elikkä minun pitäisi aloittaa kahden kuukauden hoito kyseisellä lääkkeellä. minua kuitenkin arveluttaa sen lopettaminen koska pakkauksessa lukee että hoitoa ei koskaan pidä lopettaa äkillisesti. joten miten hoito sitten pitää lopettaa jos on kahden kuukauden lääkkeet? harventaako viimeisiä päivinä yhteen käyttökertaan päivässä jos muuten pitää ottaa kaksi kertaa päivässä?
KOKEMUKSIA...
flixotide diskus
7
9044
Vastaukset
- ohje
"Hoitoa ei koskaan pidä lopettaa äkillisesti, sillä oireet voivat tällöin pahentua. Keskustele lääkärisi kanssa, jos jostain syystä haluat lopettaa hoidon".
Näinhän siinä lukee,mutta ethän sinä ominpäin hoitoa haluakaan lopettaa,vaan lääkärin vastaanotolla on siitä jo päätetty. Siispä tekisin niinkuin lääkäri on määrännyt. - näin:
Kortisonin käyttöä ei pidä lopettaa kuin seinään. Vuosia sitten kävi niin, että keuhkolääkärini katsoi tulospapereitani ja sanoi, että puolita lääkeannoksesi. Minä tein niin ja terveys heikkeni. En tajunnut tilanteen johtuvan lääkityksen nopeasta vähentämisestä. Menin niin heikkoon kuntoon, että jouduin syödä kortisonia pillerinä vuoden verran. Siitä oli myös hankala päästä eroon.
Tekisin juuri noin, että harventaisin käyttökertoja. Jos oireet pahenevat, hyvittelisin keuhkojani yhdellä ylimääräisellä kerralla, ja sitten taas vähentäisin.
Miksi vain kahden kuukauden hoito?- ei olisi
pakko edes ottaa/aloittaa koko lääkettä. ajattelin vain että jos saisin astmaani parempaan kuntoon ettei tulisi hengenahdistuksia niin usein. lääkäri sanoi että jos aloitan niin minimissään kaksi kuukautta ja hän suositteli sitä. ei sanonut miten tulisi hoito lopettaa. luin pakkauksen ohjeita ja aloin epäröimään kannattaako sittenkään aloittaa jos astma menee kuitenkin pahemmaksi hoidon lopettamisen jälkeen.
tuntuu vaan niin hassulta että siitä voi mennä pahempaan kuntoon, lähes uskomattomalta. - näin:
ei olisi kirjoitti:
pakko edes ottaa/aloittaa koko lääkettä. ajattelin vain että jos saisin astmaani parempaan kuntoon ettei tulisi hengenahdistuksia niin usein. lääkäri sanoi että jos aloitan niin minimissään kaksi kuukautta ja hän suositteli sitä. ei sanonut miten tulisi hoito lopettaa. luin pakkauksen ohjeita ja aloin epäröimään kannattaako sittenkään aloittaa jos astma menee kuitenkin pahemmaksi hoidon lopettamisen jälkeen.
tuntuu vaan niin hassulta että siitä voi mennä pahempaan kuntoon, lähes uskomattomalta.Niin, oudolta tuo kieltämättä kuulostaa.
Sinulta on siis diagnosoitu kunnollisilla tutkimuksilla tuo astma? En ole tiennytkään, että tuo lääke olisi tarkoitettu hengenahdistukseen, luulin, että niihin olisi oma, avaava lääke - mutta en ole mikään asiantuntija, koska minulla ei siis ole itselläni astmaa.
Minä käytän sitä keuhkoissa olevan tulehdustilan hillitsemiseen. Jos siis jätän annoksia väliin, nousee kuumetta ja limaa kurkkuun.
Käytätkö mitään muuta lääkettä astmaasi? - minulla
näin: kirjoitti:
Niin, oudolta tuo kieltämättä kuulostaa.
Sinulta on siis diagnosoitu kunnollisilla tutkimuksilla tuo astma? En ole tiennytkään, että tuo lääke olisi tarkoitettu hengenahdistukseen, luulin, että niihin olisi oma, avaava lääke - mutta en ole mikään asiantuntija, koska minulla ei siis ole itselläni astmaa.
Minä käytän sitä keuhkoissa olevan tulehdustilan hillitsemiseen. Jos siis jätän annoksia väliin, nousee kuumetta ja limaa kurkkuun.
Käytätkö mitään muuta lääkettä astmaasi?on todettu astma. ei sitä hengenahdistukseen varmaan olekaan tarkoitettu. ajattelin vain että voisin saada astman parempaan kuntoon..välillä tulee myös yskäkohtauksia yöllä ja haluaisin ne pois, kuten myös useat hengenahdistukset.
avaavaa lääkettä minulla myös on. - keskustelun
minulla kirjoitti:
on todettu astma. ei sitä hengenahdistukseen varmaan olekaan tarkoitettu. ajattelin vain että voisin saada astman parempaan kuntoon..välillä tulee myös yskäkohtauksia yöllä ja haluaisin ne pois, kuten myös useat hengenahdistukset.
avaavaa lääkettä minulla myös on.aloittaja vai mukaan matkalta tullut?
Jos olet aloittaja ja olet homeisissa tiloissa lääkkeen voimalla: äkkiä pois. Toisiin tiloihin tai toiseen työpaikkaan. Leikit nyt terveydelläsi.
Jos et ole keskustelun aloittaja: Floxotide on keuhkoputkien tulehduksellista tilaa hoitava lääke. Sen avulla ylläpidetään keuhkoputkistossa hyvää ja oivallist olotilaa. Jos kuitenkin saat öisin kohtauksi, ei lääkityksesi ole oikealla tasolla. Oletko keskustellut lääkärisi kanssa aiheesta? Pahenemisvaiheessa hoitava lääkitys tuplataan noin pariksi viikoksi, jonka jälkeen toivottavasti voidaan laskeutua normaaliin tasoon. Avaavien lääkkeiden kanssa toimit tilanteen mukaan ja myös ennakoiden. Ennen liikuntaa avaavaa, ennen pakkasiin menoa avaavaa, ennen hoitavaa lääkettä avaavaa, jolloin röörit ovat auki paremmin hoitavalle lääkkeelle mennä perille. Onko lääkkeenottosi oikeanlainen? Riittävän tehokas ja oikeaoppinen?
Tutustu Helin (www.heli.fi)ja allergi- ja astmaliiton (www.allergia.fi) sivuihin ;)
- näin:
Minulla ei kylläkään ole astmaa, vaan homeesta aiheutunut limakalvojen tulehdus keuhkoputkissa. Ja vähän muuallakin....huoh. Mutta sama se, mihin tuota lääkettä käyttää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445795
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903211- 313126
- 592874
- 572720
- 532370
- 381834