Elisan osakkeet

Köyhää harmittaa!

Olen ostanut 80-luvulla Elisan lankapuhelinosakkeen. Se oli siihen aikaan kallis, mutta tuli kuitenkin edullisemmaksi kuin vuokrapuhelin. Sen jälkeenon puhelinmarkkinoilla tapahtunut paljon. Minullakaan ei ole vuosiin ollut enää muuta kuin matkapuhelin. vaihdoin joku aika sitten Elisan liittymän Soneran liittymään. Minulla on kuitenkin edelleen myymättä 150 Elisan osaketta. Ihan välttämätöntä rahantarvetta ei ole ollut. Nyt haluaisin ostaa auton. Kävin pankissa kysymässä, paljonko Elisan osakkeiden arvo tällä hetkellä olisi. En oikein osaa itse lukea pörssitiedotteita. Tyrmistyin todella, kun kuulin, että niistä saa vain jotain 1790 euroa. Sehän on todella vähän. Olisiko minun kannattanut myydä ne aikoja sitten? Entä nyt, aleneeko niiden arvo edelleen. Kannattaako myydä heti vai jäädä edelleen odottamaan? Kyseinen rahasumma ei paljon auta auton ostossa. Voisiko joku asianntunteva henkilö kertoa minulle, miten Elisan osakkeiden kanssa kannattaisi menetellä. Kiitos jo etukäteen!

4

3699

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 50 osaketta

joku vuosi sitten ja sain niistä sen verran kuin aikoinaan maksoin 150 osakkeesta. nyt olen ihmetellyt näiden 100 osakkeen kanssa ,myydäkö vaiko odottaako ja koska nää on tavallaan plussaa niin päätin odotella, käy kuinka käy.
      saahan sieltä välillä osinkoja vähän vaikka ei näillä rikastumaan pääse.

• tavanomainen

olet tavanomainen suomalainen osakkeenomistaja. Omistat yhtä tai kahta kauan sitten hankittua ns. "kansanosaketta" etkä kauniisti sanottuna tiedä sijoittamisesta enempää kuin sika hopealusikasta.

Ei se mitään. Suomessa lienee satoja tuhansia kaltaisiasi.

Olisi kannattanut myydä vuonna 2000 kuplan ollessa puhkeamassa. Nyt ei kannata myydä. Saat kuitenkin joka kevät runsaat osingot. Muutenkin on tyhmää myydä näin alhaisilla kurssitasoilta.

Eli: Älä myy Elisan osakkeita ja osta sille kaveriksi muitakin yhtiöitä. Muutenhan Elisa-raukka tuntee itsensä kovin yksinäiseksi salkussa.

• avulias

Kaikkien pörssiosakkeiden arvo on syöksynyt viimeisen vuoden aikana, syöksy ei voi olla ikuista - eli ollaan aika pohjilla tai ainakin lähellä pohjia. Elisa on laatuyhtiö ja Helsingin pörssin parhaita osingonmaksajia, joten odottele vielä jos maltat, suunta muuttuu varmasti mutta milloin - sen kun tietäisi...

Onko muuta rahoituskeinoa autolle? Tai hae pankkilainaa auton käsirahaa varten ja Elisat vakuudeksi, periaatteesa käy 50 % pörssiarvosta vakuusarvona. Mutta nyt ei ole vaan hyvä aika myydä osakkeita.

• PPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP
        avulias kirjoitti:

Kaikkien pörssiosakkeiden arvo on syöksynyt viimeisen vuoden aikana, syöksy ei voi olla ikuista - eli ollaan aika pohjilla tai ainakin lähellä pohjia. Elisa on laatuyhtiö ja Helsingin pörssin parhaita osingonmaksajia, joten odottele vielä jos maltat, suunta muuttuu varmasti mutta milloin - sen kun tietäisi...

Onko muuta rahoituskeinoa autolle? Tai hae pankkilainaa auton käsirahaa varten ja Elisat vakuudeksi, periaatteesa käy 50 % pörssiarvosta vakuusarvona. Mutta nyt ei ole vaan hyvä aika myydä osakkeita.

aattele jos ostat nyt elisaa kun se on 7 egee
        ja pidät 8 vuotta niin saat paljon paljon enemmän
        jos et usko katso ko yrityksen historiallisia
        kurssikäppytöitä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6605
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2275
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1857
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      84
      1245
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1032
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      82
      927
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      833
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      830
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      757
    Aihe