Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kertakäyttövaipoissa myrkkyjä!

lastaan suojeleva "pel...

Kertakäyttövaipoissa käytetään esim. myrkkyjä jotka tamponeissa on kielletty n.20 vuotta sitten. Lisäksi ne sisältävät klooripohjaisia muoveja, ftalaatteja (joita oli myös R.kioskin myrkkykoirissa), hajusteita ym. Lisäksi niiden sisältämät selluloosa ainekset valkaistaan. Että hyvän myrkkypaketin jotkut pitävät lapsensa päällä. Sitten kun siihen vielä pääsee pissaa kaikki oikein imeytyy lapsen elimistöön ja verenkiertoon!

10

772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entä muut myrkyt

      Kaupan hyllyllä on lasipurkissa sosetta jota tämä alustajaäiti tunkee lapsensa suuhun.
      Kettutyttöäiti pukee lapsen keinokuituvaatteeseen ja elättää häntä koneellisesti ilmastoidussa asunnossa.
      Hörhöäiti juottaa lapselleen limsaa ja vähän vanhempana batteryä.
      Mutta vaipat, ne ne vasta myrkkyä on ne tuhoaa lapsen tulevan elämän.
      Hmm ajattelemisen aihetta muillekin.
      Tidätkö äiti miten paljon on myrkkyä mansikassa jonka ostat lapsesi suuhun, tai jossain karamellissä.
      Nyt kyllä lopetat tuollaisen monotonisen jauhamisen.
      Kertavaippa on ihmiskunnan hienoimpia keksintöjä.

      • niinpä niin

        Taidat juuri itse tehdä tuon kaiken. Meillä syödään esim. ainoastaan suomalaista ruokaa ja todella paljon luomua. Vaatteet ostan suurimmaksi osaksi kirpputorilta ja jos joudun ostamaan uutena pyrin mahdollisimman ekologista ja oikein tuotettua ostamaan. Limsaa meillä ei juoda, hyvä kun edes mehua ja hoitajana tiedän tasan tarkkaan mitä energia juomat sisältää! Karkkejakaan ei pahemmin syödä... Ja minä jauhan niin kauan kuin samanlaiset älypäät maapallon suurtuhoajat jaksavat kettuilla.
        Ihmiskunta tällä hetkellä on niin laiskaa ettei jaksa kiinnostua oikeista arvoista elämässä.
        Mitäs itse teet lapsesi tulevaisuuden hyväksi? Se varmaan asuu täydessä kemikaali helvetissä..
        Aika pelottavaa, että vanhemmat eivät oman laiskuuden takia viitsi edes ajatella mitä lapselleen pukevat. Kertakäyttövaippa on taantuneiden ja sivistämättömien ihmisten keksintö ja ne jotka niitä käyttävät ovat sitä kaksinkertaisesti.


      • Minna.R
        niinpä niin kirjoitti:

        Taidat juuri itse tehdä tuon kaiken. Meillä syödään esim. ainoastaan suomalaista ruokaa ja todella paljon luomua. Vaatteet ostan suurimmaksi osaksi kirpputorilta ja jos joudun ostamaan uutena pyrin mahdollisimman ekologista ja oikein tuotettua ostamaan. Limsaa meillä ei juoda, hyvä kun edes mehua ja hoitajana tiedän tasan tarkkaan mitä energia juomat sisältää! Karkkejakaan ei pahemmin syödä... Ja minä jauhan niin kauan kuin samanlaiset älypäät maapallon suurtuhoajat jaksavat kettuilla.
        Ihmiskunta tällä hetkellä on niin laiskaa ettei jaksa kiinnostua oikeista arvoista elämässä.
        Mitäs itse teet lapsesi tulevaisuuden hyväksi? Se varmaan asuu täydessä kemikaali helvetissä..
        Aika pelottavaa, että vanhemmat eivät oman laiskuuden takia viitsi edes ajatella mitä lapselleen pukevat. Kertakäyttövaippa on taantuneiden ja sivistämättömien ihmisten keksintö ja ne jotka niitä käyttävät ovat sitä kaksinkertaisesti.

        Olen käyttänyt kaikilla lapsillani kertakäyttövaippoja, koska se on minulle niin helpompaa. Lapsilleni tästä ei ole myöskään tullut mitään ongelmaa. Onneksi ongelmamme ovat kasautuneet sinulle. Kaikki tyylillään, meillä elämä tuntuu tällä tavalla onnelliselta ja se tärkeintä!!!


      • kasaudu minulle
        Minna.R kirjoitti:

        Olen käyttänyt kaikilla lapsillani kertakäyttövaippoja, koska se on minulle niin helpompaa. Lapsilleni tästä ei ole myöskään tullut mitään ongelmaa. Onneksi ongelmamme ovat kasautuneet sinulle. Kaikki tyylillään, meillä elämä tuntuu tällä tavalla onnelliselta ja se tärkeintä!!!

        vaan lapsillesi ja lapsenlapsillesi, että väärään osoitteeseen menivät nuo toivotuksesi.


      • Minna.R
        kasaudu minulle kirjoitti:

        vaan lapsillesi ja lapsenlapsillesi, että väärään osoitteeseen menivät nuo toivotuksesi.

        Ei ongelmat taida lapsilleni kasautua, sillä he eivät tule elämään kaatopaikalla samoin heidän mahdollisten lastenkaan ei tarvitse, eiköhän heidän saama perintö takaa sen. Mutta nämä vaippa-asioista koituvat harmit taitavat silti olla sinun, koska minua ja lapsiani eivät häiritse mitkään vaippatapamme.


      • siis jo aikuisia
        Minna.R kirjoitti:

        Ei ongelmat taida lapsilleni kasautua, sillä he eivät tule elämään kaatopaikalla samoin heidän mahdollisten lastenkaan ei tarvitse, eiköhän heidän saama perintö takaa sen. Mutta nämä vaippa-asioista koituvat harmit taitavat silti olla sinun, koska minua ja lapsiani eivät häiritse mitkään vaippatapamme.

        jos olet voinut saada heiltä objektiivisen mielipiteen siitä, häiritsevätkö tekemänne vaipparatkaisunne heitä vai eivät. Petri-Annika 5-wee kun ei ehkä osaa sanoa mitään kovinkaan realistista ympäristöongelmista tai kestovaipoista (jos niitä ei ole perheessä käytetty). Ja eikös täyskertistely ollut melko harvinaista ennen 90-luvun alkua.

        Mistä ihmeestä muuten juontuu tuo käsitys, että kaatopaikka on jokin ihmemaa, missä asiat vaan lakkaa olemasta. Mikä metaani, mikä öljyhukka - minähän heitin vaipan roskiin! Ja itseasiassa lapsesi tulevat asumaan kaatopaikalla - näiden nykyisten päällä nimittäin. Hah.

        Tai sitten vain yrität olla nokkela. Siinä tapauksessa, hehhheh kun oli hyvä vitsi - enpä ole aiemmin kuullutkaan...


      • Minna.R
        siis jo aikuisia kirjoitti:

        jos olet voinut saada heiltä objektiivisen mielipiteen siitä, häiritsevätkö tekemänne vaipparatkaisunne heitä vai eivät. Petri-Annika 5-wee kun ei ehkä osaa sanoa mitään kovinkaan realistista ympäristöongelmista tai kestovaipoista (jos niitä ei ole perheessä käytetty). Ja eikös täyskertistely ollut melko harvinaista ennen 90-luvun alkua.

        Mistä ihmeestä muuten juontuu tuo käsitys, että kaatopaikka on jokin ihmemaa, missä asiat vaan lakkaa olemasta. Mikä metaani, mikä öljyhukka - minähän heitin vaipan roskiin! Ja itseasiassa lapsesi tulevat asumaan kaatopaikalla - näiden nykyisten päällä nimittäin. Hah.

        Tai sitten vain yrität olla nokkela. Siinä tapauksessa, hehhheh kun oli hyvä vitsi - enpä ole aiemmin kuullutkaan...

        Lapseni eivät ole vielä aikuisia, mutta olen varma että he pitävät valinnastani vaippa-asiassa. Käyttämällä helppoja kertakäyttövaippoja pystyn antamaan heille enemmän aikaa ja panostamaan heidän kanssa olemiseen. Mutta on hienoa, että joku pähkäilee näitä vaippa-asioita, koska kaikki eivät jaksa/halua niin tehdä. Itse laitan aikani ja energiani mielummin muualle. Jokainen valitkoon missä asioissa panostaa ja millä pääsee helpommalla.


    • joo-oo

      "Kertakäyttövaipoissa käytetään esim. myrkkyjä jotka tamponeissa on kielletty n.20 vuotta sitten."

      No, eipä niitä vaippoja kyllä lapsen sisään tungeta, joten kyse on hiukan eri asiasta.

      • ajatelleeksi

        Niin joo, eihän kemikaalit ihon läpi kulje.


      • vauvelin mammeli
        ajatelleeksi kirjoitti:

        Niin joo, eihän kemikaalit ihon läpi kulje.

        Meillä ei kyllä hirveästi aikaa mene kestovaippojen laittamiseen niin en kyllä ymmärrä miten sitä jää sitten "niin paljon enemmän aikaa" lapselle jos käyttää kertakäyttösiä vaippoja onhan se vaippojenkin vaihto yhteistä aikaa lapsen kanssa. Mitköhän vaikeata siinä kestovaipassa on sama vaivahan siinä on kun kertäkäyttöisessäkin, toisen heität roskiin ja toisen sankoon odottamaan pesua =)
        Itse uskon että kyllä ne kemikaalit imeytyy lapseen jos ne on vaipassa paljasta ihoa vasten.....Meillä on viellä kestovaipassa bio-hajoava "nappy liner" johon kakka jää eikä vaippaa tarvitse huuhtoa ennen pesua. Vaipat meillä pestään joka toinen päivä ja matkalle kun lähetään otetaan kangas pussi mukaan minne vaipat laitetaan. Ei se sen vaikeampaa ole :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      66
      1234
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe