Joskus kun menen tosi väsyneenä nukkumaan ja laitan silmät kiinni, mielikuvitukseni alkaa laukkaamaan. Minusta tuntuu että jokin epämääräinen hyökkää päälleni, jos mä laitan silmät kiinni. Sairasta mutta valitettavan totta. Samasta syystä en uskalla pitää silmiäni kovin kauaa kiinni, kun pesen meikkejä naamasta pois. Pelkään siis että minut yllätetään takaapäin. Onko tällainen normaalia vai hätävarjoittelun liioittelua?
Nukahtamisen pelko
6
2149
Vastaukset
- Hanna
minulla on välillä ollut samanlaisia "oireita"...ja ne eivät tosiaan ole mukavia.yksin kotona ollessani en käännä kokonaan selkääni ovelle kun pesen meikkejä pois vaan seison ikäänkuin sivuittain oveen nähden. se auttaa jonkiverran. välillä taas nukun joku valo päällä , se luo turvallisuutta. en myöskään voi nukkua jos jonkun komeron ovi on avoinna. on se kaikki sitten normaalia tai ei....mutta toisaalta, mikä voidaan luokitella normaaliksi ja mikä ei, kaikkihan me ollaan omia yksilöitämme ja meillä on omat henk .koht pelot ja tavat.
- Liisa
Niin kuin Hanna tuossa sanoikin, kaikki me ollaan yksilöitä. Eli siis toisille jotkut asiat voivat olla normaaleja ja toisille erittäin epänormaaleja. Esim. nukkumaanmenoajat. Toiset menee nukkuu viimeistään klo 23 ja toisille tuo aika on liian aikaista ja ne menee nukkuu aikaisintaan klo 2.
Noita oireitasi sanotaan myöskin vainoharhaisuudeksi. Siitä kärsivät yllättävän monet. Valitettavasti minäkin. Mutta silloin ku noi oireet yllättää, koitan ajatella jotain mukavaa, sitä, ettei KETÄÄN edesvoi mua hyökätä kun olen kotona, ensinnäkin koska meillä on koira joka nostaa kamalaa meteliä jos joku ulkopuolinen tulee sisälle ja toiseksi, me EI olla missään elokuvassa jossa voi tapahtua mikä vaan, eikä myöskään usassa :) Näitten oireiden kanssa on vain opittava elämään tai kohdata pelot ja voittaa ne. Molemmat tiet ovatvaikeita, mutta voit valita jomman kumman. - Lizzie
Mulla on ihan sama juttu!
Aina kun olen menossa nukkumaan niin joutuu odottamaan että silmät menee itsestään kiinni..
Ja toiseksi pelkään ihan älyttömästi pimeää! - Nainen
Minä tiedän että niitä on. Olen tänään 55 ikäinen. Olen kokenut kongreettisesti niiden olemassa olon. Te vain aavistatte että teitä katsellaan? Te tunnette jossain sisimmässänne että teitä vainotaan jossain kaapin uumenissa tai sängynalla. Te tiedätte jotenkin sen vaan ette tunnusta sitä mahdollisuutta olevan todellisuudessa? Minä tiedän että meitä katselevat Maahiset, tontut ja voimaeläimet. He ovat utelijaita näkemään miten me huomaamme heidät?
- Liioittelua
En ole asian tuntia, mutta minusta tuo on hätävarjelun liioittelua.
Minä olen elänyt jo yli kaksikymmentäyksivuotta ja olen voinut laittaa silmäni rauhassa kiinni, vaikka minulla on vilkas mielikuvitus. Ehkä sinun pitäisi keskittää mielikuvituksesi johonkin ihanaan unelmaan, jos unelmoi jostain ihanasta ei muista enää mitään pahaa. - pieni
olen kärsinyt pienestä pitäen samasta oireesta, muille juttelu helpoittaa paljon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun511945Some räjähti! Joel Harkimo jakoi haikean viestin meriltä tärkeänä merkkipäivänä: "Välillä..."
Joel Harkimo on lähtenyt yksin purjehdukselle Atlantin yli. Tsemppiä ja voimia, Joel Harkimo! Lue lisää: https://www.s341588Sedun opettaja?
Kukas Sedussa on ahdistellut alaikäisiä opiskelijoita? Tämä kansankynttilä oli saanut monta varoitusta, mutta sama homma431175- 821173
Bess jakoi hämmentävän kuvan - Anna Puu heittää roisin kommentin: "Onneks ei oo eka synnytys"
Ohhoh! No nyt on aika provosoiva kuva Bessistä. Kivoja kommentteja julkkisystävät laukoo... Tiesitkö, että Bessin (s.151060- 561049
- 481015
Mitä mun pitää tehdä?
Mitä me mies tehdään? Mitä sä haluat mun tekevän? Mä en tiedä. Mä luulen tietäväni, että molemmat kärvistelee tunteid40968Keskusta on kovassa nousussa
Persut ovat jäämässä kauas taakse. Maaseudun ihmiset ovat palaamassa järkiinsä epäonnistuneen persuseikkailun jälkeen.129945Näytät paremmalta kuin koskaan ennen
Aivan jokaisena päivänä. Minä pidän sinusta parhaimman huolen. Lupaan sen, sen voin luvata.38916