Rukkaset naiselle

Setzer

Kommentoin täällä sitä rukkaskeskustelua jota käydään tanssipalvelimessa. (esto päällä).

Annetaan vain rukkasia naisille oikein olan takaa.
Alkaa pikkuhiljaa ilkeät nirppanokat huomaamaan mitä ovat saaneet aikaan.

Yksi nainen valitti siellä että joku oli oikein itkien lähtenyt pois tansseista.

Syyttäkää rukkasista vain vain toisia naisia. Ne hapannaamat muuttavat miehiä. Kun joukossa on mätämunia niin siinä kärsii muutkin kanssatanssijat.

Mulla on varaa ämmitellä tai olla ystävä, kumpaa naiset haluatte?

48

7306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nautiskelija

      Ymmärränpä tekstiä lukiessani, miksi on esto päällä toisella kanavalla. Kuulostat todella katkeroituneelta ihmiseltä. Mitähän pahaa sinulle on tapahtunut, että purat sen noin voimakkaasti syyttömiin ihmisiin. Jos nainen/mies ei halua tanssia, hän saa antaa rukkaset ja sillä siisti. Ei sitä tarvitse purkaa kehenkään viattomaan, se oli vain hänen valintansa ja sillä hyvä. Tansseissa käyminen on vapaaehtoinen harrastus ja toiset jopa nauttivat siitä.

      • Setzer

        En ole katkeroitunut. Kommentoin katkeroituneiden kirjoituksiin. Omat kirjoitukset sensuroidaan kun uskallan olla erimieltä.

        Nautin tanssimisesta mutta välillä törmään hapanaamoihin ja täysin itselleni tuntemattomiin ämmiin jotka olemisellaan pilaavat iltani.

        Esim. Kuntotalolla ei enää voi käydä koska siellä niitä riittää. Onneksi on olemassa myös hyviäkin tanssipaikkoja.


      • ???
        Setzer kirjoitti:

        En ole katkeroitunut. Kommentoin katkeroituneiden kirjoituksiin. Omat kirjoitukset sensuroidaan kun uskallan olla erimieltä.

        Nautin tanssimisesta mutta välillä törmään hapanaamoihin ja täysin itselleni tuntemattomiin ämmiin jotka olemisellaan pilaavat iltani.

        Esim. Kuntotalolla ei enää voi käydä koska siellä niitä riittää. Onneksi on olemassa myös hyviäkin tanssipaikkoja.

        Törmäät ämmiin- hapannaamoihin,joita et tunne ja jotka olemisellaan pilaavat iltasi????Oletko ajatellut,että seikka, joka toisessa ihmisessä sinua itseäsi ärsyttää on piirre sinusta, jota et voi itsessäsi hyväksyä????
        Missä on ihmisten erilaisuuden hyväksyminen? Välillä tuntuu,että tanssin harrastajien joukossa on todella pinnallisia ihmisiä mukana,varsinkin kun lukee mielipidepalstoja. Tyyliin--tanssin vain kauniiden,hoikkien, sellaiset vaatteet päällä olevien ihmisten kanssa. Haloo, mitkä ovat tärkeimpiä seikkoja ihmisessä?Harrastuskavereissa?


      • asiallisesti?
        Setzer kirjoitti:

        En ole katkeroitunut. Kommentoin katkeroituneiden kirjoituksiin. Omat kirjoitukset sensuroidaan kun uskallan olla erimieltä.

        Nautin tanssimisesta mutta välillä törmään hapanaamoihin ja täysin itselleni tuntemattomiin ämmiin jotka olemisellaan pilaavat iltani.

        Esim. Kuntotalolla ei enää voi käydä koska siellä niitä riittää. Onneksi on olemassa myös hyviäkin tanssipaikkoja.

        "En ole katkeroitunut. Kommentoin katkeroituneiden kirjoituksiin. Omat kirjoitukset sensuroidaan kun uskallan olla erimieltä."

        Eri mieltä olemisenkin voi niin monella tavalla ilmaista. Ämmittely ja muut vastaavat sanat eivät kyllä innosta toisia rakentavaan keskusteluun.

        Tuollaisia sanoja käyttäen kirjoituksista tulee puolin ja toisin rakkikoiran räksytystä.


      • Mies kaakosta

        "Jos nainen/mies ei halua tanssia, hän saa antaa rukkaset ja sillä siisti."

        Ei se kuule ihan näin mene. Kautta aikain on ollut kirjoittamaton sääntö: Jos on humalassa hakija tai muute käyttäytyy loukkaavasti, niin silloin voi antaa rukkaset. Tietysti myös jos ei osaa kyseistä tanssia.

        Pavilla olen joskus saanut joltakin nuoreltä pystynenältä rukkaset, vaikka olen ollut selvinpäin.


      • Setzer
        Mies kaakosta kirjoitti:

        "Jos nainen/mies ei halua tanssia, hän saa antaa rukkaset ja sillä siisti."

        Ei se kuule ihan näin mene. Kautta aikain on ollut kirjoittamaton sääntö: Jos on humalassa hakija tai muute käyttäytyy loukkaavasti, niin silloin voi antaa rukkaset. Tietysti myös jos ei osaa kyseistä tanssia.

        Pavilla olen joskus saanut joltakin nuoreltä pystynenältä rukkaset, vaikka olen ollut selvinpäin.

        Olen huomannut että Kaakonkulmalla saan enemmin pystyneniltä rukkasia. Pavilla menee paremmin.

        Mistähän johtuu että oman seudun naiset ovat pakkiherkempiä?


      • kuultu
        Setzer kirjoitti:

        Olen huomannut että Kaakonkulmalla saan enemmin pystyneniltä rukkasia. Pavilla menee paremmin.

        Mistähän johtuu että oman seudun naiset ovat pakkiherkempiä?

        Ne paremmin tuntee sinut kusipääksi.


      • Vähän
        kuultu kirjoitti:

        Ne paremmin tuntee sinut kusipääksi.

        Mutta ASIAA.


      • Setzer
        kuultu kirjoitti:

        Ne paremmin tuntee sinut kusipääksi.

        Vai oletko itse sitä mieltä?


      • Nolo juttu
        Setzer kirjoitti:

        Olen huomannut että Kaakonkulmalla saan enemmin pystyneniltä rukkasia. Pavilla menee paremmin.

        Mistähän johtuu että oman seudun naiset ovat pakkiherkempiä?

        jakavat naiset tai muuten hapannaamat eivät vaan pidä sinusta. Jostain syystä. Eivätkä viitsi muuta teeskennellä. Kuten et sinäkään.


      • Setzer
        kuultu kirjoitti:

        Ne paremmin tuntee sinut kusipääksi.

        Sinä se olet kusipää!


      • Eiköhän
        Setzer kirjoitti:

        Sinä se olet kusipää!

        ne naiset tiedä, mistä puhuu. Jatka vaan harjoittelua, niin selkä vielä suortuu.


      • nurkantaakse
        Mies kaakosta kirjoitti:

        "Jos nainen/mies ei halua tanssia, hän saa antaa rukkaset ja sillä siisti."

        Ei se kuule ihan näin mene. Kautta aikain on ollut kirjoittamaton sääntö: Jos on humalassa hakija tai muute käyttäytyy loukkaavasti, niin silloin voi antaa rukkaset. Tietysti myös jos ei osaa kyseistä tanssia.

        Pavilla olen joskus saanut joltakin nuoreltä pystynenältä rukkaset, vaikka olen ollut selvinpäin.

        Itse olen aktiivinen tanssinharrastaja. Rukkaset annan ainoastaan jos mies on humalassa. Itse olen sitä mieltä että jos hakija on selvinpäin ja vaikka tansisi yhdenjalan ympäri, menen tanssimaan. Harrastan paljon ja osaan tansseja laidasta laitaan mutta en halua tulla nirppanokaksi. Muuten diivoja ja nirppiksiä on miehissäkin , että silleen


      • Kalle56

        Hienoa. Aplodit ! (sinulle Nurkantaakse) – tule vain piilostasi.

        Moni varmaan (mies tai nainen) haluaisi alkaa käydä tanssimassa, mutta jos kohdalle sattuu huonoja kokemuksia (esim. moukkamaista käytöstä), kerta saattaa jäädä viimeiseksi.
        Itse olen kasvanut suomalaiskansallisen viime vuosisadan tanssilavakulttuurin parissa:
        Yleensä kohtelias käytös ja edes välttäväksi tiedetty tanssitaito palkittiin suostumalla tanssitettavaksi. Hieman yleistäen tanssiparinmuodostus kulminoituu miehen pyytäessä daamia tanssiin – kuten kaikki tietenkin tietävät. Jos daami kieltäytyy, on se melko voimakas kannanotto. Ainakin aiemmin on katsottu, että partnerin voimakas päihtymystila tai muuten huono käytös oikeuttaisivat tuollaiseen toimintaan, mutta näistä perusteista lienee nyt jo alettu ikävä kyllä luopua.

        Todella harmi. Kyseessä on kuitenkin syvälle iskostunut osa tapakulttuuria
        ja ottaen huomioon tanssiinhakijan kasvojen menetyksen – myös melkoinen loukkaus.
        On tietenkin totta, ettei pakolla mitään hyvää aikaansaada, mutta jos ajatellaan lavatanssien yleistä tunnelmaa, niin sentimentti siinä kyllä kärsii ja pahasti, jos monet eivät pääse tanssimaan.
        Sen olen itsekin nähnyt. Hymy ihmisten kasvoilla on melko ulkokultaista ja muistuttaa enemmänkin vahingoniloa.

        En nyt hirveästi haluaisi eritellä sukupuolten eroavaisuuksia tanssi-iltojen suhteen, mutta johtuen ihan vain siitä, että miehet nyt vaan hakevat tilastollisesti illan aikana enemmän niin voisitteko te kaikki ihanat daamit kerrankin olla antamatta pakkeja vain sen vuoksi, ettette voisi panna sitä kavaljeeria? Ja tanssista siis oli kysymys.

        Haen itse mitä erilaisimpia daameja, sillä ajattelen, että kaikki tanssijat muodostavat ikäänkuin joukkueen, jonka jäseniä me kaikki sitten illan aikana (yleensä) olemme. Kun mahdollisimman moni pääsee illan aikana tanssimaan, on tunnelma pian katossa.
        Eikä minulla tässä omaa lehmää ojassa ole, olen melko tavallisen näköinen ja suhteellisen nuorekas sekä tanssitaitoinen (20vuoden ajan) eteläsuomalainen mies, myös jonkin verran varallisuutta on kertynyt (tuntuupa tyhmältä tämäkin mainita).
        Ei mulla muuta, kiitos.
        Tanssi iloa kaikille.
        T. Kalle


    • Yksilöitä ovat

      Jos alat kostaa nirppanokkien tekosia toisille naisille, niin luokittelet kaikki naiset samaan hapannaamojen kastiin. Jos pidät kaikkia naisia samanlaisina, niin miksi ylipäätään menet tansseihin?

    • pariin

      Ite en ole lavoilla saanut pakkeja kuin pari kertaa mielenosoituksellisesti, varmaan kun olin jotenkin jättänyt huomioimatta. Niistä on jo vuosia aikaa. Kannattaa valikoida naisia kun hakee. Nirpat on helppo tunnistaa joukosta ja ei niihin kannata aikaa tuhlata,kun talo on täynnä haettavia.

    • seuraamus

      Olenpitkän harkinnan jälkeen tulemassa siihen johtopäätökseen että on tosiaan annettava kohta rukkasia naisille ja alettava toimimaan niinkuin naiset. Valikoivat ja nirppailevat ja syyt ovat aivan onnettomia.

      Tiedän että seurramukset ovat kierre ym mutta eikö naiset tajua että he tekee hallaa tansille.

      Miesten tulisi antaa pakkeja kai sitten paljon enemmän niin tulisiko se auttamaan sitä että voi hyvin tanssia ja mikäli on tarvetta käy asian läpi kohteliaasti ja vilpittömästi niin välttyttäsiin rukkaskierteeststä mikä on kohta ajankohtaista.

      Onko pakko osallistua?

    • täällä marmatetaan

      Jos itse saa pakkeja naisilta tansseissa, ei sitä kannata yleistää kaikkia miehiä koskevaksi.

      Samaa virttä kuin ennenkin: omat turhaumat yrittää hän yleistää ihan niinkuin oikeaksi keskustelunaiheeksi. Aasinsilta näkyy vain läpi liian räikeästi.

      • Olisko malka omassa silmässä?

        vähintään yhtä paljon kuin naiset, mutta eivät sitä täällä palstoilla valita. Jos on "nirppanaisia", niin kyllä löytyy nirppoja miehiäkin. Ettei vaan Setzerikin kuuluisi niihin?
        Miehet katsovat oikeudekseen tanssia vain kauniiden, nuorten ja osaavien naisten kanssa. Muunlaiset "tädit" eivät tanssipartneriksi kelpaa ja siksi saavat kovin usein pakkeja.

        Mutta auta armias jos tuollainen valikoiva mieshenkilö itse joutuu pakitetuksi, kyllä silloin ollaan niin loukattua miestä...


      • pakitus panostaa
        Olisko malka omassa silmässä? kirjoitti:

        vähintään yhtä paljon kuin naiset, mutta eivät sitä täällä palstoilla valita. Jos on "nirppanaisia", niin kyllä löytyy nirppoja miehiäkin. Ettei vaan Setzerikin kuuluisi niihin?
        Miehet katsovat oikeudekseen tanssia vain kauniiden, nuorten ja osaavien naisten kanssa. Muunlaiset "tädit" eivät tanssipartneriksi kelpaa ja siksi saavat kovin usein pakkeja.

        Mutta auta armias jos tuollainen valikoiva mieshenkilö itse joutuu pakitetuksi, kyllä silloin ollaan niin loukattua miestä...

        tuo pakituksen painoarvo on tosiaan aivan eri kun on kyse tanssin harrastamisesta tai tansseissa käymisestä. Eli tanssitko tanssin vuoksi vai itsetunto/itsenäisyys etsiskelyn pohjalta.

        loukkaantuminen on aina väistämätön mikäli pakit saa jäkimmäisen vuoksi. Harrastaja /tanssija lienee valveutuneempi eri syistä miksi pakitus voi olla vain sen hetken ilmentymä ja ei ole tarkoitettu toiselle vaan itselle pakittajalle. (jossakin aivan järkevässä tarkoituksessa) esim: sopimuspari, väsymys, edellinen tanssi, nestehukka,ajankäyttö,parisuhde, musiikkikappale, ym ym tunnetilakin . Eli pakitus ei aina ole juuri sille kohteelle tarkoitettu mielenilmaisu. (hylkäämineen) niin naisissa kuin miehissäkin.

        Vai miten koette?


      • VeePee
        Olisko malka omassa silmässä? kirjoitti:

        vähintään yhtä paljon kuin naiset, mutta eivät sitä täällä palstoilla valita. Jos on "nirppanaisia", niin kyllä löytyy nirppoja miehiäkin. Ettei vaan Setzerikin kuuluisi niihin?
        Miehet katsovat oikeudekseen tanssia vain kauniiden, nuorten ja osaavien naisten kanssa. Muunlaiset "tädit" eivät tanssipartneriksi kelpaa ja siksi saavat kovin usein pakkeja.

        Mutta auta armias jos tuollainen valikoiva mieshenkilö itse joutuu pakitetuksi, kyllä silloin ollaan niin loukattua miestä...

        En ole kyllä rivissä tapahtuneita miesten
        tekemiä pakittamisia isommin nähnyt.

        Eri asia on siellä kahvion tai muun katvealueen
        puolella. Ja siellä se on hyväksyttävä.


      • Setzer
        pakitus panostaa kirjoitti:

        tuo pakituksen painoarvo on tosiaan aivan eri kun on kyse tanssin harrastamisesta tai tansseissa käymisestä. Eli tanssitko tanssin vuoksi vai itsetunto/itsenäisyys etsiskelyn pohjalta.

        loukkaantuminen on aina väistämätön mikäli pakit saa jäkimmäisen vuoksi. Harrastaja /tanssija lienee valveutuneempi eri syistä miksi pakitus voi olla vain sen hetken ilmentymä ja ei ole tarkoitettu toiselle vaan itselle pakittajalle. (jossakin aivan järkevässä tarkoituksessa) esim: sopimuspari, väsymys, edellinen tanssi, nestehukka,ajankäyttö,parisuhde, musiikkikappale, ym ym tunnetilakin . Eli pakitus ei aina ole juuri sille kohteelle tarkoitettu mielenilmaisu. (hylkäämineen) niin naisissa kuin miehissäkin.

        Vai miten koette?

        Pojoiskymenlaakson alueen ihmiset ovat muuallakin kuin tanssipaikoissa hyvin sisäänpäinlämpiäviä.

        Siellä liikkuessa olen törmännyt kaikkein älläöinpään porukkaan.

        Sieltä ovat kotoisin ne naiset jotka jakelevat rukkasia ilkeyttään ja sen huomaa niiden olemuksesta kun satun olemaan eteläpää kotoisin. Siinä syy.


      • Yleiseksi tavaksi
        pakitus panostaa kirjoitti:

        tuo pakituksen painoarvo on tosiaan aivan eri kun on kyse tanssin harrastamisesta tai tansseissa käymisestä. Eli tanssitko tanssin vuoksi vai itsetunto/itsenäisyys etsiskelyn pohjalta.

        loukkaantuminen on aina väistämätön mikäli pakit saa jäkimmäisen vuoksi. Harrastaja /tanssija lienee valveutuneempi eri syistä miksi pakitus voi olla vain sen hetken ilmentymä ja ei ole tarkoitettu toiselle vaan itselle pakittajalle. (jossakin aivan järkevässä tarkoituksessa) esim: sopimuspari, väsymys, edellinen tanssi, nestehukka,ajankäyttö,parisuhde, musiikkikappale, ym ym tunnetilakin . Eli pakitus ei aina ole juuri sille kohteelle tarkoitettu mielenilmaisu. (hylkäämineen) niin naisissa kuin miehissäkin.

        Vai miten koette?

        Pakittaminen on saatava aivan yleiseksi tavaksi, ettei siitä suotta loukkaannuta.

        Minä en halua tanssia lihavien ja lyhyiden ja vanhojen (yli 35 v) naisten kanssa.

        Siis pakitan kaikki tuollaiset.

        En tunne omantunnon tuskaa, sillä olen huvittelemassa, en tekemässä sosiaalityötä.

        Kyllä kaikille löytyy kelpoisensa tanssipari ja jos ei löydy, niin menköön pitsinnypläystä harrastamaan.

        Joka haluaa sosiaalityötä harrastaa, niin siitä vaan. Minä en sitä tee. Lippuni maksan ja haluan huvitella.


      • pohjoiskymenlaaksosta
        Setzer kirjoitti:

        Pojoiskymenlaakson alueen ihmiset ovat muuallakin kuin tanssipaikoissa hyvin sisäänpäinlämpiäviä.

        Siellä liikkuessa olen törmännyt kaikkein älläöinpään porukkaan.

        Sieltä ovat kotoisin ne naiset jotka jakelevat rukkasia ilkeyttään ja sen huomaa niiden olemuksesta kun satun olemaan eteläpää kotoisin. Siinä syy.

        Minulla taas on vain hyviä kokemuksia kymenlaaksosta.
        Herttaisia ja ihania naisia.
        Lämpimiä ja jopa kiihkeitä.
        NAM.

        Eikä kertaakaan ole rukkasia tullut.


      • hyvää että pahaa
        pohjoiskymenlaaksosta kirjoitti:

        Minulla taas on vain hyviä kokemuksia kymenlaaksosta.
        Herttaisia ja ihania naisia.
        Lämpimiä ja jopa kiihkeitä.
        NAM.

        Eikä kertaakaan ole rukkasia tullut.

        Kumpaa tarkoitat?


      • naisasianainen
        Yleiseksi tavaksi kirjoitti:

        Pakittaminen on saatava aivan yleiseksi tavaksi, ettei siitä suotta loukkaannuta.

        Minä en halua tanssia lihavien ja lyhyiden ja vanhojen (yli 35 v) naisten kanssa.

        Siis pakitan kaikki tuollaiset.

        En tunne omantunnon tuskaa, sillä olen huvittelemassa, en tekemässä sosiaalityötä.

        Kyllä kaikille löytyy kelpoisensa tanssipari ja jos ei löydy, niin menköön pitsinnypläystä harrastamaan.

        Joka haluaa sosiaalityötä harrastaa, niin siitä vaan. Minä en sitä tee. Lippuni maksan ja haluan huvitella.

        Ja samat oikeudet naisille! En halua tanssia lihavien, haisevien, vanhojen, tanssitaidottomien miesten kanssa. Pakit vaan! Eikä sitten mitään mutinoita nirppailusta!
        Miehet on vielä pahempia nirppoja.


      • tanssipaikoille
        naisasianainen kirjoitti:

        Ja samat oikeudet naisille! En halua tanssia lihavien, haisevien, vanhojen, tanssitaidottomien miesten kanssa. Pakit vaan! Eikä sitten mitään mutinoita nirppailusta!
        Miehet on vielä pahempia nirppoja.

        Videovalvonta vain,tuonne hakuriviin. Oikeuksia vaan lisää niin ei pääse nais /mies asia mitenkään hälvenemään.

        Olen samaa mieltä ettei kenekään pidä tai tarvitse tanssia mikäli ei halua kenekään kanssa. Mutta kohteliasta ja normaalia on tanssia mikäli on haettavissa yleisesti ja hakija on normaalisti käyttäytyvä vilpitön , ja huolehtinut itsestään tanssikuntoon. (ei välttämättä tanssitaitojen ylärajoilla).

        Tanssi ei tosiaan ole mikään naisasia asia. ???? Vaan paritanssi ja sen toimivuus


      • mieltä
        pohjoiskymenlaaksosta kirjoitti:

        Minulla taas on vain hyviä kokemuksia kymenlaaksosta.
        Herttaisia ja ihania naisia.
        Lämpimiä ja jopa kiihkeitä.
        NAM.

        Eikä kertaakaan ole rukkasia tullut.

        Lämpimästi ottavat Kymenlaakson naiset vastaan vierailijan. Kun tanssijaksi huomaavat, hakevat spontaanisti :)


      • Nanna*
        Yleiseksi tavaksi kirjoitti:

        Pakittaminen on saatava aivan yleiseksi tavaksi, ettei siitä suotta loukkaannuta.

        Minä en halua tanssia lihavien ja lyhyiden ja vanhojen (yli 35 v) naisten kanssa.

        Siis pakitan kaikki tuollaiset.

        En tunne omantunnon tuskaa, sillä olen huvittelemassa, en tekemässä sosiaalityötä.

        Kyllä kaikille löytyy kelpoisensa tanssipari ja jos ei löydy, niin menköön pitsinnypläystä harrastamaan.

        Joka haluaa sosiaalityötä harrastaa, niin siitä vaan. Minä en sitä tee. Lippuni maksan ja haluan huvitella.

        Juuri näin! Ehdottomasti samaa mieltä. Jokainen maksaa yhtä kalliin lipun ja silloin jokaisen pitää saada pitää yhtä hauskaa. Ja valita itse kenen kanssa hauskaa aikoo pitää.

        En enää itse edes mene hakuriviin, niin voin nirppailla luvan kanssa periaatteella "en ole hakualueella". Jos riviin menen, niin toki silloin kaikkien hakijoiden kanssa tanssin. Paikalta pakeneminen tai intensiivisen keskustelun aloittaminen pelottavassa tilanteessahan ei ole hausta kieltäytymistä vaan haun estämistä... :P

        Mitä siihen pakittamiseen tai hakujen kaihtamiseen tulee, niin omalla kohdallani siihen kyllä enemmän vaikuttaa muut asiat kuin hakija. Se harvoin siis on henkilökohtaista hakijaa kohtaan.

        Hassu juttu tämäkin. Aina on naisia, jotka valittavat viejien puutetta ja lähtisivät mielellään lattialle ihan kenen tahansa kanssa. Silti toiset miehet saa pakkeja. Jos nämä seinäruusut ei kelpaa miehille niin eikö se ole ihan sama asia, kuin pakittaminen tai haun väistely? Valikointia.

        Hakualueiden ulkopuolella hakeminen, jossa minä siis nirppailen, on mielestäni ihan oma taiteenlajinsa. Mielestäni siellä haetaan vain hyviä kavereita. Niin hyviä, että heille voi antaa pakit ilman mitään rassauksia. Se ei siis riitä, että joku on tuttu. Jos joku siellä annetuista pakeista vetää porot torviin, katsokoon peiliin. Ja menköön sinne riviin yrittämään.

        Reilumpaa minun mielestäni on antaa pakit (etenkin, jos haku on hakualueen ulkopuolella) tai paeta tilanteesta, kuin jälkikäteen purista, että "mitä tuokin tuli tuossa hakemaan, ihan paska ja haisikin pahalle ja mitä se silleenkin teki ja kehtasikin tulla hakemaan kun oli keskustelu kesken".
        Etenkin miesten kohdalla olen tähän törmännyt... Miksi miehen onkin niin vaikea sanoa suoraan "ei kiitos"!

        Ehkä mielipiteeni johtuu siitä, että olen kotoisin Kymenlaaksosta. :)


      • joopatijoo
        Nanna* kirjoitti:

        Juuri näin! Ehdottomasti samaa mieltä. Jokainen maksaa yhtä kalliin lipun ja silloin jokaisen pitää saada pitää yhtä hauskaa. Ja valita itse kenen kanssa hauskaa aikoo pitää.

        En enää itse edes mene hakuriviin, niin voin nirppailla luvan kanssa periaatteella "en ole hakualueella". Jos riviin menen, niin toki silloin kaikkien hakijoiden kanssa tanssin. Paikalta pakeneminen tai intensiivisen keskustelun aloittaminen pelottavassa tilanteessahan ei ole hausta kieltäytymistä vaan haun estämistä... :P

        Mitä siihen pakittamiseen tai hakujen kaihtamiseen tulee, niin omalla kohdallani siihen kyllä enemmän vaikuttaa muut asiat kuin hakija. Se harvoin siis on henkilökohtaista hakijaa kohtaan.

        Hassu juttu tämäkin. Aina on naisia, jotka valittavat viejien puutetta ja lähtisivät mielellään lattialle ihan kenen tahansa kanssa. Silti toiset miehet saa pakkeja. Jos nämä seinäruusut ei kelpaa miehille niin eikö se ole ihan sama asia, kuin pakittaminen tai haun väistely? Valikointia.

        Hakualueiden ulkopuolella hakeminen, jossa minä siis nirppailen, on mielestäni ihan oma taiteenlajinsa. Mielestäni siellä haetaan vain hyviä kavereita. Niin hyviä, että heille voi antaa pakit ilman mitään rassauksia. Se ei siis riitä, että joku on tuttu. Jos joku siellä annetuista pakeista vetää porot torviin, katsokoon peiliin. Ja menköön sinne riviin yrittämään.

        Reilumpaa minun mielestäni on antaa pakit (etenkin, jos haku on hakualueen ulkopuolella) tai paeta tilanteesta, kuin jälkikäteen purista, että "mitä tuokin tuli tuossa hakemaan, ihan paska ja haisikin pahalle ja mitä se silleenkin teki ja kehtasikin tulla hakemaan kun oli keskustelu kesken".
        Etenkin miesten kohdalla olen tähän törmännyt... Miksi miehen onkin niin vaikea sanoa suoraan "ei kiitos"!

        Ehkä mielipiteeni johtuu siitä, että olen kotoisin Kymenlaaksosta. :)

        Oletko vielä ainut lapsikin??


      • humppalekako
        Nanna* kirjoitti:

        Juuri näin! Ehdottomasti samaa mieltä. Jokainen maksaa yhtä kalliin lipun ja silloin jokaisen pitää saada pitää yhtä hauskaa. Ja valita itse kenen kanssa hauskaa aikoo pitää.

        En enää itse edes mene hakuriviin, niin voin nirppailla luvan kanssa periaatteella "en ole hakualueella". Jos riviin menen, niin toki silloin kaikkien hakijoiden kanssa tanssin. Paikalta pakeneminen tai intensiivisen keskustelun aloittaminen pelottavassa tilanteessahan ei ole hausta kieltäytymistä vaan haun estämistä... :P

        Mitä siihen pakittamiseen tai hakujen kaihtamiseen tulee, niin omalla kohdallani siihen kyllä enemmän vaikuttaa muut asiat kuin hakija. Se harvoin siis on henkilökohtaista hakijaa kohtaan.

        Hassu juttu tämäkin. Aina on naisia, jotka valittavat viejien puutetta ja lähtisivät mielellään lattialle ihan kenen tahansa kanssa. Silti toiset miehet saa pakkeja. Jos nämä seinäruusut ei kelpaa miehille niin eikö se ole ihan sama asia, kuin pakittaminen tai haun väistely? Valikointia.

        Hakualueiden ulkopuolella hakeminen, jossa minä siis nirppailen, on mielestäni ihan oma taiteenlajinsa. Mielestäni siellä haetaan vain hyviä kavereita. Niin hyviä, että heille voi antaa pakit ilman mitään rassauksia. Se ei siis riitä, että joku on tuttu. Jos joku siellä annetuista pakeista vetää porot torviin, katsokoon peiliin. Ja menköön sinne riviin yrittämään.

        Reilumpaa minun mielestäni on antaa pakit (etenkin, jos haku on hakualueen ulkopuolella) tai paeta tilanteesta, kuin jälkikäteen purista, että "mitä tuokin tuli tuossa hakemaan, ihan paska ja haisikin pahalle ja mitä se silleenkin teki ja kehtasikin tulla hakemaan kun oli keskustelu kesken".
        Etenkin miesten kohdalla olen tähän törmännyt... Miksi miehen onkin niin vaikea sanoa suoraan "ei kiitos"!

        Ehkä mielipiteeni johtuu siitä, että olen kotoisin Kymenlaaksosta. :)

        Jos hakija ei yleensä vaikuta tanssimiseen lähtemiseesi tai lähtemättömyyteesi, niin mikä?

        Tarkoitatko musiikkia, fiilistä vai jotakin muuta?

        Pakkiasia ei ole minulle ongelma. Aika harvoin saan pakit. Tästä vaan aina välillä keskustellaan siellä täällä ja viihdytin itseäni lukemalla säikeet.


      • järkyttynyt tanssifani
        Yleiseksi tavaksi kirjoitti:

        Pakittaminen on saatava aivan yleiseksi tavaksi, ettei siitä suotta loukkaannuta.

        Minä en halua tanssia lihavien ja lyhyiden ja vanhojen (yli 35 v) naisten kanssa.

        Siis pakitan kaikki tuollaiset.

        En tunne omantunnon tuskaa, sillä olen huvittelemassa, en tekemässä sosiaalityötä.

        Kyllä kaikille löytyy kelpoisensa tanssipari ja jos ei löydy, niin menköön pitsinnypläystä harrastamaan.

        Joka haluaa sosiaalityötä harrastaa, niin siitä vaan. Minä en sitä tee. Lippuni maksan ja haluan huvitella.

        toivottavasti en koskaan tarvi tanssia sun kanssa


      • Nanna*
        humppalekako kirjoitti:

        Jos hakija ei yleensä vaikuta tanssimiseen lähtemiseesi tai lähtemättömyyteesi, niin mikä?

        Tarkoitatko musiikkia, fiilistä vai jotakin muuta?

        Pakkiasia ei ole minulle ongelma. Aika harvoin saan pakit. Tästä vaan aina välillä keskustellaan siellä täällä ja viihdytin itseäni lukemalla säikeet.

        "Tarkoitatko musiikkia, fiilistä vai jotakin muuta?"

        Tarkoitan. Toiset biisit ei innosta tanssimaan ja joskus itsellä ei kulje ja tuntuu, että hakijan kannaltakin on parempi, etten mene häntä lattialle julkisesti kiduttamaan. :P (Sori vaan kaikille viime lauantaina tanssittaneille...)
        Joskus väsyttää tai jonnekin koskee, joskus saattaa olla sovittuna tavata jonkun kanssa sillä hetkellä ja olen odottelemassa. Usein myös käyn tansseissa seurustelemassa ja tapaamassa tuttuja ja jos on keskustelu ystävän kanssa kesken, saatan ehdottaa, että tanssitaan myöhemmin.

        Olennaista on, että nämä pakit ovat elämää, ei sen ihmeempää. Haen näitä hakijoita/kavereita itse usein myöhemmin, ehkä seuraavalle biisille, ehkä saatuani laastarin jalkaan tai särkylääkettä, ehkä keskustelun jälkeen tai ehkä vasta seuraavalla kerralla.
        Jos heille ei silloin sovi tanssia, katsotaan seuraavalla kerralla. Ei se niin tarkkaa ole.

        Oli kaveri tai vieras, kohtelen kaikkia hakualueen ulkopuolella hakeneita samalla tavalla, tanssikavereinani.

        "Pakkiasia ei ole minulle ongelma. Aika harvoin saan pakit. Tästä vaan aina välillä keskustellaan siellä täällä ja viihdytin itseäni lukemalla säikeet."

        Samoin, en vaan minäkään malttanut olla kommentoimatta! :D
        Pitäisi varmaan tallettaa vastaus, kun olen tainnut kirjoittaa samansisältöisen tekstin aika monta kertaa...


      • oletko
        Nanna* kirjoitti:

        "Tarkoitatko musiikkia, fiilistä vai jotakin muuta?"

        Tarkoitan. Toiset biisit ei innosta tanssimaan ja joskus itsellä ei kulje ja tuntuu, että hakijan kannaltakin on parempi, etten mene häntä lattialle julkisesti kiduttamaan. :P (Sori vaan kaikille viime lauantaina tanssittaneille...)
        Joskus väsyttää tai jonnekin koskee, joskus saattaa olla sovittuna tavata jonkun kanssa sillä hetkellä ja olen odottelemassa. Usein myös käyn tansseissa seurustelemassa ja tapaamassa tuttuja ja jos on keskustelu ystävän kanssa kesken, saatan ehdottaa, että tanssitaan myöhemmin.

        Olennaista on, että nämä pakit ovat elämää, ei sen ihmeempää. Haen näitä hakijoita/kavereita itse usein myöhemmin, ehkä seuraavalle biisille, ehkä saatuani laastarin jalkaan tai särkylääkettä, ehkä keskustelun jälkeen tai ehkä vasta seuraavalla kerralla.
        Jos heille ei silloin sovi tanssia, katsotaan seuraavalla kerralla. Ei se niin tarkkaa ole.

        Oli kaveri tai vieras, kohtelen kaikkia hakualueen ulkopuolella hakeneita samalla tavalla, tanssikavereinani.

        "Pakkiasia ei ole minulle ongelma. Aika harvoin saan pakit. Tästä vaan aina välillä keskustellaan siellä täällä ja viihdytin itseäni lukemalla säikeet."

        Samoin, en vaan minäkään malttanut olla kommentoimatta! :D
        Pitäisi varmaan tallettaa vastaus, kun olen tainnut kirjoittaa samansisältöisen tekstin aika monta kertaa...

        isin ainut silmäterä , vaiko ero kakara, jolla itsetunto Askelmerkeissä??


      • ?....
        järkyttynyt tanssifani kirjoitti:

        toivottavasti en koskaan tarvi tanssia sun kanssa

        " toivottavasti en koskaan tarvi tanssia sun kanssa "

        Tarkoitatko, että koska et halua hänen kanssaan koskaan tanssia, pakit ovatkin houkuttelevampi valinta kuin silloin, kun asia koski toisia (vieraita) ja voit moralisoida heitä sivusta, kun ei ole omasta hyvinvoinnistasi kyse.


      • Mieheltä pakit saanut
        oletko kirjoitti:

        isin ainut silmäterä , vaiko ero kakara, jolla itsetunto Askelmerkeissä??

        Setzeriltä tuota kysynyt? Tai muilta samanhenkisiltä miehiltä? Äidin ainut silmäteräkö? Valikoiva mammanpoika, joka ei kestä pakkeja naiselta?


      • Eikä lipun osto
        järkyttynyt tanssifani kirjoitti:

        toivottavasti en koskaan tarvi tanssia sun kanssa

        Olen ehkä siitä samaa mieltä että, raha eikä lipunosto pitäisi ratkaista asennettä pakituksessa.

        Siitä olen sitä mieltä että sana "pakitus" ja negatiivisessa mielessä "rukkaset" tulisi korjata oikeiksi elämää vastaavaksi sanoiksi sekä siten suhtautuminen niihin.

        Tanssi on ollut aikaisemmin ja on tietty nytkin mutta erilailla pariutumis riitti. Eli parisuhteeseen tähtäävä, ja täten avioon ja perheeseen sekä yhdentymiseen parisuhdevastuissa.

        Nyt jo pidemmän aikaa on tanssia tarjottu ja kehitetty harrastuksen suuntaan ja täten myös sosiallisuudessa tansipaikoilla ja tansiparin kanssa on hyväksytympiä vapaammat suhteet eli yhdessä iloitseminen ,kehittyminen, jakaminen, kusisointi, liikunta,yleinen sosiaalisuus, yhteisöllisyys ilman pariutumista ja sen "pakkoa".

        Siksi tanssin kutsu ja pyytäminen voisi olla enempi sopimista, ja ehdotusta, kehoitusta ja kannustusta ja täten se pakitus ja rukkaset voisi saada järkevämmän merkityksen.

        se musta peikko niiden yltä tulisi saada vaihdetuksi vähemmän "raastavasksi".

        Jos tunne on sellainen kuin linkkipysäkillä että kun auto pysähtyy niin kyytiin on mentävä vaikka auto menisi minne tahansa?!

        Tanssissa pitäisi olla erilaisia kutsuhuutoja, erilaisia estyneisyyden ilmaisuja ja kehittyä tuossa musta/valko uhmassa.

        Sillä ei se itse hyväksyntä mihinkään katoa keneltäkään mutta se vain ei ole aina siinä paikassa missä sen itse luulee olevan. (tai mihin sen itse haluaa asettaa) Se on siellä mistä sitä ehkä vähiten osaat odottaa.


      • SofienValinta
        Yleiseksi tavaksi kirjoitti:

        Pakittaminen on saatava aivan yleiseksi tavaksi, ettei siitä suotta loukkaannuta.

        Minä en halua tanssia lihavien ja lyhyiden ja vanhojen (yli 35 v) naisten kanssa.

        Siis pakitan kaikki tuollaiset.

        En tunne omantunnon tuskaa, sillä olen huvittelemassa, en tekemässä sosiaalityötä.

        Kyllä kaikille löytyy kelpoisensa tanssipari ja jos ei löydy, niin menköön pitsinnypläystä harrastamaan.

        Joka haluaa sosiaalityötä harrastaa, niin siitä vaan. Minä en sitä tee. Lippuni maksan ja haluan huvitella.

        Myös ne daamit, joille olet täällä niin kovasti pakkeja antamassa (alle 35-vuotiaat naiset, väärä painoindeksi), ovat todennäköisesti maksaneet lippunsa ja tulleet huvittelemaan.
        Mutta sinä perse–erkki se kylvät huonoa tunnelmaa kaikkialla missä liikutkin.

        Voisitko pitää taukoa tanssimisesta → win-win.


    • monella tavalla

      Jotkut jakelevat pakkeja, toiset käyttäytyvät muuten vain huonosti ja joiltakin karkaa mopo käsistä tällä palstalla. Jos olet sitä mieltä, että tilanne korjaantuu panemalla vahinko kiertämään, niin kannattaahan sitä kokeilla. Ehkäpä onnistut pilaamaan maineesi lopullisesti ; )

      • käytöstä

        Siis pakkien antaminen ei kai ole "huonoa käytöstä?? Ei ainakaan kun naisilta kysyy tai naiset kertoo asiasta.

        Siis ei miestenkään pakit ole yhtään huonommat käytökseltään kai?!

        Itse olen sitä mieltä että, kohtelias sopiminen tansimattomuudesta on lähes yhtä helppo kuin tanssiman lähteminenkin. Mutta mikäli asettaa suuret vaatimusket ja toiveet sekä ehdottomuuksia asian taakse niin pakit tuntuu paljon rankemmalta ja ne henkilöityy. aivan suotta.


    • paikalla ollut

      Jos käyttäytyy tökerösti ja menee vielä naistenriviinkin jatkamaan räksytystä, eikä usko järjestysmiestäkään ennenkuin kolmanella keralla, kun melkein niska persusotteella joutuu lähes ulos ulosheitetyksi, niin eipä ihme ettei enää Kuntotalon tanssit "kiinnosta" ja katkeruuttaan jatkaa ruikutustaan täällä.

      • Setzer

        Stellaxxx on hullu.


    • seinäruusuna

      Onneksi ei tarvii rukkasia jaella kun ilmankin saa olla ihan rauhassa seinäruusuna kun ulkonäkö taitaa jo niin hyvin suojata että kukaan ei uskalla hakee...…..no minä menenkin kuuntelemaan/katselemaan bändiä/artistia ja tahallani pönötän siinä hakurivissä naama norsunvitulla kun ukot ei hae

      • Ukot-hakevat-nuoria

        Ukot hakevat 20 vuotta itseään nuorempia. Ei ole mikään ihme, että saavat rukkasia ja sitten siitä pahoittavat mielensä.


      • Ihanoikein
        Ukot-hakevat-nuoria kirjoitti:

        Ukot hakevat 20 vuotta itseään nuorempia. Ei ole mikään ihme, että saavat rukkasia ja sitten siitä pahoittavat mielensä.

        Ihan oikein antaa vanhoille ukoille pakit, kun monet tanssikaverit ovat kertoneet että useinkin menee kiinnostus heillä ahdistelevasti muuhunkin kun tanssiin. Ahdistelevia nuorista kiinnostuneita ukkoja nykyään on tansseissa liikaakin. Nuoret usein tanssivat mielummin ikäisien kanssa, ellei köyhä tyttö ole rahan puutteessa......... ;)


    • MyösVelvollisuuksia

      Tässäkin ketjussa toitotetaan, että on ikiaikainen sääntö että pakit saa antaa vain jos toinen on humalassa tai muuten käyttäytyy sopimattomasti.

      Tässä kuitenkin unohdetaan se toinen ikiaikainen sääntö, joka on tuon mahdollistanut: ihmiset eivät hakeneet ketä tahansa vaan vain omaa ikäluokkaansa ja omaa tanssitaitoaan vastaavia tanssikumppaneita.

      Tuon toisen ikiaikaisen säännön merkitys on korostunut entisestään, koska sen seurauksena että ihmiset harrastavat tanssia enemmän kuin aiemmin, tanssitaitojen erot saattavat olla todella valtavat.

      Koska jälkimmäisen ikiaikaisen säännön noudattamisesta on luovuttu, ensimmäinenkään sääntö ei ole enää sellaisenaan mahdollinen.

      Missä tahansa asiassa "systeemi" ei voi toimia, jos oikeuksia ei ole balansoimassa velvollisuudet.

      Itse toivoisin, että ihmiset alkaisivat noudattaa toista sääntöä. Silloin ensimmäinenkin sääntö pääsisi oikeuksiinsa. Mutta en usko sen olevan kauhean todennäköistä. Elämme itsekkyyden aikaa, jolloin kaikki puhuvat vain oikeuksista, eivät velvollisuuksista.

      • daadirlandaada

        Vaikka olen useasti sanonut, että hakeminen on itselle vaikeaa, niin se on lähinnä se liikkeelle lähtö, joka tökkii. Loppuhan siinä on hyvinkin yksinkertaista, kysäistään vaan, että "haluaisitko tanssia" ja toinen vastaa kyllä tai ei kiitos, eihän siitä kai tuon ihmeellisempää suoritusta tarvitse tehdä.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe