K E K R I

omat kunniaan

Tuo haloveen hömppä on jonninjoutavaa kotkotusta ja amerikkalaista hapatusta. Sekin juhla vietiin Irlannista Ameriikkaan ja kaupallistettiin tyypilliseen amerikkalaiseen (USAlaiseen) tyyliin.

Suomalaiset ovat säälittävä kansa, joka heikossa itsetunnossaan imee kaiken tuollaisen hömpän kritiikittä. Naurettavinta tuo hömppä on päiväkodeissa, jossa noille lapsiraukoille työnnetään tuota hapatusta jo pienestä pitäen.

Miksei kaiveta omia perinnejuhlia kunniaan. Missä on kunnioitus omia perinteitämme kohtaan?

KEKRI palautettava oikealle paikalleen.

Työntäkää se halloveeninne turnipsiinne ja ryhtykää juhlimaan juhlista jalointa - KEKRIÄ.

4

822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kekri on halloweenin esi-isä

      Kekri oli samanlainen juhla kuin irlantilaisten samhain, josta kehittyi sitten halloween Amerikassa. Jo satoja vuosia sitten suomalaiset kiertelivät ovelta ovelle kekripukkeina niin kuin nykyään tehdään halloweeninä.

      Kun kekriin ja samhainiin yhdisteltiin kristillisiä piirteitä syntyivät halloween ja pyhäinpäivä.

      • omat kunniaan

        Miksi ei sitten puhuta meidän kekristä? Samanajan juhlasta on kuitenkin kyse. Mistä tuo äärityperä halloween? Idioottimaisen nuoleskelevaa touhua. Omaa omaperäisyyttämme ei kunnioiteta laisin

        Missä ovat ne entisaikain kekrittäret, köyrihönttämöt tai köyripukit, jotka laulain talosta taloon kulkivat:

        Ei aina Kekriä kestä,
        Ei aina Tupia pestä,
        Ei aina höyky,
        Ei aina möyki,
        Ei aina wiina flaskusa löyky

        Kosk juomme hywä oltta,
        Niin mahdam tupakkaa polttaa;
        Isken siis walkiat taulaan,
        Ja wirwoitan kaulaan,
        Ja wihdoin iloisest laulan.

        Nyt ne vöyhkät hiippaavat typerät halloween-pukimet päällään ja höpöttelevät trick or treat -juttujaan. Siis ameriikkalaista skeidaa...


      • omat kunniaan
        omat kunniaan kirjoitti:

        Miksi ei sitten puhuta meidän kekristä? Samanajan juhlasta on kuitenkin kyse. Mistä tuo äärityperä halloween? Idioottimaisen nuoleskelevaa touhua. Omaa omaperäisyyttämme ei kunnioiteta laisin

        Missä ovat ne entisaikain kekrittäret, köyrihönttämöt tai köyripukit, jotka laulain talosta taloon kulkivat:

        Ei aina Kekriä kestä,
        Ei aina Tupia pestä,
        Ei aina höyky,
        Ei aina möyki,
        Ei aina wiina flaskusa löyky

        Kosk juomme hywä oltta,
        Niin mahdam tupakkaa polttaa;
        Isken siis walkiat taulaan,
        Ja wirwoitan kaulaan,
        Ja wihdoin iloisest laulan.

        Nyt ne vöyhkät hiippaavat typerät halloween-pukimet päällään ja höpöttelevät trick or treat -juttujaan. Siis ameriikkalaista skeidaa...

        Ei aina Kekriä kestä, Kosk juomme hywä oltta,
        Ei aina Tupia pestä, Niin mahdam tupakkaa polttaa;
        Ei aina höyky, Isken siis walkiat taulaan,
        Ei aina möyki, Ja wirwoitan kaulaan,
        Ei aina wiina flaskusa löyky, Ja wihdoin iloisest laulan.


    • @^-^@

      Kyllä minä ainakin kekriä ennemmin juhlin, kuin Halloweenia, mutta kurpitsoista en luovu;P Ja pyhäinpäivä hakkaa Halloweenin myös mennen tullen:D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      915
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      631
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      482
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe