startista

kuuluus

ääni tai rusahdus vaik en väännä enää avaimesta missä vika vai onko vain likainen.. kiitokset vinkeistä, auto opel veckra 1.8i

7

532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuvailistko tarkemmin startin vikaa ja miten se ilmenee?

      • kunniin

        kun avainta vääntää startatessa niin vaikka olen startannut ja päästänyt jo avaimen irti kädestä kuuluu rusahdus ja kuuluu joka kerta startatessa tällä autolla että vikaa on vaan mitä...

        ei tätä sen paremmin voi selittää


      • kunniin

        startti pyörähtää liikaa koska rusahdus kuuluu tavallaan jälkikäteen


    • merkonomi auttaa

      Oletko varma, että akussa on virtaa tarpeeksi käynnistykseen? Oletko ladannut akkua? Entä onko autolla ajettu yhtäjaksoisesti pidempää matkaa, että akku olisi ehtinyt lataantua?

      Toiseksi epäilisin(jos akku ok), että starttimoottori olisi tullut matkansa päähän. Kannattaa kysellä autopurkaamoilta tarvikestartteja. Startin vaihto onkin sitten toinen juttu, ellet saa autoa tarpeeksi ylös...

    • -seurailija-

      Jos ymmärsin oikein, ilmeisesti käy niin että kun moottori hörähtää niin sen jälkeen startti pitää korisevaa ääntä vaikka ei enää kääntäisikään avaimesta. ?

      >

      Startin vauhtipyörän puoleinen laakeri on kulunut väljäksi ja kun ankkuri rupeaa värähtelemään vapaasti pyöriessään (vauhtipyörä antaa vielä lisää vauhtia), niin "rääkäisee" aika ilkeästi.

      Laakerin uusiminen on pikku juttu ammattilaiselle.

      Tosimiehet ei äänestä piittaa vaan antaa äännellä kunnes ankkuri ottaa kenttään kiinni ja toiminta loppuu niin vaihdetaan vaihto-osa vasta sitten, se saattaa pelata vielä vuosikausia tai sitten ei.
      Tietenkin mahdollisuus on että värinä katkaisee startin kaulan ja hammaskehä runnoo sen kytkinkopasta läpi, mutta elämähän nyt muutenkin on täynnä valintoja.

      • bendikslaite?

        Bendikslaite paskanen. Putsaa. Joku urpo rasvannut ja nyt paskanen.


      • 1 asentaja
        bendikslaite? kirjoitti:

        Bendikslaite paskanen. Putsaa. Joku urpo rasvannut ja nyt paskanen.

        Vapaatoimisia bendix laitteita ei taida enää olla ja solenoidiin liitetyn pakkotoimisen jumittuminen vain toiseen suuntaan liikkuessa on aika epätodennäköistä, varsinkin kun kierreboorin välys on yleensä millimetriluokkaa.

        Rasvaa sinne voi laittaa, vaikkakaan ei se siellä kauaa pysy, akseli kun pyörii välillä sen verran vinhaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe