Avioero todennäköisesti tulossa. Miten lasketaan asunnosta pois muuttavalle osapuolelle hyvitys. Asunnon markkina-arvo on noin 100 th € ja velat siitä 55 th €. Mitä siis asuntoon jäävä osapuoli joutuu pulittamaan lähtevälle. Ei avioehtoa.
Avioero
2
1628
Vastaukset
- äkkiä laskettuna
Siis omistatte asunnosta 100-55= 45th e. Pankki omistaa 55 000 e, te omistatte 45 000e.
Sit 45:2= 22,5 th e, eli se on se summa minkä toiselle joutuu hyvittämään, sillä edellytyksellä, että se jolle jää asunto, jää myös yksin vastuu veloista.- toinen eronnut
mitä muita kuluja tulee, vai saako lähtevä tuon 22.500e kokonaan itselleen, vai tuleeko jotain lainhuudatusjuttuja tms? jos ei ole lakimiestä eli sille ei tarvii maksaa.
entäs jos lähtevä on asunut kuukausia muualla vuokralla niin ns. asumishyöty? eli taloon jäänyt joutuisi maksamaan lähteneelle?
entäs sitten jos pankki on arvioinut talon määrätyn hintaiseksi ja pari on keskenään (suullisesti) sopinut pienemmästä arvosta ja lähtenyt osapuoli 'suostunut' siihen, eli tavallaan jäisi puille paljaille ja toinen hyötyisi. 'suostuuko' pankki sellaiseen vai meneekö kaikki lain mukaan eli tässä tapauksessa talon todellisen arvon mukaan ositus?
ja jos pankki suostuu ja lähtenyt ei suostukaan allekirjoittaan sellaisia papereita, miten homma etenee? kyse ei ole suurista summista mutta kuitenkin....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 542844
- 88964
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!12955- 49876
- 82818
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35761- 92695
Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27650Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap85596- 48575