Happirikastin

happiloppu

Löytyykö ketään jolla käytössä happirikastin??
Minulle tämä laite tulee käyttöön tämän kuun aikana. Auttoiko rikastin heti ensimmäisten käyttökertojen jälkeen??
Pystyn vielä liikkumaan ulkona. 50m kerrallaan sitten on pakko pysähtyä. Pienen lepäämisen jälkeen taas pikkuhiljaa eteenpäin. Mitään raskasta en pysty tekemään.
En aio kyllä jatkaa, jos tila vielä tästä pahenee.

5

8331

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • happihoidon

tarpeen aiheuttama sairaus sinulla on?

• KoHta 4 v

Rikastimen kanssa asunut. Kun sain tiedon että mulle tulee yö-käyttöön rikastin niin silloin ajattelin että se oli tässä!Mutta eihän se niin ollut .Hyvää elämää on jatkunut siitä lähtien kohta neljä vuotta.Puoli vuotta sitten sain neste hapen että voin liikkua sen varassa ulkona, autoilla ja kyläillä.Siitä vehkeestä lähtee sellainen tussaus että se vähän häiritsee,mutta kyllä siihen tottuu.Rikastin ei ainakaan minua auttanut niinkuin "mustalaisenhevosta# Mutta se tieto että kroppa ja muut elimet pääsevät hiukan helpommalla kun on hyvässä hapessa auttaa jaksamaan. Pääkin on olovanaan kirkkaampi kun on viikset nokalla.Ootko huomannut että kannattaa lähteä hissukseen liikkeelle,niin jaksaa pitemmälle,ja monta kertaa päivässä.Hyvässä kunnossa oleva lihas käyttää happea tehokkaammin kuin huonossa kunnossa oleva.Mulla on tehoista jälellä 23%,keuhkolaajentuma on diagnoosi. Käy HELIN sivuilla siellä on keskustelupalstalla kysymyksiä ja vastauksia aiheesta.

• Pikkulinnutlaulaa

Sain happirikastimen v. 2002, kun keuhkosairauteni, primäärinen pulmonaalihypertensio diagnosoitiin. Sain myös kotiin happirikastimen, muun toistaiseksi "riittävän" lääkityksen lisänä.

Vaikka masiina vähän äänteleekin, siihen tottuu erittäin nopeasti, kunhan sillä on happea mitä rikastaa. Eli sitä kannattaa käyttää jossakin toisessa huoneessa kuin makkarissa. Riittävä tuuletus ennen nukkumaanmenoa auttaa myös.

Kurkkaa tuommoselle saitille --> www.verkkoklinikka.fi/keskustelut

Meitä muita samaa keuhkosairautta sairastavia löytyy www.verkkoklinikka.fi/keskustelut/sydän alalinkin alta.

Tervetuloa vaihtamaan ajatuksia!!

Älä aliarvioi vertaistuen merkitystä.

terv. pikkulintu

• matijas

Sain rikastimen n. puoli vuotta sitten ja heti tehosi. Päänsärky katosi ja jalkoihin tuli uutta eloa. Hengästyn edelleen helposti, mutta kun vaan jaksaa ottaa rauhallisesti ja kävellä hitaasti. Itselläni on keuhkot aivan pilalla. Keuhkosyöpä ja -ahtautuma eivät kovin iloisia asioita ole. MUTTA happirikastin on aivan positiivinen asia.

• Anonyymi

Minulla on ollut happirikastin kotona 1/23 lähtien. Nyt olen vailla matkarikastinta. Hankalaa tuntuu olevan kun ei ole kokemusta eikä ketään jolta kysyisi?!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2540
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2377
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1072
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      891
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      829
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      717
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      717
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      710
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      680
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      658
    Aihe