Osaatko elää hetkessä?

Mitä näet ympärilläsi?

Edessäsi on varmasti tietokone mutta mitä muuta näkyy lähietäisyydellä?

Mulla on ikkuna vieressä ja näen postimiehen työntävän postivaunuja mäkeä ylös parhaillaan.
Varmaan toi laskuja just mun postilaatikkoon....eiii ..näin se ajatus aina karkaa. Toivotaan että se toi rahalahjoituksen?

51

11857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jpejep

      kannettava on edessä, istuskelen laneilla, ympärillä on porukkaa joista pidän kovasti, musiikki soi kovalla. tässä tulee sitten se onnellisuuden este, että minä en osaa pelata heidän pelejään ja vaan dataan täällä, ja pitävät mua varmaan ihan säälittävänä...

      • Jepulisjep

        Tässä juon kaljaa, kello on vasta puoli neljä.. Lava kaljaa ja 0.7 kossu odottaa juojaansa.. Muuta en illasta tiedä, jospa jollekki kaverille menis vetää pään täyteen. Väsyttää vaan niin kamalasti. Poltanpa röökin..


      • ihan käy
        Jepulisjep kirjoitti:

        Tässä juon kaljaa, kello on vasta puoli neljä.. Lava kaljaa ja 0.7 kossu odottaa juojaansa.. Muuta en illasta tiedä, jospa jollekki kaverille menis vetää pään täyteen. Väsyttää vaan niin kamalasti. Poltanpa röökin..

        kun sulla on noin kivaa ja antoisaa. Voi kun itsekin pääsisin tuolaisesta osalliseksi. Minä raukka joudun vaan ulkoilemaan luonnossa, kalastelemaan, silloin tällöin olen pakoitettu lämmittämään tuo ikkunsatani näkyvän rantasaunan. Että näin minulla.....


      • sinun kanssa
        ihan käy kirjoitti:

        kun sulla on noin kivaa ja antoisaa. Voi kun itsekin pääsisin tuolaisesta osalliseksi. Minä raukka joudun vaan ulkoilemaan luonnossa, kalastelemaan, silloin tällöin olen pakoitettu lämmittämään tuo ikkunsatani näkyvän rantasaunan. Että näin minulla.....

        tottakai onhan nettikin kiva,,
        mutta mikään ei voita luonnossa samoilemista,ja saunan lämmöstä viileään veteen pulahtamista.


    • mulleppa postikusti toi aku ankan :P

      mur

    • Juuri valokuvasin ikkunastani käsin naapurin asunnon laajennusta puutarhan puolelle. Kadulla oli jännä betonikuorma-auto, josta pumppasivat sementtiä. Jospa käytän kuvia tulevassa taideprojektissa.

      En ole varma osaanko elää hetkessä, mutta hetki tuli ainakin dokumentoitua :)

    • sano Putkonen ja mietti vielä hetkisen.
      Äly hoi, älä jätä!

    • Pessimistiksi kasvanut

      Ikävä kyllä, näin on. Märehdin menneitä ja suunnittelen tulevaisuutta, joka on aina epävarma. En kykene ottamaan hetkestä kiinni, vaikka kuinka yritän. Elämä olisi nautinnollisempaa ja arvokkaampaa, jos kykenisin nauttimaan hetkestä ja juuri niillä (harvoilla) hetkillä kun kaikki on hyvin - ja juuri silloin alan pelätä pahinta. Ikään kuin kokisin syyllisyyttä siitä, että saan hetken olla onnellinen.

      • Hylkää väärä

        Tartu oikeaan. Kristinusko opetti, jouluruokakin pitää syödä pää painuksissa ja tuntien häpeää jos nauttii herkuista. Hylkää tuollainen viitta harteiltasi ja vapauta itsesi lapsuuden traumoista. Nyt.


      • tässä hetkessä

        Tartu "kahvaan" jokaisella päivällä on omansa...ja tartu hetkeen... niin ohikiitävään. Hetkessä voi aistia ja rekisteröidä monia asioita, mutta mihin tarttuu vaikuttaako tunne, tila,mitä kaipaa sillä hetkellä sielu.... ehkä kauniiseen illan ruskoon pysähtyy ajatus, muu katoaa ympärillä vain hetken välähdyksiä, mutta mielessä pitkään säilyviä... hetki joka on liian pian ohi ja päätyy "historiaan" aistit avoinna...asioille jotka herättävät ja kantavat pitkään on voimavarana huomiselle.....


    • ... ja elä täysillä!

      Tänään just ajoin autolla ja nautin auringonlaskusta, ihastelin maisemia ja ihmettelin luonnon kauneutta... Mielestäni osaan nauttia hetkestä. Monille vaan täysillä eläminen ja tässä hetkessä eläminen tarkoittaa sitä että ryypätään, tupakoidaan, pannaan kaikkia ja kokeillaan kaikkea, siis oikeasti kaikkea, eikä ajatella seurauksia.

      Mulle täysillä eläminen ja hetkestä nauttiminen on just sitä että voi nauttia vaikka ei tekiskään mitään ihmeellistä, olis vaan. Ja voi kokeilla kaikkea huimaa, esim. benjihyppyä tai jotain, mut itse en sais siitä mitääm iloa jos vaan kokeilisin kaikkea, huumeista ryhmäseksiin, ja sit en huomais kliinnittää huomiota oikeesti kauniisiin asioihin jne...

      eihän kaikki noin tee, mutta jotkut.

      • Kimono

        Ymmärrän kyl, et välil on kiva ottaa kohtuudella "viisasten juomaa", mut muuten pidän päihteitä pakona arjesta ja se on kyllä aika surullista, et jos on pakko sekottaa pää joka viikonloppu. Hetkessä eläminen on kyl jotain muuta ku pään täyteen vetämistä. Oon välil aatellu, et ku osais ottaa aikaa joskus kiireiltään, ni menis esim. kesäl jonnekkin kaupungin keskustaan vaan istuu ja katselee ihmisiä ja antaa ajatusten juosta.


      • Pannaan vaan

        Pannaan vaan menemään eikä murehdita ylihuomista, ei sitä ehkä ole eikä tule.

        Turha alkaa omimaan ja omistamaan kaikkea, kun voi vaan lainata ja nauttia siitä mikä kulloinkin just nyt on olemassa.


      • viinaa
        Kimono kirjoitti:

        Ymmärrän kyl, et välil on kiva ottaa kohtuudella "viisasten juomaa", mut muuten pidän päihteitä pakona arjesta ja se on kyllä aika surullista, et jos on pakko sekottaa pää joka viikonloppu. Hetkessä eläminen on kyl jotain muuta ku pään täyteen vetämistä. Oon välil aatellu, et ku osais ottaa aikaa joskus kiireiltään, ni menis esim. kesäl jonnekkin kaupungin keskustaan vaan istuu ja katselee ihmisiä ja antaa ajatusten juosta.

        niin olisko alkoholisti... hetkessä eläjä EI OLE HÄN PAKENEE HETKIÄ JUOMISELLA!


    • vai en?

      Huomasin juuri että luen tylsyyteeni jälleen näitä keskusteluja, voiko tästä hetkestä nauttia? Ei! Ehkä pitäisi olla ulkoilemassa marraskuisessa illassa, puhumassa päivän tapahtumista rakkaalleen, kantamassa uuteen asuntoon muutto kuormaa..tai vaikka olemalla lomamatkalla teneriffalla, ihan missä tahansa paitsi tässä koneella. Kun katselen ympärilleni näen vain että kukaan ei ole välittämässä. Näen vain tuon tutun seinäkellon joka kertoo vain sen, että tuhlaan jälleen aikaani tyhjyyteen. Päivääni musertaa myös se, että yksinäisyys ja epätietoisuus tulevaisuudesta masentaa alati. Onhan minulla keskiviikko illaksi lava kaljaa, mahdollinen humala-tilahan auttaisi unohtamaan tämän elämän kurjuuden välillä. Se olisi onnea. Mutta aamulla muistaisin jälleen että tuhlasin aikaa ja rahaa turhuutteen. Miksi minä edes olen täällä, onko minulle annettu jokin tehtävä täällä, pitäiskö minun nauttia elämästäni täysillä. Nautinko elämästä tehdessäni työtä 40 vuotta vain huomatakseni että olen valmis hautaan. EI en halua sitä..Haluan vain olla, vai haluanko?

      • tietää mitä haluaa?

        Juu ekaksi olisi syytä selvittää itselleen mitä haluaa. Siitä olisi hyvä jatkaa elämää niin että eläisi ninkuin haluaisikin. Se on yksinkertaisempaa kuin luulisi.
        Suurimmat pulmat syntyy just siitä ajatuskuviosta että jotakin muuta varmaan pitäisi nyt tehdä. Jossain varmaan lukee niin että nyt pitäisi just olla juttelemassa rakkaalle päivän tapahtumista? Syyllisyyden tunne on esteenä hetkessä elämiseen.
        Ja sitä syyllistämistä riittää. Syyllistäminen on kaikista helpointa. Itsensäkin syyllistäminen.

        Tosta työjutusta olen samoilla linjoilla sun kanssasi. Ei tänne oikeasti olla tultu tekemään naama irvessä töitä josta ei pidä. Sulla on se muu tehtävä mutta sun täytyy kuunnella itseäsi niin tiedät mikä se on. Siihen kuuluu se nauttiminen ainakin. Ei missään sanota että on pakko kärsiä.


      • tytsyliiini

        onneks meillä on joku suurempi tarkoitus olla täällä! Jos oltas tultu tänne vaan elämään ja pitämään hauskaa ja saavuttamaan jotai suurta (mikä on suurta ja hienoa??? korkea virka????????? päälle päin hieno elämä.. "onnellinen" avioliitto, komee talo, pari lasta...jeejee)niin kyllä me täällä kauemmin oltas! Kysykääpä joltakin keltä vaan ku miettii aikaa taakse päin että onko menny elämä nopeest vai hitaast...
        Eise elämä oo ku silmänräpäys... autuaallisen kuoleman ku saa niin on onnellinen..sitä on tultu hakee... iankaikkisuus on pitkä aika tähän elämään nähden...


    • on jo pimeää,
      tiedän sen, koska tulin pimeän sylissä kotiin.
      Auton valot leikkasivat tietä juuri sen verran mitä tarvitsin.

      Kääntöpaikalla murisee auto, kuin tuntematon peto.
      Varoittaen reviirinsä rajasta.

      Jossain kaukaa kaikaa sepän taonta.
      Nainen viittoo TV:ssä, kuinka tummahipiäinen mies pääsi USA:n presidentiksi.

      • Isä-Amma

        Kuuluuko kotiin murina vai vee kasin tumma hurina?

        Tumma ei o musta, ruskee vain, kas tummempi tummaa on mun rakkain.

        Rakka-aika ohi jo on, hiljaa virtaa joki kuin Don, totta se on.

        On taas loppu päivän työ. Saapui jo ilta, pian tulee syksyinen yö. Ei se korville lyö, jääkaapille mars, elä ja syö.

        Yössä, pian taas tähtien vyössä. Levon aika, unet taas herää, ne visusti talteen kerää. Se nyt taas tältä erää.


    • Isä-Amma

      Missä muuten vois elääkään? Eilisessäkö? Huomisessako? Tässä elämässä ja täysiä. Kybällä!

    • mohomansikka

      mä ainaki nautin elämän ja arjen pienistä asioista:)saa nukkua viikonloppuna pitkään,kalsaripäivistä,lehren lukemisesta lämpöisen kahvikupposen kanssa.
      joskus tietenki on kiva nollata tilanne ja vetää kunnolla.
      mutta ollaan onnellisia arjen pienistä onnen hippusista:)

    • dhdhfd

      omasta mielestä en

      • Huolestuttavaa!

        Tee pian asialle jotain!


    • tai melko pieni

      eli osaan

      • konkarimummu

        Älkää selitelkö menneitä-mutku
        älkää miettikö tulevia-sitku
        eläkää NYT

        elämä on kiitäviä hetkiä,liian äkkiä ohi,nauttikaa ja eläkää joka hetki tässä ja nyt.kello kulkee koko ajan

        En pelkää huomista,sillä olen nähnyt eilisen,rakastan tätä päivää!!


    • taitaja

      Voi kumpa osaisinkin elää hetkessä. Olen todellinen tressaaja melkein joka asiassa. Ja kärsin siitä kovasti.

    • blondeistablondein72hki

      nukkuu samoin nuorin likka,mies katsoo tvtä,yksi likka menossa nukkumaan ja toinen huoneessaan muuten vaan oleilee ja yksi tyttäristä poikakaverillaan eli ihana rauha maassa;)

    • heti kaikki!

      Hetkessä eläminen on aika tärkeää. Mutta taitaa olla nykyään että se on johtanut juuri tuohon. On nimittäin hyvinkin paljon eläviä hetkessä.

      Reagoinnit ovat sen osoittaneet.! Hetkessä eläminen on aidosti välttämätön vastuineen. Siis ympäristö on rekisteroitävä ja kyettävä olemaan osa sitä .

      Moni taitaa tarkoittaa että osaatko elää jokaisen tunteen mukaan "hetkessä". Niinkuin esimerkki kertoi mitähän se postimies toi?

      faktan ja vision ero on suuri elettäväksi. Toinen vakauttaa toinen erehdyttää.

    • Tebaz

      Tuli taas käytyä työhaastattelussa mukavan tuntuisessa yrityksessä joka etsii kaltaistani ammattilaista, työpaikan vaihtoviikko. Yhdessä edellisessä työpaikassani kävin samalla morjestamassa vanhoja työkavereita ja vaihdettiin kuulumiset.
      Kaunis oli päivä ja mukava oli ulkoilla raikkaassa kelissä, ajatukset tulevissa haasteissa jotka toivottavasti näkevät päivänvalon. Iltapäivätorkut tuli heitettyä, keskieuroopan vuosien peruja, ja alkaa samalla valmistautuminen huomiseen työpäivään.

      Tässähän tuo ilta menee lukiessa päivän tapahtumat netistä ja samalla lukuistua tätäkin palstaa. Täysillä eläminen ei kuulu toimenkuvaani, kuulostaa lähinnä urheilulta. Joskus on kysytty minultakin unelmista/tavoitteista/haaveista, olen vastannut jo vuosikymmeniä että minulle riittää sisältörikas elämä.

    • tytteliiiiiiiiiiiiiiiiiiini

      tietokoneen ruutu näkyy ja sen takana seinä.....
      osaan elää hetkessä aina välillä...tällä hetkellä ei oikei muuta mahdu kylläkään hetkeen ku kahden serkun menettäminen liikenneonnettomuudessa...aikaa yli kuukausi mut ajatus ei vaan ota yhtään häviäkseen... :´(

    • satunnainen sankari

      Kyllä silloin kun ollaan vaikka porukalla pitämässä hauskaa tai muuta vastaavaa niin kaikki otetaan irti, ei huolta huomisesta. Toisaalta välillä taas v*tuttaa ja masentaa arki-elämän tylsyys. Kuten nyt, ei taas kiinnosta oikein mikään.

    • vivivi

      tässähän tää aika menee rattoisasti. normipäivä. eka duunii sit lepoo! ihan kivaa hissukseen itekseen olla, tekemättä sen kummemmin mitään:)

    • ei ole ikävien asioiden sulkemista tietoisuudesta, pakenemista utopioihin, ei edes unelmiin.
      Onni on todellisuuden, arkipäivän realiteettien kohtaamista masentumatta.

      Jos jotenkin määrittelisin onnellisuuden perustaa: ihmisellä täytyy olla syvempää kuin olosuhteet ja elämysten tuottama nautinnollisuus.
      Olosuhteisiin sidottu onni on aina hetkellistä ja pakottaessaan juoksemaan milloin minkäkin asian perässä, mitä ihminen kuvittelee ehdottomasti tarvitsevansa voidakseen olla onnellinen, se samalla ruokkii onnettomuutta.

      Olosuhteita syvempi onnellisuus kumpuaa tai ainakin jollain tavalla aina liittyy rakkauteen - ja uhrautumiseen, koska ilman nöyrtymistä ja uhrautumista ei ole rakkautta. Tästä taas päästään siihen, mitä psykologi Jan Cedercreutz korosti Kodin kuvalehden haastattelussa syksyllä 2001, että rakastuminen ja rakastaminen eivät välttämättä ole lainkaan sama asia. Rakastumisen (mikä on tunnekokemus) pitää kasvaa rakastamiseksi (mikä on tahdon asia ja valintoja) jotta onnellinen, kestävä ja emotionaalisesti todella tyydyttävä parisuhde olisi mahdollinen.

      Kohdata lähimmäisensä rakastaen, ja huomatessaan, että rakastaminen, anteeksiantamus ja toisen ihmisarvon ja koskemattomuuden kunnioittaminen tuntuu mahdottomalta, sitten ryhtyä työstämään omia kipukohtiaan, puolustelematta rakkautensa vähäisyyttä, anteeksiantamattomuutta tai vaikkapa katkeruuttaan. Mielestäni se on mielekästä, onnellista elämää. Ei kivutonta elämää, koska kaikkeen kasvuun kuuluu kasvukipu, mutta varmasti haasteellista elämää. Ainoastaan haasteellinen elämä on tyydyttävää.

      Onnellisuuden edellytyksiin kuuluu oman arvonsa tiedostaminen.
      Minä olen arvokas ja tärkeä - ihan ilman suorituksiakin. Arvoni ei ole riippuvainen yhteiskunnan ja lähipiirin asettamien odotusten täyttämisestä. Olen arvokas jo pelkästään sen vuoksi että olen.
      Samalla tavalla arvokkaita ovat kaikki ihmiset.

      Ihmisarvoinen elämä on mielekästä elämää, ja kuten edellä sanotusta käy ilmi, mielestäni ihmisarvo ei ole sidottu kelpaavuuteen, suorituksiin.

      Jos vastaan kysymykseesi ihan henkilökohtaisella tasolla... niin... onnellinen elämä todellakin on elämää hetkessä, nykyhetkessä. Kohdata elämä niin kuin se on. Sitoutuen totuuteen ja rakkauteen.
      Minulle se merkitsee omakohtaista suhdetta Jumalaan, syntien anteeksiantamukseen Jeesuksessa. Ei ajatusrakennelmaan vaan anteeksiantamuksen todellisuuteen. Käytännön tasolla lähtökohta on oma rukouselämäni, seurustelu Hänen kanssaan. Jos olen kiinnostunut vain Jumalan johdatuksesta, siunauksesta ja lahjoista - tai vaikkapa onnellisuudesta - koko elämä käy hyvin nopeasti jotenkin tympeäksi, sisällöttömäksi. Huomaan etsiväni onnellisuutta ja tyydytystä elämyksistä, tapahtumista. Mutta kun haluan oppia tuntemaan Häntä yhä paremmin, olen kiinnostunut Jumalasta ja kiinnostunut todellisuudesta, tapahtuu ihme. En etsi onnellisuutta vaan Kristusta, ja kas - huomaan syvimpien tarpeideni tyydyttävän, olen onnellinen.

      Tästä käsin voin elää sisäisesti tyydytettyä ja mielekästä elämää silloinkin kun olosuhteet, arkipäivän tapahtumat, ihmissuhteet tai vaikkapa työasiat tuntuvat menevän poskelleen. Kristus on minun kanssani niidenkin tilanteiden keskellä mielekkyyden lähteenä. Hänen rakkautensa avulla voin löytää oikean suhtautumistavan, toimivan asenteen tilanteeseen mikä kulloinkin on menossa.

      Henkilökohtaisesti en osaa ajatella onnellisuutta ilman Jumalaa.

      Jeesuksen tunteminen - kristillisen uskon sisäinen todellisuus - ei ole elämän pakenemista vaan koko elämän alistamista Hänen kontrolliinsa, suostumista ajattelutapaan, että Jumalan tahto on aina paras ja että Hän tietää minua paremmin mikä minulle OIKEASTI on hyväksi. Omakohtainen kokemukseni on, ettei tämä ole johtanut minua rampautuneeseen, persoonattomaan ja elämänkielteiseen elämään, päinvastoin. Olen oppinut tuntemaan itseäni ja kokemukseni mukaan se on jatkuva prosessi. Ei voi tuntea Jumalaa jos ei samalla suostu tuntemaan itseään, ja kohtaamaan myös negatiivisia, raadollisia puolia itsestään. Ei voi rakastaa Jeesusta jos ei suostu rakastamaan lähimmäisiään. Tämä hengellisen elämän sisäinen velvoite on ilmaistu Raamatussa sanoin "koska Jumala on meitä näin paljon rakastanut, olemme mekin velvolliset rakastamaan toisiamme" ja että voisimme toisiamme rakastaa, meille tarjotaan avuksi Jumalan voima: "Jumalan rakkaus on vuodatettu sydämiimme Pyhän Hengen kautta".

      Rukouselämäni syvällisyydestä, henkilökohtaisesta kiinnostuksesta Jumalaa kohtaan riippuu, kuinka onnellinen kulloinkin olen.

      Yksilöinä ihmiset tietysti ovat erilaisia ja pitävät erilaisista asioista. Minä nautin loikkimisesta - voin aivan huoletta loikkia kotoa kaupunkiin (noin kolme kilometriä) muiden ilmeistä piittaamatta. Toisinaan esimerkiksi puihin kiipeileminen on nautinto. Aaltokylpy on nautinnollista.

      http://kotisivukone.fi/files/kultaomena.kotisivukone.com/.album/1220218126839_9_large.jpg

      http://kotisivukone.fi/files/kultaomena.kotisivukone.com/.album/1220218126839_2_orig.jpg

      Mitä tahansa saa tehdä, kunhan se pysyy Jumalan asettamien, elämää suojaavien rajojen sisäpuolella. Silloin se ei loukkaa Jumalaa eikä todellisesti lähimmäistäkään.

      Onnellisuuteen kuuluu siis terve piittaamattomuus muiden mielipiteistä, ei niin, että väheksyisin lähimmäisiäni, mutta en anna heidän myöskään määrätä elämääni ja sanella sitä, kuinka minun pitäisi käyttäytyä.

      Kulisseja tärkeämpää on mitä tapahtuu julkisivuni alla: kuinka todella suhtaudun elämään ja lähimmäisiini, miten heihin asennoidun, mitä heistä ajattelen.

    • hetken tie on kevyt aatoksen kauniin kera kulkea, elomme tään on hetki sen, niin autuaan onnellinen, hetki on niin kaunista niin herttaista, ken tuskin tietää vertaista, kuin autereet haipuu mailleen pois, kuin kulta taivaanrannan, sen kaiken luonto antaa, minkä maa tä päällään kantaa, ei sit mammonalla "raha" voi ostaa, kuin kaiken muun "usein tarpeettomankin" ei lie lahjaksi voi saada, tai se on luonnon lahja meille, kun loi maaemo meidät näille teille, niin kylmille ja pimeille, ei niin kylmä kuitenkaan, kuin on yleisesti luultu, vaan se hetki valon antaa, lämmön tupaan, nurkkiin kantaa, ei kysy kun iskee, niin sokaisee sen jumala, kun näät uskon, toivon, rakkauden suurta suurimman voiman, ihmeellisen, joka kaiken antaa, kaiken kestää, kaiken jaksaa, voi onnea jakaa, nautit hetkestä, näät sen kaikista elämääkin suurimman tunteen.

      Onneliset.. sydämellä

    • Tähtisilmät 2

      Lomaviikko, ulkoilua, lukemista, ihan vain olemista.
      Mies työssä, nyt nukkuu onnellisen näköisenä.
      Elän tässä hetkessä, nautin, minulla on kaunis ja rakas koti. Hyvä mies ja ihanat lapset.
      Paljon hyviä ystäviä.
      Rakastan hyviä kirjoja ja musiikkia ja luontoa.
      Aamulla saan nukkua pitkään.
      Onnea kaikille.

    • lollero_joo

      oikeeeestaaa..

    • puoliksi
      • en kyllä

        tajuu. Onks se hienoo? Siis Opethin kappaleessa?


      • hetki tänään
        en kyllä kirjoitti:

        tajuu. Onks se hienoo? Siis Opethin kappaleessa?

        http://www.youtube.com/watch?v=kBgoiLiNuXg&feature=related
        löyty tääki kappale. Edellistä parempi. Tapasin yhen miehen, joka räpsytti silmiä, tuli mieleen kolibri. Mulla on negatiiviset energiat se sano, no mut musiikkimaku rokin puolella aika hyvä. Ei tää Opeth silti oo mikään paras. Onni on sitä, ettei ole muiden mielipiteistä riippuvainen.


      • nuoruudessa
        hetki tänään kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=kBgoiLiNuXg&feature=related
        löyty tääki kappale. Edellistä parempi. Tapasin yhen miehen, joka räpsytti silmiä, tuli mieleen kolibri. Mulla on negatiiviset energiat se sano, no mut musiikkimaku rokin puolella aika hyvä. Ei tää Opeth silti oo mikään paras. Onni on sitä, ettei ole muiden mielipiteistä riippuvainen.

        Se mies anto mulle lahjan, koska nyt tiedän mitä tehdä. On hienoa, että joku välittää niin paljon, että haluaa auttaa.


    • rievssat

      Ikkunastani näkyy Tenojoki ja Utsjoki joka yhtyy Tenoon. Joki alkaa kerätä jäätä pyörteisiinsä jäätyäkseen kokonaan. Lumi on kattanut Norjan tunturit jotka myös ovat kuin kauniina tauluna katseltavanani ikkunanastani.
      Suomen puolella Ailigas tunturi.
      Kaunista katseltavaa auringonlaskuineen, nousuineen, revontulineen!

      • yön kulkija

        Ei näy mitään on pimeetä


    • Lumihiutaleneiti

      Tällä hetkellä istun koneella, kuppi kuumaa kahvia edessäni, ja näkkileipä kädessäni. Ei ihan peruskouluaamu, normaalisti pitäis jo kävellä kohti asemaa, mutta tänään mennään autolla niin ei vielä kiirettä.
      Yhden ystävän hain jo kuuden aikaan töistä, ja hänen noustessa autosta halattiin. Siinä oli sellainen hetki, johon mieli tarttui. Täytyi rutistaa oikein kunnolla..
      Nykyään ei koskaan tiedä varmuudella, mitä hetken päästä tapahtuu. Siksi tällaisistä hetkistä pitää nauttia, vaikka ne kestäisivät vain sekunteja. Ne sekunnit ovat tärkeitä..

    • hetki ...

      pakkasaamu ja aurinko on juuri nousemassa ,
      kahvia juotu jo pannullinen ,odottelen kirjaston aukeamista sieltä etsin yhden kirjan onka olen kerran aikaiseminkin lukenut.(on vaan niin mielenkiintoinen:). sen jälkeen reipasta kävelyä
      luontopolulla.

      • ropeli7

        yö , tumman sininen taivas , kirkkaat tähti silmät , ehkä kuu siellä jossain .... hiljaisuus , pieni pakkanen... rauha , ansaittu rauha ja hiljaisuus... oravanpyörä on hiljentynyt... televisio suljettu .. nukkumaan saa mennä... ihana asia , kiitos siitä , kiitos tästä päivästä ja yöstä kun saa levätä...
        huomenna saa kokea uusia hetkiä , mutta nyt nautitaan tästä hetkestä, ei murehdita menneitä ei tulevia, nyt nukkumaan enkelten siipien alle
        katselemaan unia ..........


    • Puuttuva

      Jos hetki on vain huomio,mitä ympärilläni tapahtuu, niin mahtaneekohan elämäni olla sittenkin pahastikkin pielessä?

    • pöppiäinen90

      Vieressäni on ikkuna josta näkyy vieraaksi tulleen miehen auto. Olen hieman syrjemmässä nyt niin pellon takana näkyy komea kuusimetsä. Tosin on aika sumuista niin ei näy kaunis järvimaisema missä yleensä näkyy järvi ja naapurikunnan mastot, vaikka on monia kymmeniä kilometrejä matkaa. Omasta mielestä osaan elää tässä hetkessä, nautin kun menen ulos pieneen pakkassäähän vaikka odotankin kesää innolla.

    • ..vastaukseni...

      Eli kello on 28 yli puolenyön ja on pimeää.
      Olen läppärillä, pienessä yksiössä, keittiönpöydällä, oikealla puolella on ikkuna. Olen neljännessä kerroksessa ja ikkunasta näkyy sateinen tumma keli.
      Takapihan parkkipaikalla on autoja kaksi vaikka paikkoja on 14.. Harmaa toyota prius ja punainen mercedes, molemmat oikealla puolella parkkipaikkaa, yksi paikka väliä toisistaan.

      Parkkipaikan kulman grillipaikan katos on otettu talveksi suojaan ja muutama päivä sitten lehdet puhallettiin pois. Muutama puu täällä turun keskustassa heiluu paljaana lehdistä.

      Pieni tuulahdus.

      Tällä hetkellä ketään ei näy ja on yhtä synkkää kuin miltä se kuulostaa.

      Miesystäväni on vasemmalla puolellani tietokoneellaan, sohvan takana, joka on sijoitettu vasen käsinoja seinää vasten, eli se on minuun päin. Kyseinen henkilö on hyvin keskittynyt, nyt nosti kätensä purrakseen kynttään. Pelaa varmaan hyvin mielenkiintoista peliä.
      Näyttää vähän vihaiselta.
      Aijomme varmaan viettää mukavan yhteisen hetken ennen nukkumaan menoa :)

      (Katselin sohvaa selittääkseni sen paikan ja hän katsahti minuun ja hymyili) :D

      Tässä ei periaatteessa ole mitään järkeä tätä selittää, mutta mikäli joku halusi tietää mitä tämän minuutin aikana täällä tapahtui, siinä se oli. Kiva ainakin itse lukea mitä muualla tapahtuu minuutin sisällä. Jotenkin niin tuttua ja samanlaista, mutta niin erilaista ja kiehtovaa..

      • Woman-1966

        Heräsin taas keskellä yötä, päivälä väsyttää. Join yökahvit ja tulin tähän koneelle tylsyyttäni poistamaan. Olen yksin (lapset jo maailmalla) ja eronnut mutta en ole vielä vanha, nelikymppinen, oikeastaan nainen parhaassa iässä. Olen itsekkin usein miettinyt, että en osaa elää hetkessä, aina joko menneessä tai tulevassa, jotenkin stressaantuneena, surullista. Kumpa oppisi sen hetkestä kiinni ottamisen, ettei elämä ihan lipuisi ohi.


      • joku
        Woman-1966 kirjoitti:

        Heräsin taas keskellä yötä, päivälä väsyttää. Join yökahvit ja tulin tähän koneelle tylsyyttäni poistamaan. Olen yksin (lapset jo maailmalla) ja eronnut mutta en ole vielä vanha, nelikymppinen, oikeastaan nainen parhaassa iässä. Olen itsekkin usein miettinyt, että en osaa elää hetkessä, aina joko menneessä tai tulevassa, jotenkin stressaantuneena, surullista. Kumpa oppisi sen hetkestä kiinni ottamisen, ettei elämä ihan lipuisi ohi.

        Minäkin tuohon aikaan heräilin ja mietiskelin.


    • hiphiphei

      Osaan elää!

      Edessäni on vaaleanpunainen miniläppäri, koska uudesta läppäristä meni näyttö rikki melkein heti ja nyt korjauksessa.

      MUTTA....
      Edessäni pöydällä punaisella tabletilla on kirkas kynttilälyhty, jossa tuikun liekki lepattelee kauniisti, läppärissä soi joululaulut... oikealla puolella näen 3 punaista kynttilälyhtyä joulutontun edessä palamassa ja sitten tietysti laittamani valkoinen minijoulukuusi isoine, punaisine palloineen ja kirkkaine jouluvaloineen.

      Vasemmalle katsoessani näen, ikkunan ja siinä edessä ison tähtilyhdyn. Ja vaikka katson ulos ikkunasta ja on pimeää ja sateista, minulla on lämmin ja valoisa olo kotosalla.

      Sain lapsen juuri nukkumaan ja nautin hetken vapaa-ajastani hyvän kirjan parissa ennenkuin menen nukkumaan.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9059
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      385
      3750
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2785
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2635
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2485
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2484
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      151
      1767
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1592
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1550
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe