on kateellisen synonyymi........ilmeisesti. Osui Mobilistin nro.6/2008 lukiessani uutisia/ tapahtumia/kuultua palstaa herran K.(u).L.B valitusta autojen hylkäämisestä. Ilmeisen harvinainen Ford Thames matkailuauto mätänee maastoon eikä kukaan ole kiinnostunut sitä pelastamaan. Kunnes toisaalla samassa artikkelissa päiviteltiin taas kun vuoden -42 Dodge ei kelpaa kenellekään kun sen värikin on ihan hanurista ja taas harmiteltii että romuksi menee............kunnes joku saatanan roddari meni ja pelasti projektin itselleen. Ja taas päiviteltiin........roddari meni ja haki romun pois ja aivan varmasti, kuten toimittaja arveli) rakentaa siitä jonkinlaisen asfaltinraapijan.......siis mikä häväistys, ennemmin paaliin kuin roddarille.
Mobilisti
28
2865
Vastaukset
- sanat.
Juu, kyllä minäkin harmittelen, että 42 dotsia ei kukaan entisöi. Ovat maailmassa jo niin vähälukuisia, että kaikki loput kannattaisi säilyttää.
Mutta sillehän ei mahda mitään, että kukaan ei innostu, mutta silti kai saan harmitella?
Ja mielestäni KLB saa myös harmitella, kun meillä sentään on vielä sananvapaus.
Sillä nyt ei ole paljon merkitystä, kuinka se auto tuhotaan, jos kerran tuhotaan.- unbelievable
Miksi et itse käynyt hakemassa projektia talteen jos niin kovasti harmittaa, vai harmittaako juuri siksi ettei kukaan muu hakenut. Mobilisteilla tuntuu olevan sama periaate kuin lapsilla että jos minä en saa ei saa kukaan muukaan.
Mitä tulee K.L.B:n toistuviin kommentteihin, koskien muita rakentajia kuin entisöijiä, voisin sanoa että suomessa on vanhojen autojen harrastajat kuitenkin niin pieni ryhmä että tuollainen katkeruus tuskin on harrastukselle hyväksi. Eikö olisi parempi etä rakennellaan autoja kukin omalla tavallaan, nautitaan harrastuksesta riiippumatta siitä onko auto alkuperäinen vai ei ja varsinkin, tämä erityisesti mobilisteille, arvostetaan muidenkin työtä kuin vain mobilistien ja jaetaan tietoa ja tarinoita autoista oli sitten kyseessä roddari tai mobilisti. - katkera?
unbelievable kirjoitti:
Miksi et itse käynyt hakemassa projektia talteen jos niin kovasti harmittaa, vai harmittaako juuri siksi ettei kukaan muu hakenut. Mobilisteilla tuntuu olevan sama periaate kuin lapsilla että jos minä en saa ei saa kukaan muukaan.
Mitä tulee K.L.B:n toistuviin kommentteihin, koskien muita rakentajia kuin entisöijiä, voisin sanoa että suomessa on vanhojen autojen harrastajat kuitenkin niin pieni ryhmä että tuollainen katkeruus tuskin on harrastukselle hyväksi. Eikö olisi parempi etä rakennellaan autoja kukin omalla tavallaan, nautitaan harrastuksesta riiippumatta siitä onko auto alkuperäinen vai ei ja varsinkin, tämä erityisesti mobilisteille, arvostetaan muidenkin työtä kuin vain mobilistien ja jaetaan tietoa ja tarinoita autoista oli sitten kyseessä roddari tai mobilisti."Mutta sillehän ei mahda mitään, että kukaan ei innostu, mutta silti kai saan harmitella? "
Kirjoitin ilmeisesti hieman epäselvästi?
Siis tuolla tarkoitin, että harmi, kun kukaan muu kuin minä, ei ottanut projektia entisöintiin.
Siis en harmitellut sitä, että minä en sitä saanut, eikä sitä muuten harmitellut KLB.
"Miksi et itse käynyt hakemassa projektia talteen jos niin kovasti harmittaa,"
Siksi, että harrastuksiini ei kuulu entisöinti, eikö liioin aihioiden varastointi.
Katkera ??? Sinulla on todella vilkas mielikuvitus, jos harmittelen tai KLB harmittelee, että kukaan ei entisöi, niin mistä ihmeestä keksit että olemme katkeria?
Jos tässä maassa joku on katkera, niin kyllä ne ovat nimenomaan nuo hotrottiharrastajat.
Vuosien mittaan olen kuullut samaa itkuvirttä... kun museoautot ovat sitä... ja museoajoneuvot ovat tätä... mobilistit eivät maksa tuota ... mobilistit saavat sen ilmaiseksi jne.
Mitä on autojen rakentelu? Mitä on rakentaminen?
Mitä on tuhoaminen? Tuhoaminenkin on harrastusta.
Harrastuksena autojen tuhoaminen, mutta onko tuhoaja autoharrastaja?
En suikaan tarkoita, että kaikista romuista tehdään museoajoneuvoja, mutta ei niitä silti tarvitse tuhota, voihan niistä muuten kunnostaa itselleen ajanhenkisen ajopelin, jota itse tai joku muu voi myöhemminkin parannella. - unbelievable
katkera? kirjoitti:
"Mutta sillehän ei mahda mitään, että kukaan ei innostu, mutta silti kai saan harmitella? "
Kirjoitin ilmeisesti hieman epäselvästi?
Siis tuolla tarkoitin, että harmi, kun kukaan muu kuin minä, ei ottanut projektia entisöintiin.
Siis en harmitellut sitä, että minä en sitä saanut, eikä sitä muuten harmitellut KLB.
"Miksi et itse käynyt hakemassa projektia talteen jos niin kovasti harmittaa,"
Siksi, että harrastuksiini ei kuulu entisöinti, eikö liioin aihioiden varastointi.
Katkera ??? Sinulla on todella vilkas mielikuvitus, jos harmittelen tai KLB harmittelee, että kukaan ei entisöi, niin mistä ihmeestä keksit että olemme katkeria?
Jos tässä maassa joku on katkera, niin kyllä ne ovat nimenomaan nuo hotrottiharrastajat.
Vuosien mittaan olen kuullut samaa itkuvirttä... kun museoautot ovat sitä... ja museoajoneuvot ovat tätä... mobilistit eivät maksa tuota ... mobilistit saavat sen ilmaiseksi jne.
Mitä on autojen rakentelu? Mitä on rakentaminen?
Mitä on tuhoaminen? Tuhoaminenkin on harrastusta.
Harrastuksena autojen tuhoaminen, mutta onko tuhoaja autoharrastaja?
En suikaan tarkoita, että kaikista romuista tehdään museoajoneuvoja, mutta ei niitä silti tarvitse tuhota, voihan niistä muuten kunnostaa itselleen ajanhenkisen ajopelin, jota itse tai joku muu voi myöhemminkin parannella.No esimerkin -42 Dodgesta innostui todennäköisesti joku roddari ja sitähän KLB:kin harmitteli. Kumpikaan ei kehunut sitä että edes JOKU otti projektin talteen, Suomessa voi siis sittenkin olla joskus liikenteessä -42 Dodge vaikka ei ehkä alkuperäisessä kuosissa, mutta sehän ei teitä kiinnosta.
Jos tarkemmin luet niin minua ei harmita se että minä en sitä saanut koska en ole edes kiinnostunut ihan noin vanhoista autoista mutta se harmittaa että kuka tahansa sen ottikin talteen niin sitä ei arvosteta varsinkin jos se "kuka" ei entisöikään autoa.
Ilmeisesti katkeruus tulee juuri siitä että autoa ei ottanut kukaan mobilisti.
Tottakai roddaritkin voivat olla katkeria mutta se johtuu siitä että valtiovalta ei pyri millään tavoin helpottamaan autoharrastusta. Jo pelkästään autonrakentaminen tuottaa työpaikkoja ja palveluja ja pelkästään turvallisuuteen vaikuttavat muutoksetkin ovat hankalia toteuttaa järjettömien vaatimusten vuoksi.
Vai tuhoaminenkin on harrastus? Mitäs jos joku "herranlahja" päättää kivittää autosi tai kotisi ikkunat rikki? "Hyvä poika, tuohan on kehittävä harrastus, pesäpalloilija-ainesta". Romuralli on tuhoava harrastus. Autonrakentelua taas on montaa lajia kuten entisöinti, tuning.......rodding.
En tiedä kirjoititko epäselvästi mutta annat edelleen ymmärtää että kaikki paitsi entisöinti on tuhoamista. Jos vaikka olisi kaksi samanmerkkistä autoa esim. -42 Dodgea, niin pitääkö niiden olla samanlaisia?
No, kerrot kyllä että ei kaikkia tarvi entisöidä vaan niistä voisi rakentaa itselleen ajanhenkisen auton ja eikö rodding ole juuri sitä? Ajanhenkinen(tuning) tai vanhanajanhenkinen(rodding) tai jotain muuta lukuisista vaihtoehdoista. Tuo antaa mielestäni ymmärtää että sinussakin saattaa asua pieni roddari tai joku muu mobilistin lisäksi. unbelievable kirjoitti:
No esimerkin -42 Dodgesta innostui todennäköisesti joku roddari ja sitähän KLB:kin harmitteli. Kumpikaan ei kehunut sitä että edes JOKU otti projektin talteen, Suomessa voi siis sittenkin olla joskus liikenteessä -42 Dodge vaikka ei ehkä alkuperäisessä kuosissa, mutta sehän ei teitä kiinnosta.
Jos tarkemmin luet niin minua ei harmita se että minä en sitä saanut koska en ole edes kiinnostunut ihan noin vanhoista autoista mutta se harmittaa että kuka tahansa sen ottikin talteen niin sitä ei arvosteta varsinkin jos se "kuka" ei entisöikään autoa.
Ilmeisesti katkeruus tulee juuri siitä että autoa ei ottanut kukaan mobilisti.
Tottakai roddaritkin voivat olla katkeria mutta se johtuu siitä että valtiovalta ei pyri millään tavoin helpottamaan autoharrastusta. Jo pelkästään autonrakentaminen tuottaa työpaikkoja ja palveluja ja pelkästään turvallisuuteen vaikuttavat muutoksetkin ovat hankalia toteuttaa järjettömien vaatimusten vuoksi.
Vai tuhoaminenkin on harrastus? Mitäs jos joku "herranlahja" päättää kivittää autosi tai kotisi ikkunat rikki? "Hyvä poika, tuohan on kehittävä harrastus, pesäpalloilija-ainesta". Romuralli on tuhoava harrastus. Autonrakentelua taas on montaa lajia kuten entisöinti, tuning.......rodding.
En tiedä kirjoititko epäselvästi mutta annat edelleen ymmärtää että kaikki paitsi entisöinti on tuhoamista. Jos vaikka olisi kaksi samanmerkkistä autoa esim. -42 Dodgea, niin pitääkö niiden olla samanlaisia?
No, kerrot kyllä että ei kaikkia tarvi entisöidä vaan niistä voisi rakentaa itselleen ajanhenkisen auton ja eikö rodding ole juuri sitä? Ajanhenkinen(tuning) tai vanhanajanhenkinen(rodding) tai jotain muuta lukuisista vaihtoehdoista. Tuo antaa mielestäni ymmärtää että sinussakin saattaa asua pieni roddari tai joku muu mobilistin lisäksi.Joillain on aina se lähestymistapa vanhaan autoon, että "siitä saisi myydessä niin ja niin paljon", eikä että "se on/siitä saa hienon auton", joka se asenne pitäisi olla. Ei vanhan auton myyminen ole bisnestä, bisneksentekijät tehkööt bisneksensä muilla keinoin. Tuontyyppisiä pelkän rahan ajattelijoitakin on liikaa, sellainen asenne ei kuulu harrasteautoiluun. Ei sitä ostajaa välttämättä löydä hyvällekään autolle, korkeintaan jonkun, jonka pitäisi saada se auto melkein ilmaiseksi. Itse en ymmärrä ollenkaan auton myymistä ja kaupantekoa.
- Mobilisti-39
Todellakin mieluummin paaliin kuin roddarille! Itselläni on muutamia 30-luvun aihioita, joille ei tunnu ostajaa lötyvät oikeista harrastajista. Ulkosäilytyksessä ovat olleet vuosia ja mätänevät koko ajan lisää. Ensi kesänä siivoan pihan ja paaliin menevät. Roddareille olisivat kelvanneet jo 10 vuotta sitten kun olivat paremmassa kunnossa, mutta mieluummin paalaan.
Asiaa puhuu KLB, nyt vain kaikki oikeat harrastajat yhteiseen rintamaan eikä myydä MITÄÄN autontuohajille, eli nuorisolle ja roddareille!!- unbelievable
rakentajavirtuoosi sanoi aikanaan ettei pidä niinkin yksinkertaisen laitteen kuin auton entisöimistä kovinkaan ihmeellisenä asiana ja tottahan se on........ihan sama kuin keksisi pyörän uudestaan.
- Mobilisti-39
unbelievable kirjoitti:
rakentajavirtuoosi sanoi aikanaan ettei pidä niinkin yksinkertaisen laitteen kuin auton entisöimistä kovinkaan ihmeellisenä asiana ja tottahan se on........ihan sama kuin keksisi pyörän uudestaan.
Niinhän ne kateelliset, jotka eivät itse pysty mihinkään, aina sanovat. Tämä mainitsemasi "virtuoosi" on varmaankin niitä, joiden mielestä on jotenkin hienoa vaihtaa autoon jenkkipaskasta kotoisin oleva moottori, kromivanteet ja plyyshisisusta.
Mutta hei kaikki oikeat autohararstajat, nyt olisi aika tehdä jotakin, ja tehdä valtiovallalle selväksi, että autojen muuttelu on saatava kiellettyä! Nuo rodit ja muut pilkotut romut eivät ole liikenteeseen sopivia ja lisäksi ne tuohoavat harrastuskohteet meiltä oikeilta harrastajita. Onko meissä miestä ottamaan yhteyttä kansanedustajii? - Jausaa
Mobilisti-39 kirjoitti:
Niinhän ne kateelliset, jotka eivät itse pysty mihinkään, aina sanovat. Tämä mainitsemasi "virtuoosi" on varmaankin niitä, joiden mielestä on jotenkin hienoa vaihtaa autoon jenkkipaskasta kotoisin oleva moottori, kromivanteet ja plyyshisisusta.
Mutta hei kaikki oikeat autohararstajat, nyt olisi aika tehdä jotakin, ja tehdä valtiovallalle selväksi, että autojen muuttelu on saatava kiellettyä! Nuo rodit ja muut pilkotut romut eivät ole liikenteeseen sopivia ja lisäksi ne tuohoavat harrastuskohteet meiltä oikeilta harrastajita. Onko meissä miestä ottamaan yhteyttä kansanedustajii?oikeat autohararstajat? Olet varmaan syntynyt v. -39, kun attituutisi on niin vanhapatumainen. Miten tietokoneelle asti pystyt? Harrastuksesi on se, että ne kohteesi näet mätänevän itsekseen paikalleen ja kasvavan sammalta. Rodimiehellä se pelti liikkuu tien päällä. PS. En ole rodimies.
- unbelievable
Mobilisti-39 kirjoitti:
Niinhän ne kateelliset, jotka eivät itse pysty mihinkään, aina sanovat. Tämä mainitsemasi "virtuoosi" on varmaankin niitä, joiden mielestä on jotenkin hienoa vaihtaa autoon jenkkipaskasta kotoisin oleva moottori, kromivanteet ja plyyshisisusta.
Mutta hei kaikki oikeat autohararstajat, nyt olisi aika tehdä jotakin, ja tehdä valtiovallalle selväksi, että autojen muuttelu on saatava kiellettyä! Nuo rodit ja muut pilkotut romut eivät ole liikenteeseen sopivia ja lisäksi ne tuohoavat harrastuskohteet meiltä oikeilta harrastajita. Onko meissä miestä ottamaan yhteyttä kansanedustajii?virtuoosilla on meriittejä vaikka muille jakaa ja myös maamme ulkopuolella.
Jos tarkoitat "oikeilla autohararstajilla"(vaikea kirjoittaa) mobilisteja niin he tuskin olisivat keksineet edes tehdä pyörästä pyöreää. Onneksi mobilistien alkuperäisissä katiskoissa on huonot jarrut joten niitä näkyy enempi tien ulkopuolella kuin tiellä. Rodeissa on sentään jarrut. Onneksi kansanedustajat huomaavat että joku voi olla tyhmempi kuin edustaja itse.=0) - Mobliisti-39
unbelievable kirjoitti:
virtuoosilla on meriittejä vaikka muille jakaa ja myös maamme ulkopuolella.
Jos tarkoitat "oikeilla autohararstajilla"(vaikea kirjoittaa) mobilisteja niin he tuskin olisivat keksineet edes tehdä pyörästä pyöreää. Onneksi mobilistien alkuperäisissä katiskoissa on huonot jarrut joten niitä näkyy enempi tien ulkopuolella kuin tiellä. Rodeissa on sentään jarrut. Onneksi kansanedustajat huomaavat että joku voi olla tyhmempi kuin edustaja itse.=0)kAnsanedustjat huomaavat kyllä että roddarit ovat tyhmää sakkia, kun heille se kerrottaan! vittu että pitäis kieltää kaikki tollasset rodit on rumia ja vaarallisia ja vielä JENNKEJÄ saatana! mun autoissa on kyllä hyvät jarrut eikä trrte kaahata sillä kun on munat omasta takaa. roddarit kaahaa ja ajaa kiten sattuu. autot pilataan ja tuhotaan ja vielä vinoilaann meille vanhoile kuka osaa tehdä muutakin kun tohhota! En myy koskaan teille enää mitään enkä ole myynyt paaliin menee minulta romut ette saa mtiään edes rahalla mitä teillä risaperseillä ei edes ole!!!
- unbelievable
Mobliisti-39 kirjoitti:
kAnsanedustjat huomaavat kyllä että roddarit ovat tyhmää sakkia, kun heille se kerrottaan! vittu että pitäis kieltää kaikki tollasset rodit on rumia ja vaarallisia ja vielä JENNKEJÄ saatana! mun autoissa on kyllä hyvät jarrut eikä trrte kaahata sillä kun on munat omasta takaa. roddarit kaahaa ja ajaa kiten sattuu. autot pilataan ja tuhotaan ja vielä vinoilaann meille vanhoile kuka osaa tehdä muutakin kun tohhota! En myy koskaan teille enää mitään enkä ole myynyt paaliin menee minulta romut ette saa mtiään edes rahalla mitä teillä risaperseillä ei edes ole!!!
se herne nenässä haittaaman hapenkiertoa aivoissa vai lahosiko katiskasi puuvanne? Onneksi mobilistit ei ymmärrä puhua kansanedustajille eikä heidän kotteronsa Hesaan asti kestäisikään ja vanha taksivolga kuluttaa liikaa joten rahat loppuu. Eikä sulta romuja kukaan romumieskään ostaisi, jää liian vähän rautaa jäljelle kun ruosteet rapisee alas tontille.
- ovat
katoavaa kansanperinnettä, onneksi. Hyväksyn kyllä autojen entisöinnin, olen entisöinyt itsekin. Hyväksyn myös rakentamisen, olen tehnyt sitäkin. Mutta nämä mobilistit ovat niin sisäänpäin lämpiävää porukkaa, ettei niihin ole ollut kenelläkään asiaa sen jälkeen, kun ovat kerhonsa joskus -50 luvun lopulla perustaneet. Nuoria ei ole hyväksytty mukaan muuten, kuin olemalla jonkun pussihousun sukulainen.
Nyt näkee enenevässä määrin sitä, kun tällainen "aito" harrastaja kuolee vanhuuttaan, perikunta yrittää paniikissa päästä pihalle lahotetuista romuista eroon, usein vielä rumunkerääjän avustuksella.
Rodien rakentaminen on mielestäni mobilismia siinä kuin Skandinavia Mossen entisöintikin, rodeja on rakennettu ennemmin kuin suomessa on ollut minkäänlaista vanhojen autojen harrastusta. Kaiken lisäksi on vielä niin että, rodin saattaa nähdä liikenteessäkin jonkun kerran kesässä, "aitoja museoautoja" ei juurikaan näy, vaikka niitä lienee paljon enemmän. Paremmassa tallessa vanha auto on rodina, kuin "aidon harrastajan" pihan perällä lahomassa.- unbelievable
Muiden kuin entisöijien on likipitäen turha mennä mobilistin puheille koska vittuilu taitaa olla ainoa asia mitä osakseen saa. Poikkeuksiakin on. Esimerkiksi edesmennyt Esko Rahkonen ei katsonut rakentajan "karvoihin" vaan oli valmis myymään tavaroitaan harrastajille(näin olen ymmärtänyt) varsinkin kun hänellä oli mielenkiintoa varastoida tavaroita tiloihinsa josta kiinnostuneilla oli mahdollisuus töytää osia, nykyäänhän tällainen toiminta taitaa olla oikein ympäristörikos jollaisiin kunnanviranomaiset ovat erittäi kärkkäitä puuttumaan.
Lopuksi niinkuin eräässä sketsiohjelmassa sanottiin:"autolla täytyy ajaa, auto tykkää siitä että sillä ajetaan". - on.
Hotrotitko kansanperinnettä?
Salli mun nauraa!
"Mutta nämä mobilistit ovat niin sisäänpäin lämpiävää porukkaa, ettei niihin ole ollut kenelläkään asiaa sen jälkeen, kun ovat kerhonsa joskus -50 luvun lopulla perustaneet. Nuoria ei ole hyväksytty mukaan muuten, kuin olemalla jonkun pussihousun sukulainen."
Oletpas sinä katkeroitunut? Kyllä niitä harrastajia "mobilisteja" on pilvin pimein, jotka eivät kuulu mihinkään kerhoon. Ja miksi ihmeessä pitäisi kuulua?? Suomessa on vapaus järjestäytyä tai olla järjestäytymättä.
"Paremmassa tallessa vanha auto on rodina, kuin "aidon harrastajan" pihan perällä lahomassa."
Kyllä se romu on aivan yhtä hyvässä tallessa paalissa kuin rotissakin, saastuttaa ympäristöä ainakin huomattavasti vähemmän.
Harrasta hyvä ihminen mitä mielesi tekee ja anna toistenkin harrastaa ja säilytä tuo lapsenomainen innovaatiosi. - Mobilisti-39
on. kirjoitti:
Hotrotitko kansanperinnettä?
Salli mun nauraa!
"Mutta nämä mobilistit ovat niin sisäänpäin lämpiävää porukkaa, ettei niihin ole ollut kenelläkään asiaa sen jälkeen, kun ovat kerhonsa joskus -50 luvun lopulla perustaneet. Nuoria ei ole hyväksytty mukaan muuten, kuin olemalla jonkun pussihousun sukulainen."
Oletpas sinä katkeroitunut? Kyllä niitä harrastajia "mobilisteja" on pilvin pimein, jotka eivät kuulu mihinkään kerhoon. Ja miksi ihmeessä pitäisi kuulua?? Suomessa on vapaus järjestäytyä tai olla järjestäytymättä.
"Paremmassa tallessa vanha auto on rodina, kuin "aidon harrastajan" pihan perällä lahomassa."
Kyllä se romu on aivan yhtä hyvässä tallessa paalissa kuin rotissakin, saastuttaa ympäristöä ainakin huomattavasti vähemmän.
Harrasta hyvä ihminen mitä mielesi tekee ja anna toistenkin harrastaa ja säilytä tuo lapsenomainen innovaatiosi.Olisikohan ideaa tehdä vetoomus päättäjille siitä, että kaikki muutellut autot pitäisi pakko-ottaa valtiolle ja tuhota? Tätä voitaisiin perustella vaikka juuri tuolla ympärisön tuhoamisella tai sitten turvallisuudella. Tottahan on, etä rodit saastuttavat mielettömästi viritetyilla jenkkipaskamoottoreillaaj ja ovat vaarallisia viritettyinä. Itselläni eivät kirjailijan lahjat riitä, olisko täällä vetoomukselle tekijää?
P.S. Viikonloppuna kävi pari jotain rasvatukkaa kysymässä pihallani vuosia seisonutta 30-lukulaisen lokasuojaa, olisivat rodiin tarvineet. Mentiin katsomaan sitä, otin lekan mukaan ja hakkasin lokarin läjään idioottien katsellessa kauhistuneina. Soitin vielä poliisit perään kun lähtivät, sanoin että tyypit ovat huumeissa. - 400 cid
Mobilisti-39 kirjoitti:
Olisikohan ideaa tehdä vetoomus päättäjille siitä, että kaikki muutellut autot pitäisi pakko-ottaa valtiolle ja tuhota? Tätä voitaisiin perustella vaikka juuri tuolla ympärisön tuhoamisella tai sitten turvallisuudella. Tottahan on, etä rodit saastuttavat mielettömästi viritetyilla jenkkipaskamoottoreillaaj ja ovat vaarallisia viritettyinä. Itselläni eivät kirjailijan lahjat riitä, olisko täällä vetoomukselle tekijää?
P.S. Viikonloppuna kävi pari jotain rasvatukkaa kysymässä pihallani vuosia seisonutta 30-lukulaisen lokasuojaa, olisivat rodiin tarvineet. Mentiin katsomaan sitä, otin lekan mukaan ja hakkasin lokarin läjään idioottien katsellessa kauhistuneina. Soitin vielä poliisit perään kun lähtivät, sanoin että tyypit ovat huumeissa.eiks se oo pää asia et vanhat autot on liikentees?? oli ne sit rodeja, kustomeja, museovehkeitä tai linttoja.en ymmärrä noit mobilistin hopinöitä..
- paras!
Mobilisti-39 kirjoitti:
Olisikohan ideaa tehdä vetoomus päättäjille siitä, että kaikki muutellut autot pitäisi pakko-ottaa valtiolle ja tuhota? Tätä voitaisiin perustella vaikka juuri tuolla ympärisön tuhoamisella tai sitten turvallisuudella. Tottahan on, etä rodit saastuttavat mielettömästi viritetyilla jenkkipaskamoottoreillaaj ja ovat vaarallisia viritettyinä. Itselläni eivät kirjailijan lahjat riitä, olisko täällä vetoomukselle tekijää?
P.S. Viikonloppuna kävi pari jotain rasvatukkaa kysymässä pihallani vuosia seisonutta 30-lukulaisen lokasuojaa, olisivat rodiin tarvineet. Mentiin katsomaan sitä, otin lekan mukaan ja hakkasin lokarin läjään idioottien katsellessa kauhistuneina. Soitin vielä poliisit perään kun lähtivät, sanoin että tyypit ovat huumeissa."Soitin vielä poliisit perään kun lähtivät, sanoin että tyypit ovat huumeissa."
No niin, mutta jos nyt puhutaan ihan asiallisesti, niin taisivat olla "syntymähumalassa".
Juovuspäiten tulee tehdyksi kaikenlaista sopimatonta. - Farttipertti
Mobilisti-39 kirjoitti:
Olisikohan ideaa tehdä vetoomus päättäjille siitä, että kaikki muutellut autot pitäisi pakko-ottaa valtiolle ja tuhota? Tätä voitaisiin perustella vaikka juuri tuolla ympärisön tuhoamisella tai sitten turvallisuudella. Tottahan on, etä rodit saastuttavat mielettömästi viritetyilla jenkkipaskamoottoreillaaj ja ovat vaarallisia viritettyinä. Itselläni eivät kirjailijan lahjat riitä, olisko täällä vetoomukselle tekijää?
P.S. Viikonloppuna kävi pari jotain rasvatukkaa kysymässä pihallani vuosia seisonutta 30-lukulaisen lokasuojaa, olisivat rodiin tarvineet. Mentiin katsomaan sitä, otin lekan mukaan ja hakkasin lokarin läjään idioottien katsellessa kauhistuneina. Soitin vielä poliisit perään kun lähtivät, sanoin että tyypit ovat huumeissa.Eiköhän pitäisi ennemmin tehdä joku vetoomus hoitoonotollesi, kun vuodesta toiseen jaksat jokeltaa tuota samaa sontaa samassa muodossa? Ajattelin aluksi vuonna kaks, että päästipä mies hyvän trollin, mutta kun samaa jatkuu vuodesta toiseen.. ei hyvää päivää! Pian alat uskoa jo siihen itsekin..
- helpompi
lähteä tekeen ruostekorjatusta rodista vai paaliiksi puristetusta läpi mädästä pehkusta jonka mukana on mennyt muutama säilynyt pisteosakin...?
Ja jäärälle tiedoksi että ruoste-, jarru-, ohjauskorjatut (ym ym) rakennetut ja muutetut autot on varmasti pääsääntöisesti turvallisempia kuin 60 vuotta vanhalla originaalitekniikalla olevat joista ei ole voitu uusia edes jarruosia kun ei satu löytyyn just oikeanlaisia museoleiman edellyttämiä...- rodia...
Eiköhän sinun olisi parasta keskustella vain siellä rodipalstoilla, kun tuntuu olevan tuo museoajoneuvokäsite vielä ihan hukassa.
- on kuta kuinkin
rodia... kirjoitti:
Eiköhän sinun olisi parasta keskustella vain siellä rodipalstoilla, kun tuntuu olevan tuo museoajoneuvokäsite vielä ihan hukassa.
tuttu, mutta koita sinä pussihousujäärä nyt änkyttää ääneen että kuinka pelastat paaliin puristetun läpimädän kökkäleen?
Rodi on pelastettu paalaukselta ja siitä on ruosteet korjattu.
Eli kumpiko vielä kulkee ja kumpi pystytään museoimaan? HÄ?
- kunniaan
Antaa mobilistien kunnostaa vanhat autonsa, helpompihan se on tehdä kunnollinen rodi valmiiksi museokatsastetusta autosta, johon on tärkeimmät pisteosat valmiiksi metsästetty, kuin jostakin lahosta aihiokkeesta. Museokatsastettujen rodi-ikäisten autojen hinnatkin on ihan siedettäviä, verrattuna siihen raha-ja aikamäärään joka kuluu liian huonon aihion kunnostamiseen ja puuttuvien osien metsästämiseen. Mobilisteissakin on ihan huippu peltiseppiä, joten heidän jäljiltään ei tarvitse ainakaan mätähommiin alkaa, riittää kun rälläköi terveitä peltejä oikeaan korkeuteen. Ja mikäli ovat myymässä autojaan projektikuntoisina, samahan tuo on kuka sen käy ostamassa, jokainen tuntee näitten pussihousujen ikäisiä horiskoja jotka voivat ostaa projektit puolestasi. Eikä myyjälle jää mitään pelkoa siitä, että auto vielä joskus liikkuisi, kun se näyttää menevän "tosi harrastajalle".
- mutta mutta
Noita niin kutsuttuja "museokatsastettuja" on hyödynnetty rodeiksi ja muuksikin niin on tullut vastaan myös hyvävelikerhon autoja jotka kaikesta huolimatta ovat saaneet sen museostatuksen ja vastaavilla korjauksilla ei kuunapäivänä olisi uudempi "jenkki" mennyt läpi ikinä.
Taitaa olla nuo katsastuksetkin sisäpiirinjuttuja.
Ei millään pahalla harrastajakuntaa kohtaa mutta tältäkin palstalta on kadonnut niitä kritisoivia kirjoituksia esim, maalipinnoista.
Johonkin kelpaa ja jotkut pitää maalata yli?????
ajanpatinaa ei hyväksytä kuin vanhoissa autoissa ei 60-lukuisissa no paaliin vain tai osiksi niin nettoaa enempi kuin maalaamalla. - kunniaan
mutta mutta kirjoitti:
Noita niin kutsuttuja "museokatsastettuja" on hyödynnetty rodeiksi ja muuksikin niin on tullut vastaan myös hyvävelikerhon autoja jotka kaikesta huolimatta ovat saaneet sen museostatuksen ja vastaavilla korjauksilla ei kuunapäivänä olisi uudempi "jenkki" mennyt läpi ikinä.
Taitaa olla nuo katsastuksetkin sisäpiirinjuttuja.
Ei millään pahalla harrastajakuntaa kohtaa mutta tältäkin palstalta on kadonnut niitä kritisoivia kirjoituksia esim, maalipinnoista.
Johonkin kelpaa ja jotkut pitää maalata yli?????
ajanpatinaa ei hyväksytä kuin vanhoissa autoissa ei 60-lukuisissa no paaliin vain tai osiksi niin nettoaa enempi kuin maalaamalla.Pitää muuten paikkansa. Vaikka auto olisi kuinka hyvin säilynyt tai kunnostettu, mikäli se on -60 tai -70 luvulta ja jenkki, museoleima on todella lujassa, mikäli et tunne katsastajia henkilökohtaisesti. Ja asiantuntemus varusteista ja yleensäkin ei kanttiautoista on todella huono. Itse en ole yrittänytkään museokatsastaa yhtään autoa, mutta tiedän muutaman muskelijenkin omistajan joita mielestäni on kohdeltu epäoikeudenmukaisesti. Ja syynä on ollut se, ettei kyseisen tyyppisistä autoista pidetä, eikä niitä tunneta.
- samaan juttuun
kunniaan kirjoitti:
Pitää muuten paikkansa. Vaikka auto olisi kuinka hyvin säilynyt tai kunnostettu, mikäli se on -60 tai -70 luvulta ja jenkki, museoleima on todella lujassa, mikäli et tunne katsastajia henkilökohtaisesti. Ja asiantuntemus varusteista ja yleensäkin ei kanttiautoista on todella huono. Itse en ole yrittänytkään museokatsastaa yhtään autoa, mutta tiedän muutaman muskelijenkin omistajan joita mielestäni on kohdeltu epäoikeudenmukaisesti. Ja syynä on ollut se, ettei kyseisen tyyppisistä autoista pidetä, eikä niitä tunneta.
On törmätty täällä susirajan takanakin. Tyyliin,
EI EI EI,, TOIHAN ON MUSKELIAUTO,ei tuota pysty millään museoida. - ihan kilvan
samaan juttuun kirjoitti:
On törmätty täällä susirajan takanakin. Tyyliin,
EI EI EI,, TOIHAN ON MUSKELIAUTO,ei tuota pysty millään museoida.Ehkä niiden "tarkastajienkin" olisi aika vilkaista sitä almannakkaa mikä vuosi siinä seisoo ja sen 30v vähentäen on "museoikä" ja muuta ei voi ja pitää ottaa asioista selvää. Volvot ja muut käyttökinnerit menee läpi mutta olisi kuin jakomielitautinen kun yrittää tuon ikäistä "jenkkiä" tyrkyttää.
- unbelievable
ihan kilvan kirjoitti:
Ehkä niiden "tarkastajienkin" olisi aika vilkaista sitä almannakkaa mikä vuosi siinä seisoo ja sen 30v vähentäen on "museoikä" ja muuta ei voi ja pitää ottaa asioista selvää. Volvot ja muut käyttökinnerit menee läpi mutta olisi kuin jakomielitautinen kun yrittää tuon ikäistä "jenkkiä" tyrkyttää.
johtua siitä että heidän oma jälkikasvu aikoinaan diggasi juuri -60 ja -70 luvun jenkkejä ja ajoivat korttelirallia joten eihän sellaista katsottu hyvällä ja vanhat tavat ovat tiukassa.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t947733- 374087
- 483650
- 2473206
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402752Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as402715Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna212684- 462623
- 1402588
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292549