3 kuukautta Etelä- Amerikassa

-1-

Edessä 3 kuukauden reíssu Etelä-Amerikkaan; Brazil, Argentina, Chile, Peru, Bolivia)


Lähtö 2.11.08 Lufthansa Helsinki-Sao Paulo, vaihto Frankfurtissa. Siis edessä pitkä lento matka...Kokemustahan tosta lentokoneessa istumisessa on, viime vuonna oli sama lento, ja syyskuussa oli lentokoneessa istumista matkalla Kiinaan.

Koneessa on hyvää aikaa vielä tuumata matkareittiä! Lukea kirjaa. Tehdä ristikoita.Nauttia koneen antimista ( ruoka ja juomat, joudun aina kysymään lisäannosta; joskus lento-emo sellaisen kiikuttaa, mutta usein on tyydyttävä yhteen) ja tehdä tuttavuutta koneessa olevien kanssa....Unelmoida!

Luvassa koko matkalle lämmintä 20 - 35 astetta. Andeilla on lämpö nollassa. Taakse jääköön nyt koti-suomi ja pimeys...

Ilmassa on suurta urheilujuhlan tuntua...miten SuomiNeidon matkalla käy!

Muutamia lauseita matkamietteitä aion matkan varrella tänne kirjoitella.

" Kun ihmisellä on unelma , ja hän pääsee toteuttamaan sen, sitä voi kutsua Onneksi!"

Ja nyt menoksi...!

25

3141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emerson

      Sulle tulee varmaan ihan hieno reissu. Itse olen lähdössä helmikuun lopussa viideksi viikoksi Brasiliaan. Reitti lähtee Natalista ja päätyy Rioon. Nämä kummatkin ovat tuttuja paikkoja, mutta väli on ihan uutta.

      • -1-

        Tervetuloa pohjoisrannikolle sit ensi vuonna , itse nautin taalla etela rannikolla. Sullekin on luvassa kuumat kelit, ja aurinkoa.
        Pista muistiin muutama kohde jossa voisin tulevina vuosina poiketa,pikku kylat on ihania.....


    • Anturisti

      Ai että on hienoa lähteä kylmästä ja pimeästä kusipääSuomesta. Oliko se viestisi tarkoitus? Toivottavasti reissusi menee ohi todella nopeasti, jollei sinulla ole mitään kunnon syytä matkaasi. Pelkästään se että on rahaa ei mielestäni riitä siihen että ihmiset laumailevat minne haluavat.

      Olen asunut useampia vuosia Latinalaisessa Amerikassa mutta älä odota minulta asiantuntijan neuvoja. Minulla on ainakin hyvä syy ja oikeutus matkoihini.

      • liuhiu

        katkeraa tekstiä.voivoi..
        luulempa, ett teikäläisen matkailu yltää kutakuinkin lahden kummallekkin puolelle. makailu vois avartaa sunki ajatusmaailmaa.

        seppo 78v.


      • Uteliaz

        En nyt ota kantaa siihen kenellä on "oikeus" matkustella (juridisesti kai kellä vaan?), mutta mä oisin kyllä kiinnostunu kuulemaan reissuistasi Etelä-Amerikassa. Ei tarvitse kertoa niitä syitä, kertoisit vaan vähän eri maista?


    • -1-

      Lampoa piisaa, ja aurinkoa.

      Nyt Bussimatkalla.
      Rio taas kerran jo koettu ja lahiston beach alue, en nyt mainitse ihanaa paikkaa ,mutta beachia riittaa, hyvaa ruokaa, ystavallisia ihmisia...Paikka loytyi vain karttaa ja internettia kayttaen..

      Suosittelen omatoimimatkailua, ja matkustelu avartaa....
      Ei tahan suurta matkabudjettia tarvita...

      Matka jatkuu....

    • -1-

      Sijainti:Brazilian rannikko ,FLORINANOPOLIS. Barra da Lagoa.
      Menisko tanaan sukeltamaan vaiko lainelautaileen, vai kaantaisiko kylkea beachilla....
      Lamminta on , ja aurinkoa piisaa....ruoka on hyvaa , ja ystavallisia ihmisia...

      Suosittelen kohdetta!

      • manhattan

        iske joku isolihaksinenneekeri rannalta ja harrasta sexiä sen kanssa auringonlaskuun..


    • -1-

      Ma hurahdin lainelaitailuun naissa etela brasilian allokoissa, olen nyt toista viikkoa Barra da Lagona nimisessa paikassa. Joka paiva on opetusta, wow.
      Hostelli Sharehouse oli 10 point mesta , mutta vaihdoin pousadaan, nyt oma rauha, ja merelle vain 30 metria, ja parasta lainelauta school vieressa.

      Tanaan ostin big, big citysta ( Florianopolista) busssi lipun Mendozaan.

      Shortsi kelit taalla, mutta tanaan on ollut huikeat sateet , ja hyvat aallokot.

      Mielenkiintoinen matka jatkuu......

    • -1-

      Olen tanaan tullut Argentiinaan, Mendozaan 3lla bussilla, wow, mika bussi verkosto! hyvat istuimet ja tarjoilu kuin lentokoneessa. Tulkaa lomailemaan tanne pain niin naatte ja koette!

      Edessa tutustuminen viinitiloihin ja vuoristoon.

    • -1-

      Olen eilen bussilla tullut upeaa Andivuoristo reittia Mendoza,Argentina - Valporaiso, Chile.
      Koulukartat esille, ja tutkimaan sita!
      Matka kesti n. 7 tuntia, tullimuodollisuudet olivat sukkelat.

      Vuoristo on todellla upeaa. Talvikautena siella on upeat laskettelu maastot molemmin puolin rajaa, ja tahan aikaan ihantelliset vaellusmahdollisuudet.

      Muutama paiva taalla, ja matka jatkuu Chilen pohjoisosaan.

      Yleis kommentti; halpaa.

    • -1-

      Bussi matka tanne Aricaan oli aivan uskomaton kokemus;
      oikealla puolella melkein koka ajan nakyi seka tumman sininen valtameri etta valkoiset aallokot, edessa musta Pan Americano highway ja vasemmalla puoleella upea vuoristo Andit.

      Paahtavan kuumaa. Kavin uimassa valtameressa, merivesi oli hiukan kylmaa.

      Joulu nakyy jo taallakin......

      Halpaa!

      • -1-

        Korjaus: siis vasemmalla puolella oli meri ja oikealla puolella oli vuoristo.
        Matka jatkuu......


    • -1-

      15.12.08 otin kimppataxin Aricasta, jossa 5 henkiloa, ja silla ajeltiin Chilen ja Perun rajalle. Taxikuski hoiteli kaikki paperiasiat.

      Perun Tacnasta otin paivabussin Ariguipaan, koska vuoristo on todella vaikuttava, ja sita oli nahtava.

      Talla jarjestaavat useita retkia vuoristoon, mm. Colca Canyan. Kehuvat sita kovasti.

      HUUH, paivalla paahtavan kuumaa, mutta illat ja yot todella kylmia.

      Turvallista liikkua, poliiseja joka kulmalla.

      Moderni kaupunki.

      Matka jatkuu...

      Joulun ajan terveisia kaikille tasapuolisesti!

      • -1-

        Bussi matka Ariguipasta Cuscoon kesti 10 tuntia, mutta kannatti kun nakymat mahtavat, Andit. Ja serpentiinitiet. Hintakaan ei ollut paha, 25 sol, eli n.6 euroa. Cuscossa majapaikan hinta 15 sol, eli reippaasti alle 5 euroa.


        Tutustuminen alueeseen alkaa; kaupunki itse, lahikylat ja itse Macchu Picchu.


      • -1-
        -1- kirjoitti:

        Bussi matka Ariguipasta Cuscoon kesti 10 tuntia, mutta kannatti kun nakymat mahtavat, Andit. Ja serpentiinitiet. Hintakaan ei ollut paha, 25 sol, eli n.6 euroa. Cuscossa majapaikan hinta 15 sol, eli reippaasti alle 5 euroa.


        Tutustuminen alueeseen alkaa; kaupunki itse, lahikylat ja itse Macchu Picchu.

        Joulu tuli vietettya Cuscossa, ja nyt valipysakki on Punossa.

        Matkaan taalta uudeksi vuodeksi Boliviaan, La Paz cityyn.

        Hyvaa Uutta Vuotta kaikille!


      • =============
        -1- kirjoitti:

        Joulu tuli vietettya Cuscossa, ja nyt valipysakki on Punossa.

        Matkaan taalta uudeksi vuodeksi Boliviaan, La Paz cityyn.

        Hyvaa Uutta Vuotta kaikille!

        Kivaa rapsaa kirjoitat, jatka edelleen!
        Hyvää vuotta 2009 ja turvallista matkantekoa!


      • -1-
        ============= kirjoitti:

        Kivaa rapsaa kirjoitat, jatka edelleen!
        Hyvää vuotta 2009 ja turvallista matkantekoa!

        Bolivian , La Paz oli kokemisen arvoinen paikka. Samoin sita ennen Titicacajarvi, ja Aurinkosaari. Tietotekniikka ei vaan pelannut La Pazissa. Viime yo vietetty bussissa, ja tiet olivat hiekkaset ja mutaset, bussi hajosi kerran. Oli 18 tunnissa kestamista.

        Olen nyt Argentiinaan, Saltassa.


      • -1-
        -1- kirjoitti:

        Bolivian , La Paz oli kokemisen arvoinen paikka. Samoin sita ennen Titicacajarvi, ja Aurinkosaari. Tietotekniikka ei vaan pelannut La Pazissa. Viime yo vietetty bussissa, ja tiet olivat hiekkaset ja mutaset, bussi hajosi kerran. Oli 18 tunnissa kestamista.

        Olen nyt Argentiinaan, Saltassa.

        .... ja ihana vuoristo ymparilla. Pikku kylat ovat ihania. Shortsikelit.Aamupala tuli syotya ulkona. Tiedossa yopyminen ranchilla ja hevosvaellus Andeilla.


      • -1-
        -1- kirjoitti:

        .... ja ihana vuoristo ymparilla. Pikku kylat ovat ihania. Shortsikelit.Aamupala tuli syotya ulkona. Tiedossa yopyminen ranchilla ja hevosvaellus Andeilla.

        Huh, huh eikohan tama reissaaminen jo riita. Olen istunut bussissa 40 tuntia, Argentiinnan Saltasta tanne Brazilian keski-osaan Barra da Lagoaan, Santa Catariina saarelle.

        2 viimeista viikkoa olen Brazilian aallokoissa urheilemassa.

        Lento Suomeen lahtee Sao Paulosta kuun lopulla.

        Sulattelen reissuani taalla, yhteenvetoa myohemmin.


      • ==========
        -1- kirjoitti:

        Huh, huh eikohan tama reissaaminen jo riita. Olen istunut bussissa 40 tuntia, Argentiinnan Saltasta tanne Brazilian keski-osaan Barra da Lagoaan, Santa Catariina saarelle.

        2 viimeista viikkoa olen Brazilian aallokoissa urheilemassa.

        Lento Suomeen lahtee Sao Paulosta kuun lopulla.

        Sulattelen reissuani taalla, yhteenvetoa myohemmin.

        Onko Sinulla jossain ihan blogi mistä voi lukea tarkemmin reissustas?


      • -1-
        ========== kirjoitti:

        Onko Sinulla jossain ihan blogi mistä voi lukea tarkemmin reissustas?

        Ennen matkaani luin muutamia Etela-Amerikkaa koskevia kirjoja, mieluisin lukuelamys oli Erneste `che` Guevaran kirjoittama kirja.
        Olenkin seurannut hanen jalanjalkia, mm. olen vieraillut eri maiden sairaaloissa ja klinikoilla. Ammatillisesti upeaa kokemus.

        Tosi asia on etta kilometreja on kertynyt uskomattoman paljon , valimatkat ovat pitkat.Olin paattanyt etta bussilla matkustan mantereella, niinkuin edellisenakin vuotena.

        Harrastusten puolesta olen saanut urheilla riittavasti. Olosuhteet ovat olleet siihen suotuisat.

        Olen myos kerannyt tietoa eri maiden matkailusta ja turismista.

        Kahdella sanalla ;KYLLA KANNATTI.

        PARAS LAHJA MINKA IHMINEN VOI ITSELLE ANTAA ON AIKAA NAUTTIA ELAMASTA.

        Voikaa hyvin ja toteuttakaa unelmanne!

        Seuraavalle maailmanreissulle kaipaan matkaseuraa, ota yhteytta ja suunnitellan matkaa yhdessa:

        [email protected]


      • ========
        -1- kirjoitti:

        Ennen matkaani luin muutamia Etela-Amerikkaa koskevia kirjoja, mieluisin lukuelamys oli Erneste `che` Guevaran kirjoittama kirja.
        Olenkin seurannut hanen jalanjalkia, mm. olen vieraillut eri maiden sairaaloissa ja klinikoilla. Ammatillisesti upeaa kokemus.

        Tosi asia on etta kilometreja on kertynyt uskomattoman paljon , valimatkat ovat pitkat.Olin paattanyt etta bussilla matkustan mantereella, niinkuin edellisenakin vuotena.

        Harrastusten puolesta olen saanut urheilla riittavasti. Olosuhteet ovat olleet siihen suotuisat.

        Olen myos kerannyt tietoa eri maiden matkailusta ja turismista.

        Kahdella sanalla ;KYLLA KANNATTI.

        PARAS LAHJA MINKA IHMINEN VOI ITSELLE ANTAA ON AIKAA NAUTTIA ELAMASTA.

        Voikaa hyvin ja toteuttakaa unelmanne!

        Seuraavalle maailmanreissulle kaipaan matkaseuraa, ota yhteytta ja suunnitellan matkaa yhdessa:

        [email protected]

        saitko sapelia/machetea helposti?olivatko miehet kuumia?ERNESTO.ajoitko moottoripyörällä yhtään?

        -lissu 69


      • Matkaton
        ======== kirjoitti:

        saitko sapelia/machetea helposti?olivatko miehet kuumia?ERNESTO.ajoitko moottoripyörällä yhtään?

        -lissu 69

        Hyvää matkaa teille kaikille matkailijoille! Olette onnekkaassa asemassa kun pääsette matkustelemaan. Nauttikaa kauniista maailmastamme!


      • -1-
        -1- kirjoitti:

        Ennen matkaani luin muutamia Etela-Amerikkaa koskevia kirjoja, mieluisin lukuelamys oli Erneste `che` Guevaran kirjoittama kirja.
        Olenkin seurannut hanen jalanjalkia, mm. olen vieraillut eri maiden sairaaloissa ja klinikoilla. Ammatillisesti upeaa kokemus.

        Tosi asia on etta kilometreja on kertynyt uskomattoman paljon , valimatkat ovat pitkat.Olin paattanyt etta bussilla matkustan mantereella, niinkuin edellisenakin vuotena.

        Harrastusten puolesta olen saanut urheilla riittavasti. Olosuhteet ovat olleet siihen suotuisat.

        Olen myos kerannyt tietoa eri maiden matkailusta ja turismista.

        Kahdella sanalla ;KYLLA KANNATTI.

        PARAS LAHJA MINKA IHMINEN VOI ITSELLE ANTAA ON AIKAA NAUTTIA ELAMASTA.

        Voikaa hyvin ja toteuttakaa unelmanne!

        Seuraavalle maailmanreissulle kaipaan matkaseuraa, ota yhteytta ja suunnitellan matkaa yhdessa:

        [email protected]

        Niin on kohta 7 kuukautta kulunut kun tulin Suomeen Etelä-Amerikan matkalta. Tässä välillä olen käynyt tutustumassa Istanbuliin ja New Yorkiin ja tietysti nauttinut Suomen kesästä.

        Nyt Etelä- Amerikka saa jäädä taakse vähäksi aikaan, sillä uusi mielenkiintoinen reissu on tulossa : junalla Venäjän läpi, Mongolian kautta Kiinaan. Jotenka siirtykäämme Venäjän matkailu osioon lukemaan lokakuun lopulla2009 matkaamistani. Nautitaan yhdessä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

      Aihe