Nukahtamisen pelko

Minä

Joskus kun menen tosi väsyneenä nukkumaan ja laitan silmät kiinni, mielikuvitukseni alkaa laukkaamaan. Minusta tuntuu että jokin epämääräinen hyökkää päälleni, jos mä laitan silmät kiinni. Sairasta mutta valitettavan totta. Samasta syystä en uskalla pitää silmiäni kovin kauaa kiinni, kun pesen meikkejä naamasta pois. Pelkään siis että minut yllätetään takaapäin. Onko tällainen normaalia vai hätävarjoittelun liioittelua?

6

2043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanna

      minulla on välillä ollut samanlaisia "oireita"...ja ne eivät tosiaan ole mukavia.yksin kotona ollessani en käännä kokonaan selkääni ovelle kun pesen meikkejä pois vaan seison ikäänkuin sivuittain oveen nähden. se auttaa jonkiverran. välillä taas nukun joku valo päällä , se luo turvallisuutta. en myöskään voi nukkua jos jonkun komeron ovi on avoinna. on se kaikki sitten normaalia tai ei....mutta toisaalta, mikä voidaan luokitella normaaliksi ja mikä ei, kaikkihan me ollaan omia yksilöitämme ja meillä on omat henk .koht pelot ja tavat.

    • Liisa

      Niin kuin Hanna tuossa sanoikin, kaikki me ollaan yksilöitä. Eli siis toisille jotkut asiat voivat olla normaaleja ja toisille erittäin epänormaaleja. Esim. nukkumaanmenoajat. Toiset menee nukkuu viimeistään klo 23 ja toisille tuo aika on liian aikaista ja ne menee nukkuu aikaisintaan klo 2.
      Noita oireitasi sanotaan myöskin vainoharhaisuudeksi. Siitä kärsivät yllättävän monet. Valitettavasti minäkin. Mutta silloin ku noi oireet yllättää, koitan ajatella jotain mukavaa, sitä, ettei KETÄÄN edesvoi mua hyökätä kun olen kotona, ensinnäkin koska meillä on koira joka nostaa kamalaa meteliä jos joku ulkopuolinen tulee sisälle ja toiseksi, me EI olla missään elokuvassa jossa voi tapahtua mikä vaan, eikä myöskään usassa :) Näitten oireiden kanssa on vain opittava elämään tai kohdata pelot ja voittaa ne. Molemmat tiet ovatvaikeita, mutta voit valita jomman kumman.

    • Lizzie

      Mulla on ihan sama juttu!

      Aina kun olen menossa nukkumaan niin joutuu odottamaan että silmät menee itsestään kiinni..

      Ja toiseksi pelkään ihan älyttömästi pimeää!

    • Nainen

      Minä tiedän että niitä on. Olen tänään 55 ikäinen. Olen kokenut kongreettisesti niiden olemassa olon. Te vain aavistatte että teitä katsellaan? Te tunnette jossain sisimmässänne että teitä vainotaan jossain kaapin uumenissa tai sängynalla. Te tiedätte jotenkin sen vaan ette tunnusta sitä mahdollisuutta olevan todellisuudessa? Minä tiedän että meitä katselevat Maahiset, tontut ja voimaeläimet. He ovat utelijaita näkemään miten me huomaamme heidät?

    • Liioittelua

      En ole asian tuntia, mutta minusta tuo on hätävarjelun liioittelua.
      Minä olen elänyt jo yli kaksikymmentäyksivuotta ja olen voinut laittaa silmäni rauhassa kiinni, vaikka minulla on vilkas mielikuvitus. Ehkä sinun pitäisi keskittää mielikuvituksesi johonkin ihanaan unelmaan, jos unelmoi jostain ihanasta ei muista enää mitään pahaa.

    • pieni

      olen kärsinyt pienestä pitäen samasta oireesta, muille juttelu helpoittaa paljon

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2188
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2046
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1951
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe