Openoffice

suomenkieliseksi

Miten onnistuu? Minulla on 2009 Free kahdelta CD:ltä asennettuna. Paketinhallinnan mukaan ei ole tarjolla mitään kielipaketteja.

4

593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkän suomenkielen palikan

      se on:

      openoffice.org-l10n-fi

      kannattaisi kenties laittaa repot kuntoon easyurpmi -sivun kautta, ja täydentää sitten systeemiä vähitellen.

      Kokeile antaa roottina komentoikkunasta komento:

      urpmi openoffice.org-l10n-fi

      josko rupeaisi kieli köytymään. Jolle löydy, niin sitten tuo easyurpmi.

      • Mandriva-fi

        sivuston kautta. Minulle nuo komentorivit ovat vähän oudompia, joten haen mieluiten suoraan rpm-tiedostoja. Samalla sain täydennettyä myös voikon toimivaksi. Aikaisemmin olen saanut kielipalikat kuntoon suoraan paketinhallinnasta, nyt ne jostain syystä puuttuvat sieltä.


      • palikan nimi
        Mandriva-fi kirjoitti:

        sivuston kautta. Minulle nuo komentorivit ovat vähän oudompia, joten haen mieluiten suoraan rpm-tiedostoja. Samalla sain täydennettyä myös voikon toimivaksi. Aikaisemmin olen saanut kielipalikat kuntoon suoraan paketinhallinnasta, nyt ne jostain syystä puuttuvat sieltä.

        on:

        openoffice.org-l10n-fi.rpm

        sillä komentorivitlä toimiva urpmi -ohjelma ei osaa muunlaisia tiedostoja hakea - tai asentaa.

        Kun paketinhallinta päivittää itsensä, se osaa hakea automaattisesti päivityksiä vain niille paketeille, joita systeemissä jo on, ja niihin riippuvuussuhteessa olevia muita paketteja. Jollei systeemissä ole suomenkielen palikkaa, ei se osaa sellaista etsiä, tai ehdottaa - ainakaan vielä.

        Jos olet käyttänyt systeemin asennukseen esimerkiksi kahta CD -asennuslevyä, ja niitä on olemassa useampia, niin on varsin todennäköistä, että systeemisi on muillakin tavoin puutteellinen kuin yhden kielipaketin osalta. Muillakin ohjelmilla saattaa olla vastaavanlaisia paketteja saatavissa, mutta ei minkään virallisen paketinhallinan kautta.


      • muistaakseni
        palikan nimi kirjoitti:

        on:

        openoffice.org-l10n-fi.rpm

        sillä komentorivitlä toimiva urpmi -ohjelma ei osaa muunlaisia tiedostoja hakea - tai asentaa.

        Kun paketinhallinta päivittää itsensä, se osaa hakea automaattisesti päivityksiä vain niille paketeille, joita systeemissä jo on, ja niihin riippuvuussuhteessa olevia muita paketteja. Jollei systeemissä ole suomenkielen palikkaa, ei se osaa sellaista etsiä, tai ehdottaa - ainakaan vielä.

        Jos olet käyttänyt systeemin asennukseen esimerkiksi kahta CD -asennuslevyä, ja niitä on olemassa useampia, niin on varsin todennäköistä, että systeemisi on muillakin tavoin puutteellinen kuin yhden kielipaketin osalta. Muillakin ohjelmilla saattaa olla vastaavanlaisia paketteja saatavissa, mutta ei minkään virallisen paketinhallinan kautta.

        kolme levyä ja varmaankin siten enemmän tavaraa. Toisaalta varmasti minulle turhaakin paljon. Olisikohan mahdollista kehittää jakelua siten, että peruslevyllä olisi vain tärkeimmät ja sitten muista vain otsikot paketinhallinnan hakuun, josta sitten itse kukin voisi latailla tarvitsemiaan paketteja?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe