Paljonko kilsoja Astra G:llä

Galluppiii

Paljonko olette päässeet Astra g:llä kilometrejä?

Kuulemma 300 tonnia ei olis mikään ihme?

76

10398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dieselit

      kai menevät 400 - 500 tonnia.

      • astruliini

        Ajettu 306000km vasta sisäänajettu :) ja hyvin kulkee, just tehtyjä remppoja:
        remmet ja vesipumppu vaihdettu, meni hyvin 120tmk, bensatankki, pakoputki keskikohdasta taaksepäin. ei muuta suurempaa eikä oo pahemmin ruostetta korjattu kun ei oo tarvinnu


    • 1,6 8V vm2002

      Kait se 300 tkm kestää, ellei tuplaten, heh

      Nyt on 214 tkm takana, eikä tunnu missään. Takasinkierrätyventtiilejä vaihdettu pari kertaa ja niitä onnettomia termostaatteja kolme tai neljä. Alkuperäinen pakoputkisto katteineen on vielä ehjä, samoin kytkin, huollot ja hihnanvaihdot on tehty ajallaan eikä ns. vikoja ole ollut muita kuin nuo mainitut "kulutusosat". Termostaattien surkeus ainoastaan ihmetyttää, muissa autoissahan ne kestävät suunnilleen moottorin iän, ja Astrassa joutuu kaiken lisäksi aukomaan jakopään termostaatin vaihtoa varten!

      Nyt on alkanut kuluttaa vähän öljä, pitää lisätä pari kertaa 30 tkm öljynvaihtovälillä, siis noin litra/10 000 km. Liekö oire venttiiliohjurikumien vai muun kulumisen aiheuttama?

      • 1,6 8V

        kannattaa termostaatti vaihtaa aina jakohihnan
        vaihdon yhteydessä, kun se silloin maksaa muutaman
        euron, omana työnään lähes satasen.


      • jokosta
        1,6 8V kirjoitti:

        kannattaa termostaatti vaihtaa aina jakohihnan
        vaihdon yhteydessä, kun se silloin maksaa muutaman
        euron, omana työnään lähes satasen.

        vm -98,180000km. Ohjausvaihde vaihdettu 100000km kohdalla, termari yhdesti.Muuta remonttia ei sitten ole ollutkaan. Nyt viime aikoina on öljyä ruvennut kulumaan.


      • 1,6 8V vm2002

        Reilu 60 tkm on tullut näköjään edellisen viestin jälkeen. Tänä aikana takaiskarit, jarrulevyt, käsijarruvaijeri vaihdettu ja tietysti termostaatti taas kerran. Mutta etupään nivelet sekä pakoputkisto ovat alkuperäiset, ja kunnossa! (koputellaan puuta) Venttiilinnostaja on naputellut jo pari-kolme vuotta, mutta ei ole vielä niin suuri meluhaitta jotta ehjää moottoria pitäisi aukoa.

        Emäntä halusi uuden auton ja tästä Astrasta saatiin mielenkiintoisia vaihtotarjouksia:
        - 400 euroa (Peugeot)
        - 700 euroa (Toyota)
        - 900 euroa (Opel)
        - 1500 euroa (VW)

        No, ostettiin H-Astra, Ultimate Wagon, aika ylivoimaisen edullinen verrattuna muihin tarjouksiin. Suunnilleen sama hinta kuin karvahattumallin Polo 75 hp koneella... 1000 km takana ja hyvältä tuntuu.

        G-Astra jäi minun käyttöön. Onhan se aika herraskaisen mukava auto ikäisekseen ja hintaisekseen jos vaihtohyvityksiä katsoo ;-)


      • 17+15
        1,6 8V vm2002 kirjoitti:

        Reilu 60 tkm on tullut näköjään edellisen viestin jälkeen. Tänä aikana takaiskarit, jarrulevyt, käsijarruvaijeri vaihdettu ja tietysti termostaatti taas kerran. Mutta etupään nivelet sekä pakoputkisto ovat alkuperäiset, ja kunnossa! (koputellaan puuta) Venttiilinnostaja on naputellut jo pari-kolme vuotta, mutta ei ole vielä niin suuri meluhaitta jotta ehjää moottoria pitäisi aukoa.

        Emäntä halusi uuden auton ja tästä Astrasta saatiin mielenkiintoisia vaihtotarjouksia:
        - 400 euroa (Peugeot)
        - 700 euroa (Toyota)
        - 900 euroa (Opel)
        - 1500 euroa (VW)

        No, ostettiin H-Astra, Ultimate Wagon, aika ylivoimaisen edullinen verrattuna muihin tarjouksiin. Suunnilleen sama hinta kuin karvahattumallin Polo 75 hp koneella... 1000 km takana ja hyvältä tuntuu.

        G-Astra jäi minun käyttöön. Onhan se aika herraskaisen mukava auto ikäisekseen ja hintaisekseen jos vaihtohyvityksiä katsoo ;-)

        Ultimate wagon oli myös minun mielestä aika ylivoimainen, talvirenkaineen luovutettuna rapiat 19 tonnia. Jos luovutuskulut ja talvirenkaat aluvanteilla vähennetään niin hintalapussa lukisi vajaa 18 ke tk. Vastaava Golf tai uusi Astra tai Octavia tai muu saman kokoluokan farmari automaatti-ilmastoinnilla, xenoneilla jne. maksaa kuitenkin viitisen tonnia enemmän.

        Neljänsadan hyvitystarjous vm 2002 Astrasta kertoo siitä ettei autoliikkeisiin kaivata paljon ajettuja vaihtoautoja, ehkei paljon ajavia asiakkaitakaan? Nettiautossa oli muutama paljon ajettu (225-299 tkm) tuon ikäluokan Astra bensakoneella, hintapyynnit 2900-4990 euroa. Mitä pitää päätellä? Autokauppiaat eivät ole yhtä hölmöjä ostajia kuin vaihtoautoja etsivät asiakkaansa?

        No, onhan tosi että tuon ikäisen auton ostajalla on edessä remonttia, etenkin jos auto on ollut niin laadukas että siitä ei vielä ole vaihdettu yhtään pätkää pakoputkesta eikä ainuttakaan ohjausniveltä niin ennen pitkää ne pitää uusia. Siksi neljä tonnia on ylihintaa tuon ikäisestä, mutta neljä sataa vaikuttaa petoksen yritykseltä. Puolitoista tonnia on edullinen hinta kunnossa olevasta G Astrasta, ajele menemään!


      • 1,6 8V vm. 2002
        17+15 kirjoitti:

        Ultimate wagon oli myös minun mielestä aika ylivoimainen, talvirenkaineen luovutettuna rapiat 19 tonnia. Jos luovutuskulut ja talvirenkaat aluvanteilla vähennetään niin hintalapussa lukisi vajaa 18 ke tk. Vastaava Golf tai uusi Astra tai Octavia tai muu saman kokoluokan farmari automaatti-ilmastoinnilla, xenoneilla jne. maksaa kuitenkin viitisen tonnia enemmän.

        Neljänsadan hyvitystarjous vm 2002 Astrasta kertoo siitä ettei autoliikkeisiin kaivata paljon ajettuja vaihtoautoja, ehkei paljon ajavia asiakkaitakaan? Nettiautossa oli muutama paljon ajettu (225-299 tkm) tuon ikäluokan Astra bensakoneella, hintapyynnit 2900-4990 euroa. Mitä pitää päätellä? Autokauppiaat eivät ole yhtä hölmöjä ostajia kuin vaihtoautoja etsivät asiakkaansa?

        No, onhan tosi että tuon ikäisen auton ostajalla on edessä remonttia, etenkin jos auto on ollut niin laadukas että siitä ei vielä ole vaihdettu yhtään pätkää pakoputkesta eikä ainuttakaan ohjausniveltä niin ennen pitkää ne pitää uusia. Siksi neljä tonnia on ylihintaa tuon ikäisestä, mutta neljä sataa vaikuttaa petoksen yritykseltä. Puolitoista tonnia on edullinen hinta kunnossa olevasta G Astrasta, ajele menemään!

        Joo, ei neljäsataa ollut häävi hyvitystarjous mutta ei yhdeksänsataakaan Opel-liikkeessä. Se vm02 Astra oli kuitenkin lokakuussa katsastettu (käytöönotto loppuvuosi 2002) ja kaksin hyvin renkain, täydellinen huoltokirja ja kuitit, remminvaihto vuosi sitten 240 tkm kohdalla, 1-omistaja. Mutta paljon ajettu (277 t) ja ei ilmastointia.

        Meinasin ensin että laittaa Nettiautoon kahden tonnin hinnalla, mutta en sitten viitsinyt. Pistin oman kotteron pojalle kiertoon ja rupesin Astrakuskiksi. On se vaan mukava etenkin näin talvisaikaan, hyvät ajo-ominaisuudet liukkaillakin ja tosi lämmin. Toivotaan ettei niitä remontteja ihan heti tulisi, vaikka noilla kilometreillä ne ovat ennen pitkää edessä, kun pakoputkiston ja nivelten lisäksi alkuperäisiä ovat vielä etuiskarit, vetarin murrokset, kaikkien pyörien laakerit, kytkin, startti.

        Mutta on emännän uusi Astra kanssa mukava, heh espt ja kaikki jottei sudi jäisissä risteyksissä ja automaatti-ilmastointi eli lämmitys on kätevä, nopea ja tehokas. Eipä olisi hankittu Astraa Astran tilalle ellei kokemukset edellisestä olisi olleet niin hyviä, etenkin kun hyvitystarjousten perusteella jälleenmyyntiarvo on surkea. Mutta hankittiin käyttöä varten, jos tuolla uudella taas sen 300 tkm ajelee pienin huolin niin on hintansa hankkinut. Kuulostaa melkein mainokselta, mutta ei se ole minun tekemäni auto eikä minulla ole mitään syytä kehua ellei ole aihetta. Osaan minä haukkuakin, jos syytä on (kuten esim. G-Astran termostaattien laatua!!!)


      • K.E.Vikka
        1,6 8V kirjoitti:

        kannattaa termostaatti vaihtaa aina jakohihnan
        vaihdon yhteydessä, kun se silloin maksaa muutaman
        euron, omana työnään lähes satasen.

        Ei minun G-Astran Diesel ajettu vasta kuin 550 000 ja päästöt viime katastus 0,52


    • g 1.8 sport

      279000 tuhatta takana eikä mitään hätää,öljyt pysyy koneessa vedot tallella.

    • astraali,

      uudesta asti omistanut 1.6 16v vm. 2000-mallisen.
      alkuperäinen pakoputkisto, etujarrupalat(kin).
      Pelkät vuosihuollot tehty. Ei vikoja. Öljynsyönti huoltojen välissä vajaa litra. Venttiilikumit vaihtoon vuoden-kahden sisään. Nykyisillä vaihtoautohinnoilla, ajan Astran ns. loppuun... ( siis vielä kymmenisen vuotta ..)
      Kilometrejä tulee vähän, kalenteri-ikää sitäkin enemmän.

    • Astra 1.6 16V -99

      Normaalin huolto-ohjelman lisäksi on vaihdettu etupään nivelet, etujarrupalat, etupyörän laakerit, vetoakselin stefat, takapönttö kahdesti sekä o-rengas-tiivisteet lämppärin kennon liitoksiin ja syylärin tyhjennysproppuun. Ja lisäksi kahdesti vaihteisto- ja ohjaustehostinöljyt, joiden vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan.

      10 tkm:n öljynvaihtovälillä öljyn pinta laskee noin merkkien puoliväliin. Kori näyttää ainakin päällisin puolin ruosteettomalta.

      Arvelisin, että tällä yksilöllä ajellaan ainakin tuonne 400 tkm:n tienoille.

    • treppere

      ajelee ainakin 350oookm huoletta, nyt meni etujousi poikki :/

    • kilometrejä...

      ... 235 000, malli 1.7 DTI 2003. Matkan varrella vaihdettu akku, laturi ja takajouset.

    • a ja o

      Pojalla mun entinen G-astra 2.0 dti mittarissa 260 000km. Takaiskarit (tiiviste jäätyi ) ,raidetangon pää uusittu ja ilmastoitiin nestettä lisätty. Muutoin toiminut moitteetta.

      • Ei koskaan enää opelia

        Ajoin 15000km opel astralla , kytkin hajosi luisti kokoajan korjattu vuoden sen jälkeen kuin valitin kyseisestä asiasta , piti selvittää opelpartnerin kautta saksasta tai oliko Wauxall tehtaalta englannista. Kyllä oli niin huono kokemus opelista että en koskaan enää osta opelia. Yhdessä vuodessa jälleen myynti arvo putosi melkein 10000€ . Onneksi pääsin kyseisestä PASKASTA eroon.
        Vanha sanonta pitää paikkansa että HYVÄÄ EI SAA HALVALLA , JA SE PÄTEE HYVIN OPELI AUTOIHIN . Vähän sama kuin idän LADOISSA lujaa LATAAA LAATUA....
        LUJAAA ÖPELI LAAAAATUA ????!!!!


      • väärin ajettu?
        Ei koskaan enää opelia kirjoitti:

        Ajoin 15000km opel astralla , kytkin hajosi luisti kokoajan korjattu vuoden sen jälkeen kuin valitin kyseisestä asiasta , piti selvittää opelpartnerin kautta saksasta tai oliko Wauxall tehtaalta englannista. Kyllä oli niin huono kokemus opelista että en koskaan enää osta opelia. Yhdessä vuodessa jälleen myynti arvo putosi melkein 10000€ . Onneksi pääsin kyseisestä PASKASTA eroon.
        Vanha sanonta pitää paikkansa että HYVÄÄ EI SAA HALVALLA , JA SE PÄTEE HYVIN OPELI AUTOIHIN . Vähän sama kuin idän LADOISSA lujaa LATAAA LAATUA....
        LUJAAA ÖPELI LAAAAATUA ????!!!!

        itellä oli 99 mallinen astra, joka oli ollu autokoulu käytössä 160 tkm. auto oli alkuperäisellä kytkimellä. Ja kun luovuin siitä, kun sain työsuhde auton mittarissa oli 280 tkm. Ei tarvinnu tehdä kytkin remonttia. Ja muutenkin oli melko huoleton, vaikka nykyinen astra onkin ollu luotettavampi


      • hohhoijjaa
        Ei koskaan enää opelia kirjoitti:

        Ajoin 15000km opel astralla , kytkin hajosi luisti kokoajan korjattu vuoden sen jälkeen kuin valitin kyseisestä asiasta , piti selvittää opelpartnerin kautta saksasta tai oliko Wauxall tehtaalta englannista. Kyllä oli niin huono kokemus opelista että en koskaan enää osta opelia. Yhdessä vuodessa jälleen myynti arvo putosi melkein 10000€ . Onneksi pääsin kyseisestä PASKASTA eroon.
        Vanha sanonta pitää paikkansa että HYVÄÄ EI SAA HALVALLA , JA SE PÄTEE HYVIN OPELI AUTOIHIN . Vähän sama kuin idän LADOISSA lujaa LATAAA LAATUA....
        LUJAAA ÖPELI LAAAAATUA ????!!!!

        ...saisi poistella nämä ajokortittomien teinien huuhaa-viestit...


      • rampsati
        hohhoijjaa kirjoitti:

        ...saisi poistella nämä ajokortittomien teinien huuhaa-viestit...

        niin,ja ladaa haukkui,vaik kesti moottori ja oli lämmin ,ja lähti käyntiin,ja ei sen herkempi ruostumaan ku mersukaan,että mihin perustui haukkuminen,vaiko sopuli suomalainen


    • POPEL

      Vm 1999 Astra Sedan ja 1,6 8v koneella, kohta mittarissa 200tkm.
      Kesällä meni huomautuksitta katsastuksesta läpi.
      Katsastusmies kehui hyvää ja siistiä kuntoa ja kehoitti tosin suojaamaan alustan jos aikoo autoa vielä pitkään pitämään.
      Huom! autolle ei ole tehty 10 vuoteen minkäänlaista ruosteensuojausta eikä alustassa ei ollut mitään jälkiä alkavasta ruosteesta...
      Iskareita ym. kuluvia osia vaihdettu. Jakohihnan vaihto 240tkm.ssä seuraavan kerran...

      • popelii

        1,6 8v -99 282 tkm


    • Astra 1.7TD 1999

      Mulla ajettuna 308 000 km.
      - juuri laitoin peruskorjatun syöttöpumpun (700€)
      - puolitoista vuotta sitten vesipumppu laukesi ajossa => kansi ja venttiiilremontti (1600€)
      - takaoven (farmari) johdotukset piti uusia noin kolme vuotta sitten ( muutam tunti omaa työtä)

      Muuten on toiminut hyvin....pieniä sähkömurheita lukuunottamatta.

    • laitoin

      2.0di:n kiertoon kun mittarissa oli 390tkm.

    • wille_

      rintajupilla näin joku aika sitten diisselin, jolla oli ajettu 420 tkm. Omalla 1.6-16V bensa-astralla on nyt ajeltu 338 tkm. Konetta ei ole avattu eikä syö öljyä.

      • Astra G Opelisti

        7 kk omistamallani Astra G 1,8 16V 2000 editionilla vm2001 jolla on taulussa nyt 280000 km oli alussa helmikuussa, viikonlopun sillä ajeltuani hieman ongelmia,,,, eli

        Vesipumpun laakerit särkyivät startatessa jonka seurauksena venttiilit ottivat kanteen
        Teimme yksityisen myyjän (ammattilais autoasentaja) kanssa remontin hänen kotonaan lämpimässä valkoisilla kaakeleilla pinnoitetussa autotallissaan.

        UUSIMME:
        kaikki 8 pakoventtiiliä ja 16 ohjurinkumia joiden asentamisen teki laatufirma
        vesipumppu
        termostaatti ilman koteloa
        ohjainrullat 3kpl
        yläpään tiivistesarja
        jako ja laturi-pumppuhihnat
        tulpat
        öljyt
        ilman, raitisilman, öljynsuodattimet ja pakkasnesteet

        osat tulivat maksamaan 700€ mutta kolmen illan työstä saimme about 1300 eeroa palkkaa siitä laskien koska merkkiliike olisi kyseisestä työstä velottanut 2 tonnia.
        Omana työnä kun tekee (jos osaa) niin kyllä siinä aina tuntipalkoille pääsee ....


      • mepa1982
        Astra G Opelisti kirjoitti:

        7 kk omistamallani Astra G 1,8 16V 2000 editionilla vm2001 jolla on taulussa nyt 280000 km oli alussa helmikuussa, viikonlopun sillä ajeltuani hieman ongelmia,,,, eli

        Vesipumpun laakerit särkyivät startatessa jonka seurauksena venttiilit ottivat kanteen
        Teimme yksityisen myyjän (ammattilais autoasentaja) kanssa remontin hänen kotonaan lämpimässä valkoisilla kaakeleilla pinnoitetussa autotallissaan.

        UUSIMME:
        kaikki 8 pakoventtiiliä ja 16 ohjurinkumia joiden asentamisen teki laatufirma
        vesipumppu
        termostaatti ilman koteloa
        ohjainrullat 3kpl
        yläpään tiivistesarja
        jako ja laturi-pumppuhihnat
        tulpat
        öljyt
        ilman, raitisilman, öljynsuodattimet ja pakkasnesteet

        osat tulivat maksamaan 700€ mutta kolmen illan työstä saimme about 1300 eeroa palkkaa siitä laskien koska merkkiliike olisi kyseisestä työstä velottanut 2 tonnia.
        Omana työnä kun tekee (jos osaa) niin kyllä siinä aina tuntipalkoille pääsee ....

        vm 92 1.8i ajettu 306000km ja HYVIN MENEE, EN VAIHTAISI TOISEN MERKKISEEN


      • _
        Astra G Opelisti kirjoitti:

        7 kk omistamallani Astra G 1,8 16V 2000 editionilla vm2001 jolla on taulussa nyt 280000 km oli alussa helmikuussa, viikonlopun sillä ajeltuani hieman ongelmia,,,, eli

        Vesipumpun laakerit särkyivät startatessa jonka seurauksena venttiilit ottivat kanteen
        Teimme yksityisen myyjän (ammattilais autoasentaja) kanssa remontin hänen kotonaan lämpimässä valkoisilla kaakeleilla pinnoitetussa autotallissaan.

        UUSIMME:
        kaikki 8 pakoventtiiliä ja 16 ohjurinkumia joiden asentamisen teki laatufirma
        vesipumppu
        termostaatti ilman koteloa
        ohjainrullat 3kpl
        yläpään tiivistesarja
        jako ja laturi-pumppuhihnat
        tulpat
        öljyt
        ilman, raitisilman, öljynsuodattimet ja pakkasnesteet

        osat tulivat maksamaan 700€ mutta kolmen illan työstä saimme about 1300 eeroa palkkaa siitä laskien koska merkkiliike olisi kyseisestä työstä velottanut 2 tonnia.
        Omana työnä kun tekee (jos osaa) niin kyllä siinä aina tuntipalkoille pääsee ....

        Olikohan vesipumppu vaihdettu uuteen aina hihnan vaihdon yhteydessä? Käsittääkseni se pitäisi aina varalta vaihtaa.


      • mepa1982
        _ kirjoitti:

        Olikohan vesipumppu vaihdettu uuteen aina hihnan vaihdon yhteydessä? Käsittääkseni se pitäisi aina varalta vaihtaa.

        kuului vesipumpun vaihto samaan syssyyn kun laturin remmi ja jakopään remmi vaihdettiin, hinta 298e


      • astrallakin ajaja
        mepa1982 kirjoitti:

        kuului vesipumpun vaihto samaan syssyyn kun laturin remmi ja jakopään remmi vaihdettiin, hinta 298e

        Vuoden 2000 1.8-16V pensa astralla on nyt ajeltu 388 060 km.

        Kone avattu pintapuolisesti isse tehen jolloin hihnoja, kiristimiä sekä vesipumppuja vaihdettu, ei syö vettä tai öljyäkään. Ohjurinkumet ja kausseja alle on kyllä vaihdettu.

        Ruostetta ei näy missään kymmenen vuoden työajon jälkeen.

        Ilmastointia on joutunut huoltamaan ...


      • Astra myös
        astrallakin ajaja kirjoitti:

        Vuoden 2000 1.8-16V pensa astralla on nyt ajeltu 388 060 km.

        Kone avattu pintapuolisesti isse tehen jolloin hihnoja, kiristimiä sekä vesipumppuja vaihdettu, ei syö vettä tai öljyäkään. Ohjurinkumet ja kausseja alle on kyllä vaihdettu.

        Ruostetta ei näy missään kymmenen vuoden työajon jälkeen.

        Ilmastointia on joutunut huoltamaan ...

        Vuoden 99, 1.6 -16v. bensa astralla nyt yli 300 000km Konetta ei ole avattu ja vie hivenen öljyä.
        Ei ruostevaurioita eikä kevään katasastuksessa mainittu asiasta. Pian vietävä jakohihnan vaihtoon vesipumppu. On ollut todella ongelmaton vehje. Takaiskarit ja takavaimennin tosin usittu noin
        kolme vuotta sitten. Tietenkin joskus jarrupalat levyt. Taitaa mennä herkästi 400 000.
        Auto on kyllä hyvässä ajossa siten että lyhyitä matkoja on melko vähän.


      • Astraali,
        Astra myös kirjoitti:

        Vuoden 99, 1.6 -16v. bensa astralla nyt yli 300 000km Konetta ei ole avattu ja vie hivenen öljyä.
        Ei ruostevaurioita eikä kevään katasastuksessa mainittu asiasta. Pian vietävä jakohihnan vaihtoon vesipumppu. On ollut todella ongelmaton vehje. Takaiskarit ja takavaimennin tosin usittu noin
        kolme vuotta sitten. Tietenkin joskus jarrupalat levyt. Taitaa mennä herkästi 400 000.
        Auto on kyllä hyvässä ajossa siten että lyhyitä matkoja on melko vähän.

        tuossa 7.11.2008 19:25 , ylempämä viestiketjussa, kommentoinut osaltani tätä asiaa.
        Nyt Astrassa mittarissa 155tkm. Vieläkin etujarrupalat alkuperäiset. Tosin, nyt suunnitelmissa ne vaihtaa, kun laitan talvikiekot alle. 3 vuotta olleet jarrupalat, varastoni hylllyssä odottamassa vaihtoa. Pakoputkisto vaihdettu kat:ista taaksepäin. Jäähdyttimen/ilmastoinnin lauhduttimen propellien ohjausyksikkö vaihdettu. Tämän lisäksi vain normi vuosihuollot. Ei yhtään ruostepilkkua korissa ( starsilver hopea ). Hyvin menee Astralla edelleen.


      • Astraali,
        Astraali, kirjoitti:

        tuossa 7.11.2008 19:25 , ylempämä viestiketjussa, kommentoinut osaltani tätä asiaa.
        Nyt Astrassa mittarissa 155tkm. Vieläkin etujarrupalat alkuperäiset. Tosin, nyt suunnitelmissa ne vaihtaa, kun laitan talvikiekot alle. 3 vuotta olleet jarrupalat, varastoni hylllyssä odottamassa vaihtoa. Pakoputkisto vaihdettu kat:ista taaksepäin. Jäähdyttimen/ilmastoinnin lauhduttimen propellien ohjausyksikkö vaihdettu. Tämän lisäksi vain normi vuosihuollot. Ei yhtään ruostepilkkua korissa ( starsilver hopea ). Hyvin menee Astralla edelleen.

        Pitkäntähtäimen 10v-suunnitelmaan tuli muutos. Tuli pistettyä 1.6T Astra Sports Tourer tilaukseen. Uusi auto kaikilla "mausteilla"; mm. xenonit, AGR-penkit, lämmitettävä nahkaratti, sähköikkunat myös taakse, irroitettava vetokoukku, koria vasten sähköllä käännettävät sivupeilit, ym.... Autokuume kun iskee, niin se on menoa... :-D
        G-Astra jäänee omaan käyttöön, 2-autoksi. Senverta hyvä yksilö kyseessä, että tarjotut hinnat ( uuteen vaihdettaessa ) olivat turhan pieniä euromäärältään. Olisi pitänyt antaa lähes ilmaiseksi. Se nyt todettu, että merkkiliikkeet eivät halua vuosimalliltaan vanhoja autoja ( vaihdossa ).


      • Astraali,
        Astraali, kirjoitti:

        Pitkäntähtäimen 10v-suunnitelmaan tuli muutos. Tuli pistettyä 1.6T Astra Sports Tourer tilaukseen. Uusi auto kaikilla "mausteilla"; mm. xenonit, AGR-penkit, lämmitettävä nahkaratti, sähköikkunat myös taakse, irroitettava vetokoukku, koria vasten sähköllä käännettävät sivupeilit, ym.... Autokuume kun iskee, niin se on menoa... :-D
        G-Astra jäänee omaan käyttöön, 2-autoksi. Senverta hyvä yksilö kyseessä, että tarjotut hinnat ( uuteen vaihdettaessa ) olivat turhan pieniä euromäärältään. Olisi pitänyt antaa lähes ilmaiseksi. Se nyt todettu, että merkkiliikkeet eivät halua vuosimalliltaan vanhoja autoja ( vaihdossa ).

        Päivitys tíetoihin. Astra G ja 181tkm mittarissa. Ongelmattomia ( ja edullisia ) kilometrejä. Nytkin, kun tuulilasirikkoaika pahimmillaan, wanha uskollinen Astra G liikenteessä. Annan "uuden" Astra ST 1.6T:n, huilata tallissa, parisen viikkoa. kesärengaskauden alkaessa, Turbo-Astra liikenteeseen.


      • Astraali,
        Astraali, kirjoitti:

        Päivitys tíetoihin. Astra G ja 181tkm mittarissa. Ongelmattomia ( ja edullisia ) kilometrejä. Nytkin, kun tuulilasirikkoaika pahimmillaan, wanha uskollinen Astra G liikenteessä. Annan "uuden" Astra ST 1.6T:n, huilata tallissa, parisen viikkoa. kesärengaskauden alkaessa, Turbo-Astra liikenteeseen.

        Päivitys tietoihin. Astra G ja nyt 189500km mittarissa. Ongelmattomia ( ja edullisia ) kilometrejä. Edelleen.
        ASTRA G:llä toukokuun alussa 14-synttärit. Otan tallilla sen kunniaksi, parit keskioluet.
        Annan "uuden" Astra ST 1.6T:n, huilata tallissa, aika ajoin.
        Astra ST:ssä (vm. 2012) 22900km mittarissa. AIka maltillisesti kertyy nuita ajoja... :-D


      • Astraali,
        Astraali, kirjoitti:

        Päivitys tietoihin. Astra G ja nyt 189500km mittarissa. Ongelmattomia ( ja edullisia ) kilometrejä. Edelleen.
        ASTRA G:llä toukokuun alussa 14-synttärit. Otan tallilla sen kunniaksi, parit keskioluet.
        Annan "uuden" Astra ST 1.6T:n, huilata tallissa, aika ajoin.
        Astra ST:ssä (vm. 2012) 22900km mittarissa. AIka maltillisesti kertyy nuita ajoja... :-D

        Astra G lähti uudelle omistajalle kesäkuussa. Mittarissa 191tkm.
        Ehtii allekirjoittanut nämä ajot ajaa yhdelläkin Astralla. Hyväkuntoisen Astran sai uusi omistaja.


    • 2.0 di astma

      itsellä on tommonen 2.0 di 98 diiseli astra jolla on ajettu 565833km ja hyvin toimii
      auto ollut aijemmin kaverin omistuksessa joka on ajanut autolla sen reilut 200tkm ja minä loput että kyllä se auton rikkominen on ihan käytöstä kiinni.

      ennen oli samanlainen muuten mut oli 1.6 16v vikatec öljyä söi noin 2.5-4l per 1000km mut muuten toimi täydellisesti ajettu oli 280tkm

      autoja on moneen menoon mut opel on pop

    • diyman

      G Astra -98 1.6/8v, tuli täyteen 440kkm ja lisää tulee. Moottori, kytkin ja v.laatikko pelaa hyvin, muuten remppaa vähän siellä sun täällä. Edellisen kanssa samaa mieltä, että käytöstä ja hoidosta kiinni.

    • onnellinen obelix

      G Astra Wagon 1.7 diesel 2002 ja 334000 km eikä mitään ongelmia. Normaalit huollot tehty ja on kuin uusi sisältä ja ajoltaan. Kone ei vie öljyä, mutta syylari vuotaa vähän. Takaluulussa muutama pikku ruosteenalku ja takakaaressa yksi pieni. Korjataan kesällä kunhan keretään ja eikun ajo jatkuu :)

    • jussssssi

      On teillä hyvät autot;)
      Mulla Astra G vm 2000 edition, ostin käytettynä aj 43000 km
      Murheita on ollut riittävästi, tarmostaatti vaihdettu, laturi vaihdettu, pakoputki vaihdettu 2 kertaa takaosa, puolapaketti vaihdettu nykimisen takia, venttiiliohjureiden kumit vaihdettu mutta öljyä kuluu edelleeln luvattoman paljon; tuulettimen puhallimoottori teki lakon ja vaihdettiin kesähelteillä, koiranluut vaihdettu, ajovalolamppuja palaa niin perkeleesti, ilmastointilaite huollettu kertaalleen ( norm huolto ja aineen lisäys) turvavarusteiden vikavalo paloi ja piti tinata etupenkin alta jotain johtoja, virtalukko reistaili: vaihdettiin lukkopesä ;)) En nyt muista kaikkea ;) Tässä kai suurin osa jo ......
      Muuten on toiminut moitteetta ;)
      Ei ruostetta ja auto 12 v vanha o_O

    • G-Astra

      Astra G 1,6 8v (X16SZR kone) ajettu 235000, ja toimii kuin unelma!

    • mikasii

      2.0td ajettu 435000tkm

    • Obelixisti

      Astra 1,7 DTI Club v.2000 327000km, laturi,startti, kansiremppaa 100tkm sitten. Tämä vuosimalli ei ruostu!

    • Astranautti

      Astra G -01 2.2 aj. 280tkm. Nyt alko pitää etupyörän laakeri ääntä. Yhtään termostaattia ei ole vaihdettu tosin.

    • 4 opelia ollut

      Astra G -03 1,6 16v ajettu 63000km.

      Egr vena vaihdettu, pakoventtiiliin puolelta kärvähti joku niistä eli kansihommiksi meni kerran.

      Liekö venttiilin kärähdykseen ajotapa ikäännyttyä itse körötellä lähinnä.

      Muutenhan nämä kiesit on aikas samanlaisia kuin mikä tahansa.

      Edellinen oli Astra G -00 1,6 16v ostettua 150000km alla jolla tuli ajeltua aina 210000km asti ja ei tarvinnu kuin kerran jakopään hihna vaihtaa ei muuta.

      Ajansaatossa nämä on muuttunu paljonkin.

      Asconat ja Kadetit tuli myös tutuiksi.

    • 500kkm

      500 000 km tuli täyteen aamulla. Tiettyjä ponnisteluja tähän on vaadittu, mutta on sen verran hyväkuntoinen että voihan tolla vielä ajella.

      • 500kkm

        siispä tämä puolimiljoonaa ajettu astra on G -98 x1.6szr 8v


      • 1.6 75hp
        500kkm kirjoitti:

        siispä tämä puolimiljoonaa ajettu astra on G -98 x1.6szr 8v

        Onnittelut kilometreistä! Omassa astra G -99 x16szr 8v. on vasta 220 000tkm, eikä mitään isompaa ole ollut. Mitä nyt normaalit huollot eli öljyt,suodattimet(öljy,bensa,ilma) tulpat,jarrupalat ym pientä. Tää on ikiliikkuja mille ei taida diisseli mersukaan pärjätä. Ja ei ruostukaan ihan helposti. Minulla vielä täysi huoltokirja leimoineen.


    • 435 000

      435 000 G astra- 01 1.6xe

    • opell

      300 000 tuli täyteen! Astra G 1999 1.6 8 venttiillinen eli se kestävä ja huolto ystävällinen malli. Tällä ajaa persaukinen hautaan!

      • 535kkm

        pitää paikkansa, nyt mittarissa 535 000km l. kohta pukkaa horsmaa joko kuskista tai autosta (astra g -98 x16szr)


    • 538kkm

      Kuskinpuoleinen pyöränlaakeri rupes vikisemään, jos sen vielä tässä viikonloppuhommina muun tekemisen puutteessa vaihtais ennen horsman kasvatusta...

      • 538kkm

        motoneistä nimimerkillä part sweden tms. pyöränlaakeri eteen kuskinpuolelle, aikaa vaihtoon meni n. 2h. helppo homma, kun ooon ropeltanut astran alustan ehkäpä melkein kerran läpi kuparitahnojen kera. Mitähän tämä remonttiliiikkeessä maksaaa?

        1. kertaa tehtaan jäljiltä avatessa voi poru tulla,..


      • Gastra
        538kkm kirjoitti:

        motoneistä nimimerkillä part sweden tms. pyöränlaakeri eteen kuskinpuolelle, aikaa vaihtoon meni n. 2h. helppo homma, kun ooon ropeltanut astran alustan ehkäpä melkein kerran läpi kuparitahnojen kera. Mitähän tämä remonttiliiikkeessä maksaaa?

        1. kertaa tehtaan jäljiltä avatessa voi poru tulla,..

        niin, eihän tässä mallissa laakerin vaihdossa tarvi ollenkaan prässiä? laakeri maksaa ehkä vähän yli 200 euroa fixus liikkeissä näihin.


      • 540kkm
        Gastra kirjoitti:

        niin, eihän tässä mallissa laakerin vaihdossa tarvi ollenkaan prässiä? laakeri maksaa ehkä vähän yli 200 euroa fixus liikkeissä näihin.

        Ei tarvita prässejä, koko napa on kiinni 3lla torxipääpultilla l. E-sarjan hylsysatsia kyllä, ja 1. kertaa avattaessa voimaa/uskallusta. Vetoakselin päässä on iso mutteri l. tätäkin varten joku farmihylsysatsi, ja jarrusatulakin pitää ottaa irti. Tähän taas 7mm hyvälaatuinen kuusikoloavain liukutappien irrottamiseen.
        Harakiri-laakeri abs/pyörimisnopeusanturilla maksaa alle satasen, joku skf tms. huippuhyvä ehkä 150...EUR. Taakse en olekaan tähän vielä laakereita vaihdellut.
        Ja sitten pitää tietysti tunkata auto niin, ettei se osia irtirepiessä tipahda remonttimiehen päälle.


      • 553kkm
        540kkm kirjoitti:

        Ei tarvita prässejä, koko napa on kiinni 3lla torxipääpultilla l. E-sarjan hylsysatsia kyllä, ja 1. kertaa avattaessa voimaa/uskallusta. Vetoakselin päässä on iso mutteri l. tätäkin varten joku farmihylsysatsi, ja jarrusatulakin pitää ottaa irti. Tähän taas 7mm hyvälaatuinen kuusikoloavain liukutappien irrottamiseen.
        Harakiri-laakeri abs/pyörimisnopeusanturilla maksaa alle satasen, joku skf tms. huippuhyvä ehkä 150...EUR. Taakse en olekaan tähän vielä laakereita vaihdellut.
        Ja sitten pitää tietysti tunkata auto niin, ettei se osia irtirepiessä tipahda remonttimiehen päälle.

        vielä liikkuu omin voimin...


      • putki-inssi2

        Myin Astra J:n vm. 2012 kone 1.6 ei turboa ajettu 108tkm. Hb, joka kerää kaiken lian, lumen ja paskan muutaman kymmenen metrin ajon jälkeen takalasiin. Koneessa ei ole vääntöä, vaan on surkean tehoton. Auton tietokone herjasi vähän milloin mistäkin (takavalo ei pala, lisää jäähdytin nestettä, perävaunun valot eivät pala), vaikka mitään vikaa ei ollut ja vikailmoitukset sitten katosivat. Ostin Astra G:n 1.8 16v vm. 2000 ja on tykki verrattuna entiseen 1.6:een. Astra G on ajettu 94 tkm ja sillähän ajelee näiden kommenttien perusteella valovuosia. Alkuperäiset jarrut moitteettomat, ruosteeton, ei kivenhakkaamia ja etu-umpiot täysin kirkkaat, alusta ruosteeton, sportti-istuimet, eikä mitään tietokonetta herjaamassa ja tsekkaamassa jatkuvasti jotain typerää. Takalasi pysyy puhtaana, koska peräkontin ja lasin väli on 20 cm. Muotoilijat ja viherituhipit ovat pilanneet Astran sählingillään. 1.6 litran vapaasti hengittävässä koneessa vääntö on surkea ja etulampun vaihto erittäin hankalaa, mutta Astra G:ssä se on kuin lasten leikkiä. Tosin tämä on kakkosautoni ja spekulaatiossa käteen jäi yli 7000 euroa käteen ja pidän Astra G:tä parempana, koska mulla on ollut niitä aiemmin kaksi kappaletta ja tämä on kolmas ajettu reilusti yli 200 tkm


    • umpikelaanssi

      360tkm. 1.6 koneella. Ja vieläkin yhtä pirtee kuin vuonna -99.

      • kolmas opel

        G-Astra 98.Ajettu 316000km.Pitäis vaihtaa kytkin.Onko kokemusta kellään


    • GG-Garavan

      Astra g-malli farkku, 1.6bensa 101hv. Mittari näyttää 442000 ja lisää tulee joka päivä. Pikkasen joutuu öljyä lisäileen mut ei merkkaa reviiriä eikä savusta. En tiä mitä on koneelle aiemmin tehty.

      • Astranautti

        2.2:lla nyt reipas 300tkm ja öljyä syö ja savuttaa täyskaasulla. Mutta motonetistä 5L maksaa 14,90e. Nyt pitää vaihtaa eteen jarrupalat, perhana, ei se huoltamatta näemmä kulje tuokaan.


    • Kesätää ja ei

      -G 99 ajettiin 168.000km kansipahvi ja samalla venttiilit sekä jäähdytin - maksoi saman mitä oli auton arvo. Tämä vuonna 2009. Auto vaihtui noin 190.000 km kohdalla. Autossa oli aivan julmetusti vikoja edellisten lisäksi, puolapaketti, jarrut, laturi hajosi, tehostin temppuili, nestevuotoja, virtalukko, keskuslukitus....jne. Tämä oli omalla kohdalla viimeinen Opel - ja niitä sentään oli ennestään ollut 5 kappaletta tätä ennen.

      Viimeinen Kadetti oli aivan uskomaton - ei mitään koko aikana, vain normaalit huollot (toki jarrupalat ja hihnoja) ja mittarissa oli noin 170.000 km ennen pois vaihtoa.

    • v-m1

      astra g 2.0Dtl ja kilometrejä 555tkm.jarrulevyt palat,iskarit jouset,ilmamassatikku,tuulilasi,termari,öljynlaudutin ja "quickheat" poistettu käytöstä.Nyt menee vaihtoon vetonivelet ja ehkä etulaakerit.Autolla tarkoitus ajaa 600tkm rikki.

    • Kommuunin kulkine

      -98 G Astraalilla 475tkm ja vielä pelittää, on se vanha ja varma 8-tappinen kone, tosi soiva peli, eikä ruosteesta oo huomautettu katsastuksessa, päästötkin ollu kokoajan ok, aivan loistava kulkine.

      • x16szr

        Oma kasitappi poltti kannentiivisteen 484kkm paikkeilla. Nyt mittarissa 557kkm. Katsastukset eivät ihan ole heittämällä läpi menneet, mutta toistaiseksi matka senkun jatkuu.


      • x16szr kirjoitti:

        Oma kasitappi poltti kannentiivisteen 484kkm paikkeilla. Nyt mittarissa 557kkm. Katsastukset eivät ihan ole heittämällä läpi menneet, mutta toistaiseksi matka senkun jatkuu.

        Astra 2.0 DTL, vm. 99 ollut uudesta lähtien. Ajettu n. 670 tkm. Erittäin edullisia kilometrejä. Suurin yksittäinen remontti on ollut syöttöpumpun ohjainyksikön korajus, n. 1700 €.


    • Makezu66

      Opel Astra G x16szr 8ventt. 75hv vm1999 Ajettu nyt 240 000tkm. Moottorissa ei ole ollut vikoja. Ainoastaan vähän aika sitten vaihdettiin tyhjäkäyntisäädin, joka tarvikkeena maksoi 35eur. Öljyjä vaihtelen 5000tkm välein plus suodatin. Öljyt Mobil new life 0w-40. Kestävä peli tämä G malli ikiliikkuja moottorilla. Tällä ajan vielä monia monia vuosia. Eikä ruostekaan vaivaa.

    • hnöö

      omaan astra geehen tuli 513000km tänään,moottorina on 2,0 DTL. Viimeviikolla suikan syynissä ja kässärin herkistelyä määräsi,muuten kaikki ok. Lujia ovat ko tässäkin mm,iskarit,jouset,jarrulevyt ja pakoputki alkuperäisiä,korjaus ja huoltokulut sis,öljynvaihdot alle 4000 e viidessätoistavuodessa.

    • astrasporttourer2011

      ite ajoin 01 g 8v mallin astraan 214000 km ja sitten vaihtoon uudempaan astraan.vanhassa pahimmat viat moottorinohjausyksikkö 900E töineen boschin uusi liikkeessä ja kaasupoljin käytettynä autopurkaamolta.hintaa en muista. normaalia kulutusosia.auto oli omistuksessa 11 vuotta ja hatchpack korimalli mistä tykkäsin.värinä hk:n oranssi :)

    • Aastra

      99 G farmari 1,6 8v hankittu 2012 n 275000km lasissa

      vaihdettu akku
      syyläri, syynä tosin etten tarkistanu oston jälkeen mitä siellä oli...No pelkkä vesi jäätyi ja syyläri turposi paskaks....
      etulaakerit, motonetin laakereihin n. 285km kohdalla kesällä 2013
      Raidetanko piti uusia kun vuosi tehostenesteet pihalle
      samalla jakohihna ja hilppeet sekä vaihdatin öljypohjan- ja kannentiivisteet ja etuvaloumpiot kans hiippalakin käskystä.
      Takaluukun hissi-iskunvaimentimet vaihdettu et loosteri pysyy auki.
      Öljyt vaihdetaan kerran vuoteen, ei syö ja bensankulutus kohtuullinen.

      Konepellistä oon kerran vuodessa parsinut kiveniskemät
      takalokasuojien kaaret rupes kukkiin hienoisest joten hioin maalin pois, päälle sinkkimaali, pohjaamaali ja kiveniskumassa. Kestäny ainaki vuoden, jos ei kestä ni seuraavaks vedän inertan.

      Nytlokakuussa 2016 lasissa 335000 ja kuskinpuolen laakeri kuulostaa sorvilta, tarttee käydä taas tallinnassa ja tällä kertaa alle menee SKFt.

      pikkuvaivoja takalasin lämmittimen kytkin tarttee väkivaltaa ennenku menee päälle jos on mennäkseen, takalasin pyyhkimen varsi putos matkalle, flektin sisäilmankierto ei toimi eikä vääntimissä oo merkkivaloja.
      Polttoainemittarin viisari ei toimi kuin todella valikoiden mutta polttoaineen vähyyden varotusvalo toimii.

      Tonnin maksoin koslasta ja tyytyväinen oon. Hyvä ajaa, lämmin talvella eikä oo jättäny kertaakaan tielle. Ilmastointi ois kesällä pop mut kaikkea ei köyhä voi saada. Hiljaisessa haussa on koko ajan kohtuuhintanen samanlainen mut 150 000 ajettu ;-)

    • obelixx

      Edellisellä 98-mallin 1.6szr mallin koneella ajettu 390tkm, startatessa pöläytti öljyn katkua, mutta toimi vielä. Nyt ajan 99-mallisella, 170tkm ajetulla. Ostaessa en havainnut vinkuvaa ohajustehostinta enkä tietenkään kovaa bensan kulutusta. Myös moottori on yltä päältä öljyssä, vaikka käy hienosti. Tosi viheliäinen vaihtaa tämä ohjaustehostin, mutta pakko tehdä itse, vaikka apurunko on irrotettava. Kokeilen vaihtaa koko 1-piste ruiskuyksikön f-mallisesta, jos vaikka kulutus putoaisi 11l/100km:sta kohtuulliselle 7l/100km. Muuten auto on hiljainen kun nämä pari pikku vikaa saa kuntoon. Ruostehaudutusmuovit kynnyksissä irrotin heti ja poistin alkavat ruosteet.

    • opel.on.paska

      1217km ja se oli siinä

    • saatuon

      minulla on astra 2001 g 2 litran dieseli.on ajettu 420000.onko tässä merkissä
      kettinki jakopäässä.muuten hyvinpelanut mutta termostaatinkans vaikeuksia.

    • Goppeli66

      Olen ajellut Opel Astra G x16szr 8venttiilinen kone nyt 266 000 km. Ei mitään murheita ole ollut. Normi huollot tehnyt aina. Öljyt Mobil new life 0w-40, 5000tkm välein. Nokka akseli ei mitään kulumisen jälkiä. Opel vm 1999. Paras auto mitä minulla on ikuna ollut.Nää 8 tappiset on ikiliikkujia.

    • LuottOpel

      -01 1.6-16 351tkm eikä loppua näy. Halpoja kilometrejä on ollut viimeiset 10v.

    • Opellepo

      Opel astra 1.6 bensa 8v vm. 2001 mittarissa 632000 tkm ja lisää tulee. Katsastusmiesten ilmeet huimia ...onko OPEL todella näin sitkeä peli ?. ON SE.

    • opelopel

      astrallani ajoin noin 330 000 ja sitten meni vaihtoon. Vikoja oli melko vähän ja kyyti oli mukavan pehmoista. Maavara olisi saanut olla isompi, joskus otti pahasti kiinni Vantaalaisista hidasteista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe