Meillä talossa öljysäiliö sisällä ja säiliön päällä on eränlainen puörivät mittari joka osoittaa öljyn määrän.No, viime viikolla tuli eikä mittari ole enää sen jälkeen toiminut.Säiliö vetää 4400l joten täyteen se voinut tulla vajaan 2400 öljymäärästä.Viimeksi meille tuli öljyä viime vuonna samoihin aikoihin...
Onko kellään tietoa mikä mittariin mahdollisesti tullut, ja saakohan sen korjattua?Lisäisin vielä että säiliö 40v vanha, mittarista en tiedä?
Öljysäiliön mittarin
8
10434
Vastaukset
- korjattua
jos intoa riittää mutta vinkkinä vaan että uusi maksaa 15-20€. Vanhasta on nauha tai lanka poikki (riippuu mittarin mallista) tai koho vajonnut pohjaan. Mahdollisesti lanka/nauha kiertynyt tukirautojen tai imu/paluuputken ympärille. Jos jaksaa näprätä mittarin kanssa niin siinähän sitä on tunniksi terapiaa tumpelollekin.
- Öljäseikki
Syksyllä tilttas entinen mittanauhamittari. Toimiessaan siinä lukema pieneni,laitoin uuden myös mittanauhasusteemillä toimivan, tässä lukema suurenee sillä tuskin meillä öljy lisääntyy. näytti laittaessa 90 ja nyt 120. Meillä on kaksi 1500l muovisäiliötä yhdessä.Entinen jos näytti 90 se tarkoitti 900l kertaa kaksi eli 1800 l. Mitähän tämä uusi mittari tahtoo ilmaista vai onko sökö jo.
- iso ongelma?
Öljäseikki kirjoitti:
Syksyllä tilttas entinen mittanauhamittari. Toimiessaan siinä lukema pieneni,laitoin uuden myös mittanauhasusteemillä toimivan, tässä lukema suurenee sillä tuskin meillä öljy lisääntyy. näytti laittaessa 90 ja nyt 120. Meillä on kaksi 1500l muovisäiliötä yhdessä.Entinen jos näytti 90 se tarkoitti 900l kertaa kaksi eli 1800 l. Mitähän tämä uusi mittari tahtoo ilmaista vai onko sökö jo.
Eikös se ole täysin yhdentekevää, näyttääkö mittari matkaa säiliön yläpinnasta öljyn pintaan vai säiliön pohjasta öljyn pintaan (olikohan huonosti sanottu?) Sen verrat täytyy mittariin tutustua että ymmärtää sen toimintaperiaatteen, ainakin näin yksinkertaisessa tapauksessa. Ei ole vaikeaa.
- Naapurissa..
Talossani on mittari ollut rikki 15 v. Taskulampulla näkee nesteen pinnan. Naapuri aikoi korjata asian talossaan, mutta tulipa väärää osaa ensiostoksella. Nyt me sitten liitytään kaukolämpöön..
- vanhan tavaran ystv
Ennenwanhaan oli pneumaattisia mittareita. Putki johti säiliön pohjalle. Pumpulla pumpattiin putki tyhjäksi, jolloin painemittari kertoi pinnankorkeuden säiliössä. Noita näkee vanhoissa kerrostaloissa paljon. Tuollaisen minä virittelisin itselleni, jos öljyn kiroissa olisin. Jokin automaattinen ilman lisäys siihen olisi hyvä. En kyllä tajua mihin ilma siitä häviää. Luultavasti pumpun mäntä valskasi noissa.
- poiuoi7t
Hei, mistä noita öljysäiliön mittareita saisi ostettua?
- Öljäseikki
poiuoi7t kirjoitti:
Löytyy LVIS-Projektista, niin varmaan muuallakin.
- kaikista
poiuoi7t kirjoitti:
lvi-liikkeistä. Jos ei löydy, tilatkoot. Ei maksa paljoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197