eilisillalta näyttävät hävinneen, joten kommentoin tässä. Osakepeli on hermoillekäypää hommaa. Se ei ole oikein juopolle sopivaa, kännissä tulee tehdyksi tollontöitä silläkin sektorilla. Yksi tuttava soitti kännissä pankkiin puhelinmääräyksen osakkeiden ostosta. Tarkoitus oli ostaa parillasadallatuhannella markalla, mutta viina sekoitti pasmat ja sata osaketta muuttui tuhanneksi: osakkeita tulikin parilla miljoonalla markalla. Tappiolla ne piti myydä sitten aikanaan.
Lisäksi hermojännitys lisää alttiutta ottaa huikkaa.
Ryyppäämisen suhteen olen EVP-mies, mutta päädyin sijoitustoimintani aktiivisella sektorilla helsinkiläisiin ja lappalaisiin asunto-osakkeisiin. Niissä on monia hyviä puolia: tuotto on jatkuvaa (vuokra) ja arvo nousee tasaisesti pitkällä tähtäyksellä, ei tarvitse kytätä koko ajan teksti-tv:tä tai muita putkia.
Ajankohta aloittamiselle on edullinen juuri nyt: hinnat ovat laskussa ja korot samoin.
"Varmin tapa rikastua Suomessa on ostaa kivitalo ja pitää se pitkän aikaa."
- J.K. Paasikivi
Tenkasen sijoitusvinkit
2
250
Vastaukset
- niin se on
"Konkari" Tentsröm on taaskin oikeassa.
Kun saataisiin nuoretkin se ymmärtämään ;)
J.K.Paasikiveä lainaten (joka ei kuulu nyt tähän) "tosiasioiden myöntäminen on kaiken viisauden alku". Vai kuuluiko sittenkin? - vanemoinen
Kiitos viisaista sanoistasi.
Ei ole juopon hommaa leikkiä omaa tai toisten meklaria, totta. Kiinteä omaisuus on jotain, mikä ei ole tyhjän päälle rakennettu. Virtuaaliraha ei aina perustu mihinkään, ja sipulin kuorten alta voi tulla kahmalollinen hometta väärässä paikassa.
Elämässä on hyvä olla reaalivakuuksia, jos tahtoo pärjätä taloudellisesti. Juoppo ei ymmärrä tätä, vaan ajattelee, että hilirimpsis hei ja "annan toisten mä talletella suuret..."
Niin ajattelee myös ahne ja kiireinen, kärsimätön nousukas ja peluri.
Miksihän?
Itse olen pessimisti (kuten Paasikivi), ja juuri siksi olen selvinnyt ilman bankroftia. Ennysteeni: Asuntojen hinnat tulevat vielä dramaattisemminkin alas. Keskuspankit eivät ole ehtymättömiä toimissaan. Onko vielä lisää mustia aukkoja löytymättä? Korko noussee vielä, sillä keskuspankit tukevat nyt massiivisesti kuplaa, eli "jatkuvaa nousua, joka ei lopu ikinä" tai "rahamarkkinoiden vakautta". Kupla koskee myös keskuspankkeja tässä tapauksessa: ne ikään kuin päättivät ottaa pelin kontolleen. Pelin, jossa sama satanen kiertää ympyrää ja lihoo ilman välinettä, jolle se on arvo, ilman tarpeeksi kiinteää, johon sen voi vaihtaa.
Kun joku on ottanut 300 000 - 400 000:n lainan ja kykenee juuri tällä hetkellä maksamaan korkoja... hän on koreasti vuokralla pankin asunnossa.
Pankki ei maksa korkoja, vaikka ei vaatisi lyhennyksiä. Kun työpaikat alkavat helistä pääkaupunkiseudulla, palvelualoilla ja it-alalla, homma alkaa kaatua päälle.
Korko (euribor) saatiin vakautettua jonnekin 5,88 paikkeille rajuin tukitoimin. Toistaiseksi.
Mitä luulet? Onko korko vuosina 2009-2011 lokakuun lopussa 5,88 vai a) enemmän, b) vähemmän?
It-alan murros on ohi, ja seuraava nopea ja massiivinen osakenousu tapahtunee energiapuolella säätövoimaa kehittelevissä yrityksissä (mikä hevonen niistä sitten siinä pärjää), sillä maapallolla tullaan tekemään rajuja poliittisia ratkaisuja tässä suhteessa: pakko määrää tuotannon vaikkapa aurinkopaneeleista ym.
Viisain ostaa nyt sen kivitalon. Käteisellä.
Ex-juopon sijoittamisesta, ettei nöyryys unohdu: laskusuhdanteen ensi merkkien tullessa myin Venäjän rahasto-osuuteni mutta jätin latinalaisen Amerikan riskisijoitukset: tappiota tänään -67,3%. Triplaisiko sijoituksen nyt, kun halvalla saa ja odottaisi 20%:n nousua saadakseen omat takaisin?
Tuo on pelkkää "kilisevää kulkusta" ja "helinää", ei sillä ole tekemistä sellaisen kivitalon kanssa, josta Kolmessa pienessä porsaassa puhutaan. Kas Paasikivi oli kuin vanhin porsaista: teki mökkiä, joka kesti Sepe Suden puhalluksen!
Pienemmässä mittakaavassa: helpottaa, jos on likimain velaton tupa ja takka. Ja akka.
Ja kaiken edellä raittius.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3932020Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121849Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2421367Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.77999Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel52961Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402928Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä33765- 56759
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70714- 63713