käsijarruvaijerin vaihto

ansku

onko tietoa kuinka onnistuu citroen bx16 vm 88
käsijarrun vaijerin vaihto. Millä keinolla saa irti keskikonsolin vai joutuuko sitä irrottaan ja miten saa sen vaihdettua ettei tarvi viedä korjaamolle Kiitokset etukäteen vastauksista

9

1838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T Ulppa

      Jos et tosiaan tiedä, niin suosittelen viemään korjaamolle joka tuntee BX:n ja vaihtaa vaijerit alle tunnin ja osaa myös säätää ne oikein myöhempääkin käyttöä ajatellen!!!!!

      • Pohdiskelija

        Täällä ei kysytty mistään korjaamolle viennistä vaan keskikonsolista. Takaosassa sitä on on pikkutavaroille kuppi, jonka otat irti ja alla on pultti. Samaten etuosassa konsolia on loota jonka pohjalla muoviläpyskä jonka ruuvaamalla auki paljastuu toinen ruuvi ja siitä vaan konsoli irti. Vaihdoin pari vuotta sitten onnistuneesti käsijarruvaijerin, mutta en muista enää tarkoin että miten se lähti irti... Muistaakseni hankalin oli viedä vaijeri auton alta ja läpi kabiiniin. Varmista että vaijeri menere juuri niistä lenkeistä ja kannakkeista joista pitääkin ettei rengas tai joku muu osa hinkkaa kuorta rikki ja päästä vettä sisään ja jäätämään vaijeria.


      • T Ulppa
        Pohdiskelija kirjoitti:

        Täällä ei kysytty mistään korjaamolle viennistä vaan keskikonsolista. Takaosassa sitä on on pikkutavaroille kuppi, jonka otat irti ja alla on pultti. Samaten etuosassa konsolia on loota jonka pohjalla muoviläpyskä jonka ruuvaamalla auki paljastuu toinen ruuvi ja siitä vaan konsoli irti. Vaihdoin pari vuotta sitten onnistuneesti käsijarruvaijerin, mutta en muista enää tarkoin että miten se lähti irti... Muistaakseni hankalin oli viedä vaijeri auton alta ja läpi kabiiniin. Varmista että vaijeri menere juuri niistä lenkeistä ja kannakkeista joista pitääkin ettei rengas tai joku muu osa hinkkaa kuorta rikki ja päästä vettä sisään ja jäätämään vaijeria.

        Tosiaan en vastannut. Jos noin yksinkertaista asiaa pitää kysellä niin silloin peukalo on todennäköisesti keskellä tiedät kyllä mitä!


      • Kieppi
        T Ulppa kirjoitti:

        Tosiaan en vastannut. Jos noin yksinkertaista asiaa pitää kysellä niin silloin peukalo on todennäköisesti keskellä tiedät kyllä mitä!

        ...täällä on ennenkin vastailtu ns. typeriin kysymyksiin. Kaikkein typerin kysymys kun luonnollisesti on se, jota ei koskaan kysytä!

        :: Typerä Kieppi::


      • vastattu
        Pohdiskelija kirjoitti:

        Täällä ei kysytty mistään korjaamolle viennistä vaan keskikonsolista. Takaosassa sitä on on pikkutavaroille kuppi, jonka otat irti ja alla on pultti. Samaten etuosassa konsolia on loota jonka pohjalla muoviläpyskä jonka ruuvaamalla auki paljastuu toinen ruuvi ja siitä vaan konsoli irti. Vaihdoin pari vuotta sitten onnistuneesti käsijarruvaijerin, mutta en muista enää tarkoin että miten se lähti irti... Muistaakseni hankalin oli viedä vaijeri auton alta ja läpi kabiiniin. Varmista että vaijeri menere juuri niistä lenkeistä ja kannakkeista joista pitääkin ettei rengas tai joku muu osa hinkkaa kuorta rikki ja päästä vettä sisään ja jäätämään vaijeria.

        Vapauta vaijerin pyörän puoleinen pää. Se käy vääntämällä satulan
        päällä olevaa käsijarruvipua esim. isoilla pihdeillä, jolloin käsijarruvaijerin
        pää löystyy ja sen voi lipsauttaa pois vivusta. Tämä vaihe on tarpeeton, jos vaijeri on jo poikki. Työnnä (ehjässä) vaijerissa olevat varat kaikki auton alla olevaan päähän. Vaijerin kuoren kaulus voi nousta ylös kolostaan tässä vaiheessa auton alla olevasta päästä.
        Vaijerissa on jatkoskohta piilossa pakoputken lämpökilven takana.
        Jatkoksessa on H-mallinen pidike, jonka ylä- ja alapuolinen hahlo pitävät irroitettavia vaijereita paikallaan. Paina vaihdettavan vaijerin vapaasti liikkuva sisus syvemmälle reikäänsä. Alempi vaijeri vapautuu, kun käännät vaijerin kuorta YLÖSpäin. Vaijerin sisus vipuaa reiän takana alaspäin ja putoaa H-pidikkeen alahahlosta pois. Ylemmälle vaijerille päinvastainen kohtelu. Tämä vaihe voi teettää vähän harrastelua, mutta se onnistuu jos tajuat rakenteen.
        Uudet vaijeri työnnetään ensin H-pidikkeeseensä. Ota löysät vaijerin
        ulkopäihin, jotta voit varmistua vaijerin pään menneen paikalleen ja jotta se myös pysyisi siellä. Pujota vaijerin ulkopää paikoilleen. Kiristä säätöä vain sen verran, että löysät ovat pois. Varsinainen käsijarrun säätö tehdään painamalla voimakkaasti jarrua auton käydessä.

        Ja täältä löytyy varaosakirja
        http://www.aya.or.jp/~tisso/ssr/BX-PL.pdf


      • kokemjne
        vastattu kirjoitti:

        Vapauta vaijerin pyörän puoleinen pää. Se käy vääntämällä satulan
        päällä olevaa käsijarruvipua esim. isoilla pihdeillä, jolloin käsijarruvaijerin
        pää löystyy ja sen voi lipsauttaa pois vivusta. Tämä vaihe on tarpeeton, jos vaijeri on jo poikki. Työnnä (ehjässä) vaijerissa olevat varat kaikki auton alla olevaan päähän. Vaijerin kuoren kaulus voi nousta ylös kolostaan tässä vaiheessa auton alla olevasta päästä.
        Vaijerissa on jatkoskohta piilossa pakoputken lämpökilven takana.
        Jatkoksessa on H-mallinen pidike, jonka ylä- ja alapuolinen hahlo pitävät irroitettavia vaijereita paikallaan. Paina vaihdettavan vaijerin vapaasti liikkuva sisus syvemmälle reikäänsä. Alempi vaijeri vapautuu, kun käännät vaijerin kuorta YLÖSpäin. Vaijerin sisus vipuaa reiän takana alaspäin ja putoaa H-pidikkeen alahahlosta pois. Ylemmälle vaijerille päinvastainen kohtelu. Tämä vaihe voi teettää vähän harrastelua, mutta se onnistuu jos tajuat rakenteen.
        Uudet vaijeri työnnetään ensin H-pidikkeeseensä. Ota löysät vaijerin
        ulkopäihin, jotta voit varmistua vaijerin pään menneen paikalleen ja jotta se myös pysyisi siellä. Pujota vaijerin ulkopää paikoilleen. Kiristä säätöä vain sen verran, että löysät ovat pois. Varsinainen käsijarrun säätö tehdään painamalla voimakkaasti jarrua auton käydessä.

        Ja täältä löytyy varaosakirja
        http://www.aya.or.jp/~tisso/ssr/BX-PL.pdf

        hyvä selostus mutta ei tainnut koskea bx:ää
        suosittelen aikaisempien viestien lukemista ,koska varmasti tulee vastaan tätäkin aihetta koskevia kysymyksiä ja vastauksia.
        paremmat vastaukset saat käyttämällä hakusanana
        sitruunapatonki:a


      • ansku
        kokemjne kirjoitti:

        hyvä selostus mutta ei tainnut koskea bx:ää
        suosittelen aikaisempien viestien lukemista ,koska varmasti tulee vastaan tätäkin aihetta koskevia kysymyksiä ja vastauksia.
        paremmat vastaukset saat käyttämällä hakusanana
        sitruunapatonki:a

        Kiitos tiedoista.Minulla ei ole ennen ollut sitikkaa enkä ole niitä korjaillut, mutta pakko se on vaihtaa jos meinaa katsatukseen viedä eihän ne päästä läpi.Aurinkoista talven odotusta kaikille ja kiitos vielä kerran teille jotka vastasitte ja neuvoitte.


      • ansku
        kokemjne kirjoitti:

        hyvä selostus mutta ei tainnut koskea bx:ää
        suosittelen aikaisempien viestien lukemista ,koska varmasti tulee vastaan tätäkin aihetta koskevia kysymyksiä ja vastauksia.
        paremmat vastaukset saat käyttämällä hakusanana
        sitruunapatonki:a

        Kiitos teille kahdelle ohjeista saatiin homma hoidettua teidän neuvoilla.Toisille vielä korjaamoille viennistä. Ei riitä rahat korjaamoille kun on viisi muksua kotona on pakko yrittää itse. Onneksi on ihmisiä jotka viitsii neuvoa.Itsekin autan kyllä aina ihmisiä kun vaan kohdalle sattuu. Mukavaa syksyä kaikille


      • jep
        ansku kirjoitti:

        Kiitos teille kahdelle ohjeista saatiin homma hoidettua teidän neuvoilla.Toisille vielä korjaamoille viennistä. Ei riitä rahat korjaamoille kun on viisi muksua kotona on pakko yrittää itse. Onneksi on ihmisiä jotka viitsii neuvoa.Itsekin autan kyllä aina ihmisiä kun vaan kohdalle sattuu. Mukavaa syksyä kaikille

        ollut loppujen lopuksi aika simppeli juttu? Itse vein aikaisemmin auton huoltoon, mutta jotenkin tuli vaan mielenkiinto opetella itse hommia. Ei nuo sitikat mitään mahdottomia ole kotitöinäkään rempata.

        mukavaa syksyä vaan. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      303
      11669
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      144
      7146
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      104
      5962
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      42
      5309
    5. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      53
      4399
    6. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4289
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3621
    8. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      62
      3618
    9. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3238
    10. Nyt peukut pystyyn

      Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3145
    Aihe