt.

        Mullehan tulee hiiva lääkkesitä, eli reumaan käytän trexania ja se on aiheuttaa suuhun tulehduksia, nyt on astmaan seritide- ihalaatiojauhe, joka aiheuttaa hiivan. Vaikka huuhtelen suun niin silti se hiiva tulee. Huh huhu, tuntuu että tulen hulluksi, vaikka eihän tämä ole niin vaarallista, mutta hankala on.


      • satunnaisesti vieraileva
        ap. vielä tässä kirjoitti:

        Sain xerodent- imeskelytabletteja, se auttaa suun kuivuuteen. Niitä saa apteeksita, samoin kuin corsodyl- liuos suun huuhteluun. Se on antiseptinen liuos ja kuulemma hiiva lähtee sillä. Pitää kokeilla auttaako. Ja ne hammasproteesithan pitää tietenkin päivittäin laittaa vesilasiin, jossa on corega- poretabletti, se hävittää proteesista hiivan.

        Kerran sain jalkasieneen Lamisil- tabletteja ja sillä lähti nopeasti samaan aikaan suussa ollut hiiva, mutta nyt kun on ollut vain tuota Fungizonea, niin päin prinkkalaa on homma mennyt.

        Mullehan tulee hiiva lääkkesitä, eli reumaan käytän trexania ja se on aiheuttaa suuhun tulehduksia, nyt on astmaan seritide- ihalaatiojauhe, joka aiheuttaa hiivan. Vaikka huuhtelen suun niin silti se hiiva tulee. Huh huhu, tuntuu että tulen hulluksi, vaikka eihän tämä ole niin vaarallista, mutta hankala on.

        kaikki valkoiset/täyskuoritut viljatuotteet ruoanlähteestäsi? Korvattava vaikkapa tummalla tai täysjyvällä? Punainen liha korvattava vaalealla(kala ja kana tsm.)Sokeria taas entistä vähemmän ja korvattava tummalla? Lisäksi ehkä pitää juoda runsaasti hyvää vettä hanasta(kysy kuntasi vesilaitokselta), ei koske pullotettua vettä. Suun kuivuuteen kannattaa kokeilla oman kielen aktivointia imeskelemällä päinvastaiseen suuntaan kieli ulos ja kun sylki tulee, kostuta huuliasi kielen tuomalla syljelläsi ja sitten hampaitasi kauttaltaan ja niele lopulta. Käyttämäsi suuhuuhtelun jälkeen kenties. Kerrothan jos olet kokeillut ko. keinot tietyn ajan? Tsemppiä!


      • ap.
        satunnaisesti vieraileva kirjoitti:

        kaikki valkoiset/täyskuoritut viljatuotteet ruoanlähteestäsi? Korvattava vaikkapa tummalla tai täysjyvällä? Punainen liha korvattava vaalealla(kala ja kana tsm.)Sokeria taas entistä vähemmän ja korvattava tummalla? Lisäksi ehkä pitää juoda runsaasti hyvää vettä hanasta(kysy kuntasi vesilaitokselta), ei koske pullotettua vettä. Suun kuivuuteen kannattaa kokeilla oman kielen aktivointia imeskelemällä päinvastaiseen suuntaan kieli ulos ja kun sylki tulee, kostuta huuliasi kielen tuomalla syljelläsi ja sitten hampaitasi kauttaltaan ja niele lopulta. Käyttämäsi suuhuuhtelun jälkeen kenties. Kerrothan jos olet kokeillut ko. keinot tietyn ajan? Tsemppiä!

        Käytän täysjyvätuotteita, esim. täysjyväriisiä, ruisleipää.. sokeria en käytä ollenkaan enkä syö karkkia, keksiä jne. Samoin juon vetä, meillä on täällä oikein hyvä vesi, sitä on pakko juoda kun suu on niin kuiva. Mulla on nyt yksiä imeskelytabletteja, jotka myös auttavat kuivuuteen. Mulla tämä suuongelma johtuu monesta eri syystä, ja yksi niistä syistä on lääkkeet. Trexan aiheuttaa suuhun sitä hiivaa, samoin astmalääke. Tästä taisi tulla koko loppuiän kestävä riesa.


    • satu5

      Koivuntuhkavesi auttaa. Se emäksöittää hapanta kehoa. Hiiva ja syöpä lisääntyy happamassa. Koivuntuhkavesi poistaa suun kuivuutta. Netistä löytyy tietoa aiheesta. Koivuntuhkaa voi ostaa luontaistuotekaupasta, jos ei itsellä ole mahdollisuutta polttaa koivua. Luontaistuotekaupan paketissa on ohje tuhkaveden tekemiseen ja ottamiseen. Kannattaa kokeilla.

    • dffbdbf

      2008 vuoden aloitus eikö uutta löydy

    • mitä?

      itsellä on kielen päälle ilmestynyt rakkuloita jos niitä nyt sellaisiksi voi sanoa mutta kun imet jotakin esim: tikkari niin kieleen sattuu.. :(( sanotaanko nyt näin että kielin pinta on jostain kohti pois ja minu pelottaa että mitä se on O.o

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe