Kepprasta sivuoireita saaneet

hei te, joille Keppra on aiheuttanut voimakkaita sivuvaikutuksia, mm. vapinaa, paniikkituntemuksia tai jotakin ahdistuksen tyyppistä, miten nopeasti oireet ovat tulleet ja ovatko ne lieventyneet lääkitykseen tottuessa?

Meillä mies söi keppraa kuukauden ja oireet vain pahenivat, vapinakohtauksia ja sitten myös lisääntynyttä ahdistusta ja paniikkituntemuksia, joita ei koskaan aikaisemmin ole ollut.
Oireet eivät helpottaneet vaan pahenivat, joten lääke lopetettiin ja vaihdettiin toiseen. Lääkärin mielestä olisi pitänyt odottaa pidempään jotta nähdään, onko kyse edes keppran vaikutuksista, mutta tuntui ihan älyttömältä, että tilalle tarjottaisiin sitten rauhoittavia lääkkeitä näitä sivuoireita lieventämään. Siihen emme haluneet.
8993
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

Minulle tuli Kepprasta aivan järjetön väsymys, uupumus. Ensimmäisen viikon olin aivan pilvessä, puheeni sammalsi jo olin aivan sekaisin. Neljä viikkoa oli niin uupunut, että elämäni meni sekaisin. Nukuin melkein vuorokaudet läpeensä, en jaksanut tehdä mitään. Nyt oireet ovat helpottaneet, mutta kyllä oli rankaa tuo alku.

Lääkärin pitäisi ottaa tosissaan oireet, jotka haittaavat potilasta.

Äänestä

kuukauden sisällä oireet tulivat ja pari kuukautta meni niiden kanssa taistellessa , mutta hävisivät kokonaan pois ja nyt menee hyvin.
mulla vaan on ongelmana se että lääkkeestä on alkanut lähteä teho ja annostus on jo maksimissa 1500*2

Äänestä

mulla lähti keprasta jalat alta noin puol tuntia lääkeiden oton jälkeen ei jalat pitänyt yhtään useammamkin kerran konttasin sänkyyn myös puhe sammalsi jonkin verran sitä ei lääkärit alkuun meinannu uskoo mut kun jouduin sairaala hoitoon niin johan uskoivat ja kepra lopetettiin melkein kertaheitolla
appiukollani on myös epilepsia ja kepra lääkityksenä ja hänelle se sopii aivan hyvin

Äänestä

keppraa lisättiin syyskuun puolessa
välissä,sen jälkeen muisti hukassa
tänäänkin piti miettiä puolitunti
kuka korjaa kenkiä tulihan se sieltä
suutari perkele......

vapinaa ei kehtaa kohta kirjoittaa
kuittia kun maksaa kortilla.

olen vihanen olen itsekkin huomannut
äänen laatu on muuttunut ärsyttäväksi
monesti miettinyt että eikö tuohonki olis
voinut vastata ns.normaalisti.

liika vilkkaus vaikka kuinka käsken
itseäni istumaan ei pääse pyykit koneeseen
monesti sanonut miehellekkin että käske
nyt herranjumala rauhottumaan.

lääkärin soittoaika on tälläviikolla niin
ja oli se viimeviikollakin lupasivat ottaa
yhteyttä.

terveisiä mzurille.

Äänestä

Noniinh...

Itse olen tainnut syödä Keppraa vuodesta 2006 3x500mg päivässä. Sitä ennen söin Neurontinia ja vaikka mitä aina Trileptalin rinnalla. Trileptal on ja pysyy siis vierellä vieläkin. Vapina, väsymys ja huono tasapaino jne. ovat olleen vaikutuksia koko ajan. Uskon omalla kohdalla niiden johtuvan Trileptalista, käteni on vapissut jännittäessäni niitä koholla aina. Yläasteella sain pahoja traumoja taululle kirjoittamisesta, kun käsi vapisi siinä asennossa niin paljon ettei mitään määrää. Rauhottavia mäkin olen joskus melkein harkinnut pyytäväni hätätilanteita varten, mutten ehkä liiaksi ole vielä häpäissyt itseäni.

Äänestä

Tyttärelläni nostettiin Keppran annostusta pari viikkoa sitten ja sen jälkeen hänellä on alkanut esiintyä outoja muistamattomuuskohtauksia. Koulussa esim. matikassa ei yhtäkkiä muista sellaisia juttuja jotka on opetettu jo toisella luokalla. Ja on siis osannut ne jo useamman vuoden aikaisemmin. Voiko johtua Kepprasta ja jos johtuu, niin häviääkö muistin pätkimiset jos vaihtaa lääkitystä? Ei kai sentään pysyviksi jää?

Äänestä
  • Mä söin Keppraa ennen ja siitä tosiaan tuli noita muistihäiriöitä. Mulla ei ollut ikinä nostoa mutta kesti 4-6 kk aloituksesta ennenkuin sain takaisin normaalin toimintakykyni. Käytän töissäni paljon (ja jatkuvasti) ns. haasteellisempaa matematiikkaa ja kyllä siinä monesti itkua tihrusti kun ongelmia tuli mutta se helpotti kyllä. Lääkevaihdoksesta tuli uusia ongemia (väistyivät nekin, huomattavasti nopeammin) mutta Keppra oli ehdottomasti pahin arkiongelmissa.

    Äänestä

  • eräs gaijin kirjoitti:

    Mä söin Keppraa ennen ja siitä tosiaan tuli noita muistihäiriöitä. Mulla ei ollut ikinä nostoa mutta kesti 4-6 kk aloituksesta ennenkuin sain takaisin normaalin toimintakykyni. Käytän töissäni paljon (ja jatkuvasti) ns. haasteellisempaa matematiikkaa ja kyllä siinä monesti itkua tihrusti kun ongelmia tuli mutta se helpotti kyllä. Lääkevaihdoksesta tuli uusia ongemia (väistyivät nekin, huomattavasti nopeammin) mutta Keppra oli ehdottomasti pahin arkiongelmissa.

    Mulla liitettiin jossain vaiheessa kepra myöskin.Alko ilmenemään ihan järjettömiä agressiivisuus tiloja..saatoin jopa oman peilikuvani kanssa alkaa tappelemaan.Itsesuojeluvaisto katosi kokonaan ja olo alkoi tuntumaan ihan järjettömältä.Lopetin itse lääkkeen kuukauden päästä.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


epin vaimo kirjoitti:

hei te, joille Keppra on aiheuttanut voimakkaita sivuvaikutuksia, mm. vapinaa, paniikkituntemuksia tai jotakin ahdistuksen tyyppistä, miten nopeasti oireet ovat tulleet ja ovatko ne lieventyneet lääkitykseen tottuessa?

Meillä mies söi keppraa kuukauden ja oireet vain pahenivat, vapinakohtauksia ja sitten myös lisääntynyttä ahdistusta ja paniikkituntemuksia, joita ei koskaan aikaisemmin ole ollut.
Oireet eivät helpottaneet vaan pahenivat, joten lääke lopetettiin ja vaihdettiin toiseen. Lääkärin mielestä olisi pitänyt odottaa pidempään jotta nähdään, onko kyse edes keppran vaikutuksista, mutta tuntui ihan älyttömältä, että tilalle tarjottaisiin sitten rauhoittavia lääkkeitä näitä sivuoireita lieventämään. Siihen emme haluneet.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu