Porin suurituloisimmat 2007

julkinen verotutkija

Ihanaa. Julkiset verotiedot 2007!

Porin suurituloisimmat olivat:

Laakso Antti Antero    Pori     3 898 942

Antinluoma Kimmo Kalevi    Pori     3 730 533

Niinikoski Juha Uolevi    Pori     1 468 140

Taavela Esa Toivo Kalevi    Pori     1 253 268

Salonen Esa Eerik    Pori     1 253 055

Niinikoski Altti Uolevi    Pori     1 079 836

40

6236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • julkinen verotutkija

Porin oma julkkis-juristi tienasi mukavasti:

Porilainen sijoittaja ja asianajaja Jouko Kauppila keräsi viime vuodelta 409 047 euron pääomatulot. Ansioita hänellä oli 90 236 euroa. Palautuksina tipahtaa 19 260 euroa.

Kaupungin johtajat olivat myös palkoilla kovilla!

Porin kaupunginjohtaja Aino-Maija Luukkonen häviää viime vuoden tuloissa apulaiskaupunginjohtaja Kari Hannukselle. Aino-Maija Luukkosen viime vuoden ansiotulot olivat 116 738 euroa. Pääomatuloja hän sai 15 943 euroa. Mätkyjä Luukkonen joutuu maksamaan 1 274 euroa.

Apulaiskaupunginjohtaja Kari Hannus sai ansiotuloja 130 426 euroa ja pääomatuloja 19 580 euroa. Palautuksia hän saa 1 317.

Apulaiskaupunginjohtaja Aulis Laaksonen tienasi kolmikosta huonoiten. Pääomatuloja hän sai 99 675 euroa ja pääomatuloja euron verran. Palautuksia hänelle on luvassa suurin potti 2 713 euroa.

------------

Ovatko nämä reiluja palkkoja? Mitä mieltä olet?

Oletko sinä palkkais ansainnut?

• Fil. kandi.

Mutta kunta-alalle hakeutuu yleensä ne ihmiset jotka ei oikeisiin töihin pääse joten kai noi palkat niille riittää.

• Repe Sorsa

Eikös palkka / pääomatulo ole aina ansaittua? - Nämä naurettavat verotietojen esittelyt ovat malliesimerkki tästä katkeroituneesta demariyhteiskunnasta. Ilmeisesti se on vaan hienos, murehtia kotonaan naapurin / paikallisen yrittäjän tai muiden suurelta tuntuvia tuloja.

Pääomatulotaan harvoin syntyvät tyhjästä.

Mutta kai kukin tyylillään.

• julkinen verotutkija
        Repe Sorsa kirjoitti:

Eikös palkka / pääomatulo ole aina ansaittua? - Nämä naurettavat verotietojen esittelyt ovat malliesimerkki tästä katkeroituneesta demariyhteiskunnasta. Ilmeisesti se on vaan hienos, murehtia kotonaan naapurin / paikallisen yrittäjän tai muiden suurelta tuntuvia tuloja.

Pääomatulotaan harvoin syntyvät tyhjästä.

Mutta kai kukin tyylillään.

Pääomatulot syntyvät hyvinkin tyhjästä, jos kyse on osakesalkun pyörityksestä nousukauden aikana ja sieltä realisoituvista voitoista.

Jos yrityksestään nostaa palkkaa osinkoina ja "kiertää" laillisesti progressiivista ansiotuloveroa, niin ne tulot ei tietenkään ole ilman työntekoa syntyneet!

• ??????????

Ei kommentoitavaa.

• julkinen verotutkija

Suurituloisimmat maksavat huomattavan määrän veroja, joilla kunnallisia palveluja ylläpidetään.

Kiitos kaikille huipputuloisille maksamistanne veroeuroista! Suomen ja Ulvilan julkiset palvelut pysyvät toistaiseksi pystyssä ansiostanne.

Tulot yht. Verot yht. Vero%

Laakso Antti Antero    3 898 942    1 090 055    28%

Antinluoma Kimmo Kalevi    3 730 533    1 044 054    28%

Niinikoski Juha Uolevi    1 468 140    416 788    28,4%

Taavela Esa Toivo Kalevi    1 253 268    360 528    28,8%

Salonen Esa Eerik    1 253 055    360 491    28,8%

Niinikoski Altti Uolevi    1 079 836    312 019    28,9%

Vaartimo Olli Tapani    926 955    480 869    51,9%

Niinikoski Kirsi-Marja    918 900    258 855    28,2%

Niinikoski Jouko Ilmari    906 785    263 493    29,1%

Palojärvi Jyrki Antero    721 571    219 516    30,4%

Saarinen Tuomo Tapani    684 708    221 727    32,4%

Nurmi Jyrki Johannes    553 738    276 705    50%

Kauppila Jouko Juhani    500 285    123 825    24,8%

Suominen Arto Antero    428 521    204 442    47,7%

Rajala Anna-Liisa    428 438    177 224    41,4%

• julkienn verotutkija

"Suomen ja Ulvilan julkiset palvelut pysyvät toistaiseksi pystyssä ansiostanne."

Sori lapsus.

Tietenkin Porin julkisia palveluita rahoitetaan Porissa asuvilta nostetuila veroilla!

Kiitos kuitenkin vielä kerran!

• kommentti!

Ikään kun muiden tuhansien veronmaksajien veroilla ei olisi merkitystä! Ei Näiden kärkituloisten veroilla pyöritetä vasta kun korkeintaan paskahuusia.

• julkinen verotutkija
        kommentti! kirjoitti:

Ikään kun muiden tuhansien veronmaksajien veroilla ei olisi merkitystä! Ei Näiden kärkituloisten veroilla pyöritetä vasta kun korkeintaan paskahuusia.

Kyllä, kommentti edellä on vähän liioiteltu. Toki verotulojen suuri volyymi saadaan niiltä sadoilta tuhansilta tavallisilta palkansaajilta, jotka veronsa maksavat.

Tarkoitus oli vain tuoda ilmi, että siitä on myös yhteiskunnallista hyötyä, kun joku tienaa ansiotuloja 900 000 euroa ja maksaa yli 450 000 euroa veroja vuodessa! Valtion kassaan se menee, yli 50:n veroprosentilla!

• suuresti...

kun mulla on veroprosentti 25 ja mä tienaan vuodessa brutto noin 35 000 egee. Tuo laakso tienaa yli 100 kertaa enemmän ja prosentti on 28..... kyl mää niinpal ihmettelen!!

Kauppilalla tulot n. 500 000 egeä ja alhaisempi veroprossa kuin mulla!!!!!!!!!!!

pistää vihaks!!!

• julkinen verotutkija
        suuresti... kirjoitti:

kun mulla on veroprosentti 25 ja mä tienaan vuodessa brutto noin 35 000 egee. Tuo laakso tienaa yli 100 kertaa enemmän ja prosentti on 28..... kyl mää niinpal ihmettelen!!

Kauppilalla tulot n. 500 000 egeä ja alhaisempi veroprossa kuin mulla!!!!!!!!!!!

pistää vihaks!!!

Jos vaikkapa yrittäjä tekee yrityskaupan, niin se raha on pääomatuloa. Pääomatulot verotetaan 28%:n mukaan. Näitä yrityskaupan tehneitä oli Porissa 2007 monta. Siksi eniten tienanneilla oli pienet prosentit.

Jos ansiotuloina tienaa paljon, niin sitten veroprosenttikin on korkea, jopa yli 50%. Myös näitä löytyi Porista!

Vaikea sitten sanoa, että mikä on reilua ja mikä ei.

• julkinen verotutkija

Kerro nimettömästi mitä tienasit 2007!

Minä tienasin:

- verotettavat ansiotulot valtionverotuksessa 24 000 eur
      - verotettavat pääomatulot 7 000 eur
      - mätkyt 780 eur

Kuinka paljon sinä tienasit?

• kelapyörii

tulot oli se mitä kelasta saa. ne maksaa työttömyys avustuksen ja vuokra tukee

• missä tulot?

Eikö miehellä ole tuloja?

• julkinen verotutkija

Lehtien kokoamilta listoilta löytyvät vain suurituloisimmat.

Jos etsit vaikkapa alle 100 000 euroa (brutto) vuodessa tienaavaa, niin lähde kotipaikkakuntasi verotoimistoon selailemaan julkisia mappeja. Sieltä löytyvät jokaisen tulotiedot, vaikka liksa olisi vaikkapa 3 500 euroa vuodessa tai vähemmän.

Verotoimiston mapissa on jokainen palkansaaja!

• PERSAUKISTEN ON HYVÄ ILKKUA!

KIRJOITUSTEN TAKANA ON VARMAAN JOITAKIN KATKEROITUNEITA SK:n TOIMITTAJIA, JOTKA TAHKOAVAT LIMAISIA JUTTUJA ALLE KOLMEN TONNIN KUUKAUSIPALKALLA? HARRI AALTO TAI VILLE HAMMARBERG SOPISIVAT ERITYISEN HYVIN KUVAAN?

PITÄÄ MUISTAA MISTÄ KENKIN RAHAT OVAT TULLEET!

LISTALLA OLEVAT HENKILÖT OVAT MYYNEET YRITYKSENSÄ TAI OSAKKUUTENSA. TULOS VOI OLLA HENKILÖN TAI PERHEEN, EHKÄ JOPA KOKO SUVUN ELÄMÄNTYÖN TULOS! JA MATKAN VARRELLA ON VARMAAN OTETTU YRITTÄJÄRISKIÄ JA VELKAA!!

NO NYT ON SITTEN ILMEISESTI NOKKIJOIDEN VUORO?

• julkinen verotutkija

Juuttuiko CAPS-lockisi päälle?

Ei, en ole katkeroitunut toimittaja. Työskentelen aivan eri alalla ja olen akateemisesti koulutettu (ylempi korkeakoulututkinto).

Kukaan ei ole väheksinyt tai esittänyt epäilyjä porilaisten 2007 tulojen suhteen.

Vuonna 2007 Porissa on paljon yli 1 miljoona euroa tienanneita. Käytännössä kaikki yrityskaupan tehneitä. Eikä tässä ole mitään pahaa. Kuten ei myöskään siinä ulvilalaisessa, joka "palkkaorjana" joutuu työtään tekemään ja 900 000 euron vuosiansiotuloistaan maksamaan yli 50% veroja!

Ei kai ketään haittaa, jos joku maksaa yli 450 000 euroa veroja vuodessa?! Ei minua ainakaan. Näillä rahoillahan (siis verovaroilla) hyvinvointiyhteiskuntaa pyöritetään.

Heti huomenna (ti 4.11.) aamulla jaettava Satakunann Kansa kerää laajemmin Satakunnan kovatuloiset sivuilleen. Onpahan huomenna ihmisillä jotain tekemistä. Taas kerran.

• HITOSSA

JOTAKIN VOI KIINNOSTAA TOISTEN VEROT ??? EIKÖS JOKAISEN KUULUIS VAAN KOITTAA TAMPLATA OMILAAN!

• ystävä hyvä

huuda. Johan on vallan hurjaa tuollainen kapiteelien ja huutomerkkien käyttö. Sitä paitsi, minua ainakin kiinnostavat muiden verot.

• julkinen verotutkija
        ystävä hyvä kirjoitti:

huuda. Johan on vallan hurjaa tuollainen kapiteelien ja huutomerkkien käyttö. Sitä paitsi, minua ainakin kiinnostavat muiden verot.

Edelliselle kirjoittelijalle:

Päivän Satakunann Kansakin sen jo toteaa, että

"verotietojen julkisuus on avoimuutta. Vaikka pohjalla on tietty tirkistelyn halu, avoimuudella on suuri arvo demokratiassa".

• TÄS VASTAA
        julkinen verotutkija kirjoitti:

"verotietojen julkisuus on avoimuutta. Vaikka pohjalla on tietty tirkistelyn halu, avoimuudella on suuri arvo demokratiassa".

MITÄ IHMET MEIL MUIL KUULUU MITÄ MUUT TIENAA. MÄ OON SITÄ MIELT ET JOS JOKU TIENAA SE ON SEN ETEEN TEHNYT TÖIT TAI MUUTEN VAIN PELANNU TÄS ELÄMÄS OIKEIL KORTEIL. EI SAA KADEHTII MUITA! OON MUUTE VASURI JA YLPEE SIIT!!!tää on vain elämää ei sen enempää.

• nyt ihmeessä vaan kimpastuko

Noista tienesteistä! Ovat kovasti tehneet työtä tuon palkan eteen,valvoneet monet yöt hikipäissään pohtien lihakset kipeinä miten kolmikerroksisen omakotitalon yläkerran maton värin voisi valita:)

Jotkut saavat vain palkkansa tekemättä mitään.
        Vastuu on tietysti aivan hirveä,kun nimellä julkaistaan tiedot,mutta se ei kerro ihmisestä ja nimellisistä aikaansaannoksistaan yhtään mitään.
        Eli ne aikaansaannokset ovat yleensä mitäänsanomattomia!Heidän oma perhe asuu mukavasti kolmikerroksisessa omakotitaloissa kaupungin parhaalla paikalla ja mökki/mökkejä/asuntoja on ympäri lapinmaata ja etelää/kaukoitää.Lapset käyvät stainerkoulua ja lomalla käydään kaukomailla ja lapissa monta kertaa vuodessa
        En arvosta tuollaisia ihmisiä,enkä heidän persoonaansa yhtään.
        Minulla ei ole vaikeutta kulkea ohi kyseisen "palkantienaajan"tavoin esim.tapaturman tai liikenneonnettomuuden sattuessa.
        Raakaa,mutta totta!

• kommentoida, mutta
        nyt ihmeessä vaan kimpastuko kirjoitti:

Noista tienesteistä! Ovat kovasti tehneet työtä tuon palkan eteen,valvoneet monet yöt hikipäissään pohtien lihakset kipeinä miten kolmikerroksisen omakotitalon yläkerran maton värin voisi valita:)

Jotkut saavat vain palkkansa tekemättä mitään.
        Vastuu on tietysti aivan hirveä,kun nimellä julkaistaan tiedot,mutta se ei kerro ihmisestä ja nimellisistä aikaansaannoksistaan yhtään mitään.
        Eli ne aikaansaannokset ovat yleensä mitäänsanomattomia!Heidän oma perhe asuu mukavasti kolmikerroksisessa omakotitaloissa kaupungin parhaalla paikalla ja mökki/mökkejä/asuntoja on ympäri lapinmaata ja etelää/kaukoitää.Lapset käyvät stainerkoulua ja lomalla käydään kaukomailla ja lapissa monta kertaa vuodessa
        En arvosta tuollaisia ihmisiä,enkä heidän persoonaansa yhtään.
        Minulla ei ole vaikeutta kulkea ohi kyseisen "palkantienaajan"tavoin esim.tapaturman tai liikenneonnettomuuden sattuessa.
        Raakaa,mutta totta!

ei noin paskaan juttuun oo mitään sanomista!

• julkinen verotutkija
        TÄS VASTAA kirjoitti:

MITÄ IHMET MEIL MUIL KUULUU MITÄ MUUT TIENAA. MÄ OON SITÄ MIELT ET JOS JOKU TIENAA SE ON SEN ETEEN TEHNYT TÖIT TAI MUUTEN VAIN PELANNU TÄS ELÄMÄS OIKEIL KORTEIL. EI SAA KADEHTII MUITA! OON MUUTE VASURI JA YLPEE SIIT!!!tää on vain elämää ei sen enempää.

"MITÄ IHMET MEIL MUIL KUULUU MITÄ MUUT TIENAA."

Voipahan verrata omia ansioita toisten ansioihin. Näin voi estää itse jäämästä palkkakuoppaan.

Onhan se ikävä huomata, jos työkavereista jokaienn tienaa tuplaten enemmän kuin itse. Silloin alkaa hälytyskellot soida omassa päässä!

Siksi on tärkeää tietää, mitä muut tienaavat!

• julkinen verotutkija

Yksi kovia yllättäjiä oli ehdottomasti myös Pori Jazzin nuori toimitusjohtaja, vuonna 2007 36-vuotias Katja Leppäkoski.

Ansiotulot yli 90 000 euroa.

Ei pahasti Porissa, 36-vuotialle naiselle, palkkatyöntekijälle.

Yllättäen moni lääkäri saa painaa aika pitkää päivää (sen jälkeen kun on opiskellut 10 vuotta lukion jälkeen) tienatakseen saman!

• julkinen verotutkija

Porilaisista Jyrkillä on upea palkkakehitys. Vai haluaisitko sinä samanlaisen palkannousun?

Vuosiansiot (brutto)

2003: 100 00 euroa
      2004: 130 000 euroa
      2005: 270 000 euroa
      2006: 365 400 euroa
      2007: 553 738 euroa (veroprosentti 50)!

Taidan esittää omalle esimiehelleni saman tyyppistä palkannousua. Katsotaan meneekö läpi!

• julkinen verotutkija

Porilaiset vihannestukkurit ovat hakkineet alleen vm. 2007 Porsche 911 Turbon!

Sinänsä ihan OK auto, ainakin Porin katukuvaan,

Ihmetyttää vaan, kun molempien poikien (brutto)vuosiansiot vuonna 2007 olivat 44 000 euroa. Veljesten yhteenlaskettu bruttoansiotaso on siis 88 00 euroa. Taitaa mennä kaikki liikenevä raha Porschen rahoituslaskuihin. Auton omistaa tietysti Santander Capitalin rahoitusyhtiö, eivät vihannestukkurit!

• kuva löytyy

• julkinen verotutkija

Ja maallikoille tiedoksi, että "no itä ihmeellistä yhdessä Porschessa on?"

Tämä porilaisten vihannestukkureiden liisaama Porsche 911 Turbo on listahinnaltaan "vain" 248 000 euron auto!

Käyttöetu 3 525 eur/kk tai
        vapaa autoetu 3 690 eur/kk.

Siis sitä tässäkin tapauksessa ihmettelin, miten veljekset saavat 2 * 44 000 euron (brutto) vuosiansioillaan tällaiset rahat kasaan?

Autoetuhan on palkan päälle tuleva etu? ELi pojilla pitäisi olla ihan tolkuttoman kova palkka, jos pelkästään auton kulu on yli 3500 eur kuukaudessa. Tai puolet siitä, jos maksavat autoaan puoliksi (rekisteriotteessa autolla useampi haltija).

Ei mitään, siisti pelihän se on. Ei Porissa joka päivä näe 248 00 euron autoja!

Jotenkin on hauska kontrasti, kun Satakunnan suuripalkkaisin (ansiotuloilla mitattuna) tienaa yli 900 000 euroa vuodessa ja ajaa Kian maasturia. ELi siis HALPISROMUA. Toki tallissa on myös E-Mersu, mutta silti.

Ja sitten on vihannes-veljekset, jotka tienaavat molemmat 44 000 euroa (brutto) vuodessa ja auto on 248 000 euron Porsche 911 Turbo vm. 2007!

Toisilla se raha vain riittää pidemmälle ;)

• julkinen verotutkija

Voisiko joku kertoa yksinkertaiselle verotutkijalle, miten porilaiset yrittäjät saavat rahansa venymään?

Miten henkilö, jolla vuosiansiot 36 000 euroa, ostaa uuden 65 000 euron auton?

Itse en siihen pysty. Siis verotietojen mukaan tienasin bruttona 24 000 euroa vuonna 2007. Minulla ei ole mitään mahdollisuuksia hankkia käyttööni yli 40 000 euron autoa! Kaikki rahat menee normaaliin elämiseen ja asuntolainan lyhennyksiin.

Miten siis yrittäjä, joka verottajalle vilauttaa vain 36 tonnin (brutto)tulot, saakin jostain pyöräytettyä rahat 65 tuhannen euron uuteen vuosimallin 2008 autoon?

Eihän kukaan yrittäjä vedä rahoja ohi verottajan haavin, eihän?

• on auto

kuitenkin.

• sinulle...

Miten siis yrittäjä, joka verottajalle vilauttaa vain 36 tonnin (brutto)tulot, saakin jostain pyöräytettyä rahat 65 tuhannen euron uuteen vuosimallin 2008 autoon?

Mistä tiedät paljonko ko. hemmolla on velkaa.?
        Mistä tiedät kuinka paljon vanhoja säästöjä?
        Mistä tiedät koko totuuden?

• julkinen verotutkija
        sinulle... kirjoitti:

Mistä tiedät paljonko ko. hemmolla on velkaa.?
        Mistä tiedät kuinka paljon vanhoja säästöjä?
        Mistä tiedät koko totuuden?

Olet täysin oikeassa. En tiedä kaikkea.

Näen vain pihassa joka vuosi vaihtuvan auton ja Veropörssistä bruttoansiot.

Itse vaikkaan, että auto on firman nimissä. Se miten verottaja tämän hyväksyy, niin siitä en tiedä mitään eikä kai minun kuulukaan tietää. Kai jokin peruste on sille, että "pitää olla" 65 000 euron auto. Vähempi ei riitä.

• on katkeraa

Itse vaikkaan, että auto on firman nimissä. Se miten verottaja tämän hyväksyy, niin siitä en tiedä mitään eikä kai minun kuulukaan tietää. Kai jokin peruste on sille, että "pitää olla" 65 000 euron auto. Vähempi ei riitä.

Oletko hakenut ammattiauttajilta apua? Sääliksi käy sinua, jos aikasi käytät toisten kyttäilyyn! Pikku neuvo ja vieläpä ilmainen, se aika mitä käytät naapurien kyttäämiseen käytä se hyödyllisen työn tekoon näin sinäkin voit joskus mahdollisesti saada ostetuksi vaikka Porcehen.

Ps. veropörssilehden tiedot eivät ihan kaikkea kerro ja kertovat yrittäjistä vielä vähemmän.

• kusipää

löytyy nimimerkin "julkinen verotutkija" takaa? On tyhjästä kirjoittanut yli kolmenkymmenen viestin ketjun, josta suurin osa omia samaa rataa kiertäviä juttuja ja vastuksia. Ilmeisesti korvienvälistä löytyy Porin pienin pururata?

• julkinen verotutkija
        on katkeraa kirjoitti:

Oletko hakenut ammattiauttajilta apua? Sääliksi käy sinua, jos aikasi käytät toisten kyttäilyyn! Pikku neuvo ja vieläpä ilmainen, se aika mitä käytät naapurien kyttäämiseen käytä se hyödyllisen työn tekoon näin sinäkin voit joskus mahdollisesti saada ostetuksi vaikka Porcehen.

Ps. veropörssilehden tiedot eivät ihan kaikkea kerro ja kertovat yrittäjistä vielä vähemmän.

Minulle Veropörssi on vähän kuin raamattu.

Haen sieltä faktaa elämääni.

• julkinen verotutkija
        kusipää kirjoitti:

löytyy nimimerkin "julkinen verotutkija" takaa? On tyhjästä kirjoittanut yli kolmenkymmenen viestin ketjun, josta suurin osa omia samaa rataa kiertäviä juttuja ja vastuksia. Ilmeisesti korvienvälistä löytyy Porin pienin pururata?

Tuo on erittäin hyvä kysymys! Kuka tietää?

• 70lukuu

Niinikosken Jallu oli legenda ja taloa käytiin pyörällä katsomassa muiden vähärauman poikien kanssa vanha raumantiellä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2298
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1893
    3. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      29
      1616
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1570
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1380
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      185
      1223
    7. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      122
      1180
    8. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1140
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      952
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      949
    Aihe