lanber ??

venakollako vaan

millasia kokemuksia lanber haulikoista. Alle tonnin asetta etin ja kyseinen italialainen on tullu mieleen, ihan siksikin että ase on melko kevyt 2077 hunter light 2,8 kg ja malli 2082 seleccion kait melko keveä.
mutta kestääkö ja onko ruosteherkkä.

17

8252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2087 Hunting

      Ei vielä kokemusta mutta taloon tulee lauantaina otsikon mukainen haulikko. Pitäisi jo samana päivänä päästä kokeilemaan ainakin ratapaukuilla.

    • huhihjhh

      Ostin käytettynä lanberin. Aivan paskaksi sittemmin osoittautui.Rikki män eikä ees kannattanu korjata.

      • Jabalii

        Jos tuo rikkimennyt "paska" olikin Stranberi eikä Lanber ?


    • Esko

      Moi,olen käyttänyt ko. merkkiä 5v. lintumetsällä ja hyvin on pelannut,tukissa oli huono lakkaus jonka hioin 0000 teräsvillalla ja öljysin ja nyt on hyvä.Onhan aseelle 5 vuoden takuu joten ei kai merkki nyt ihan paska voi olla,valmistus maa on Espanja ei Italia.

      • fpn

        meiän lamberi oli kovassa käytössä monien vuosien ajan. isältä pojille. viimein varmistin alko ronaamaan jonka seppä ehjäsi(30e),ja taas pelas hyvin. nyt myin eteenpäin aloittelijalle ja ajattelin ostaa uuden samanlaisen tilalle.


    • 2087 Hunting

      No niin, nyt on kuukauden päivät ollut otsikon mukainen pyssy käytössä. Eri keleillä ollut metsällä ja jo lähes 500 ratapatruunaa ammuttu sekä muutama metsästyspatruunakin. Ei vielä moitteen sijaa, ei ruostetta eikä toimintahäiriöitä. Pyssy uusi ja takuu voimassa.

    • 2097

      Olen lyhyen tuttavuuteni jälkeen (Lanber 2087 Hunter) päättänyt hankkia myös Lanber 2097 Sportingin. On jo talossa joten nyt minulla on 2 Lanberia. Sportingia aion käyttää enimmäkseen haulikkoradalla mutta toki myös metsällä. Tämäkin ase on uusi ja 5 vuoden takuulla. Saa nähdä kuinka toimivat pakkasella jänispassissa.

      • fpn

        hyvältä tuntuu tuo uusi vekotin pidellä ja ampua. Aika näyttää oliko ostos hintansa(1000€)arvoinen.


    • Jabalii

      Lanber on tosi laadukas Espanjassa valmistettu haulikko joka tosiaan kestää muutaman sukupolven.
      Olen itse käyttänyt sitä Espanjassa villisikajahdissa ja minulla on paljon Espanjalaisia kavereita jotka arvostavat ainostaan Sakoa kiväärinä ja Lanberia haulikkona.
      Kannattava hankinta *****
      Ps.Itselläni on myös päällekkäispiippuinen LANBER,
      asetta ostetaan myös paljon jenkkilään joten laatuaseesta tässä on kysymys.

      • Hunter&Sporting

        Nyt on ammuttu Lanber 2087 Hunter:lla ja Lanber 2097 Sporting:lla molemmilla 750 kiekkopaukkua ja hyvin ovat toimineet. Sporting jätti alussa uudenkarheuttaan 2 kertaa hylsyn poistamatta sitä avattaessa laukausten jälkeen. Jänispassissa oltiin molempien kanssa n 30 kertaa kelillä kuin kelillä. Olemme perheessämme erittäin tyytyväisiä ja nyt viedään Sporting asepuusepälle perän sovittamiseksi 12-vuotiaalle pojallemme ja illalla radalle kokeilemaan.


      • lanber
        Hunter&Sporting kirjoitti:

        Nyt on ammuttu Lanber 2087 Hunter:lla ja Lanber 2097 Sporting:lla molemmilla 750 kiekkopaukkua ja hyvin ovat toimineet. Sporting jätti alussa uudenkarheuttaan 2 kertaa hylsyn poistamatta sitä avattaessa laukausten jälkeen. Jänispassissa oltiin molempien kanssa n 30 kertaa kelillä kuin kelillä. Olemme perheessämme erittäin tyytyväisiä ja nyt viedään Sporting asepuusepälle perän sovittamiseksi 12-vuotiaalle pojallemme ja illalla radalle kokeilemaan.

        25- vuotiaalla Lanberilla 12/76 olen metsästänyt kaikkea riistaa ja ammuskellut huvikseni kiekkoja
        joka vuosi mielin määrin.
        Pyssy on päällekkäispiippuinen, 1-liipaisiminen.
        Mitään toimintahäiriötä ei ole ollut, ase on asesepän mukaan uudenveroinen.
        Ainoa rajoitus on se, että pyssyyn pitää valita aina oikea patruuna (pitkä supistuskartio
        piipun alussa ?). Koeammunta pitää suorittaa.
        N. 20 vuotta sitten myyty Winsun Tuplamagnumi 12/76 53 g lataus oli aivan omaa luokkaansa, nyt
        myytävä vastaava on kalpea aavistus entisestä. Muutoinkin uudet Winsut antavat huonoja kuvioita.
        Hämmästyttävästi vanhat pahvihylsyt: S et B, Hubertus, Gyttorp, jne antavat hyviä kuvioita.
        Magnumlatauksiahan näistä ei löydy, mutta metsässä lyhyillä matkoilla teho on erinomainen.
        Sorsalle Eleyn vismuttimagnum. Painavista heavy-shot hauleista ei ole kokemusta.Piipun kesto?
        Tämä laatupyssy kestää isältä ainakin 4. sukupolveen!


      • balalaigga
        lanber kirjoitti:

        25- vuotiaalla Lanberilla 12/76 olen metsästänyt kaikkea riistaa ja ammuskellut huvikseni kiekkoja
        joka vuosi mielin määrin.
        Pyssy on päällekkäispiippuinen, 1-liipaisiminen.
        Mitään toimintahäiriötä ei ole ollut, ase on asesepän mukaan uudenveroinen.
        Ainoa rajoitus on se, että pyssyyn pitää valita aina oikea patruuna (pitkä supistuskartio
        piipun alussa ?). Koeammunta pitää suorittaa.
        N. 20 vuotta sitten myyty Winsun Tuplamagnumi 12/76 53 g lataus oli aivan omaa luokkaansa, nyt
        myytävä vastaava on kalpea aavistus entisestä. Muutoinkin uudet Winsut antavat huonoja kuvioita.
        Hämmästyttävästi vanhat pahvihylsyt: S et B, Hubertus, Gyttorp, jne antavat hyviä kuvioita.
        Magnumlatauksiahan näistä ei löydy, mutta metsässä lyhyillä matkoilla teho on erinomainen.
        Sorsalle Eleyn vismuttimagnum. Painavista heavy-shot hauleista ei ole kokemusta.Piipun kesto?
        Tämä laatupyssy kestää isältä ainakin 4. sukupolveen!

        baikalin kuin lanberin, baikal edullisempi ja kovakromattu piippu, ei tartte kiikuttaa koskaan asesepälle.
        Olen metsästänyt rinnakkaispiippuisella baikalilla jo kymmenkunta vuotta ja koskaan ei mitään vikaa, piippu jäänyt useasti putsaamatta ja edelleen kuin uusi.
        Vaseliinikerroksen olen vetänyt esim etutukin alle samoin muihinkin paikkoihin mihin voi ruostetta kertyä, sadereissun jälkeen taittanut aseen ja jättänyt kuivumaan piippu alaspäin. Todella huoleton ase.


    • Länsikairan mies

      Isännällä on ollu vuesta -85 Lanber merkkinen tuliluikku ja malli oli joku sportti. 2,8kg se paino muistaakseni. Hienot kaiverrukset ja hyvän laatunen puu. Ite alotin kans sillä mettästyksen ja se vain oli hyvä. Hyvin son kestäny eikä hikirupeamaakhaan ole. Ehkä se joskus siirtyy mulle remingtonin kaveriksi.

    • Aseseppä

      Lanber on Espanjassa valmistettu (edullinen) laatuhaulikko joka on arvostettu ympäri maailman. Asetta on myyty erittäin paljon esim. Yhdysvaltoihin. Itselläni on ollut käytössä 30v. ja on edelleen varmatoiminen ja paras haulikkoni.

    • maalintumies

      Omistam Lanberin 12/70 haulikon ja se on ollut minulla 20 vuotta. Mitään vikaa ei ole haulikossani ollut ja ostin sen käytettynä. Kerran ei lähtenyt panos, mutta nalliin oli iskeytynyt lovi. Ei ole tarvinut haulikkoa asesepällä käyttää ja riistaakin on tullut kohtalaisesti. Joka vuosi ennen metsästystä ammun savikiekkoja, joten laukauksia tulee jonkin verran.

    • Radial

      Sitä saa mitä tilaa. Eu pidä olettaa että toimisi kuin kalliimpi. Ammu läpäisy ja kuvio ennen kun ostat. Voi tulla pieniä yllätyksiä.

    • Anonyymi

      Huippuhaulikko. Saisi maksaa tuplasti laatuunsa nähden. Kyllä Espanjalaiset osaa haulikon tehdä. Minulla pn 30v. Kokemus näistä haulikoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe