Happirikastin

happiloppu

Löytyykö ketään jolla käytössä happirikastin??
Minulle tämä laite tulee käyttöön tämän kuun aikana. Auttoiko rikastin heti ensimmäisten käyttökertojen jälkeen??
Pystyn vielä liikkumaan ulkona. 50m kerrallaan sitten on pakko pysähtyä. Pienen lepäämisen jälkeen taas pikkuhiljaa eteenpäin. Mitään raskasta en pysty tekemään.
En aio kyllä jatkaa, jos tila vielä tästä pahenee.

5

6804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • happihoidon

      tarpeen aiheuttama sairaus sinulla on?

    • KoHta 4 v

      Rikastimen kanssa asunut. Kun sain tiedon että mulle tulee yö-käyttöön rikastin niin silloin ajattelin että se oli tässä!Mutta eihän se niin ollut .Hyvää elämää on jatkunut siitä lähtien kohta neljä vuotta.Puoli vuotta sitten sain neste hapen että voin liikkua sen varassa ulkona, autoilla ja kyläillä.Siitä vehkeestä lähtee sellainen tussaus että se vähän häiritsee,mutta kyllä siihen tottuu.Rikastin ei ainakaan minua auttanut niinkuin "mustalaisenhevosta# Mutta se tieto että kroppa ja muut elimet pääsevät hiukan helpommalla kun on hyvässä hapessa auttaa jaksamaan. Pääkin on olovanaan kirkkaampi kun on viikset nokalla.Ootko huomannut että kannattaa lähteä hissukseen liikkeelle,niin jaksaa pitemmälle,ja monta kertaa päivässä.Hyvässä kunnossa oleva lihas käyttää happea tehokkaammin kuin huonossa kunnossa oleva.Mulla on tehoista jälellä 23%,keuhkolaajentuma on diagnoosi. Käy HELIN sivuilla siellä on keskustelupalstalla kysymyksiä ja vastauksia aiheesta.

      • Pikkulinnutlaulaa

        Sain happirikastimen v. 2002, kun keuhkosairauteni, primäärinen pulmonaalihypertensio diagnosoitiin. Sain myös kotiin happirikastimen, muun toistaiseksi "riittävän" lääkityksen lisänä.

        Vaikka masiina vähän äänteleekin, siihen tottuu erittäin nopeasti, kunhan sillä on happea mitä rikastaa. Eli sitä kannattaa käyttää jossakin toisessa huoneessa kuin makkarissa. Riittävä tuuletus ennen nukkumaanmenoa auttaa myös.

        Kurkkaa tuommoselle saitille --> www.verkkoklinikka.fi/keskustelut

        Meitä muita samaa keuhkosairautta sairastavia löytyy www.verkkoklinikka.fi/keskustelut/sydän alalinkin alta.

        Tervetuloa vaihtamaan ajatuksia!!

        Älä aliarvioi vertaistuen merkitystä.


        terv. pikkulintu


    • matijas

      Sain rikastimen n. puoli vuotta sitten ja heti tehosi. Päänsärky katosi ja jalkoihin tuli uutta eloa. Hengästyn edelleen helposti, mutta kun vaan jaksaa ottaa rauhallisesti ja kävellä hitaasti. Itselläni on keuhkot aivan pilalla. Keuhkosyöpä ja -ahtautuma eivät kovin iloisia asioita ole. MUTTA happirikastin on aivan positiivinen asia.

    • Anonyymi

      Minulla on ollut happirikastin kotona 1/23 lähtien. Nyt olen vailla matkarikastinta. Hankalaa tuntuu olevan kun ei ole kokemusta eikä ketään jolta kysyisi?!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe