Nyt se on sitten tuolla lännessä tutkittu miten oikein on jättää vuode petaamatta aamuisin. Kun yön lakanoissa pyörimme hikisenä, punkit saavat ravintoa kosteudesta. Jos vielä aamulla petaamme kosteahkon vuoteen päivä kuntoon alkaakin punkeilla oikein lisääntymisen honey moon juhlat, kosteiden tiukasti pedattujen lakanoiden välissä.
Siispä suositellaankin, jätä vuodevaatteet sikin sokin petaamatta vuoteeseen tai sitten heitä vuodevaatteet parvekkeelle tuulettumaan.
Kyllä menee helpoksi aamutoimet. Jos näemme päivällä petaamattomia vuoteita se on vain punkkien häätöä kosteista lakanoista ja muodikasta!!!!!!
Oppia ikä kaikki, pitänee opetella jättämään vuode petaamatta aamuisin vaikka se silmää kovin häiritseekin ja pelottaa menee siistin ihmisen maine jos joku näkee myllerretyn vuoteen.
Vuoteen petaus
40
2371
Vastaukset
- pölypunkkeja
nykyisin enää ole, juuri on tullut uutta tutkimustietoa.
- luotan Reetta5
tietoihin, olen torjunut punkkeja ikäni, eukko vain ei sitä ole ymmärtäny vaan petaa ja petaa.
- ei kerrota
luotan Reetta5 kirjoitti:
tietoihin, olen torjunut punkkeja ikäni, eukko vain ei sitä ole ymmärtäny vaan petaa ja petaa.
tästä mitään sun eukolles!;)
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Pölypunkit kuolleet sukupuuttoon Suomessa/1135235181614?ref=rss luotan Reetta5 kirjoitti:
Ettei niitä punkkeja enää olisi. On sellaiset hyvät materiaalit vuodevaatteissa.Kuulema!
Itsellä on tapana tuulettaa vuodetta joka aamu.. ikkunat selälleen ja peitot siten, että tuulettuvat.Ainakin tunti-jos sattuu pakkasta olemaan, on jo aika raikkaat vuodevaatteet.
Jos on hikinen olo kyllä ne "punkit" tuntuu iholla kävelevän,,
Lakavan vaihdoillakin voi häätää elukoita, kerran viikossa. Siinähän peseytyvät pesukoneessa ,on ainakin pestyt ja lingotut ja jopa mankeloidut punkit taas illalla oottamassa petiseuraameri-kukka98 kirjoitti:
Ettei niitä punkkeja enää olisi. On sellaiset hyvät materiaalit vuodevaatteissa.Kuulema!
Itsellä on tapana tuulettaa vuodetta joka aamu.. ikkunat selälleen ja peitot siten, että tuulettuvat.Ainakin tunti-jos sattuu pakkasta olemaan, on jo aika raikkaat vuodevaatteet.
Jos on hikinen olo kyllä ne "punkit" tuntuu iholla kävelevän,,
Lakavan vaihdoillakin voi häätää elukoita, kerran viikossa. Siinähän peseytyvät pesukoneessa ,on ainakin pestyt ja lingotut ja jopa mankeloidut punkit taas illalla oottamassa petiseuraaNykyiset lakana kangas materiaalikin on aika kummallista. Ei tarvitse monta pesukertaa kun ne näyttävät nöyhtääntyvän, pari yötä ja jo vaatisi lakanoiden vaihtoa vuode.
Kapio lakanat ovat aivan ryhdikkäitä vielä liki 40v takaa paljon käytössä olleet. Vahinko vain ovat liian kapeita tämän päivän vuoteisiin.
Olen ostanut Hemtexistä uusia satiini lakanoita, saa nähdä pysyvätkö kuosissa.reetta5 kirjoitti:
Nykyiset lakana kangas materiaalikin on aika kummallista. Ei tarvitse monta pesukertaa kun ne näyttävät nöyhtääntyvän, pari yötä ja jo vaatisi lakanoiden vaihtoa vuode.
Kapio lakanat ovat aivan ryhdikkäitä vielä liki 40v takaa paljon käytössä olleet. Vahinko vain ovat liian kapeita tämän päivän vuoteisiin.
Olen ostanut Hemtexistä uusia satiini lakanoita, saa nähdä pysyvätkö kuosissa.Ne vain vaativat heti alkuun (uutena) konepesun.
- Jatta
reetta5 kirjoitti:
Nykyiset lakana kangas materiaalikin on aika kummallista. Ei tarvitse monta pesukertaa kun ne näyttävät nöyhtääntyvän, pari yötä ja jo vaatisi lakanoiden vaihtoa vuode.
Olen ostanut Hemtexistä uusia satiini lakanoita, saa nähdä pysyvätkö kuosissa.joita minullakin on vielä, kun en ole malttanut poiskaan heittää, ovat kapeita ja lyhyitä.
Äitini aikoinaan kutoi pellavakangasta kapioita varten. On vieläkin tyynyliinoja ja pyyhkeitä, joita käytän. Niitä täkkilakanoitakin on, mutta eihän niitä nyt enää käytetä.
Ne kapiot oli ennen tärkeitä ja niitä äitini alkoi tehdä jo hyvissä ajoin. Minulla on vieläkin pellavapyyhkeitä samassa nipussa,käyttämättömänä, mitä oli kotoa pois lähtiessä.
Ennen niitä punkkeja varmaan olikin. Ainakin sota-aikana oli höyhenpatjoja ja oljilla täytettyjä patjoja. Mitenkähän sen tuulettamisen kanssakin oli?
Satiinilakanoista minä en tykkää. Ovat niin liukkaita ja kylmiä, että käyttämättä ovat jääneet. ei kerrota kirjoitti:
tästä mitään sun eukolles!;)
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Pölypunkit kuolleet sukupuuttoon Suomessa/1135235181614?ref=rssTuon jutun päiväys oli 31.3.
Mikähän on se seuraava päivä?
Sehän on aprillipäivä tietty.
Minä uskon, että punkkeja löytyy, eikä niitä tarvitse laittaa sukupuuttoon kuolevien lajien listoille.Jatta kirjoitti:
joita minullakin on vielä, kun en ole malttanut poiskaan heittää, ovat kapeita ja lyhyitä.
Äitini aikoinaan kutoi pellavakangasta kapioita varten. On vieläkin tyynyliinoja ja pyyhkeitä, joita käytän. Niitä täkkilakanoitakin on, mutta eihän niitä nyt enää käytetä.
Ne kapiot oli ennen tärkeitä ja niitä äitini alkoi tehdä jo hyvissä ajoin. Minulla on vieläkin pellavapyyhkeitä samassa nipussa,käyttämättömänä, mitä oli kotoa pois lähtiessä.
Ennen niitä punkkeja varmaan olikin. Ainakin sota-aikana oli höyhenpatjoja ja oljilla täytettyjä patjoja. Mitenkähän sen tuulettamisen kanssakin oli?
Satiinilakanoista minä en tykkää. Ovat niin liukkaita ja kylmiä, että käyttämättä ovat jääneet.Ennen ensimmäistä pesua ovat liukkaan oloiset,
mutta koko ajan mukavammiksi muuttuvat.
Koko kesänkin (täällä ollessani) käytin pelkkää pussilakanaa ilman peitettä, lisäksi neljä tyynyä sängyssä, ei tosin pään alla kuin yksi ainoa.
"Salarakkaana" on tyyny kummallakin puolellani, sitä voin halata.
'Täkkilakanat' pitseineen ja koristeluineen olen jo perheen kanssa käyttänyt
aluslakanoina, ne olivat siihen ihan hyviä.
Pussilakanoita sitten niiden lisäksi.
Mutta mennyttä aikamuotoa voin niistä käyttää.
Nykyisin uimaan lähtiessäni (kerran viikossa) laitan kaikki lakanat ja tyynynpäälliset, yöpuvut
alusvaatteet pesukoneeseen heti herättyäni,
jolloin sitten ehdin ripustaa ne kuivumaan juuri ennen uimaan lähtöäni.
Illalla on taas ihanaa nukkua pestynä puhtaissa
lakanoissa.- vilosohvi
Kannatta jättää se peti petaamatta, eihän sitä tiedä, mitä kaikkia elukoita sitä vielä esiintyy meidän peteissämme, kun maahanmuutto vaan lisääntyy.
Ties vaikka jonakin aamuna ihan oikea lohikäärme luikertelisi sängyssä. - kauneutta *
reetta5 kirjoitti:
Olen ostanut Hemtexistä uusia satiini lakanoita, saa nähdä pysyvätkö kuosissa.Meillä on ihanat punakukkaiset satiini lakanat, olivat
jonkin lehden tarjouslistalla.
Niistä tulee mukkumaan menessä hyvä mieli, hieman hajuvetttä hiuksiin niin näkee kuniita unia.
Niistä punkeista:edesmenneen ammattini takia asia on tosi. - van Haakka
reetta5 kirjoitti:
Olen ostanut Hemtexistä uusia satiini lakanoita, saa nähdä pysyvätkö kuosissa.On ollut lakanat käytössä vuosikausia, eivätkä ole nöyhtääntyneet. Vaihdan aluslakanat ja tyynytliinat joka viikko ja pussilakanat kahden viikon välein. Pesun jälkeen mankeloin. Satiinilakanoita en käytä - ovat liian liukkaita. Enkä osta kaikkein halvimpia.
- Rosemeery
vilosohvi kirjoitti:
Kannatta jättää se peti petaamatta, eihän sitä tiedä, mitä kaikkia elukoita sitä vielä esiintyy meidän peteissämme, kun maahanmuutto vaan lisääntyy.
Ties vaikka jonakin aamuna ihan oikea lohikäärme luikertelisi sängyssä.Aivan totta vilosohvi, ei todellakaan voi tietää, mitä löytyy aamulla petistä. Ja voi kyllä löytyä jotain jostakin muualtakin. Minun naapurirapussa nuorellaparilla on kammottavia pythoneita kolme kappaletta. Ja siis kerrostalossa. Kesäiseen aikaa niitä näkee silloin tällöin pihallakin lempeästi loikoilemassa nuoren rouvan kaulalla. Ajatteles jos jostakin yön aikana olisi piipahtanut tuollainen makuuhuoneeseen, niin olisi nitrot tarpeellisia. Minua ainakin joskus pelottaa.
- Liisix
Rosemeery kirjoitti:
Aivan totta vilosohvi, ei todellakaan voi tietää, mitä löytyy aamulla petistä. Ja voi kyllä löytyä jotain jostakin muualtakin. Minun naapurirapussa nuorellaparilla on kammottavia pythoneita kolme kappaletta. Ja siis kerrostalossa. Kesäiseen aikaa niitä näkee silloin tällöin pihallakin lempeästi loikoilemassa nuoren rouvan kaulalla. Ajatteles jos jostakin yön aikana olisi piipahtanut tuollainen makuuhuoneeseen, niin olisi nitrot tarpeellisia. Minua ainakin joskus pelottaa.
Kerran pitkän tauon jälkeen menimme mieheni autioon kotitaloon oikein "yökuntiin".
Vuoteeseen oli ilmestynyt lisäpehmusteita: kuivia heiniä, vihertäviä lehtiä ja sammalia. Kyllä siinä lakananvaihto tuli liukkaasti, kun tiesi siimahännän ravaamiset samoissa vuodevaatteissa. Olisipa inhottava kaveri tavoittaa se vartaloltaan.
Toinen omituinen oleskelupaikka niillä on pirtin kannellinen sivustavedettävä sänky, tyhjänäkin. Eivät ne kulkijat kummoista rakoa mahtuakseen tarvitse.
Anoppini (siihen aikaan, kun hän yli 90-vuotiaana oli jaloistaan jo niin huonona, ettei ulos itse lähtenyt),
toivoi meidän käyvän usein häntä katsomassa ja ihan ilman ennakkosoittoa.
Kun menimme sitten aina, ja hänen sänkynsä oli petaamatta, hän selitti aina, että "ihan tarkoituksella, jotta saavat vuodevaatteet tarpeellisen tuuletuksen päivän aikana!"
Mieheni sitten äitiään aina vähän kiusoitteli. Hän käytti tuota otsikon termiä, joka anoppia nauratti.
Huumorintajutomuudesta ketään meistä ei voinut (eikä vieläkään voi) syyttää.
Varmaan monesta muusta asiasta kyllä.
Olen itsekin sen jälkeen noudattanut anopin neuvoa.
Työaikana se oli vähäsen rankkaakin, kun kotioven sisäpuolelle sai kaikki kassinsa ja salkkunsa,
niin uusi työpäivä alkoi takki päällä:
ikkunat auki ja petaukset kuntoon!Ovat ainakin iholle hyvin miellyttäviä. Niitä käytän,,samoin kuin ne pyykissä "pehmenneet" vanhanajan lakanat. Tahtovat vaan olla ikäloppuja jo, ja uusittava on. Yllättävän isoja eroja on noissa puuvillalakanoissa.
Mutta Satu, kuten kerroit. Nuo vanhanajan konstit
(vuoteen tuuletukset) ,ovat ihan hyviä.
Laitetaan aina makuuhuoneen ovi kiinni niin tuuletus ei häiritse "silmää" ja raikasta tulee.
Joskus monen tunnin kuluttua paljastuu:
Haa, kenen se olisikaan tänään pitänyt kasata???
Joskus taas ei ehdi kun ryntätä kasaan ja sillä siisti. Eipähän käy elämä yks,toikkoseks,,- mai-ma
meri-kukka98 kirjoitti:
Ovat ainakin iholle hyvin miellyttäviä. Niitä käytän,,samoin kuin ne pyykissä "pehmenneet" vanhanajan lakanat. Tahtovat vaan olla ikäloppuja jo, ja uusittava on. Yllättävän isoja eroja on noissa puuvillalakanoissa.
Laitetaan aina makuuhuoneen ovi kiinni niin tuuletus ei häiritse "silmää" ja raikasta tulee.
Joskus taas ei ehdi kun ryntätä kasaan ja sillä siisti. Eipähän käy elämä yks,toikkoseks,,Tuosta sängyn petaamisesta muistui mieleeni hupaisa juttu. Olin apusisarkurssilla joskus sota-aikana ja eräs vanhempi hoitaja kysyi meiltä tytöiltä "Petaatteko sänkynne joka aamu." "Juu´u" vastasimme vähän empien. " Ai en minä petaa, minä vaan peittelen sen" Näinköhän se meillä menee enimmäkseen.
meri-kukka98 kirjoitti:
Ovat ainakin iholle hyvin miellyttäviä. Niitä käytän,,samoin kuin ne pyykissä "pehmenneet" vanhanajan lakanat. Tahtovat vaan olla ikäloppuja jo, ja uusittava on. Yllättävän isoja eroja on noissa puuvillalakanoissa.
Joskus taas ei ehdi kun ryntätä kasaan ja sillä siisti. Eipähän käy elämä yks,toikkoseks,,ja ohitimme makuuhuoneen avoimen oven, jossa parisänkyni toinen puoli oli iloisesti petaamatta.
En siitä ollut moksiskaan, olohuoneessa ja parvekkeella istuksimme ja hiukan tarjoilua nautiskelimme.
Takaisin mennessämme sanoin, että joku aina jättää sänkynsä auki. Nauroi hänkin, että muita emme voi syyttää. :D
- onko heitä
Luin taannoin jutun, että pölypunkkeja ei enää ole vuodevaatteista koska eivät viihdy nykypäivän keinokuiduissa. Tiedä häntä.
Sänkyni kyllä petaan aina heti aamusta. Kotikasvatuksen tulos, en osaisi jättää sitä tekemättä vieläkään. Ensin kyllä ravistelen peiton parvekkeella. Pesen peitot ja tyynyt usein ja vaihdan lakanat joka viikko. Puhtaita punkkeja sängyssäni pesii, jos pesii. - tarpeen?
Vuoteen petaus ja ikkunoiden pesu.
- p-punkki
touhuthan ne usein ovatkin niin tärkeitä. Mukava on nähdä miten monen tyylin taaplaajia löytyy turhantouhuajistakin. Itse kuulun pölypunkinsuojelijoihin. Lienee syytä nimittää pölypunkkitytöksi.
- tarpeen?
p-punkki kirjoitti:
touhuthan ne usein ovatkin niin tärkeitä. Mukava on nähdä miten monen tyylin taaplaajia löytyy turhantouhuajistakin. Itse kuulun pölypunkinsuojelijoihin. Lienee syytä nimittää pölypunkkitytöksi.
En ymmärrä koko petausvimmaa!
Makuuhuoneemme ei ole mikään näyttelysalonki ja vaikka joku vieras siellä sattuisi käymäänkin niin ei se petaamattomuus ole minun päänsärkyni!
Jos joku siitä pulttia ottaa niin sehän sen herkkähipiäisen migreeni.
Ei minun.
En muutenkaan ymmärrä miksi ihmiset antavat mielikuvan toisten ajatuksista ohjata toimintojaan.
Jopa itse- ja perhemurhaan saakka!
- Kaisa Koukku
Komea päiväpeitto ainakin on käynyt tarpeettomaksi. Vain vieraita kutsuttaessa se levitetään näytille parivuoteen päälle. Muulloinhan se sievästi viikattuna "istuu" lepotuolissa.
Kyllä kaikki järjestyy niin kauan kuin tuo vuodekulttuurikin. Autuasta jälleen kohta oikaista puhtaan tuoksuvaan pesäänsä ja nukkua prinsessa Ruususen unta.Olen ostellut erilaisia tyynyjä mutta sopivaa vaan ei tahdo löytyä.Parikin tyynyä vuoteessa on joita vaihtelen useita kertoja nukkumisen aikana, painaa niskaa, liian kuuma, liian paksu yms.
Oikein muotoiltua tyynyä on vaikea löytää tai sitten kuljen silmät kiinni parhaan tyyny valikoiman ohitse kaupoissa.- Jatta
reetta5 kirjoitti:
Olen ostellut erilaisia tyynyjä mutta sopivaa vaan ei tahdo löytyä.Parikin tyynyä vuoteessa on joita vaihtelen useita kertoja nukkumisen aikana, painaa niskaa, liian kuuma, liian paksu yms.
Oikein muotoiltua tyynyä on vaikea löytää tai sitten kuljen silmät kiinni parhaan tyyny valikoiman ohitse kaupoissa.kokeillut sellaista valmiiksi muotoiltua tyynyä?
Minä ostin JYSK-huonekalukaupasta, vuodevaateosastolta sellaisen. On litistettynä paketissa, mutta kun sen avaa, niin pikkuhiljaa alkaa muotoutua omiin mittoihinsa.
On nimenomaan sellainen niskatukityyny. Ovat vähän kalliimpia, kuin tavalliset.
Minä en osaisi enää muuta käyttääkään.
Olet voinut kokeillakin. Minä ihastuin heti ensi kokeilusta.
Niitä on joka kaupassa ja Ellos ym. myyvät niitä. Jatta kirjoitti:
kokeillut sellaista valmiiksi muotoiltua tyynyä?
Minä ostin JYSK-huonekalukaupasta, vuodevaateosastolta sellaisen. On litistettynä paketissa, mutta kun sen avaa, niin pikkuhiljaa alkaa muotoutua omiin mittoihinsa.
On nimenomaan sellainen niskatukityyny. Ovat vähän kalliimpia, kuin tavalliset.
Minä en osaisi enää muuta käyttääkään.
Olet voinut kokeillakin. Minä ihastuin heti ensi kokeilusta.
Niitä on joka kaupassa ja Ellos ym. myyvät niitä.Syöksyn heti maanantaina JYSKiin, hankin tyynyn kyllä se kannattaa kokeilla. Kiitos vihjeestä.
reetta5 kirjoitti:
Syöksyn heti maanantaina JYSKiin, hankin tyynyn kyllä se kannattaa kokeilla. Kiitos vihjeestä.
Aikoinaan äitini valitteli, että hänen on otettava oma tyyny matkoille(kotimaassa). Hymähtelin silloin,voiko se olla noin tarkkaa.
Hymy on hyytynyt ajat sitten:tiedän kokemuksesta että voi! Vai perittyäkö lie,,
Eihän sitä nuku mitenkään ,jos on sopimaton tyyny. SE olis oltava just "oikeanlainen". meille itsekullekin sopiva.
Olen kokeillut tuota muotoiltuakin, ihan kuntoutuslaitoksessa. Alan ammattilaisen ohjauksella. Minulle se ei sopinut, vaikka varmaan moni muu saa siitä avun.
Seuraavan päivän niskaa särki ja oli jäykkänä.
Mutta vaihtoehtoja on monia.
Mitenkä sitä ihminen tuleekin tämmöiseksi "koukukkaaksi", eihän noista nuorempana tiennyt mitään.
Kotona on ihan oma hyvä tyyny, onneksi.
Hyvää Pyhäinpäivää kaikille, näin se Marraskuu pääsi vauhtiin! Ja vettä sataa!- Kaisa Koukku
reetta5 kirjoitti:
Olen ostellut erilaisia tyynyjä mutta sopivaa vaan ei tahdo löytyä.Parikin tyynyä vuoteessa on joita vaihtelen useita kertoja nukkumisen aikana, painaa niskaa, liian kuuma, liian paksu yms.
Oikein muotoiltua tyynyä on vaikea löytää tai sitten kuljen silmät kiinni parhaan tyyny valikoiman ohitse kaupoissa.Sisselistä aloitin, nyt on menossa Lidlin aaltomainen, pinnasta hammasmainen tyyny, jossa tikattu, irrotettava päällinen. Tyyny melko hyvä, melko ilmavakin, mutta kuitenkin sen reunaa vaakatasossa kääntelen yön aikana. Kalleimpiin, itsestään muotoutuviin en ole hurahtanut vielä. Pelkään, että pää hikoaisi kokoisessaan ympäröivässä montussa(kuin laavakuoppaan istutettu viiniköynnös)
Katselen tyynytarjonnan hyvin tarkkaan eri myymälöissä. - Atolfia
Kaisa Koukku kirjoitti:
Sisselistä aloitin, nyt on menossa Lidlin aaltomainen, pinnasta hammasmainen tyyny, jossa tikattu, irrotettava päällinen. Tyyny melko hyvä, melko ilmavakin, mutta kuitenkin sen reunaa vaakatasossa kääntelen yön aikana. Kalleimpiin, itsestään muotoutuviin en ole hurahtanut vielä. Pelkään, että pää hikoaisi kokoisessaan ympäröivässä montussa(kuin laavakuoppaan istutettu viiniköynnös)
Katselen tyynytarjonnan hyvin tarkkaan eri myymälöissä.kipeä iät ja ajat. Kävimme eräässä erikoisliikkeessä, jossa suositeltiin hänelle sellaista erikoismutoiltua tyynyä. Muoto on vähän niinkuin aallon harjalta alas. Maksoi n.80 euroa.
Mielestäni hirmu kallis, siis lähes 500 mummonmarkkaa, mutta mitäpä sitä ei tuon terveytensä eteen tekisi.
Viikon verran sitä sitten käytettiin ja on nyt ollut pitkään paketissa odottamassa aikoja parempia. Mieheni palasi vanhaan tyynyyn ja sitä sitten muokata muklauttelee.
Noita turhia ostoksia!! - Jatta
Kaisa Koukku kirjoitti:
Sisselistä aloitin, nyt on menossa Lidlin aaltomainen, pinnasta hammasmainen tyyny, jossa tikattu, irrotettava päällinen. Tyyny melko hyvä, melko ilmavakin, mutta kuitenkin sen reunaa vaakatasossa kääntelen yön aikana. Kalleimpiin, itsestään muotoutuviin en ole hurahtanut vielä. Pelkään, että pää hikoaisi kokoisessaan ympäröivässä montussa(kuin laavakuoppaan istutettu viiniköynnös)
Katselen tyynytarjonnan hyvin tarkkaan eri myymälöissä.minun tyynyssäni ei ole päätä ympäröivää monttua.On pituussuuntaan sellainen kohouma. Materiaali ei hiosta laisinkaan. Irrotettava alustyynynliina pesua varte.
Minä tykkään, en vaihtaisi tavalliseen tyynyyn enää. - aaltotyyny
Atolfia kirjoitti:
kipeä iät ja ajat. Kävimme eräässä erikoisliikkeessä, jossa suositeltiin hänelle sellaista erikoismutoiltua tyynyä. Muoto on vähän niinkuin aallon harjalta alas. Maksoi n.80 euroa.
Mielestäni hirmu kallis, siis lähes 500 mummonmarkkaa, mutta mitäpä sitä ei tuon terveytensä eteen tekisi.
Viikon verran sitä sitten käytettiin ja on nyt ollut pitkään paketissa odottamassa aikoja parempia. Mieheni palasi vanhaan tyynyyn ja sitä sitten muokata muklauttelee.
Noita turhia ostoksia!!sai minulla saman kohtalon, mutta kun sitten muutaman vuoden jälkeen mallasin uudelleen, niin sehän olikin ihan OK. Noin sitä vain ihminen jalostuu tai tyyny mietintäarestissaan paranee. Lieneekö jotakin osasyytä sillä, että olin laihtunut mukavasti ja muutkin tyynyt ihmeesti paranivat.
Muitakin niska-hartiaongelmia lientyi samantien.
- Yx70
Luovuin pussilakanoista.
Otin käyttöön vanhat yksinkertaiset lakanat.
Kesällä ei ole kuuma. Voin nukkua vaikka pelkän lakanan alla.
Jos on kylmä, voin vetää lisää peittoa päälle.
Yksinkertaisempaa
Nukun vaihdoksen jälkeen paljon paremmin.
Pölypunkeillakaan ei ole enää omaa pesäpussia.- hovihankkijatar
Palvelutalossa asuva 95v anoppi on jo perinpohjin saanut kyllänsä ikuisesta lakanoiden "rassaamisesta" eikä halua niitä enää käyttää.
Siis on ostettava monia, monia kevyitä täkkejä, pantava niitä pesuun, kun käymme täältä satojen kilometrien päästä. Puhdas mummo, puhdas yönuttu,puhdas sänky.
Pitsilakanat ja pussit jäivät kaappiin. Hänelle, itsenäiselle käy tämä systeemi. hovihankkijatar kirjoitti:
Palvelutalossa asuva 95v anoppi on jo perinpohjin saanut kyllänsä ikuisesta lakanoiden "rassaamisesta" eikä halua niitä enää käyttää.
Siis on ostettava monia, monia kevyitä täkkejä, pantava niitä pesuun, kun käymme täältä satojen kilometrien päästä. Puhdas mummo, puhdas yönuttu,puhdas sänky.
Pitsilakanat ja pussit jäivät kaappiin. Hänelle, itsenäiselle käy tämä systeemi.82v systeri nukkuu peitteiden päällä, on nääs Alzheimerin poikanen pesiytymässä aivolokerikkoihin.
Käy usein suihkussa kun suihkutuolissa on niin mukava istua, pääsee hyvin ylös kun on käsinojat sivuilla. Kylppärissä on kuulema mukava konsertoida on näes Edith Piaf laulaessaan.Pukee ylleen vain kollege asun ja sukat, sitten peittojen päälle nukkumaan. Muuten pärjäilee vielä omin avuin, kunhan käyn vuodetta säännöllisesti siistimässä.
Ei sitä tiedä, mitä vinkauksia sitä itselle ajan myötä tulee, mutta tulevaa tautia ei tarvitse ennakkoon sairastaa.reetta5 kirjoitti:
82v systeri nukkuu peitteiden päällä, on nääs Alzheimerin poikanen pesiytymässä aivolokerikkoihin.
Käy usein suihkussa kun suihkutuolissa on niin mukava istua, pääsee hyvin ylös kun on käsinojat sivuilla. Kylppärissä on kuulema mukava konsertoida on näes Edith Piaf laulaessaan.Pukee ylleen vain kollege asun ja sukat, sitten peittojen päälle nukkumaan. Muuten pärjäilee vielä omin avuin, kunhan käyn vuodetta säännöllisesti siistimässä.
Ei sitä tiedä, mitä vinkauksia sitä itselle ajan myötä tulee, mutta tulevaa tautia ei tarvitse ennakkoon sairastaa.Olematta edes muistihäiriöinen- onneksi meillä on oikeus noudattaa omia pikku kotkotuksia ja rituaaleja, mitkä hyvältä tuntuu. Silloinhan ne tuntuu oikealtakin.
Itsekkin nukun kesäisin pelkän lakanan kanssa, siis peittona.
Jos pakottaa lonkkaa, sille lisäpeitettä. Toisella kohtaa on kuuma, jalat peitosta ulos ja milloin mitäkin. Onhan se joskus kuin ote sirkuksesta tuo meikäläisenkin nukkuminen.Pyörimistä ja vääntäytymistä.
Minkähänlaista se on 20 v.kuluttua.Jos on silloin vielä nukkumassa omassa sängyssään.- Jatta
meri-kukka98 kirjoitti:
Olematta edes muistihäiriöinen- onneksi meillä on oikeus noudattaa omia pikku kotkotuksia ja rituaaleja, mitkä hyvältä tuntuu. Silloinhan ne tuntuu oikealtakin.
Itsekkin nukun kesäisin pelkän lakanan kanssa, siis peittona.
Jos pakottaa lonkkaa, sille lisäpeitettä. Toisella kohtaa on kuuma, jalat peitosta ulos ja milloin mitäkin. Onhan se joskus kuin ote sirkuksesta tuo meikäläisenkin nukkuminen.Pyörimistä ja vääntäytymistä.
Minkähänlaista se on 20 v.kuluttua.Jos on silloin vielä nukkumassa omassa sängyssään.junaan on lähtijöitä. Yksi tykkää aidistä, toinen tyttärestä. Emmehän me samanlaisia voi olla.
Onneksi vielä pääsemme pyörimään ja vääntäytymään. Jos siihen vielä 20v:n päästä pystyn, niin hyvä on.
Minkähänlainen tämä maailmakin on silloin?
En tiedä, haluaisinko enää edes nähdä. Tajuamaan sitä ei varmaan enää pysty. - Helepeena
Jatta kirjoitti:
junaan on lähtijöitä. Yksi tykkää aidistä, toinen tyttärestä. Emmehän me samanlaisia voi olla.
Onneksi vielä pääsemme pyörimään ja vääntäytymään. Jos siihen vielä 20v:n päästä pystyn, niin hyvä on.
Minkähänlainen tämä maailmakin on silloin?
En tiedä, haluaisinko enää edes nähdä. Tajuamaan sitä ei varmaan enää pysty.kauan sitten, eräässä etelän aurinkomaassa ei vielä tunnettu pussilakanoita. Meillä oli vuokrattuna huoneusto jossa laatikossa oli myös vaihtolakanoita iso pino. Kauniita sellaisia. Parivuoteissa oli peitteet erikseen. Mieheni oli kotona tottunut pussilakanoihin ja hän ei tullut sen päällimäisen irtolakanan kanssa ollenkaan juttuun. Aamulla se oli ties missä kiertyneenä kuin hirttonaru. Ei siinä muu auttanut kuin mennä kangaskauppaan ja ompeluttaa pari pussilakanaa miehelle. Itse tykkäsin kovasti talon kauniista lakanoista ja mulla ne pysyivät siististi päällä.
Niin meni sekin talvikausi mukavasti.
- pyyhkiminen
Onkohan niitä honey moonin viettäjiä kirjahyllyssäkin? Jos vaikka ei jouda pyyhkimään.
- Kaisa K.
Vaakatasossa paistavassa auringossa näkyy pöly erinomaisen hyvin.
Luulin huushollin olevan suht'koht' puhdas, mutta nyt tässä kirkkaudessa paikat pölyä täys.
Ilmankos vastapäisen talon eräs pariskunta työkseen pölyttää vaatteitaan.
Mikä on paras kikka pitää pöly kurissa ? - Jatta
Kaisa K. kirjoitti:
Vaakatasossa paistavassa auringossa näkyy pöly erinomaisen hyvin.
Luulin huushollin olevan suht'koht' puhdas, mutta nyt tässä kirkkaudessa paikat pölyä täys.
Ilmankos vastapäisen talon eräs pariskunta työkseen pölyttää vaatteitaan.
Mikä on paras kikka pitää pöly kurissa ?sellaista konstia ole olemassakaan.
Sitä kun tulee ovista ja ikkunoista ja joka raosta.
Vaikka kuijnka yrittää pölyjä pyyhkiä, niin jo hetken kuluttua saisi alottaa alusta.
Vuodevaattet kai pitäisi olla jotain ihmeellistä keinokuituista materiaalia, sellaisia pölyämättömiä.
Kuka nyt sellaisilla lakanoilla ja täkeillä nukkuu.
Hiostaviakin taitaa olla.
Ei auta muu, kuin rätti kädessä vaan pyyhitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216805Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562323- 1471877
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981075- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91971- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon154789