Oltiin kyläilemässä ja siellä oli tyttäreni ikäiset tytöt,tuli juttua lasten harrastuksista ja meidän Eveliina kertoi innoissaan partiosta ja siitä kun oli ollut syysretkellä metsässä.Koko ajan oli satanut vettä mutta kivaa oli ollut.Siihen sitten kaksosten äiti heitti kommentin:Hyi kamala partio sinne ette ikinä mene,ei teidän kullanmurujen tarvi koskaan sateessa olla,siellä voitte vaikka vilustua ym...
Olin sanaton aggghh..Nykyään on saatavilla paremmat sadevaatteet kuin koskaan eikä hintakaan ole esteenä toisin kuin 70 luvulla jolloin itse olin partiolainen.Tuollainen asenne tekee nykylapsista sisäkukkioita jotka eivät osaa nauttia ulkoilusta.
Hyi kamala partio
15
2290
Vastaukset
- olen epäillytkin
Me teemme paljon reissuja luonnossa, satoi tai paistoi, sillä ei väliä. Harvoin luonnossa muita näkee, mikseihän ?
- äippä 69
Oltiin seurakunnan luontoretkellä ja oli kamala sää satoi ja myrskysi.Kun kysyin lapsilta aamulla että lähdetäänkö oli vastaus mennään sä lupasit.Koko perheelle täydet sadekamppeet ja kivaa oli ei vaan monia lapsia näkynyt,miksiköhän.
- mahdollista??
äippä 69 kirjoitti:
Oltiin seurakunnan luontoretkellä ja oli kamala sää satoi ja myrskysi.Kun kysyin lapsilta aamulla että lähdetäänkö oli vastaus mennään sä lupasit.Koko perheelle täydet sadekamppeet ja kivaa oli ei vaan monia lapsia näkynyt,miksiköhän.
Voisiko olla, että jotkut osaavat retkeillä ilman järjestettyä toimintaa...Me ainakin osataan!
Mutta kiva, että tykkäsitte ja lapset joilla uusavuttomat vanhemmat pääsevät myös retkille.En nyt tarkoita äippä69, vaan yleensä.
- n1gg4
Hyi hela. partio on kristillistä propagandasheisseä ja on todettu, että partiota harrastavat ovat koulussa leimaantuneet nörteiksi.
- DesertCamo
"partio on kristillistä propagandasheisseä ja on todettu, että partiota harrastavat ovat koulussa leimaantuneet nörteiksi."
Ei ole propagandaa. Seurakunnan läsnäolo näkyy siinä että usean partiolippukunnan (paikallisen yksikön) toiminnan taustayhteisönä toimii paikallinen seurakunta.
"partiota harrastavat ovat koulussa leimaantuneet nörteiksi."
Mahdollisesti sen puoleen että usein partiolaiset eivät harrasta viikonloppuisin kännistä örveltelyä kaupungilla. Tämäkö nörtteilyä? - severi 88
DesertCamo kirjoitti:
"partio on kristillistä propagandasheisseä ja on todettu, että partiota harrastavat ovat koulussa leimaantuneet nörteiksi."
Ei ole propagandaa. Seurakunnan läsnäolo näkyy siinä että usean partiolippukunnan (paikallisen yksikön) toiminnan taustayhteisönä toimii paikallinen seurakunta.
"partiota harrastavat ovat koulussa leimaantuneet nörteiksi."
Mahdollisesti sen puoleen että usein partiolaiset eivät harrasta viikonloppuisin kännistä örveltelyä kaupungilla. Tämäkö nörtteilyä?Partiolaiset ulkoilee joka säällä ja osaa pukeutua oikein,niitten haukkujat kulkee kesät talvet samoissa kuteissa ja sateella märissä haisevissa vaatteissa.
- partiopojan äitee
Voi hitsi!
Sain kommentistasi todella makeat naurut!
Oma poikamme (nyt jo aikuinen) on ollut partiossa koko ikänsä. Koulu on aina mennyt loistavasti, nyt opiskelu etenee hienosti. Paljon hyviä kavereita, yli kymmenen vuoden ystävyyssuhteita. Muitakin erittäin antoisia harrastuksia hänellä on.
On ollut hyviä kesätyöpaikkoja, on kiva tyttöystävä. Poikamme ei kuulu kirkkoon, mutta on tällä hetkellä johtavassa asemassa partioliikkeessä.
Myöskään koulussa tuntemani partiolaiset eivät yksikään ole olleet mitään nynneröitä, vaan päinvastoin erittäin reipasotteisia ihmisiä, joilla ei ihan heti mene sormi suuhun.
Tiedänpä tapauksen, että yläasteelle otettiin opettajan sijainen sillä perusteella, että uskaltaa mennä luokan eteen, partiolainen kun on! Homma onnistui niin hyvin, että opettajien sijaisuuksia tekemällä sai opintokassaan vuosien ajan mukavaa ja tarpeellista täydennystä - datis muttei nössö
Kaikista partiolaisista tulee nörttejä. No just joo, sä taidat kyllä olla ehkä vähän titityy!Esim. vaikka nyt minä, mulla on paljon kavereita ja en hikuta missään aineessa tai ole mikää nössö missään asiassa ja mulla pyörii elämä ihan hyvin että gl=get a life tai good luck -.- sulle vaa -.-noob. -.-
- jupu97
joo vaikka oon peruskoulussa vielä eikä mua ole koskaan haukuttu nörtiksi ja tasan kaikki tietää meidän luokalta että harrastan partiota.
- kukkanen>v<
Kuules nyt, ite oon vannoutunut partiolainen. En siks että voisin tehä hyvän vaikutusen vanhoihin ihmisiin ja talutella vanhoja mummoja tien yli, että vanhemmat tykkäis, vaan siksi, että luonnossa liikkuminen kiinnostaa. Ei se tarkota, että oltais hikkejä. Tiedän ainakin seittemän lissua, jotka on partiossa, eikä ne mitään hikareita ole. Itse olen "poikatyttö", mutten mikään hikari.
Sitäpaitsi, kaikki, jotka saa hyviä numeroita koulus ei välttis oo hikareita. Itse olen niitä, jotka ei lue kokeisiin yms. mutta saan silti kaseja kokeista ym.
- ei uskontoa
Menin kakarana partioon. Toiminta oli ainakin puolet virrenveisausta ja vetäjänä joku kirkon hoidokki. Kun en kuulu kirkkoon pidin toimintaa aika kyseenalaisena. Partiotoimintahan pitäisi olla ulkona uskonnoista ja sitä se ei ole. Kyseisen järjestön kokoukset pidettiin nuorten miesten kristillisellä yhdistyksellä ja jäi sellainen mielikuva että partio ja tämä kristillinen yhdistys ovat samaa. En menny kuten joku luulee pioneereihikaan koska siellä ylistettiin Stalinia ja Leniniä ja haluttiin vallankumousta Suomeen.
- kokeili
partiota yhden kaverinsa kanssa jokunen vuosi sitten. muutaman kuukauden kävi, ei saanut enää väkisenkään.
syy: tekivät yhden patikkaretken,se oli kivaa. muut illat istuivat seurakunnan kerhohuoneessa ja askartelivat ja leikkivät. ei muuta. poika sanoikin, ettei se mikään partio ole, se on leikkikerho! poika kun olisi halunnu metsiin nuotioita tekemään ja yleensäkin muuta toimintaa kuin sisällä näpertelyä.
nyt poika painii, hiihtää, jalkapalloilee. pois partio, ketään lapsistani en sinne vie enää koskaan!- kakarat leikkimään tulella?
Ei ne mitään nuotioita ienempinä tee, eihän se olis partiota, kun olis turvallisuusriski.
Ikävää jos ei lapses pitänyt, eihän kaikilta voi vaatia sosiaalisia taitoja?? - sosiaalitaito
kakarat leikkimään tulella? kirjoitti:
Ei ne mitään nuotioita ienempinä tee, eihän se olis partiota, kun olis turvallisuusriski.
Ikävää jos ei lapses pitänyt, eihän kaikilta voi vaatia sosiaalisia taitoja??mielestäni poikani käyttää sosiaalisia taitojaan kun harjoittelee painia ryhmässä, kuten muitakin urheilulajejaan. hän vain ei tykännyt toiminnasta, joka oli siis ihan oikeasti leikkimistä ja askartelua. muuta siellä ei tehty. miksi muutenkaan partiorymät aloittavat syksyllä kun on pimeät illat eikä ulos pääse? partio kuitenkin mielletään metsissä touhuamiseksi.
- samettipupu
Kuules, ota yhteyttä siihen sinisenkalpeaan,
kumarassa kulkevaan, kävelystäkin hengästyvään
tuttavarouvaasi, ja kysypä häneltä:
"Kauheeta kun teidän tytöt on kalpeita!
Käykö ne ollenkaan ulkona?
Hyi miten huono ryhti!!!
Juoksevatko teidän tytöt koskaan?
Pystyvätkö he juoksemaan?
Ajatella, että teidän lapset
ei saa koskaan sellaista happimäärää,
kuin minun lapseni,
jotka ovat paljon ulkona.
Hyi kamala, aina sisälläkö
teillä ollaan!?"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865