Avotarjonta!?

Hirvittää!

Onko kokemusta synnytyksestä jossa vauvalla kasvot ylöspäin? Ilmeisesti aika kivulias? Meinaa hirvittää kun en ehtinyt kakkoseltakaan saada kivunlievitystä ja kolmas on nyt ilmeisesti kasvot ylöspäin..Kertokaa miten teillä meni! Nyt viikkoja 33 mutta vauva on laskeutunut joten se ei varmaankaan enää käänny..

14

6106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mennyt

      kovinkaan hyvin. Käynnistettiin hepatoosin takia viikkoa ennen laskettua-aikaa ja 22h pusasin lasta ekaks kunnes tuli leikkauspäätös koska vauva ei mahdu syntymään. Mutta toivottavasti sinulla emnee mukavammin. Onnea :)

    • paniikkia

      meillä ei neuvolassa tohon asentoon kiinnitetä mitään huomiota ennen rv37 sillä niin usein vauvat kääntyilevät siihen asti itsekseen. Vasta silloin mietitään mitä tehdään, eli yritetäänkö kääntää ulkopuolelta tai mietitään mahdollisesti sektiota.

      • fhdhfdfd

        Avotarjonta ja perätila ovat kaksi eri asiaa..


      • no niin on
        fhdhfdfd kirjoitti:

        Avotarjonta ja perätila ovat kaksi eri asiaa..

        mutta jos vauvan perätila-asentoonkaan ei kiinnitetä mitään huomiota noilla viikoilla, niin vielä vähemmän neuvolassa stressataan siitä, että pää ei ole ihan kohdallaan.


    • ----------

      jos vauva on tulossa kasvot edellä, saattaa se hidastaa tai jopa pysäyttää synnytyksen etenemisen kokonaan ja jos kuitenkin onnistuu syntymään tarjontavirheestä huolimatta, ovat riskit vauvalle suuremmat samoin kuin äidin repeämisriski.

      Voit yrittää vauvan laskeutumisesta huolimatta itse saada vauvan päätä kääntymään oikein päin :

      Kontillaan olo lantiota puolelta toiselle heijaten saattaa auttaa. Samoin kuin polvillaan "seisominen" jalat mahdollisimman levällään ja lantion keinutusta niin paljon kuin lanteet antaa periksi.

      Tein itse molempia liikkeitä parin viikon ajan ja vauva oli onneksi kääntänyt päänsä raivotarjontaan. Tiedä sitten, johtuiko pään kääntö sitten noista liikeistä, mutta näin minulle neuvottiin. Jos ei olisi onnistunut, olisin ilman muuta mennyt sektioon.

    • kokemusta...

      monen, monen imukupin irtoamisen ja tuskaisen epäonnistumisen jälkeen vauva saatiin ulos. Sektio oli lähellä, ja näin jälkeenpäin ajateltuna sektio olisi mielestäni ollut parempi vaihtoehto.

      Kukaan ei missään vaiheessa maininnut minulle että vauva on kasvot edellä, ehkä eivät halunneet pelotella ensisynnyttäjää?? En nimittäin osannut pelätä etukäteen, se ehkä auttoi... Kätilöitä ja lääkäreitä pörräsi ympärillä loppuvaiheessa, oli ainakin turvallinen olo. Ihana vauva syntyi terveenä, onnellinen loppu :)Toivottavasti sulla menee kaikki hyvin, itse et asialle paljon muuta voi kuin yrittää pysyä rauhallisena. Onnea!

      • synty

        miulla oli tyttö avotarjonnassa..käynnistettiin myrkytyksen takia ja koko homma kesti n. 7h!
        ensisynnyttäjä olen vielä eli helposti ja nopeasti meni.... ei se meillä ainakaan vaikuttanu mitenkään pahasti


      • jatkoa...

        että minulla synnytys kesti vuorokauden enkä avutunut kuin 8 cm, vaikka olin tiputuksessa. Kyllähän se turhautti ja sattui pirun kipeää, kun puudutusta ei enää ponnistusvaiheessa ollut. Kiire oli kuitenkin vauva saada ulos, lapsivedet oli alkaneet mennä pari pv aikasemmin ja vauvan sydänäänet heikkeni välillä... Mutta terve vauva palkitsi kaiken vaivan:)


    • Tammivauva 08

      MEillä huomattiin tarjontavirhe vasta ponnistusvaiheessa :O. Se pitkitty hiukan, kesti 1,5h. Repesin aika hurjasti, ja tehtiin välilihaleikkaus. Mut onneks tuli vaan 2. asteen repeämä. Lääkäreitä pörräs huoneessa ihan kauheesti, ja imukuppi meinattiin ottaa käyttöön kunnes päätin, että nyt se tulee ulos oli mikä oli! Sitten ponnsitin melkein aivot pellolle ja sieltähän se mukula tuli :) Ei sattunut, puudutuslääkkeet autto hyvin. Ainoo että toipuminen kesti pari kuukautta. Muuten tosi ihanat muistikuvat jäi synnytyksestä, huhtikuussa on taas edessä :)

    • lasta oli

      avotarjonnassa. Kummatkin huomattiin vasta synnytyksessä. Eka mahtui ulos, oli kivuliaampi kuin raivotarjonta ja ponnistusvaihe kesti kauemmin eli n. 30 min, kun aikaisemmat 2 olivat raivotarjonnalla vieneet 5 ja 7 min. Toinen ja nuorin lapsemme oli myös avotarjonnassa, ei suostunut tulemaan ulos, ei olisi edes mahtunut kun oli kilon painavampi kuin edellinen. 1,5 h ponnistuksen jälkeen pääsin keisarinleikkaukseen.

      Jos nyt jo väärä tarjonta on huomattu, niin kysy neuvolassa heidän kantaansa. Ainakin kannattaa pytää vaikka useampi painoarvio neuvolatädiltäsi, ultrasta ja lääkäriltäsi... Onnea.

    • .....

      poika syntyi avotarjonnassa, hyvin meni synnytys. Olin ensisynnyttäjä, mentiin sairaalaan illalla ja poika syntyi 5h myöhemmin, ponnistusvaihe kesti 31 min. Pieni repeämä tuli, 1 tikki laitettiin (sen laittaminen sattui ennemmän kuin itse synnytys). Kätilö tokasi vaan pojan syntymän jälkeen että oli avotarjonnassa.

      Onkohan pelkoa jos yksi lapsi syntyy avotarjonnassa niin muutkin lapset syntyy? vai onkohan vaan ns. sattumaa jos pikkunen on kasvot väärin päin?

      • Hirvittää

        Kiitos ku ootte jaksanu vastata! Mä en ehtiny kakkosen syntyessä oleen sairaalassa ku alle 2tuntia joten se synnytys meni sitte luomuna. Muistan vieläki sen tuskan ja kivun ponnistusvaiheessa ja jos nyt syntyy vielä nopeemmin, eihän mulla ole mitään mahdollisuutta kivunlievitykseen!Varmaan taju lähtee.. Mulla on ollu molemmilla kerroilla kohdunsuu auki noin 4 cm pari päivää ennen synnytystä, joten kun se siitä etenee, vauhdilla mennään! Ensviikolla ois uä, kylläki vauvan kystan takia, mutta toivottavasti selviää myös, onko miten päin..


      • Anonyymi
        Hirvittää kirjoitti:

        Kiitos ku ootte jaksanu vastata! Mä en ehtiny kakkosen syntyessä oleen sairaalassa ku alle 2tuntia joten se synnytys meni sitte luomuna. Muistan vieläki sen tuskan ja kivun ponnistusvaiheessa ja jos nyt syntyy vielä nopeemmin, eihän mulla ole mitään mahdollisuutta kivunlievitykseen!Varmaan taju lähtee.. Mulla on ollu molemmilla kerroilla kohdunsuu auki noin 4 cm pari päivää ennen synnytystä, joten kun se siitä etenee, vauhdilla mennään! Ensviikolla ois uä, kylläki vauvan kystan takia, mutta toivottavasti selviää myös, onko miten päin..

        Vanha ketju.... mutta esikoinen yllätti koollaan kaikki ja oli avotarjonnassa. Hieman reilu 4.5kg ja pää 37cm avona 31min ponnistus. Aukeaminen pitkittyi ja lopuksi vielä vauhditettiin oksitosiinilla... 2 asteen repeemät mutta nopeasti toivuin.

        Toka lapsi oli n 300g pienee ja pää 34cm avona syntyi. Ponnistus 2min ja taas 2 asteen repeemät mutta toipuminen vei " minuutin. "
        Vesien menon jälkeen jouduin taas käynnistykseen kun ei supistuksia ruvennu kuulumaan.

        Nyt kohta 3 lasta synnyttämään ja lääkärikin sanoi että hyvin mahdollista että avona tulee taas. Lantion asento voi olla sellainen että ne nyt vaan tulee niin. Kun vaan sais olla ilman oksitosiinia.


    • Anonyymi

      Itse synnytin vauvalla oli kasvot ylöspäin ja ponnistus kesti yli tunnin. Olin aivan loppu ja voimia ei enää jäljellä sain silti itse vauvan ulos eikä tarvittu lääkärin avustusta imukupilla. Onhan se inhottavaa kun jalkoja pidetään tosi auki ja kovat kivut. Vasta ompelu aiheessa sain jalkatuet ei tarvinnut enää itse kannatella jalkoja. Ponnistin puoli-istuvassa asennossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe