käsijarruvaijerin vaihto

ansku

onko tietoa kuinka onnistuu citroen bx16 vm 88
käsijarrun vaijerin vaihto. Millä keinolla saa irti keskikonsolin vai joutuuko sitä irrottaan ja miten saa sen vaihdettua ettei tarvi viedä korjaamolle Kiitokset etukäteen vastauksista

9

1768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T Ulppa

      Jos et tosiaan tiedä, niin suosittelen viemään korjaamolle joka tuntee BX:n ja vaihtaa vaijerit alle tunnin ja osaa myös säätää ne oikein myöhempääkin käyttöä ajatellen!!!!!

      • Pohdiskelija

        Täällä ei kysytty mistään korjaamolle viennistä vaan keskikonsolista. Takaosassa sitä on on pikkutavaroille kuppi, jonka otat irti ja alla on pultti. Samaten etuosassa konsolia on loota jonka pohjalla muoviläpyskä jonka ruuvaamalla auki paljastuu toinen ruuvi ja siitä vaan konsoli irti. Vaihdoin pari vuotta sitten onnistuneesti käsijarruvaijerin, mutta en muista enää tarkoin että miten se lähti irti... Muistaakseni hankalin oli viedä vaijeri auton alta ja läpi kabiiniin. Varmista että vaijeri menere juuri niistä lenkeistä ja kannakkeista joista pitääkin ettei rengas tai joku muu osa hinkkaa kuorta rikki ja päästä vettä sisään ja jäätämään vaijeria.


      • T Ulppa
        Pohdiskelija kirjoitti:

        Täällä ei kysytty mistään korjaamolle viennistä vaan keskikonsolista. Takaosassa sitä on on pikkutavaroille kuppi, jonka otat irti ja alla on pultti. Samaten etuosassa konsolia on loota jonka pohjalla muoviläpyskä jonka ruuvaamalla auki paljastuu toinen ruuvi ja siitä vaan konsoli irti. Vaihdoin pari vuotta sitten onnistuneesti käsijarruvaijerin, mutta en muista enää tarkoin että miten se lähti irti... Muistaakseni hankalin oli viedä vaijeri auton alta ja läpi kabiiniin. Varmista että vaijeri menere juuri niistä lenkeistä ja kannakkeista joista pitääkin ettei rengas tai joku muu osa hinkkaa kuorta rikki ja päästä vettä sisään ja jäätämään vaijeria.

        Tosiaan en vastannut. Jos noin yksinkertaista asiaa pitää kysellä niin silloin peukalo on todennäköisesti keskellä tiedät kyllä mitä!


      • Kieppi
        T Ulppa kirjoitti:

        Tosiaan en vastannut. Jos noin yksinkertaista asiaa pitää kysellä niin silloin peukalo on todennäköisesti keskellä tiedät kyllä mitä!

        ...täällä on ennenkin vastailtu ns. typeriin kysymyksiin. Kaikkein typerin kysymys kun luonnollisesti on se, jota ei koskaan kysytä!

        :: Typerä Kieppi::


      • vastattu
        Pohdiskelija kirjoitti:

        Täällä ei kysytty mistään korjaamolle viennistä vaan keskikonsolista. Takaosassa sitä on on pikkutavaroille kuppi, jonka otat irti ja alla on pultti. Samaten etuosassa konsolia on loota jonka pohjalla muoviläpyskä jonka ruuvaamalla auki paljastuu toinen ruuvi ja siitä vaan konsoli irti. Vaihdoin pari vuotta sitten onnistuneesti käsijarruvaijerin, mutta en muista enää tarkoin että miten se lähti irti... Muistaakseni hankalin oli viedä vaijeri auton alta ja läpi kabiiniin. Varmista että vaijeri menere juuri niistä lenkeistä ja kannakkeista joista pitääkin ettei rengas tai joku muu osa hinkkaa kuorta rikki ja päästä vettä sisään ja jäätämään vaijeria.

        Vapauta vaijerin pyörän puoleinen pää. Se käy vääntämällä satulan
        päällä olevaa käsijarruvipua esim. isoilla pihdeillä, jolloin käsijarruvaijerin
        pää löystyy ja sen voi lipsauttaa pois vivusta. Tämä vaihe on tarpeeton, jos vaijeri on jo poikki. Työnnä (ehjässä) vaijerissa olevat varat kaikki auton alla olevaan päähän. Vaijerin kuoren kaulus voi nousta ylös kolostaan tässä vaiheessa auton alla olevasta päästä.
        Vaijerissa on jatkoskohta piilossa pakoputken lämpökilven takana.
        Jatkoksessa on H-mallinen pidike, jonka ylä- ja alapuolinen hahlo pitävät irroitettavia vaijereita paikallaan. Paina vaihdettavan vaijerin vapaasti liikkuva sisus syvemmälle reikäänsä. Alempi vaijeri vapautuu, kun käännät vaijerin kuorta YLÖSpäin. Vaijerin sisus vipuaa reiän takana alaspäin ja putoaa H-pidikkeen alahahlosta pois. Ylemmälle vaijerille päinvastainen kohtelu. Tämä vaihe voi teettää vähän harrastelua, mutta se onnistuu jos tajuat rakenteen.
        Uudet vaijeri työnnetään ensin H-pidikkeeseensä. Ota löysät vaijerin
        ulkopäihin, jotta voit varmistua vaijerin pään menneen paikalleen ja jotta se myös pysyisi siellä. Pujota vaijerin ulkopää paikoilleen. Kiristä säätöä vain sen verran, että löysät ovat pois. Varsinainen käsijarrun säätö tehdään painamalla voimakkaasti jarrua auton käydessä.

        Ja täältä löytyy varaosakirja
        http://www.aya.or.jp/~tisso/ssr/BX-PL.pdf


      • kokemjne
        vastattu kirjoitti:

        Vapauta vaijerin pyörän puoleinen pää. Se käy vääntämällä satulan
        päällä olevaa käsijarruvipua esim. isoilla pihdeillä, jolloin käsijarruvaijerin
        pää löystyy ja sen voi lipsauttaa pois vivusta. Tämä vaihe on tarpeeton, jos vaijeri on jo poikki. Työnnä (ehjässä) vaijerissa olevat varat kaikki auton alla olevaan päähän. Vaijerin kuoren kaulus voi nousta ylös kolostaan tässä vaiheessa auton alla olevasta päästä.
        Vaijerissa on jatkoskohta piilossa pakoputken lämpökilven takana.
        Jatkoksessa on H-mallinen pidike, jonka ylä- ja alapuolinen hahlo pitävät irroitettavia vaijereita paikallaan. Paina vaihdettavan vaijerin vapaasti liikkuva sisus syvemmälle reikäänsä. Alempi vaijeri vapautuu, kun käännät vaijerin kuorta YLÖSpäin. Vaijerin sisus vipuaa reiän takana alaspäin ja putoaa H-pidikkeen alahahlosta pois. Ylemmälle vaijerille päinvastainen kohtelu. Tämä vaihe voi teettää vähän harrastelua, mutta se onnistuu jos tajuat rakenteen.
        Uudet vaijeri työnnetään ensin H-pidikkeeseensä. Ota löysät vaijerin
        ulkopäihin, jotta voit varmistua vaijerin pään menneen paikalleen ja jotta se myös pysyisi siellä. Pujota vaijerin ulkopää paikoilleen. Kiristä säätöä vain sen verran, että löysät ovat pois. Varsinainen käsijarrun säätö tehdään painamalla voimakkaasti jarrua auton käydessä.

        Ja täältä löytyy varaosakirja
        http://www.aya.or.jp/~tisso/ssr/BX-PL.pdf

        hyvä selostus mutta ei tainnut koskea bx:ää
        suosittelen aikaisempien viestien lukemista ,koska varmasti tulee vastaan tätäkin aihetta koskevia kysymyksiä ja vastauksia.
        paremmat vastaukset saat käyttämällä hakusanana
        sitruunapatonki:a


      • ansku
        kokemjne kirjoitti:

        hyvä selostus mutta ei tainnut koskea bx:ää
        suosittelen aikaisempien viestien lukemista ,koska varmasti tulee vastaan tätäkin aihetta koskevia kysymyksiä ja vastauksia.
        paremmat vastaukset saat käyttämällä hakusanana
        sitruunapatonki:a

        Kiitos tiedoista.Minulla ei ole ennen ollut sitikkaa enkä ole niitä korjaillut, mutta pakko se on vaihtaa jos meinaa katsatukseen viedä eihän ne päästä läpi.Aurinkoista talven odotusta kaikille ja kiitos vielä kerran teille jotka vastasitte ja neuvoitte.


      • ansku
        kokemjne kirjoitti:

        hyvä selostus mutta ei tainnut koskea bx:ää
        suosittelen aikaisempien viestien lukemista ,koska varmasti tulee vastaan tätäkin aihetta koskevia kysymyksiä ja vastauksia.
        paremmat vastaukset saat käyttämällä hakusanana
        sitruunapatonki:a

        Kiitos teille kahdelle ohjeista saatiin homma hoidettua teidän neuvoilla.Toisille vielä korjaamoille viennistä. Ei riitä rahat korjaamoille kun on viisi muksua kotona on pakko yrittää itse. Onneksi on ihmisiä jotka viitsii neuvoa.Itsekin autan kyllä aina ihmisiä kun vaan kohdalle sattuu. Mukavaa syksyä kaikille


      • jep
        ansku kirjoitti:

        Kiitos teille kahdelle ohjeista saatiin homma hoidettua teidän neuvoilla.Toisille vielä korjaamoille viennistä. Ei riitä rahat korjaamoille kun on viisi muksua kotona on pakko yrittää itse. Onneksi on ihmisiä jotka viitsii neuvoa.Itsekin autan kyllä aina ihmisiä kun vaan kohdalle sattuu. Mukavaa syksyä kaikille

        ollut loppujen lopuksi aika simppeli juttu? Itse vein aikaisemmin auton huoltoon, mutta jotenkin tuli vaan mielenkiinto opetella itse hommia. Ei nuo sitikat mitään mahdottomia ole kotitöinäkään rempata.

        mukavaa syksyä vaan. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1536
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

      Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      21
      1035
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

      Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

      Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

      Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

      viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

      Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

      Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe