Vuosi sitten teettämämme porakaivon vedestä mitattiin Vantaan kaupungin elintarvikelaboratoriossa tehdyssä tutkimuksessa radonpitoisuudeksi (Radon-222) 1100 Bq/l. Sehän on sata yksikköä yli suositusten. Tutkija ehdotti veden suodattamista. Toivoisin saavani asian kanssa painiskelleilta vinkkejä, mitä nyt kannattaisi tehdä. Kiitos!
Radon/porakaivo
6
1833
Vastaukset
- Minä tiedän
Siis ilmastamalla radon pois vedestä.
kysymyksiä: onko kaivo lähellä taloa?
millainen pumppu ja missä se on?
missä painesäiliö?
Voi olla helppo homma, vastaa em. kysymyksiin.- jukkap
Hei,
Kiitos terminologiakorjauksestasi.
Kaivo on n. viiden metrin päässä talosta. Pumppu on "tavallinen" porakaivopummpu ilman ejektoria 80 metriä syvällä reiässä. Painesäiliö on talossa. - Minä tiedän
jukkap kirjoitti:
Hei,
Kiitos terminologiakorjauksestasi.
Kaivo on n. viiden metrin päässä talosta. Pumppu on "tavallinen" porakaivopummpu ilman ejektoria 80 metriä syvällä reiässä. Painesäiliö on talossa.Laita mailiosoite, en viitsi mainostaa tässä julkisesti. Uskoisin, että ongelmasi on helppo ja suhteellisen edullinen hoitaa kuntoon.
Laitan sulle tietoa suoraan, ota vaikka tätä varten itsellesi uusi jippiin sähköpostiosoite.
- jukkap,
Terve,
Kiitos mielenkiinnostasi. Tässä osoitteeni:
[email protected]. - Jocu
Sallitut rajat ovat niin kaukana vähänkään vaarallisista, että ei kannata tehdä mitään.
Näin sanoo vanha ydinvoimalehenkilö, joka asuu talossaan radonia halveksien - talon painesuhteet ovat alipaineen puolella.
Älä vain sano, että poltat tupakkia!- ei aiheuta
keuhkosyöpää, kuten radon sisäilmassa. Radonvesi aiheuttaa mahasyöpää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881351Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670