Mistä johtuu, että n. 2 km;n laskun jälkeen reidet lyö hapoille ja on pakko huilia rinteen sivussa ja lasketella sitten viimeinen kilometri?
Pitääkö kurvailla tiuhemmin vai onko tekniikassa vikaa? Kuntoa on sen verran, että Cooperissa menee 3000 m...
Jaloista loppuu voimat Ylläksen pitkissä rinteissä?
9
2275
Vastaukset
- Johan123
Itse olen ottanut 80kiloa 40 toistoa tai 60 kiloa 92 toistoa.Kokeile noita niin jaksaa puristaa.
- asfw
ei sil oo mitään väliä jos juokset coopperin 3000m. Sillä, jos oot joku kukkakeppi ja jaloissa sulla ei oo yhtään lihasta ni kyllähän se äkkiä hapoille pistää! Ei muutakun salille treenailee ja muista syödä kunnolla!
Meinaan siskoni joka aloitteli viime vuonna laskettelemaan ylläksel ja sil nyt tuskin on kovin hyvä tekniikka ni se jakso kyl lasketella kokopäivän helposti, tosin sil on varmaan jaloissa lihasta...- Tekniikkavikako?
Pitäiskö mun roiskia puolelta toiselle nopeemmin? Kun katselen noita nopeimpia laskettelijoita, niin ne poukkoilee nopeasti puolelle toiselle. Meneekö mulla hapoille siksi, että kurvaan liian pitkään samaan suuntaan?
Tai sitten suuntaan Leville.... - Salilta juoksemaan....
Mulla riitti kunnon jalkaprässitreeni salikäyntien yhteydessä, mutta puolen päivän jälkeen voimat loppuivat totaalisesti Ylläksen rinteessä ja oli hillitön hiki. Loppuloma meni kipeiden jalkojen kanssa nilkuttaessa.
Lopetin salihommat, kun innostuin juoksemisesta. Juoksen 10 - 22 km:n lenkkejä kolme kertaa viikossa. Ja seuraavalla Ylläksen reissulla odotti yllätys: jaksoin kevyesti 6 - 7 tuntia rinteessä per päivä koko viikon ajan. Lisäksi tasapaino ja liikekoordinaatio, notkeus ja refleksit olivat parantuneet selvästi. Toki painoakin oli lähtenyt melkein 10 kg. Nestettäkin meni paljon vähemmän.
Eli kuntosalilla saa helposti voimaa, mutta rinteessä tarvitaan kestävyttä. Kestävyyden rakentaminen vaatiikin sitten enemmän työtä. - Johnny Loiri
Tekniikkavikako? kirjoitti:
Pitäiskö mun roiskia puolelta toiselle nopeemmin? Kun katselen noita nopeimpia laskettelijoita, niin ne poukkoilee nopeasti puolelle toiselle. Meneekö mulla hapoille siksi, että kurvaan liian pitkään samaan suuntaan?
Tai sitten suuntaan Leville....Pitkissä käännöksissä ja etenkin carvereilla käy varmasti nopeammin reisiin kuin lyhyissä käännöksissä. Jos taas tikkaa lyhyttä käännöstä pitkässä rinteessä, niin voimille sekin ottaa ja laittaa puuskuttamaan. Kannattaa välillä löysäillä eikä niin kovasti kuormittaa kantteja, muuten ei jaksa koko päivää.
- jooooogooo
Salilta juoksemaan.... kirjoitti:
Mulla riitti kunnon jalkaprässitreeni salikäyntien yhteydessä, mutta puolen päivän jälkeen voimat loppuivat totaalisesti Ylläksen rinteessä ja oli hillitön hiki. Loppuloma meni kipeiden jalkojen kanssa nilkuttaessa.
Lopetin salihommat, kun innostuin juoksemisesta. Juoksen 10 - 22 km:n lenkkejä kolme kertaa viikossa. Ja seuraavalla Ylläksen reissulla odotti yllätys: jaksoin kevyesti 6 - 7 tuntia rinteessä per päivä koko viikon ajan. Lisäksi tasapaino ja liikekoordinaatio, notkeus ja refleksit olivat parantuneet selvästi. Toki painoakin oli lähtenyt melkein 10 kg. Nestettäkin meni paljon vähemmän.
Eli kuntosalilla saa helposti voimaa, mutta rinteessä tarvitaan kestävyttä. Kestävyyden rakentaminen vaatiikin sitten enemmän työtä.elikkäs luulisi että tossa on sellanen juttu että laskettelet oikealla teknikaalla :D kuka vaan pystyy letkeästi vetää 8h/päivässä mutta harvapa pystyy painaa montaa tuntia putkeen.. Itselläni ei ihme kyllä ikinä ole ollut kestävyysonglemia laskettelussa vaikka kunto ei kova olekkaan ja vedän oikealla ratalaskutyylillä
- lihashuolto kunnossa
Oletko ottanut huomioon juomasi nesteen määrän? Syömisen?
- 98/188
Jalkonen puutuminen johtuu yleensä väärästä tekniikasta. Jos teet käännöksen oikein ja laskuasento on hyvä niin saat painaa pitkää päivää rinteessä jalkojen väsymättä. Tosin alkukaudesta on ihan normaalia että laskut tuntuvat lyhyemmäsäkin rinteessä. Suurpuikka ja puikka vapaalla ovat melkein yhtä rasittavia. Keli vaikuttaa ja rinteen kunto sekä viettävyys. Jää ja sohjo ovat raskaita aina. Itse vietän rinteessä noin 60 laskupäivää ja 2-5 tuntia per kerta.
- olla.
Pakko olla tekniikka virhe, koeta laskea lepposammin, alä runttaa menemään, ja älä tarpeettomasti jännitä lihaksiasi
3000 on niin hyvä luku, silloin kun minä pääsin 3000 cooperissa laskin esim Saalbachissa 8 km sinisen yhtäsoittoa alas..
ja 2 km mustan pääsi yhtäsoittoa alas.
vieläkään ei ota koville kotimaisissa mäissä vaikka 2500 tekee tiukkaa..
kyse on siitä että kokoajan ei paineta ihan täysillä, annetaan sykkeen laskea.
http://www.mmkuntotalo.com/index.html?n=1026
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä191037- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071020Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk300915- 42909
- 72875