Mitäs mieltä Porssekuskit ja wannabe-porssekuskit ovat Lotus Elisestä ? Saatavina kolme eri mallia ja kaikissa Toyota Avensiksesta tuttu 1.8L kone ja vaihdelaatikko. Kalleimmassa mekaanisella ahtimella.
Lotus Elise S / 132 hp / 0-100kmh 5.8 sec/ huiput 205 kmh / 49 900 eur.
Lotus Elise R / 192 hp / 0-100kmh 5.2 sec / huiput 245kmh / 65 900 eur.
Lotus Elise SC / 225 hp / 0-100 4.2 sec / huiput 239 kmh / 79 900 eur.
Eli näyttää hinnaltaan ja suorituskyvyltään aivan kilpailykykyiselta Cayman Porssejen kanssa. Ainakin kiihtyvyys on jo karvalakkimallissa kohdillaan.
Mitä mieltä Lotus Elisestä ?
35
5994
Vastaukset
- hyvä,
ylihintainen räppäilylelu. Ei siis varsinainen kilpailija arkiliikenteeseenkin sopivalle porschelle.
- Porscheko..
ei sitten ole ylihintainen. Joku aika sitten luin -en muista mikä julkaisu oli kyseessä- että jokainen myyty Porsche tuottaa keskimäärin n. 21 000 euroa voittoa tehtaalle.
Vertailun vuoksi Toyotalla tuo luku on noin 1500 eur/ myyty auto.
Mieti!! - köyhälle kallis
Porscheko.. kirjoitti:
ei sitten ole ylihintainen. Joku aika sitten luin -en muista mikä julkaisu oli kyseessä- että jokainen myyty Porsche tuottaa keskimäärin n. 21 000 euroa voittoa tehtaalle.
Vertailun vuoksi Toyotalla tuo luku on noin 1500 eur/ myyty auto.
Mieti!!No toki tommosten autojen, joita tehdään huomattavasti pienempiä eriä, kuin tojotia täytyy vastaavasti tuottaa enemmän tehtaalle. Ei tuon nyt pitäs olla kellekkään yllätys. Eihän noiden myynti muuten kattais tuotekehittely kustannuksia. Itse olen kyllä ollut tyytyväinen hankintaani. Tojotaan on turha edes verrata. Se on täysin sieluton kulkuväline, joita valmistuu linjalta joka sekuntti. Mietippäs sitä!
- kyllähän..
köyhälle kallis kirjoitti:
No toki tommosten autojen, joita tehdään huomattavasti pienempiä eriä, kuin tojotia täytyy vastaavasti tuottaa enemmän tehtaalle. Ei tuon nyt pitäs olla kellekkään yllätys. Eihän noiden myynti muuten kattais tuotekehittely kustannuksia. Itse olen kyllä ollut tyytyväinen hankintaani. Tojotaan on turha edes verrata. Se on täysin sieluton kulkuväline, joita valmistuu linjalta joka sekuntti. Mietippäs sitä!
..nuo mainitsemasi tuotekehittelykustannukset sisältyvät auton valmistuskustannuksiin.
Siis tuo 21 000 euroa/myyty auto on liiketoiminnasta jäänyttä voittoa.
Ei tuosta liikevoitosta enää kateta tuotteen valmistukseen liittyviä kustannuksia, vaan yhtiön omistajat pistävät nuo rahat taskuunsa. - ostajien hyvä
kyllähän.. kirjoitti:
..nuo mainitsemasi tuotekehittelykustannukset sisältyvät auton valmistuskustannuksiin.
Siis tuo 21 000 euroa/myyty auto on liiketoiminnasta jäänyttä voittoa.
Ei tuosta liikevoitosta enää kateta tuotteen valmistukseen liittyviä kustannuksia, vaan yhtiön omistajat pistävät nuo rahat taskuunsa.uskoisuudesta ja tyhmyydestä?
- joku tekniikkansa
Porscheko.. kirjoitti:
ei sitten ole ylihintainen. Joku aika sitten luin -en muista mikä julkaisu oli kyseessä- että jokainen myyty Porsche tuottaa keskimäärin n. 21 000 euroa voittoa tehtaalle.
Vertailun vuoksi Toyotalla tuo luku on noin 1500 eur/ myyty auto.
Mieti!!corollasta/avensiksesta lainaava, vailla mukavuuksia oleva (ilmastointi, ajonvakautus, audio, äänieristys) keksintö maksaa lähes 80 000, niin onhan se ylihintainen.
- oli siitä
joku tekniikkansa kirjoitti:
corollasta/avensiksesta lainaava, vailla mukavuuksia oleva (ilmastointi, ajonvakautus, audio, äänieristys) keksintö maksaa lähes 80 000, niin onhan se ylihintainen.
että Porscheko ei sitten ole ylihintainen. Ohitit tuon kysymuksen sujuvasti.
Minulle on vaikea perustella esim. 911 Porschen yli 200 000 euron hintaa. Siinä saattaa olla myyntikatetta 40 000 - 50 000 euroa. - oli siitä,
oli siitä kirjoitti:
että Porscheko ei sitten ole ylihintainen. Ohitit tuon kysymuksen sujuvasti.
Minulle on vaikea perustella esim. 911 Porschen yli 200 000 euron hintaa. Siinä saattaa olla myyntikatetta 40 000 - 50 000 euroa.että minua ei paskan vertaa kiinnosta jotkut valmistajan katteet. Kysymys oli juuri siitä, mistä kirjoitin. Lotuksella hinta sama kuin porschella, vaikka siitä puuttuu em. jutut ja tekniikka tulee corollasta. Kumpikohan sillon on ylihintainen.
- ovat..
oli siitä, kirjoitti:
että minua ei paskan vertaa kiinnosta jotkut valmistajan katteet. Kysymys oli juuri siitä, mistä kirjoitin. Lotuksella hinta sama kuin porschella, vaikka siitä puuttuu em. jutut ja tekniikka tulee corollasta. Kumpikohan sillon on ylihintainen.
..ylihinnoiteltu ja raskaasti.
Katsos kun tuolla mainitsemallasi valmistajan katteella se ylihinta tehdään, tai ei tehdä.
Jos kate on kymmeniä tuhansia euroja/auto, niin onhan se silloin ylihinnoiteltu.
Tosin tuokin Lotus on liian kallis.. Ja Corvette ja Lamborghini ja Ferrari ja kaikki muutkin urheiluautot, joita ihmiset turhamaisuuttaan ostavat kai näyttääkseen, että rahaa on.
Kuitenkin hyvin usein tuo "raha" on luottoa, vieläpä korkeakorkoista kulutusluottoa.. Ja vielä useammin jäy niin, että sen velalla ostetun auton arvo putoaa moninverroin nopeammin, kuin mitä sen ostoon otettu laina lyhenee. Se on sitä ylihintaa kaikki!
Ja vaikka joku saisikin ostettua tuollaisen auton ilman lainaa, menettää hän muutamassa vuodessa kymmeniä tuhansia euroja auton arvon aleneman muodossa.
Vanha sanonta "raudassa ei oo raha hukassa" ei kyllä pidä paikkaansa ainakaan, jos "rauta" on auton muotoon prässättyä. - hinnoittelu ei
ovat.. kirjoitti:
..ylihinnoiteltu ja raskaasti.
Katsos kun tuolla mainitsemallasi valmistajan katteella se ylihinta tehdään, tai ei tehdä.
Jos kate on kymmeniä tuhansia euroja/auto, niin onhan se silloin ylihinnoiteltu.
Tosin tuokin Lotus on liian kallis.. Ja Corvette ja Lamborghini ja Ferrari ja kaikki muutkin urheiluautot, joita ihmiset turhamaisuuttaan ostavat kai näyttääkseen, että rahaa on.
Kuitenkin hyvin usein tuo "raha" on luottoa, vieläpä korkeakorkoista kulutusluottoa.. Ja vielä useammin jäy niin, että sen velalla ostetun auton arvo putoaa moninverroin nopeammin, kuin mitä sen ostoon otettu laina lyhenee. Se on sitä ylihintaa kaikki!
Ja vaikka joku saisikin ostettua tuollaisen auton ilman lainaa, menettää hän muutamassa vuodessa kymmeniä tuhansia euroja auton arvon aleneman muodossa.
Vanha sanonta "raudassa ei oo raha hukassa" ei kyllä pidä paikkaansa ainakaan, jos "rauta" on auton muotoon prässättyä.perustu pelkästään katteeseen, vaan tarkoituksena on löytää ns. maksimihinta, jolla tuote vielä menee kaupaksi. Onko se nyt sitten ylihintaa, sen saa jokainen itse mielessään ajatella. Minusta ylihintaa on se, jos samalla rahalla saa vähemmän ominaisuuksia kuin ostaessa jotain kilpailevaa tuotetta.
Tottakai Porschessa maksaa nimi -ja myös laatu. Lotuksia ei nyt niin laadukkaina pidetä ja nykyään ne ovatkin lähinnä erikosajoneuvoja eli rekisteröityjä rata-autoja. Aiemminhan Lotus teki myös "tavallisempia" autoja, mutta ne eivät olleet kovin vakuuttavia tuotteita (exel, esprit) ja niitä saa ehkä juuri laatuongelmien takia käytettynä ihan kohtuuhintaisina. - Omistanut itse
ovat.. kirjoitti:
..ylihinnoiteltu ja raskaasti.
Katsos kun tuolla mainitsemallasi valmistajan katteella se ylihinta tehdään, tai ei tehdä.
Jos kate on kymmeniä tuhansia euroja/auto, niin onhan se silloin ylihinnoiteltu.
Tosin tuokin Lotus on liian kallis.. Ja Corvette ja Lamborghini ja Ferrari ja kaikki muutkin urheiluautot, joita ihmiset turhamaisuuttaan ostavat kai näyttääkseen, että rahaa on.
Kuitenkin hyvin usein tuo "raha" on luottoa, vieläpä korkeakorkoista kulutusluottoa.. Ja vielä useammin jäy niin, että sen velalla ostetun auton arvo putoaa moninverroin nopeammin, kuin mitä sen ostoon otettu laina lyhenee. Se on sitä ylihintaa kaikki!
Ja vaikka joku saisikin ostettua tuollaisen auton ilman lainaa, menettää hän muutamassa vuodessa kymmeniä tuhansia euroja auton arvon aleneman muodossa.
Vanha sanonta "raudassa ei oo raha hukassa" ei kyllä pidä paikkaansa ainakaan, jos "rauta" on auton muotoon prässättyä.Et sitten ole koskaan onnistunut omistamaan yhtään urheiluautoa.
Erikois-/urheiluautot nimittäin pitävät arvonsa tavis käyttöautoja paremmin. - Herek
Porscheko.. kirjoitti:
ei sitten ole ylihintainen. Joku aika sitten luin -en muista mikä julkaisu oli kyseessä- että jokainen myyty Porsche tuottaa keskimäärin n. 21 000 euroa voittoa tehtaalle.
Vertailun vuoksi Toyotalla tuo luku on noin 1500 eur/ myyty auto.
Mieti!!Kuinka määrittelet ylihinnan? Valmistajan katteellako?
Jos siis kaksi eri valmistajan autoa ovat ominaisuuksiltaa täsmälleen samanlaiset, mutta pintapellit ovat erilaiset, niin ylihintainenko on se, joka on onnistuttu tekemään halvemmalla?
- hyvä suorituskyky
Cayman suunniteltu sekä arkikäyttöön, että radalle. Jos ois rahaa hankkia erillinen auto rata räppäilyyn, niin Lotus elise ois todellakin varteenotettava vaihtoehto. Minkäänlaiseen normaaliin käyttöön tuo Elise ei kuitenkaan sovellu.
Olematon tavaratila ja olematon matkustusmukavuus pitävät siitä huolen. Tuolla autolla on vaikea tehdä edes viikonloppuretkiä. Itse pähkäilin pitkään Elisen ostamista, mutta päädyin boxsteriin käyttöominaisuuksien vuoksi. Olen ollut tyytyväinen valintaani. En voisi kuvitellakkaan tulevani toimeen vähemmällä tavaratilalla.
Kaikki kunnioitus kuitenkin Lotuksen insinööreille. Heidän filosofiansa on todellakin hyvä. Vähemmän painoa, niin ei tarvita enempää tehoa. Auton käytös on myöskin sitä parempi, mitä vähemmän massaa tarvii liikutella. - Sama auto
Onks se joku uusi malli Elitestä?
- <<<<
SELLAINEN OIS AIKA NASTA PELI
- > > > > > ...
Lotus Exige GT3:
Toyota 1796 cc I-4, DOHC VVTL-i supercharged
271 bhp (203 kW) @ 8000 rpm
0-100 km/h : 4.0 seconds
0-100 mph (0-160 km/h) : 9.8 seconds
Weight: 930 kg
http://myautoworld.com/auto/lotus/lotus-exige-gt3/Lotus_GT3_Front_Quarter.jpg
http://www.motorauthority.com/wp-content/uploads/Lotus/Europa/lotus_europa_s_touring02.jpg
Hintaa ~ £50,000 - £60,000, eli Porsset jää kakkoseksi.
- kiinosta ollenkaan.
Ei sitte pätkääkään hohtoa ja henkeä.
- KIIHTYVYYS
Mistähän tuo 5.8s on revitty, kun valmistajan sivuilla luvataan 6.1s?
Kahden eri saksalaisen lehden testissä on mitattu kiihtyvyydeksi sama 0-100 7.1s eli aika kauas jäädään valmistajan lupauksesta.- Todennut itse
Ehkä se oli kokemattoman teinin kopsaama 0-60 mph aika, eikä 0-100 km/h.
- ja tehopainosuhde
7.1:kin on hyvä saavutus tuolla tehopainosuhteella eli 132 hv ja n. 900 kg = 6,8 kg/hv. Tehokkaimmassa suhde on vähän päälle 4, joka on jo aika hyvä.
- Ajanut itse
Ovat huippupelejä ratailuun. Tavallisessa normiajossa surkeahkoja.
Vaihteensiirto on huono niiden puoli, kuten myös laatu/kestävyys pienin varauksin. - Tapastikos
Sitäpaitsi juksasit vähän suorituskykyarvoissa: tuo perusmalli kiihtyy mittausten mukaan reilusti yli 6 sekuntia 0-100 km/h.
No, perusjippo: otetaan halpa tuotantomoottori ja laitetaan se kevyeeseen koriin. Kun välitykset ovat lyhyet niin saadaan koirankoppi kiihtymään perus Corollaa paremmin ja hintakin on halpa niin mikä ettei sellaiselle yleisölle, jolle Corollan ajo-ominaisuudet ja suorituskyky ei riitä mutta lompakko ei riitä oikeisiin urheiluautoihinkaan.
Suhtaudun pienellä epäilyksellä tuohon maahantuojan väitteeseen, että auton voi huoltaa joka tojotapaikassa.. Aika moni (niistä jotka suostuvat huoltamaan) varmaan löytävät oman "lotus"-hinnaston tuolle autolle, sitäpaitsi alusta, elektroniikka jne jäävät corolla-koulutuksen saaneilta Toitsun amispojilta huoltamatta.
Varmasti kiva kinneri siis leikkikaluksi. Sitten kun oikeasti halutaan ajaa isoa kovaa niin sitten ei enää riitä tuo mikro-autokonsepti vaan konepellin alta tulee löytyä oikeastikin tehoa, pakoääntä ja vääntöä: mutta ne autot ovatkin sitten eri autoja ne (myös hinnaltaan).- DodgeViperGT
Siinä alkaa tojotan suoranelonen huutaa armoa rajottajaa vasten kun Viperissa laitetaan vasta kolmosvaihdetta silmään. Ja siellä on vielä puolet vaihteista käyttämättä.
Ei tuollaista suorituskyvyllä voi perustella, ellei sitten harrasta slalomia moposkootterien mopo-ajokorttitestin kartiokujassa Hakuninmaan katsastuksen pihassa, todellisiin urheiluautojen suorituskykyihin ei noilla arvoilla ole mitään asiaa. Tosin voi kiusata kyllä leasing-volvoja ja audeja suomen nopeusrajoituksiin asti, siihen varmasti ihan mainio peli. - RS6.
DodgeViperGT kirjoitti:
Siinä alkaa tojotan suoranelonen huutaa armoa rajottajaa vasten kun Viperissa laitetaan vasta kolmosvaihdetta silmään. Ja siellä on vielä puolet vaihteista käyttämättä.
Ei tuollaista suorituskyvyllä voi perustella, ellei sitten harrasta slalomia moposkootterien mopo-ajokorttitestin kartiokujassa Hakuninmaan katsastuksen pihassa, todellisiin urheiluautojen suorituskykyihin ei noilla arvoilla ole mitään asiaa. Tosin voi kiusata kyllä leasing-volvoja ja audeja suomen nopeusrajoituksiin asti, siihen varmasti ihan mainio peli.Saksalaislehdet ovat mitanneet tuolle Lotuksen perusmallille yli 7 sek 0-100 km/h.. Itseasiassa perusdieselitkin vie sitä (esim BMW 330d) kahville, puhumattakaan urheiluautoista kiihtyy puolet kovempaa ja mitä kovemmaksi vauhti yltyy, sitä suuremmaksi ero vaan muodostuu.
Sitten nuo mallit, joista alkaa suorituskyky jo löytymään, maksavatkin sitten jo melkein sen verran, että sillä alkaa saamaan jo oikeita urheiluautoja eikä tarvitse peitellä toyotan moottoria toisella kädellä kun autoa naapurille esittelee. - jep jep
RS6. kirjoitti:
Saksalaislehdet ovat mitanneet tuolle Lotuksen perusmallille yli 7 sek 0-100 km/h.. Itseasiassa perusdieselitkin vie sitä (esim BMW 330d) kahville, puhumattakaan urheiluautoista kiihtyy puolet kovempaa ja mitä kovemmaksi vauhti yltyy, sitä suuremmaksi ero vaan muodostuu.
Sitten nuo mallit, joista alkaa suorituskyky jo löytymään, maksavatkin sitten jo melkein sen verran, että sillä alkaa saamaan jo oikeita urheiluautoja eikä tarvitse peitellä toyotan moottoria toisella kädellä kun autoa naapurille esittelee.Nyt tuntuu hukkuvan koko vempeleen käyttötarkoitus, kyllä se Elise on tehty radalle tai mutkatielle ja siellä se on ihan parhaimmillaan. Huomattavasti mukavampi kuin ns. normikilpurit keveytensä, ketteryytensä ja ajettavuutensa ansiosta. Ei se tietenkään "mukavuudessa" pärjää normiautoille, eikä todellakaan ole mikään pakettiauto tavaratilojensa puolesta. Kyllä sillä kelpaa ihan normiajoa ajaa, viime kesänäkin yli 100km meni lähes joka päivä. Hinta nyt on yleensäkin urheilullisemmilla autoilla vähän kovempi, mutta käsityöstä ja yksilöllisyydestä olin itse valmis vähän maksamaan. Halvempi pitää, huoltaa ja ajaa kun muut vastaavat.
- arvoinen?
http://www.autotrader.co.uk/
Jos käytetty kelpaa, niin tuolta voi katsastaa käytännön hintatasoa. 12000-13000 punnalla on jo runsaasti tarjontaa uudemmasta mallista. Vanhempaa mallia saa reilusti alle 10000 punnalla.
Mitähän noista menisi autoveroa?- paljon mitään.
Ei kai siinä kovin suuret verot voi olla kun siinä on niin pieni moottori ja vähän painoa, joten kulutus ja päästöt eivät voi olla kovin pahat.
- nuerburgring
Tampereen autocenter on laskenut lotuksen hintoja. Uudet 2010 mallit pienemmillä päästöillä ja punnan kurssi muutos...
EXIGE S 69900 ja porsset jää.. kokemusta on.- 17
Taitaa olla aikaa roikkua palstoillakin lotuksen myynnin ohessa?Missäs päin tälläinen nuerburgring sijaitsee?
- volvo pv sport
17 kirjoitti:
Taitaa olla aikaa roikkua palstoillakin lotuksen myynnin ohessa?Missäs päin tälläinen nuerburgring sijaitsee?
Veikkaisin että toi "nuerburgring" oli nimimerkki eli sijaitsee siellä missä kirjoittaja asuu, vai mitä arvelet?
- pera445
elise on hieno mutta vähän kallis tehoon nähden.
- urpo kyselijä
tehoo, ku suomes ei enää saa ajaa kovaa. kannattas miettii
- <<<
molemmat aika hienoja porschen lisäksi..olisikin nastaa omistaa 911 carrera ja lotus elise mustana ja 911 valkosena ja 911 sinisenä
- <<<<
olisi nastaa omistaa aikanaan 911 carrera sininen. lotus elise mustana ja 911 valkosena sc malli 1982 ja 911 valkoinen 1983 ja 911 sininen 1979 ja 911 sc 1984 malli mustana ja usan vientimalli 911 valkosena
- <<<<
jos se on joku nii vanha korimalli Lotus ja esprit
sitte 911 turbo 1980
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818