Mustajärvi laulajana

eräs fani vaan

Paten lauluääni on miehekäs, matala, rouhea, sympaattinen, karismaattinen, syvä mutta pehmeä, välillä karu ja rupinen erittäin hyvä rockääni...


Mutta jos jotain negatiivista täytyy etsiä niin se on usein vasinkin livetilanteessa laulaessa tapahtuva taipumus Patella niellä/jättää laulamatta joittenkin sanojen alkuja ja loppuja tai jättää jotain sanoja kokonaan pois. Lisäksi muuttelee sanoja ja edelleen unohtelee välillä niitä vaikka ei läträä viinan kanssa.

Levylaulajana on kehitttynyt huimasti ja esim. uudella levyllä saa suurinpiirtein kaikista sanoista selvää jos vertaa joihinkin esim 80-luvun Popeda-lättyihin. Joskus kun Pate vetää oikein alhaalta/matalalata niin ei meinaa saada selvää tai jos laulaa jotenkin tosi nopeesti ni sama homma .

13

1866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • popedafani

      Tää alku tuossa sun jutussa eräs fani vaan on ihan ok eli Paten lauluääni on miehekäs, matala, rouhea, sympaattinen, karismaattinen, syvä mutta pehmeä, välillä karu ja rupinen erittäin hyvä rockääni...

      Lopun olisit voinut jättää raapustamatta,sori vaan tää on mun mielipiteeni..

      • Eräs fani vaan

        ja minun ja monen muunkin mielipide ja huomio....

        Mutta kun herra Kartsa vm 1955 ei vaan tahdo koskaan kestää mitään kommenttia saatikka kritikkiä mikä koskee bändiä Popeda ja etenkin henkilöä Pauli Mustajärvi.

        Tälläinen tullut huomattua kaikilla palstoilla missä vierailet. Ei millän pahalla, mutta tuntuu siltä että sun mielipide on olevinaan aina se ainoia oikein, paras pätevin ja että sä oot oikeassa ja kaikkien pitää olla 100% sun kanssa samoilla linjoilla. Sen takia oot minimerkkiäkin kait useasti muuttanut kun kahinoita on tullut.

        Puolustelut myös sanomisiasi ja näkökantojasi aina viimeiseen asti etkä millään anna periksi.

        olet myös aika kärkäs ja omapäinen ja suutut näillä palstoilla missä vierailet aika nopsaan.

        Ehkä tuo kaikki on sitä kuuluisiaa Pohjalasita luonteenominaisuutta.


      • popedafani
        Eräs fani vaan kirjoitti:

        ja minun ja monen muunkin mielipide ja huomio....

        Mutta kun herra Kartsa vm 1955 ei vaan tahdo koskaan kestää mitään kommenttia saatikka kritikkiä mikä koskee bändiä Popeda ja etenkin henkilöä Pauli Mustajärvi.

        Tälläinen tullut huomattua kaikilla palstoilla missä vierailet. Ei millän pahalla, mutta tuntuu siltä että sun mielipide on olevinaan aina se ainoia oikein, paras pätevin ja että sä oot oikeassa ja kaikkien pitää olla 100% sun kanssa samoilla linjoilla. Sen takia oot minimerkkiäkin kait useasti muuttanut kun kahinoita on tullut.

        Puolustelut myös sanomisiasi ja näkökantojasi aina viimeiseen asti etkä millään anna periksi.

        olet myös aika kärkäs ja omapäinen ja suutut näillä palstoilla missä vierailet aika nopsaan.

        Ehkä tuo kaikki on sitä kuuluisiaa Pohjalasita luonteenominaisuutta.

        minähän kehuin sua ja sun sanomistasi Patesta jos satuit huomaamaan.

        Olen vaan sitä mieltä itse,että en ole pannut merkille väittämääsi.
        Laitoit tuossa et mun kanssa pitäisi olla samaa mieltä ja,että mun mielipiteeni on se ainut oikea,ei,ei.
        Ihmettelen vaan nyt sitä,että miksi tuo sinun mielipiteesi on se ainut oikea ja mun täytyisi olla sun kanssasi samaa mieltä.
        Arvostan mielipidettäsi mut mä vaan olen eri mieltä ja se siitä..


      • Muttasilti

        Popedafani eikö toi loppu osa ollu ihan asiallista? Mikse olisi pitänyt jättää pois.
        Ei kaikessa pidä vaan kehua ja ettiä hyviä puolia.
        Arvostelet aika rankasti toisten kirjotuksia jopa nuorten, jotka vielä jaksaa kirjotella pitkät pätkät nettii.
        Oikeesti ? Eiköhän kaikki tiedä jo sen, että Pate on sulle jumala.
        Kirjota oma ketju mihin kirjotat nuita omia mielipiteitä äläkä aina ole toisten mielipiteitä kaatamassa tai pätkiä niistä.


      • popedafani
        Muttasilti kirjoitti:

        Popedafani eikö toi loppu osa ollu ihan asiallista? Mikse olisi pitänyt jättää pois.
        Ei kaikessa pidä vaan kehua ja ettiä hyviä puolia.
        Arvostelet aika rankasti toisten kirjotuksia jopa nuorten, jotka vielä jaksaa kirjotella pitkät pätkät nettii.
        Oikeesti ? Eiköhän kaikki tiedä jo sen, että Pate on sulle jumala.
        Kirjota oma ketju mihin kirjotat nuita omia mielipiteitä äläkä aina ole toisten mielipiteitä kaatamassa tai pätkiä niistä.

        tarvitse olla samaa mieltä kenenkään kanssa ja jokaisella on oikeus esittää mielipiteensä tässä maassa sekä minkälaisilla foorumeilla tahansa, myös minulla.

        Jos olisimme kaikki samaa mieltä olisi tämä taivaallinen valtakunta liian valmis ja todella tympeä elettävä.

        Sanot näin: Kirjota oma ketju mihin kirjotat nuita omia mielipiteitä,sama taitaa päteä sinuun jos tuon kannan otat..


      • Muttasilti
        popedafani kirjoitti:

        tarvitse olla samaa mieltä kenenkään kanssa ja jokaisella on oikeus esittää mielipiteensä tässä maassa sekä minkälaisilla foorumeilla tahansa, myös minulla.

        Jos olisimme kaikki samaa mieltä olisi tämä taivaallinen valtakunta liian valmis ja todella tympeä elettävä.

        Sanot näin: Kirjota oma ketju mihin kirjotat nuita omia mielipiteitä,sama taitaa päteä sinuun jos tuon kannan otat..

        Sulle Pate on joku ylijumala.
        Onhan nyt helvetti Patekin ihminen jossa on negatiivisia asioita.
        Joo niin voi kirjottaa, mutta sie lyttäät yleensä toisten kirjotukset aivan suoraan "no asiahan ei kyllä näin ole"


      • Muttasilti
        Muttasilti kirjoitti:

        Sulle Pate on joku ylijumala.
        Onhan nyt helvetti Patekin ihminen jossa on negatiivisia asioita.
        Joo niin voi kirjottaa, mutta sie lyttäät yleensä toisten kirjotukset aivan suoraan "no asiahan ei kyllä näin ole"

        Piirteitä jotka toiset huomaa.
        Pate on rokkikukko numero 1.
        Popedan kantava voima.
        Tottahan toi oli, että Pate joskus jäättää sanoja väliin tai jotai tollasta.
        So?
        Tarviiko Kartsa siitä ottaa itteensä.


      • popedafani
        Muttasilti kirjoitti:

        Sulle Pate on joku ylijumala.
        Onhan nyt helvetti Patekin ihminen jossa on negatiivisia asioita.
        Joo niin voi kirjottaa, mutta sie lyttäät yleensä toisten kirjotukset aivan suoraan "no asiahan ei kyllä näin ole"

        on negatiivisia asioita mutta kuka ne nyt sitten haluaa tuoda julki,sinä tai minä,no ei mun ole tarvinnu kun tuntuu et muut ruotii nekin täällä mun puolesta,väliäkö sillä sitten on,no ei mitään.

        Olen sanomisistasi täysin samaa mieltä mitä tässä sanot, että :

        Pate on rokkikukko numero 1.
        Ja Popedan kantava voima (Costellon sekä Mellun kanssa)mun mielestä.

        En minä ota itseeni,pidän vaan Popedasta.


    • Popeda fani ennen kuin olet...

      Jep olen seurannut Popedan keikkoja vuodesta 1980
      asti. Kyllä täytyy sanoa että tämän päivän Mustajärvi niinkuin koko orkesteri on elämänsä vedossa.Ääni mahtavassa kunnossa ja sanoista saa
      selvää.
      Olen kyllä nähnyt mitä Pate pahimmillaan on , kyllä nyt näyttäisi olevan asiat kohdallaan, toivotaan Patelle raitista elämää eteenkinpäin.

      • Eräs Popedan keikkoja paljo...

        Melkein aina jättää Pohjantähden alla biisistä laulamatta ei ei jotain mukanaan hän vei ja laulaa pelkästään jotain mukanaan hän vei kohdan.

        Repe ja lissu menee levyllä yhdessä kohtaa näin poika suutelee, tyttö hyväilee niskaa ruskeaa ja livenä Pate laulaa usein poika suutelee poika hyväilee tai sitten tyttö suutelee tyttö hyväilee
        niskaa ruskeaa...

        Delilah biisissä rakkain muuttuu armain sanaksi.

        Tahdotko mut tosiaan menee levyllä näin

        Lompakossa Väinö Linna yksinäinen on.
        Kas, pitkään riittänyt ei tili kortiston.
        Loppuviikon meikämanne syö taas kynsiään,
        (syö taas kynsiään)
        Ellei sossunjonoon tinkimään käy ylpeydestään.

        Huomaamatta painuu ryhti kumaraan,
        Kun karisseita kappaleita itsetunnostaan
        Etsii pitkin pientareita pala kerrallaan.
        Yksin tuskin koskaan sitä enää kokooon saan.

        kertosäe:
        Tahdotko mut tosiaan suhteeseen vakavaan,
        Pitkin polkuu poloista rinnallasi tarpomaan?
        Elinkautistani seurassasi päivästä päivään lusimaan,
        Aamuteesi kanssas jakamaan?

        Pettymykset pelottavat kovempaakin kulkijaa,
        Ehdoin tahdoin tuskin kukaan pelleks haluaa.
        Onneton se on, ken rakkautta turhaan tunnustaa,
        Ja onneton, ken pakenee, kun jäädä haluaa.

        kertosäe

        Tahdotko mut tosiaan suhteeseen vakavaan,
        Pitkin polkuu poloista rinnallasi tarpomaan?
        Elinkautistani seurassasi päivästä päivään lusimaan

        Pate laulaa usein taas pitkään riittänyt ei tili kortiston ja etsii pitkin pientareita muuttuu poimii pitkin pientareita ja yksin tyskin koskaan niitä kokoon saan sekä ei sossunjonoon tinkimän käy ylpeydestään. Karisseita kappaleita laulaa kadoinneita kappaleita.

        20 centtiä biisin eka kertosäe tuotti pitkään vaikeuksia kun Pate ei muistanut miten se menee. Vasta nyt oppinut sen kunnolla.

        Elän itsellenia alkaa: viiltää totuus sydämeen... Pate laulaa livenä usein: viiltää yhä syvempää...

        Kaasua komisario Peppone menee usein sekasin ne a ja b osan säkeistöjen loppuosat tai laulaa mitä sattuu...Harvoin laulaa ne sanat siinä just oikein.

        Kersantti Karoliinasta jättää usein laulamatta kertosäkeitä ja muita kohtia tai sitten rääkyy jonkun sanan kohdalla esim kives sanan kohdalla eli rääkyy siinä kohtaa.

        Lisääkin esimerkkejä on. Osa noista toistuu joka keikalla...

        Ilmeisesti Pate ei treenaa biisejä tarpeeksi usein tai on jotenkin huonomuistinen kun laulaa usein niitä livetilanteessa poskelleen. Toki joissain biiseissä ja kohdissa ihan tahalleen muuttaa sanoja livenä mutta osa kyllä johtuu unohduksesta ja osa siitä että jotkut biisit se on laulanut jo vuosia pieleen livenä siihen nähden miten ne on levylle kirjoitettu.

        Hyvä bändi ja hyvä laulaja, mutta kyllä vois hieman tarkemmin laulaa ne biisit just silleen ku ne on levylläkin olemassa. Ei keikka oo välttämättä tylsä vaikka laulaa biisit yks yhteen just silleen ku ne on kirjoitettu...

        Omat biisit Pate klaaraa yleensä 90-100% just silleen ku ne on kirjoittanutkin mutta jos on Mikkosen, Lindholmin, Costin, Hanhiniemen, Sundqvistin, Petanderin tai jonkun muun teksti ni yleensä se menee livenä jossain kohtaa biisiä Patelta ihan eri sanoin kuin mitä levylle on laulanut ku ei vissiin muista miten se kohta levyllä meni.


      • ei haittaa
        Eräs Popedan keikkoja paljo... kirjoitti:

        Melkein aina jättää Pohjantähden alla biisistä laulamatta ei ei jotain mukanaan hän vei ja laulaa pelkästään jotain mukanaan hän vei kohdan.

        Repe ja lissu menee levyllä yhdessä kohtaa näin poika suutelee, tyttö hyväilee niskaa ruskeaa ja livenä Pate laulaa usein poika suutelee poika hyväilee tai sitten tyttö suutelee tyttö hyväilee
        niskaa ruskeaa...

        Delilah biisissä rakkain muuttuu armain sanaksi.

        Tahdotko mut tosiaan menee levyllä näin

        Lompakossa Väinö Linna yksinäinen on.
        Kas, pitkään riittänyt ei tili kortiston.
        Loppuviikon meikämanne syö taas kynsiään,
        (syö taas kynsiään)
        Ellei sossunjonoon tinkimään käy ylpeydestään.

        Huomaamatta painuu ryhti kumaraan,
        Kun karisseita kappaleita itsetunnostaan
        Etsii pitkin pientareita pala kerrallaan.
        Yksin tuskin koskaan sitä enää kokooon saan.

        kertosäe:
        Tahdotko mut tosiaan suhteeseen vakavaan,
        Pitkin polkuu poloista rinnallasi tarpomaan?
        Elinkautistani seurassasi päivästä päivään lusimaan,
        Aamuteesi kanssas jakamaan?

        Pettymykset pelottavat kovempaakin kulkijaa,
        Ehdoin tahdoin tuskin kukaan pelleks haluaa.
        Onneton se on, ken rakkautta turhaan tunnustaa,
        Ja onneton, ken pakenee, kun jäädä haluaa.

        kertosäe

        Tahdotko mut tosiaan suhteeseen vakavaan,
        Pitkin polkuu poloista rinnallasi tarpomaan?
        Elinkautistani seurassasi päivästä päivään lusimaan

        Pate laulaa usein taas pitkään riittänyt ei tili kortiston ja etsii pitkin pientareita muuttuu poimii pitkin pientareita ja yksin tyskin koskaan niitä kokoon saan sekä ei sossunjonoon tinkimän käy ylpeydestään. Karisseita kappaleita laulaa kadoinneita kappaleita.

        20 centtiä biisin eka kertosäe tuotti pitkään vaikeuksia kun Pate ei muistanut miten se menee. Vasta nyt oppinut sen kunnolla.

        Elän itsellenia alkaa: viiltää totuus sydämeen... Pate laulaa livenä usein: viiltää yhä syvempää...

        Kaasua komisario Peppone menee usein sekasin ne a ja b osan säkeistöjen loppuosat tai laulaa mitä sattuu...Harvoin laulaa ne sanat siinä just oikein.

        Kersantti Karoliinasta jättää usein laulamatta kertosäkeitä ja muita kohtia tai sitten rääkyy jonkun sanan kohdalla esim kives sanan kohdalla eli rääkyy siinä kohtaa.

        Lisääkin esimerkkejä on. Osa noista toistuu joka keikalla...

        Ilmeisesti Pate ei treenaa biisejä tarpeeksi usein tai on jotenkin huonomuistinen kun laulaa usein niitä livetilanteessa poskelleen. Toki joissain biiseissä ja kohdissa ihan tahalleen muuttaa sanoja livenä mutta osa kyllä johtuu unohduksesta ja osa siitä että jotkut biisit se on laulanut jo vuosia pieleen livenä siihen nähden miten ne on levylle kirjoitettu.

        Hyvä bändi ja hyvä laulaja, mutta kyllä vois hieman tarkemmin laulaa ne biisit just silleen ku ne on levylläkin olemassa. Ei keikka oo välttämättä tylsä vaikka laulaa biisit yks yhteen just silleen ku ne on kirjoitettu...

        Omat biisit Pate klaaraa yleensä 90-100% just silleen ku ne on kirjoittanutkin mutta jos on Mikkosen, Lindholmin, Costin, Hanhiniemen, Sundqvistin, Petanderin tai jonkun muun teksti ni yleensä se menee livenä jossain kohtaa biisiä Patelta ihan eri sanoin kuin mitä levylle on laulanut ku ei vissiin muista miten se kohta levyllä meni.

        Olen huomannut osan noista virheistä, mutta ei se haittaa mitään!

        Veikkaisin jotta kyllöittää vetää aina samalla lailla, siksi muuttelee välillä jotta tulisi vähän vaihtelua omiin rutiineihin.


      • popedafani

        sellaisiakin jotka osaa esittää Popedasta ja Patesta jotakin myönteisessäkin mielessä.

        Olen kokenut nuo samat asiat itsekin Popedan kohdalla mistä tuossa kommentoit ja sama on munkin kantani koko Popedan tämänpäiväiseen esiintymiseen.

        Homma kulkee ja rokki soi,niin pitääkin.


      • Eräs fani vaan
        ei haittaa kirjoitti:

        Olen huomannut osan noista virheistä, mutta ei se haittaa mitään!

        Veikkaisin jotta kyllöittää vetää aina samalla lailla, siksi muuttelee välillä jotta tulisi vähän vaihtelua omiin rutiineihin.

        että tarkoitushakuisesti muuttelee sanoja joissain biiseissä, mutta esim. Karoliina menee ninkuin menee siksi koska Pate itsekin todennut että se on biisi jota kaikkein vähiten huvittaa vetää. Näin voi olla joissain muissakin biiseissä ja sitten on biisejä joiten sanoja ei Pate vaan sanatarkasti muista tai luulee muistavansa että se meni levyläkin niin kuin on livenä tottunut laulamaan.

        Toki paremmin vetää kuin aikoihin mutta virheitä tulee silti tahattomasti jonkin verran. Sinällään se vaan on ihme että sekoilee sanoissa tai ei muista niitä kun joitain biisejä on sentään vedetty sadoilla ja jotain jopa tuhansilla keikoilla.

        Toisten tekstit näkyy olevan vaikeampi unohtaa kuin omat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8326
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe