Tuo haloveen hömppä on jonninjoutavaa kotkotusta ja amerikkalaista hapatusta. Sekin juhla vietiin Irlannista Ameriikkaan ja kaupallistettiin tyypilliseen amerikkalaiseen (USAlaiseen) tyyliin.
Suomalaiset ovat säälittävä kansa, joka heikossa itsetunnossaan imee kaiken tuollaisen hömpän kritiikittä. Naurettavinta tuo hömppä on päiväkodeissa, jossa noille lapsiraukoille työnnetään tuota hapatusta jo pienestä pitäen.
Miksei kaiveta omia perinnejuhlia kunniaan. Missä on kunnioitus omia perinteitämme kohtaan?
KEKRI palautettava oikealle paikalleen.
Työntäkää se halloveeninne turnipsiinne ja ryhtykää juhlimaan juhlista jalointa - KEKRIÄ.
K E K R I
4
822
Vastaukset
- kekri on halloweenin esi-isä
Kekri oli samanlainen juhla kuin irlantilaisten samhain, josta kehittyi sitten halloween Amerikassa. Jo satoja vuosia sitten suomalaiset kiertelivät ovelta ovelle kekripukkeina niin kuin nykyään tehdään halloweeninä.
Kun kekriin ja samhainiin yhdisteltiin kristillisiä piirteitä syntyivät halloween ja pyhäinpäivä.- omat kunniaan
Miksi ei sitten puhuta meidän kekristä? Samanajan juhlasta on kuitenkin kyse. Mistä tuo äärityperä halloween? Idioottimaisen nuoleskelevaa touhua. Omaa omaperäisyyttämme ei kunnioiteta laisin
Missä ovat ne entisaikain kekrittäret, köyrihönttämöt tai köyripukit, jotka laulain talosta taloon kulkivat:
Ei aina Kekriä kestä,
Ei aina Tupia pestä,
Ei aina höyky,
Ei aina möyki,
Ei aina wiina flaskusa löyky
Kosk juomme hywä oltta,
Niin mahdam tupakkaa polttaa;
Isken siis walkiat taulaan,
Ja wirwoitan kaulaan,
Ja wihdoin iloisest laulan.
Nyt ne vöyhkät hiippaavat typerät halloween-pukimet päällään ja höpöttelevät trick or treat -juttujaan. Siis ameriikkalaista skeidaa... - omat kunniaan
omat kunniaan kirjoitti:
Miksi ei sitten puhuta meidän kekristä? Samanajan juhlasta on kuitenkin kyse. Mistä tuo äärityperä halloween? Idioottimaisen nuoleskelevaa touhua. Omaa omaperäisyyttämme ei kunnioiteta laisin
Missä ovat ne entisaikain kekrittäret, köyrihönttämöt tai köyripukit, jotka laulain talosta taloon kulkivat:
Ei aina Kekriä kestä,
Ei aina Tupia pestä,
Ei aina höyky,
Ei aina möyki,
Ei aina wiina flaskusa löyky
Kosk juomme hywä oltta,
Niin mahdam tupakkaa polttaa;
Isken siis walkiat taulaan,
Ja wirwoitan kaulaan,
Ja wihdoin iloisest laulan.
Nyt ne vöyhkät hiippaavat typerät halloween-pukimet päällään ja höpöttelevät trick or treat -juttujaan. Siis ameriikkalaista skeidaa...Ei aina Kekriä kestä, Kosk juomme hywä oltta,
Ei aina Tupia pestä, Niin mahdam tupakkaa polttaa;
Ei aina höyky, Isken siis walkiat taulaan,
Ei aina möyki, Ja wirwoitan kaulaan,
Ei aina wiina flaskusa löyky, Ja wihdoin iloisest laulan.
- @^-^@
Kyllä minä ainakin kekriä ennemmin juhlin, kuin Halloweenia, mutta kurpitsoista en luovu;P Ja pyhäinpäivä hakkaa Halloweenin myös mennen tullen:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62915
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680- 39636
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm36631- 87561
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 38482
- 41481
- 71457