Heips!
Meidän pojalla 6 vko on kovasti hilseen tapaista vauvakarstaa päänahassa ja kysymys kuuluu, miten sen saisi parhaiten pois? Olen harjannut päänahkaa kammalla ja vauvaharjalla ja kauhukseni/harmikseni huomasin, että hiukset ovat kovasti ohentuneet...=( Oletteko rapsutelleet päänahkaa ihan sormilla ja laittaneet vauvaöljyä siihen? Siitä jää vaan hiukset kovin rasvaisiksi eikä näin pienen hiuksia viitsisi vielä shampoolla pestä. Mikä siis neuvoksi? Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
Päänahan karsta
8
3192
Vastaukset
- vauvaa
vauvan kylpyöljyvedessä. Ja kylvän jälkeen harjannut kevyesti vauvan harjalla. Eikä karstaa pahemmin ole näkynyt.
- aatuaatu08
Meidän pojalla oli myös karstaa ja sain sen pois, kun laitoin vaavin päähän paksun kerroksen perusvoidetta useita tunteja ennen kylvetystä tai jo edellisenä iltana ohut puuvillahattu päähän(itse käytin äp:ssa ollutta Erisan-voidetta). Sitten vaavi normaalisti kylpyyn ja sen jälkeen päänahan harjaus hellästi. Joutuu toistamaan muutamia kertoja, mutta ainakin meillä tepsi.
- kohdalta?
Meillä on muuten aika hyvin pois saatu, mutta tuosta en uskalla rapsuttaa. =( On ollut siinä jo useamman kuukauden...vieläkö sen saa pois?! Tuntuis, että sitä pitäis jynssätä ihan hulluna...
- ............
kohdalta? kirjoitti:
Meillä on muuten aika hyvin pois saatu, mutta tuosta en uskalla rapsuttaa. =( On ollut siinä jo useamman kuukauden...vieläkö sen saa pois?! Tuntuis, että sitä pitäis jynssätä ihan hulluna...
laita reilusti öljyä ja anna sen vaikuttaa vaikka yön yli ( jos kotinne on lämmin, älä verhoa vauvan päätä pipolla tai millään hatulla yöksi, vaikka öljyä lakanaan menisikin). Sitten kevyesti vaan rapsutat vaikka sitten kynnellä, ilman painamista. Aukile ei sellaisesta vahingoitu, kunhan et paina sormella suoraan sen kohdalta. Rapsutat samaa kohtaa kevyesti sivusuunnassa vaikka sitten hetken aikaa, ja karstan pitäisi helpolla kyllä irrota. Painamista ei tarvita siis lainkaan jos on antanut öljyn pehmittää karstaa tarpeeksi kauan.
- ............
laita päähän vaikka ceridal-öljyä ( apteekista ) muutamaksi tunniksi, jotta karsta pehmenee ja vaikka kevyesti kammalla tai ihan kynsillä rapsuttele karstaa pois. Vauvan hiuksia ei tarvitsekaan muulla kuin vedellä pestä pitkään aikaan ja ainakin tuo ceridal lähtee vedellä ja jos sitä hieman jää, ei se haittaa, koska loppu öljy imeytyy päänahkaan. Voit vaikka pyyhkiä pään vaikka ihan märällä vanulapulla.
Vauvan hiukset usein ohenevat tai lähtevät ensimmäisten viikkojen ajan joten, se ei välttämättä liity karstan poistamiseen. - kynsillä!!
Laita vauvaöljyä, anna imeytyä jonkin aikaa ja harjaa tai rapsuttele puhtaalla kammalla.
- ............
hyvin voi kynnellä kevyesti rapsuttaa, kunhan ei kovaa paina. Ei se kampa sen hienovaraisempi ole...
- !!!!!!
............ kirjoitti:
hyvin voi kynnellä kevyesti rapsuttaa, kunhan ei kovaa paina. Ei se kampa sen hienovaraisempi ole...
Kynsien alla on aikamoinen määrä bakteereja. Ja kun rapsutat päänähkaa, saattaa iho kevyesti mennä rikki, jolloin bakteerit pääsevät ihon alle ja voivat aiheuttaa esim. märkäruven.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349