Joku muukin "raportoi" jossain, että sai ohentuneet permanentista ja kesti "kaksi vuotta", ennenkuin hiukset alkoivat taas paksuuntua.
PALAUTUVATKO hiukset ylipäänsä epäonnistuneen (liian huonokuntoisiin hiuksiin otetun) permanentin jälkeen..?
Onko hiusten kasvusykli tosiaan noin pitkä?
Eli milloin voi AIKAISINTAAN odottaa tuloksia vaurioituneiden hiusten suhteen...?
Hiusten oheneminen permanentista
2
594
Vastaukset
- kävi näin
Aloin permanentata hiuksiani enemmän. Samaan syssyyn innostuin vielä blondaamiseen. Se oli jo liikaa hiuksilleni. Hiukset menivät todella huonoon kuntoon, vaikka noudatin suositeltuja vähimmäiskäsittelyvälejä. Hiukseni ovat ohentuneet selvästi, mutta luulen sen johtuneen enemmänkin siitä kun ikää on tullut lisää. Permanentit lopetin kokonaan ja värjäyksissä noudatan järkeä ja käytän vain ohutta raidoitusta hiuksien säästämiseksi. Aikaa on nyt mennyt lähemmäs kaksi vuotta ja hiukset voivat selvästi paremmin mutta eivät tietenkään ole enää sellaiset kuin nuoruudessa.
- kampaaja
Jos hiukset "tuhotaan" permiksellä, värillä tms, niin tuhottu osa ei uusiudu ikinä. Vähän huonokuntoisen hiuksen käsittelyä kyllä helpottaa hyvät pesu ja hoitotuotteet, mutta nyt on ymmärrettävä, että ulos kasvanut hius on kuollutta materiaalia, se ei palaudu ennalleen. Uusiutuminen siis tapahtuu ainoastaan kasvamalla. Hius kasvaa n. sentin kuukaudessa, eli kahdessa vuodessa uutta hyväkuntoista hiusta on kasvanut n. 24cm. Jos siis tukka on "pilattu" esim. permiksellä, on permanentattu osa vaan pikkuhiljaa leikattava pois, ja odotettava, että uutta hiusta kasvaa tilalle. Sensijaan mitään lopullista huonokuntoisuutta ei permiksillä ja väreillä saa, niiden vaikutus kohdistuu vain siihen osaan hiusta, johon käsittely on tehty. Viikko sitten tehty permis ei siis vaikuta millään lailla tulevaan hiustenkasvuun ja kasvavien hiusten kuntoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361