Hei,
olen tuijia kasvatellut vuosia, mutta nyt taas uudella pihalla. Mikä on, kun ne nyt ruskistuvat? Istutin isoihin kuoppiin kolme pohjisen puolelle,hyvät rodonit ym. ja eikun ruskeat. Samoin naapurin ja meidän rajalla olevat sama juttu. Kaksi ison kallion alla olevaa,sekä idän puolella etupihalla okei.
Joku sanoi, että liian märkä kesä. Onko näin? No,toipuvatko,eli voivatko vihertää ensi vuonna vai onko nyt heti siirrettävä jonnekin ja annettva jotain "lääkettä". Kävin kurkkimassa edellseen asuntoon istuttamaiani ja voivat niin polleasti siellä, vihreät,tuuheat ja kauniit.
Onko neuvoja, kiitos!!!!!
Miksi tuijat ruskistuvat?
3
5481
Vastaukset
- Ilmeisesti
tarkoitat, että käytit rodomultaa havuille. Näinhän nuo liikkeiden hortonoomit suosittelevat.
Tosiasiassa tuijat (Thuja occidentalis) ovat kalkinsuosijia - pH 6...8.
Ite oun laittanut multaan reippaasti hiekkaa ja dolomiittikalkkia.
Istutus kohopenkkiin, jottei juuret jää lillumaan vesipaljuun talveksikaan).
Lopuksi kunnon kuorikate istutusalalle, pysyy rikat kurissa ja vähentää routimista.- missä mennään
Nämä ohjeet ovat välillä aikamoisia, kun ei sitten tiedä ollenkaan mitä noudattaisi. Olen edelleen sitä mieltä, että hapanta. Itse olen kasvattanut äidin ohjeen mukaisesti tuijat happamessa, eli olen tuonut mökiltä laatikolla suo-ojan penkkasta muraa tuijan juurelle ja taisin joskus huuhdella piimäpurkinkin juurelle. Keväällä maaliskuussa, kun puiden juuret alkavat sulaa, lapioin juuriston lumesta paljaaksi ja kastelin kädenlämpöisellä vedellä routaa pois, ettei tule vedenpuutteen aiheuttamaa ruskittumis kuivumista. Tuijat ovat erittäin komeita.
- yosif
En oikein tiedä mistä ruskettuneet oksat johtuu. Kosteutta ja puun liian tiheää kasvustoa tekisi mieli veikata yhdeksi syyksi ruskistumiselle. Olen kuitenkin aina poistanut ruskistuneet kohdat oksasaksilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1542505Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot971009- 64881
- 61764
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85680Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202658Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648