sitteri vauvalle

mut milloin?

hei!
Loppuraskaus menossa ja saatiin sitteri lahjaksi vauvalle. Nyt aloinkin miettii, että minkä ikäisenä vauvaa sit saa alkaa pitämään sitterissä? Onko jotain yleistä ohjetta vai riippuuko sitterin mallista yms? Neuvokaa kokematonta...kiitos!

6

703

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkoi vauva

olla sitterissä 4-5 viikon ikäisestä. On lähes joka päivä siinä jonkun aikaa katselemassa kun äiti tekee kotihommia:)

• tuleva mami90

sitteri sopii ihan vastasyntyneille? sellaisen aion hankkia, koska helpottaa kuulemma just kotitöiden tekoa; pikkinen siinä istuskelee tai nukkuu ja äiti saa touhuta :)

• Mammanen

Meillä oli ainakin ihan viikon ikäsestä etiäppäin.

Jostain olen kuullut että ei saisi pitää kun 20min kerrallaan siinä mutta meillä oli kyllä paljon pidempään, nukkuikin siinä usein.

Eikä ole mitänkään kärsinyt sitterissä olosta.

• tai sitten ei

Meillä jotkut lapsista ovat viihtyneet sitterissä heti pienestä pitäen. Toiset taas ovat olleet sellaisia sylivauvoja että sitteri on jäänyt käyttämättä. Mutta kun teillä semmoinen on, niin kyllä vauvaa siinä voi pitää heti kun laitokselta tulette - jos siis viihtyy. Muutaman kuukauden päästä menohalut on niin kovat ettei enää istu sitterissä :D

• sitterin

ja siinä olevassa käyttöohjeessa oli että kolmen viikon ikäisellä voi alkaa käyttämään. Mutta tietenkin riippuu vauvasta miten alkaa viihtymään.

• ei aina..

ole siitä viihtymisestä, vaan siitä mikä on vauvan kropalle parasta. Sitterissä on ne aikarajoituksetkin ihan syystä, ei ne sen takia ole että vauva ei viihtyisi pidempään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe