raskaus oireiden

ilmaantuminen

Oireista puhutaan täällä paljon, mutta en löytänyt siitä tietoa, että miten nopeasti nämä oireet "pahenevat". Eli onko teillä joilla oireita on ollut, niin että joku aamu vain heräätte ja menette oksentamaan? Vai meneekö se niin, että ensin on hieman huono olo joitakin päiviä ja pikku hiljaa tulee aina pahempi olo?

Ihan siksi mietin kun olen aika varma, että kuvittelen itselleni oireita ja minulla on ollut viikon verran nyt "vähän" huono olo ja ei silleen koko aika vaan aina välillä. Mahassakin tuntuu välillä nipistyksiä. Menkkojen myöhästymisestä ei oikein voi sanoo mitään kun heittelevät viikolla parilla. Viime kierron mukaan alkaisivat huomenna. Ja niin hullua kuin se onkin, niin en halua tehdä testiä, koska tämä "oireilu" antaa toivoa, joka tuntuu niin hyvälle etten halua vielä luopua siitä.

6

4332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terv.pohtija

Olen itsekin vähän ymmällään "oireitteni" kanssa. En voi lähes koskaan pahoin, en muista että minulla olisi edes moniin, moniin kuukausiin ollut oikeasti paha olo. Nyt kuitenkin muutaman päivän on tuntunu kurkussa sellanen kuvottava tunne ja valtava väsymys on painanut. En haluais elätellä mitään toiveita, koska olen joutunut pettymään jo monen kuukauden ajan. Ja vatsassa, kohdun kohdalla on tuntunut jonkin aikaa outoja sykäyksiä, ikäänkuin pientä sykkivää kipua. Mulla on kierto aivan sekaisin, joten vaikea on sanoa onko raskautuminen ollut edes mahdollista. Testaukseen vielä aikaa.. Olen melkein sata varma, etten ole raskaana, mutta samoin, ku sinä en haluais vielä tuottaa itselleni konkreettista pettymystä- taas. Odottelen testausta vielä.. Onnea sinulle testin tekoon!!:)

• tulehdusoireita!!!!

Hoitakaa itsenne kuntoon, niin tulevaisuudessa edes pienet mahikset siihen raskauteen.

Faktaa vielä kerran: Ei ne raskaus oireet ala, ennen kun niiden kuukautisten edes pitäis pois jäädä.

Itse asiassa vasta muutaman viikon myöhässä ne oireet vasta alkavat. Ja joo, yhtenä aamuna vain oksensin ja siitä arvasin että nyt on testin paikka. Eikä ollut kadehdittavaa, koko seuraavat 3 kuukautta oksetti 24/7, seuraavat raskaudet pääsin jo vähemmällä yököttämisellä, mutta ensimäinen oli todella mahdoton.

• tiedoksi sinulle

että kävin juuri kuukautta aikaisemmin gynellä ja kaikki on kunnossa. Tällä palstalla moni on sanonut, että pahaolo on alkanut jo muutamia päiviä ennen menkkojen pois jääntiä ja ovat olleet raskaana. Kysymykseni koski sitä, että miten ne alkaa. Eli iskeekö kerralla vai voimistuuko pikkuhiljaa. Tähän osasit jopa vastata, joten kiitos siitä.

Ihmettelen kuitenkin asennettasi, kun olet heti syyttämässä terveyttäni??? Oletko koskaan kuullut psykologisesta vaikutuksesta? Oireita voi tosiaan saada kuvittelulla aikaan. Näin tapahtui minulla kahden ekan kierron aikana, mutta nyt kun on puolitoista vuotta yritystä takana, niin kuvittelu oireet ovat jääneet. Ja kuten jo kerroin kierto heittelee, joten jos sattuu olemaan lyhimmästä päästä, niin menkat olisivat jo myöhässä useamman päivän. Ja muutenkin fakta kyllä on, että oireita alkaa ilmaantua kun alkio kiinnyttyy ja raskaushormonia alkaa erittyä (hormoni aiheuttaa nämä oireet). Nämä oireet eivät ole kaikilla samanlaisia.

Toiselle vastaajalle: Mukava kuulla, että joku on samassa veneessä :) Tsemppiä sinullekkin ja toivotaan, että molempia on onnistanut!

• oireetonta raskautta

todellakin, sillä tuntuu, että en tätä kestä..

Itsellä meni näin. Tein raskaustestin, kun tiesin, että kuukautta aikaisemmin oli käynyt petipuuhissa vahinko ja oli isot juhlat tulossa, jossa joisin pari lasillista punaviiniä. Kuukautisiin en uskaltanut luottaa, sillä olivat jääneet väliin edellisenä kuukautena (ja muutenkin olleet epäsäännölliset). Tulos oli negatiivinen ja kokoajan oli olo, että kuukautiset on tulossa, kun oli pientä kramppailua mahassa ja herkkyyttä rinnoissa. Heti seuraavalla viikolla alotin laihdutuksen, kun tuntu, että olen pyöristymään päin (ruokavalio oli heikko, myönnän). Muutaman päivän ajan meni oikein nätisti, kunnolla syöden ja pari tuntia salilla joka päivä ja oli hyvä motivaatio. Sitten eräänä iltana, reilu viikko myöhemmin, kotiin päästyä salilta iltaruoan syötyä, tuli niin ällötys olo ja lopulta oksensin (tuli siis ihan tyhjästä!). Ajattelin, että oli varmaan liian rankka päivä vähällä ravinnolla ja treenillä, mutta teimpä raskaustestin seuraavana aamuna ja plussa tuli! SHOKKIEN SHOKKI! Ensimmäiset pari viikkoa oli ihan ok, pientä etovaisuutta, silloin tällöin oksentelua, mutta ruoka maittoi ja muuten oli ok olo. Ja sitten alkoi pahenemaan. Nyt on melkein koko ajan paha olo, aivan kuin oksennustauti. Huimaa, heikottaa, pala kurkussa, yököttää ja oksettaa. Nyt siis yli 5 viikkoa positiivisesta testistä, eli mulla on pahentunut raskauden edetessä ja oikein rukoilen, että paha olo jää taakse parin viikon kuluttua, kun kunnolla ollaan neljännen kuukauden puolella. Vielä tähän lisään, että ennenkuin tiesin raskaudesta oli usein huimausta ja näön heittelemistä, jonka ajattelin johtuvan flunssasta, joka oli ollut samoihin aikoihin. Plussan saatuani taas alkoi palelemaan usein.

Siksipä toivon, että et joudu kokemaan samaa pahoinvointia vaan saat nauttia raskaudesta niinkuin jotkut muut onnekkaat. Mutta kaikista eniten pidän peukkuja positiiviselle testille.. Kaikkea hyvää!

• lisään..

että kokoajan myös väsytti, siis ennen positiivista testiä, kuin myös jälkeenkin. Siis päivinä, jolloin en vielä laihduttanut, oli kamala väsymys, jonka silloin ajattelin johtuvan vuodenaikojen vaihtelusta ja ohi menneestä flunssasta. Eli tuohon yhteen kommentiin, jossa sanottiin, että raskaus oireet ei ala ennen kuukautisten pois jääntiä, niin kylläpä alkaa, ainakin mulla alko, vaikka silloin en niitä raskaudeksi todellakaan kuvitellut..

• alkup..
        lisään.. kirjoitti:

että kokoajan myös väsytti, siis ennen positiivista testiä, kuin myös jälkeenkin. Siis päivinä, jolloin en vielä laihduttanut, oli kamala väsymys, jonka silloin ajattelin johtuvan vuodenaikojen vaihtelusta ja ohi menneestä flunssasta. Eli tuohon yhteen kommentiin, jossa sanottiin, että raskaus oireet ei ala ennen kuukautisten pois jääntiä, niin kylläpä alkaa, ainakin mulla alko, vaikka silloin en niitä raskaudeksi todellakaan kuvitellut..

Kiitos kovasti vastauksestasi. Olet kyllä ihan oikeassa siinä, että eihän se ole yhtään kivaa sitten kun on todella pahat oireet päällä kun on raskaana. Nyt kuitenkin kun vauvaa on yritetty jo pitkään, niin pieni kuvotus tuo vain toivoa. Mutta ilman muuta siis valitsisin oireettoman raskauden jos voisin. Tsemppiä sinulle jaksamiseen ja toivotaan, että oireesi pian helpottavat!

Minullakin on tuota väsysmystä ollut, mutta tosiaan pistän sen kyllä vuodenajan piikkiin. Tiedä sitten...menkat ei vielä ole alkaneet ja pisimmänkin kierron mukaan pitäisi viimeistään tänään alkaa. Ajattelin kuitenkin testata vasta viikonloppuna jos menkkoja ei näy. Muina oireina on reilun viikon ollu sellasta paineen tuntua ja jomotusta alavatsassa. Aiemmat nippailut, joita yrtiyksen alkuvaiheessa olevinaan tunsin tapahtuivat aina munasarjojen kohdalla. Tämä on siis jotenkin erilaista. Mutta kun niin kovasti toivoo, niin mieli voi temppuilla. Palaan kertomaan miten kävi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      376
      2386
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      63
      1849
    3. 154
      1423
    4. Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen

Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1247
    5. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      502
      1201
    6. Vastuunkantoa

Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu
      Ähtäri
      48
      925
    7. Olen varattu

Kihloissa ja menemme naimisiin. Anteeksi💔
      Ikävä
      90
      874
    8. Haluatko enää nähdä mua mies?

Se on täysin sinusta kiinni.
      Ikävä
      71
      842
    9. Ruohonpolttoa Suomussalmella

Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla
      Suomussalmi
      43
      815
    10. Alavuden Ähtärin kylä 1.1.2028

Ketä saamme kiittää tästä?
      Ähtäri
      28
      813
    Aihe