Aivokasvaimesta

_miettelijäs_

Olen aika paljon lukenut että jos joillain henkilöillä on todettu aivokasvain niin heillä on ollu aikas usein pään alueen puutumista tai pistelyä.. Itse tässä mietiskelen että onko mulla syytä huoleen kun loka kuun alussa mulla alko ihmeellinen värinä vasemmassa jalassa joka sitten tuntu välillä vasemmassa kädessäkin, värinä on aikalailla loppunut tai ainakin lievittyny mutta mulla on edelleen vasemassa kämmenessä pistelyä joko sormissa tai joittenkin sormien välissä,sma juttu sitten vasemmassa jalassa iso varvas on yleensä se joka mulla pistelee.. Mulla muös puutuu helposti nää vasemman puolen jalka tai käsi jos on hetken vaan jossain ns huonossa asennossa niin ne puutuu...
Mulla on myös niskat ollu aivan jumissa ,viime viikon siitä johtuen kärsin päänsärystä joka nyt on onneksi lievittynyt..
Ainiin ja mulla oli kävelessä tuntuvaa huimausta tossa lokakuun ajan...
Mä oon jo vuosia pelänny aivokasvainta ,niin en sitten tiedä ruokkiiko mun pelko taas näitä oireita..
Kun se on vähän vaikeeta en nykyään enää tunnista että mitkä oireet ovat oikeita ja mitkä ei... Mun syöpä pelko alko n viis vuotta sitten,joskus on vähän parempi etten panikoi heti syöpää ja joskus on sit taas tosi paha paniikki päällä ...
Mutta nyt oon kyllä vähän huolissani tästä pistely stä... oon käyny lääkärissä muutamaan otteeseen mutta ei lääkäri tehny muutakun neurologisia testejä ja se oli siinä sano vaan että jos mulla olis niinkun mulla tässä tapauksessa oikeella puolella kasvain niin yleensä olis myös silmän paine kohonnu mutta mulla ei ollu.. Niin ja sanoi myös että aivokasvaimessa on yleensä rajuja oireita , pitääkö toi paikkaansa?
Mietin vaan kun puhuin tosta et mulla on niska ja hartiat iha jumissa ja kipeet ni mulla on just tolla oikeella puolella niska ja hartia kipee,niin sekin vähän mietityttää ...
Mutta kertokaa mitä mieltä te olette onko syytä huoleen??

12

11284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuskin mitään vakavaa :)

      Päänalueen pistely ja puutuminen kyllä johtuu paljon todennäköisemmin kireistä lihaksista niskoissa ja hartioissa kuin aivokasvaimesta.

      Käden ja jalan värinästä en tiedä, mutta hermopinteet ja aiheuttaa kyllä tuollasita kihelmöintiä. Kihelmöinti voi olla oire vain ja ainoastaan stressistä. Ja olen varma että kihelmöinti voimistuu ja tuntuu mitä enemmän sitä mietit.

      En usko että kyse on mistään vakavasta. Asioilla on tapana paisua kun niitä ajattelee. Stressi aiheuttaa vaikka mitä. Mitä enemmän ajattelee sitä enemmän alkaa pelottaa ja ahdistaa.

      Venyttele ja harrasta liikuntaa ja käy hierojalla. Jumissa olevat niskat aiheuttavat myös keinuttavaa huimausta, kuin laivalla olisi.

      Nauti syksystä ja unohda pelot syövästä :)

      Mukavaa syksyn jatkoa.

      Ps. tuota kihelmöinti kuulee usein valitettavan. myös itselläni on sitä ollut.

      • puhutasiaa

        hyvin sanottu!


    • kokonaan pois

      niin pääset vaivoistasi muutamassa kuukaudessa.

      • Kokeillut

        Olen muista syistä jättänyt kofeiinin pois, mutta neurologisiin oireisiin sillä ei ole mitään vaikutusta.

        Joten lopeta turha jankutus.


      • niin en varmaan
        Kokeillut kirjoitti:

        Olen muista syistä jättänyt kofeiinin pois, mutta neurologisiin oireisiin sillä ei ole mitään vaikutusta.

        Joten lopeta turha jankutus.

        puhunut sinulle.


    • t***a

      Hoidatapa ne niska-hartiajännitykset pois. Siltä vähän vaikuttaa, että verenkierto on vaan estynyt. Huimauskin johtunee siitä.

      Kuulun niihin, joille aivokasvain todella aiheutti pistelyä. Oireita oli vaikka mitä muuta. Epilepsia ehti olla jo 20 vuotta, ennenkuin tämä pistelyvaihe tuli.

      Nyt vaan hierojalle ja niskajumpppa tekemään, jos ei helpota sitten kun lihakset on kunnossa, voit alkaa pohtia muita syitä. Niitä varmaan löytyy vielä muitakin tekijöitä kuin aivokasvain. Ihmisruumis on aika monimutkainen laitos, jossa voi olla ties mitä vikoja. Muistutan vielä, että kaikki kasvaimet ei ole syöpää, monet ovat vaarattomiakin. Oireet vaan voivat olla ikäviä.

      • _miettelijäs_

        Kiitos teidän vastauksista :)
        Täytyy joo pistää hartiat ja niska kuntoon jos siitä olis sit apua :)
        Mut kuitenki mua kiinnostais tietää missä sulla tota pistelyä tuntu t***a ? Ja mitä muita oireita oli ? Vaikka siis tiedän että ei kaikilla aivokasvain oireile samalla tavalla kun toisella ,kun riippuuhan se paikasta missä se kasvain on jne mutta ihan uteliaisuuttani kysyn ...
        En ymmärrä mistä mulle on tullu tällänen kauhee panikointi syövästä,tosi ärsyttävää.. Oon monesti ollu itelleni sillei et nyt en panikoi enkä mieti mitään syöpiä ,mut silti aina jossain vaiheessa se panikointi taas alkaa :( Se on taas tätä kun on liikaa aikaa miettiä kun on työtön ...
        No mut täytyy toivoo että tää panikointi joskus loppuu :)


      • lääkäriin siitä
        _miettelijäs_ kirjoitti:

        Kiitos teidän vastauksista :)
        Täytyy joo pistää hartiat ja niska kuntoon jos siitä olis sit apua :)
        Mut kuitenki mua kiinnostais tietää missä sulla tota pistelyä tuntu t***a ? Ja mitä muita oireita oli ? Vaikka siis tiedän että ei kaikilla aivokasvain oireile samalla tavalla kun toisella ,kun riippuuhan se paikasta missä se kasvain on jne mutta ihan uteliaisuuttani kysyn ...
        En ymmärrä mistä mulle on tullu tällänen kauhee panikointi syövästä,tosi ärsyttävää.. Oon monesti ollu itelleni sillei et nyt en panikoi enkä mieti mitään syöpiä ,mut silti aina jossain vaiheessa se panikointi taas alkaa :( Se on taas tätä kun on liikaa aikaa miettiä kun on työtön ...
        No mut täytyy toivoo että tää panikointi joskus loppuu :)

        Ei kannata jäädä asioita yksin pohtimaan, varaa aika lääkäriin, mieluummin vanhalle ja viisaalle, hän voi poissulkevan tutkimuksen jälkeen kertoa sulle, mistä arvelee oireiden johtuvan ja antaa neuvoja mitä tehdä. Kerro myös sairauspelostasi.Nettipalstalla kukaan ei voi varmasti kertoa, onko sulla jokin sairaus vai eikö ole. Jokainen ihminen on lääkärikäynnin arvoinen:) Hopo hopi.


      • t***a
        _miettelijäs_ kirjoitti:

        Kiitos teidän vastauksista :)
        Täytyy joo pistää hartiat ja niska kuntoon jos siitä olis sit apua :)
        Mut kuitenki mua kiinnostais tietää missä sulla tota pistelyä tuntu t***a ? Ja mitä muita oireita oli ? Vaikka siis tiedän että ei kaikilla aivokasvain oireile samalla tavalla kun toisella ,kun riippuuhan se paikasta missä se kasvain on jne mutta ihan uteliaisuuttani kysyn ...
        En ymmärrä mistä mulle on tullu tällänen kauhee panikointi syövästä,tosi ärsyttävää.. Oon monesti ollu itelleni sillei et nyt en panikoi enkä mieti mitään syöpiä ,mut silti aina jossain vaiheessa se panikointi taas alkaa :( Se on taas tätä kun on liikaa aikaa miettiä kun on työtön ...
        No mut täytyy toivoo että tää panikointi joskus loppuu :)

        Ensiksi oli se epilepsia. Kohtauspesäkkeen sijainniksi oli päätelty oikea aivopuolisko.

        Myöhemmin tulleita oireita oli ainakin tunto- ja kuulohäiriöt. Pistelyä oli vasemmassa kädessä ja jalassa. Kuulin suhinaa ja surinaa vasemmalla puolella. Kerroin näistä neurologille rutiinitarkastuksessa epilepsian vuoksi, ja hän lähetti magneettikuvaukseen. Sieltä se löytyi, oikeasta ohimolohkosta.

        Oireet korostuivat erityisesti yöaikaan, tai ehkä niihin vaan kiinnitti enemmän huomiota, kun oli hiljaista ja olisi pitänyt rauhoittua. Palelin mielettömästi, vaikka vedin 2 peittoa päälle, olin kuin jääkalikka.

        Lisäksi podin psyykisiä oireita, mm. levottomuutta ja keskittymiskyvyn puutetta. Ne ainakin loppuivat leikkauksen jälkeen, joten uskon niiden johtuneen kasvaimesta.

        Erilaisia oirekuvauksia ja selviytymistarinoita löydät http://p2.foorumi.info/aivokasvain/index.php

        Mene vaan sinne hierontaan ja jos ei se vaikuta, niin painosta lääkäreitä tutkimaan kunnolla. Käsitän, (nuo psyykiset oireet koettuani), että omaa mieltään ole helppo hallita tahdolla. Jos panikoi, niin ei hyödytä hokea "älä panikoi", se vaan pahentaa. Etsi joku muu ajatus/mielenkiinnon kohde, mihin suuntaat ajatuksesi. Joku rentoutus/itsesuggessio-opas voi olla hyödyksi, ainakin itse olen saanut sellaista apua mm. unihäiriöiden hoidossa. Pohdin silloin vähän liikaa erästä asiaa, ja pääsin siitä yli itsesuggessiolla.

        Tsemppiä!


      • _miettelijäs_
        t***a kirjoitti:

        Ensiksi oli se epilepsia. Kohtauspesäkkeen sijainniksi oli päätelty oikea aivopuolisko.

        Myöhemmin tulleita oireita oli ainakin tunto- ja kuulohäiriöt. Pistelyä oli vasemmassa kädessä ja jalassa. Kuulin suhinaa ja surinaa vasemmalla puolella. Kerroin näistä neurologille rutiinitarkastuksessa epilepsian vuoksi, ja hän lähetti magneettikuvaukseen. Sieltä se löytyi, oikeasta ohimolohkosta.

        Oireet korostuivat erityisesti yöaikaan, tai ehkä niihin vaan kiinnitti enemmän huomiota, kun oli hiljaista ja olisi pitänyt rauhoittua. Palelin mielettömästi, vaikka vedin 2 peittoa päälle, olin kuin jääkalikka.

        Lisäksi podin psyykisiä oireita, mm. levottomuutta ja keskittymiskyvyn puutetta. Ne ainakin loppuivat leikkauksen jälkeen, joten uskon niiden johtuneen kasvaimesta.

        Erilaisia oirekuvauksia ja selviytymistarinoita löydät http://p2.foorumi.info/aivokasvain/index.php

        Mene vaan sinne hierontaan ja jos ei se vaikuta, niin painosta lääkäreitä tutkimaan kunnolla. Käsitän, (nuo psyykiset oireet koettuani), että omaa mieltään ole helppo hallita tahdolla. Jos panikoi, niin ei hyödytä hokea "älä panikoi", se vaan pahentaa. Etsi joku muu ajatus/mielenkiinnon kohde, mihin suuntaat ajatuksesi. Joku rentoutus/itsesuggessio-opas voi olla hyödyksi, ainakin itse olen saanut sellaista apua mm. unihäiriöiden hoidossa. Pohdin silloin vähän liikaa erästä asiaa, ja pääsin siitä yli itsesuggessiolla.

        Tsemppiä!

        että olet viitsinyt vastailla mun kysymyksiin :)
        Tänään mulla oli lääkäri aika , lääkäri määräs mulle ahdistukseen lääkityksen ja särkylääkkeitä päänsärkyjen takia.
        Oon kyllä ollu jo monia vuosia ahdistunu ,just sairauden pelon takia tai siis nimen omaan syöpä pelon takia , ehkäpä rupesin taas pelkäämään aivokasvainta kun läheisen sukulaiseni mies ystävä kuoli aivokasvaimeen tässä ihan vähä aika sitten mutta hän oli jo todella vanha ihminen ja huonossa kunnossa muutenkin.. Silti ,mutta toivottavasti tää pelko loppuis ja voisin taas rupee olee onnellinen ja elää ilman murehtimisia jatkuvasti.. Mutta hyvää jatkoa sulle ja muillekkin jotka on vastaillu mulle :)


      • _miettelijäs_
        t***a kirjoitti:

        Ensiksi oli se epilepsia. Kohtauspesäkkeen sijainniksi oli päätelty oikea aivopuolisko.

        Myöhemmin tulleita oireita oli ainakin tunto- ja kuulohäiriöt. Pistelyä oli vasemmassa kädessä ja jalassa. Kuulin suhinaa ja surinaa vasemmalla puolella. Kerroin näistä neurologille rutiinitarkastuksessa epilepsian vuoksi, ja hän lähetti magneettikuvaukseen. Sieltä se löytyi, oikeasta ohimolohkosta.

        Oireet korostuivat erityisesti yöaikaan, tai ehkä niihin vaan kiinnitti enemmän huomiota, kun oli hiljaista ja olisi pitänyt rauhoittua. Palelin mielettömästi, vaikka vedin 2 peittoa päälle, olin kuin jääkalikka.

        Lisäksi podin psyykisiä oireita, mm. levottomuutta ja keskittymiskyvyn puutetta. Ne ainakin loppuivat leikkauksen jälkeen, joten uskon niiden johtuneen kasvaimesta.

        Erilaisia oirekuvauksia ja selviytymistarinoita löydät http://p2.foorumi.info/aivokasvain/index.php

        Mene vaan sinne hierontaan ja jos ei se vaikuta, niin painosta lääkäreitä tutkimaan kunnolla. Käsitän, (nuo psyykiset oireet koettuani), että omaa mieltään ole helppo hallita tahdolla. Jos panikoi, niin ei hyödytä hokea "älä panikoi", se vaan pahentaa. Etsi joku muu ajatus/mielenkiinnon kohde, mihin suuntaat ajatuksesi. Joku rentoutus/itsesuggessio-opas voi olla hyödyksi, ainakin itse olen saanut sellaista apua mm. unihäiriöiden hoidossa. Pohdin silloin vähän liikaa erästä asiaa, ja pääsin siitä yli itsesuggessiolla.

        Tsemppiä!

        Lääkäri sanoi kun kerroin aivokasvain pelosta niin että mulla EI VOI olla aivo kasvainta jos mun silmänpohjissa ei oo muutoksia ,joten hän kattoi mun silmän pohjaan ja ei ollu mitään turvotusta tai vaurioita.. Joten pitääkö toi nyt paikkkaansa että silmän pohjasta se varmasti näkyy että jos on aivokasvain?
        Ja hän myös sanoi että usein on epileptisiä kohtauksia jos on aivokasvain ja pään räjäyttäviä pään särkyjä ??


    • ihan selvä asia

      vaivasi viittaavat kihtiin.
      lääkäripalkkion voit maksaa tililleni sampoon
      800025-4701839
      Kiitos ja hyvää joulun odotusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2519
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      198
      2234
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      56
      2232
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      173
      1743
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1277
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      9
      1263
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      18
      1222
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe