voisin piristää masentunutta miespuolista Neitsyt-työkaveriani? Sanoisinko jotain ystävällistä hänelle kun nähdään vai olisiko parempi antaa olla omissa oloissaan? Pidän hänestä ja sydäntäni raastaa nähdä hänet alamaissa. En tiedä, mistä hänen masennuksensa johtuu enkä voi sitä mennä kyselemään, olemme sen verran etäiset kuitenkin. Mutta noin yleisellä tasolla, miten voisin piristää häntä?
Miten.....
2
568
Vastaukset
- neitsyt_m'
Rapu on tunnetusti toisia ihmisiä heijastava ja peilaava merkki. Sanot, että sydäntäsi raastaa nähdä hänet alamaissa. Onko nyt kysymys hänestä itsessään vaiko itsestäsi, johon kärsimys on siirtynyt. Itse sanoisin, että myös masentuneisuus on elämää, mutta sitä on kyettävä hallitsemaan eikä sitä pidä "hoitaa pois". Nykyisin on mielestäni menty liiallisuuksiin katastrofien jälkeisten kriisien hoidossa. Se ei johda pitemmälle mentynä pelkästään hyvään, vaan voi traumatisoida myös niitä, joita asia ei koske mitenkään. Joku voi sanoa tätä empaattisuuden puutteeksi, mutta sanokoon, ei se minun ajatteluani muuta. Apua ei kannata tyrkyttää vaan olla käytettävissä, jos sitä tarvitsee.
No entä ko. tapaus? Ilmeisesti hän on huomannut sinut, mutta ei ole valmis vielä keskustelemaan. Toisaalta jos aloitat "auttamisen", et voi sitten myöskään perääntyä.- Rapu-sympatia
Lämmin kiitos sinulle, että näit vaivaa ja vastasit hyvin järkevästi ja selventävästi! Olen kanssasi samaa mieltä tuosta kriisien jälkeisestä liiallisesta hoitamisesta.
Hyvää syksyn jatkoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003495049- 162276
- 1942129
- 1071496
- 811427
- 741012
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57997IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2959Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119864Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59786