Olen ajatellut hakea psykologiaa lukemaan ja mietinkin sellaista, että jos en pääsekään heti niin mihin muualle kannattaisi hakea josta myös olisi hyötyä? Esim. jos sitä toista ainetta pääsiski lukemaan heti yliopistoon ja psykaa ottais vaikka sivuaineeksi...ni pitääkö sit seuraavana vuonna hakea uudestaan psykologian pääsykokeissa vai onnistuuko vaihtaminen sit jossain vaiheessa.
Toooodella epäselvästi väkerretty tämä kysymys=)
Mutta jos joku tajus niin auttaisitko tietämätöntä!
vaihtoehto psykalle
4
865
Vastaukset
- sadss
Itse ollut vuoden yliopistossa ihan eri tiedekunnassa ja opiskellut sivuaineena. Aion hakea kyllä ihan peruspääsykokeissa, on se muutenkin mahdollista mutta en tiedä onko sitten järkeä niissä muissa vaihtoehdoissa. Erillisvalinta lienee järkevin.
- ...........
Lääketieteellisessä voi erikoistua psykiatriaan, vähän pidempi tie tosin mutta jos kiinnostaa niin se olisi yksi vaihtoehto.
- eräs vain
Psyka on vapaa sivuaine ainakin Turun yliopistossa perusopintojen osalta. Eli kun on mikä tahansa opiskelupaikka siellä, voi tehdä sivuaineena psykan perusopinnot. Katselepa, onko halajamassasi yliopistossa psyka vapaa sivuaine.
Pääaineen vaihto onnistuu, mikäli on opinto-oikeus samassa tiedekunnassa, ja on tehnyt perusopinnot sekä vanhasta että uudesta pääaineesta tietyin arvosanoin. Näin voi ilman pääsykoetta päästä. - Rocksum
Ei voi ainakaan enää vaihtaa pääaineeksi psykaa muutakuin pääsykokeen kautta. Ennen oli mahdollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446