voinko jättää ristiäiset väliin suututtamatta ystävääni

kyytyli

sain kutsun ystäväni lapsen ristiäisinn jonka kummiksi tulen..mutta asuvat kaukana ja en tiedä pääsenkö raha tilanteeni vuoksi...tuntuu vaan aika tylyltä jättää menemättä..ja mietin että voiko tästä loukkaantua..en pidä myöskään talviautoilusta joten hankalalta tuntuu lähteä.mielipiteitä kiitos

10

1921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuntuu

      hankalalta, kannattaako alkaa kummiksi ollenkaan? Tämä on kuitenkin tulevan kummilapsesi ensimmäinen suuri juhla ja itse vanhempana koin kastejuhlan todella tärkeäksi. Miten tulevaisuudessa olet ajatellut toimia kummina ja pitää yhteyttä lapseen? Paljon olit ainakin syitä saanut jättää menemättä, keksitkö yhtään hyvää syytä mennä?

      • kyytyli

        kyllä mielellään alan tämän lapsen kummiksi kun parhaan ystäväni lapsi ja tärkeä napero jo nyt minulle.ja itsellenikin kastetilaisúus oli omien muksujen kohdalla erityisen tärkeä..meillä vaan ystäväni kanssa tätä välimatkaa se350km...mutta näkeepä miltä lompsa näyttää:)niin ja toimin mahdollisuuksien mukaan kummina.harvon ikun näemme ystäväni kanssa sitäkin iloisempaa se on.ja joskus jos ei ole ollut toiselle kummilapselle ollut rahaa ostaa lahjaa niin kortin ainaskin pistän


      • selvennyksestä:)
        kyytyli kirjoitti:

        kyllä mielellään alan tämän lapsen kummiksi kun parhaan ystäväni lapsi ja tärkeä napero jo nyt minulle.ja itsellenikin kastetilaisúus oli omien muksujen kohdalla erityisen tärkeä..meillä vaan ystäväni kanssa tätä välimatkaa se350km...mutta näkeepä miltä lompsa näyttää:)niin ja toimin mahdollisuuksien mukaan kummina.harvon ikun näemme ystäväni kanssa sitäkin iloisempaa se on.ja joskus jos ei ole ollut toiselle kummilapselle ollut rahaa ostaa lahjaa niin kortin ainaskin pistän

        Itse en tuollaisessa tilanteessa ainakaan loukkaantuisi. Kun kerran olette hyviä ystäviä, niin kerrot vain asian laidan.


    • Silti kummiksi

      Itse en pässyt kummipoikani ristiäisiin. Ei siitä kukaan suuttunut. Jos ois suuttunut, mitä se olisi haitannut? Ei mua ainakaan. Ei kai oikeat ystävät tuollaisesta suutu?

    • Yksi vain

      Kummilapsesi ei tarvitse sinun fyysistä läsnäoloasi vielä vähään aikaan yhtään mihinkään. Kerro vanhemmille että mielelläsi tulet kummiksi vaikka nyt juuri et pysty ristiäisiin tulemaan. Äiti ymmärtää jos hänellä on järkeä päässä. Kummina olet tärkeimmilläsi siinä vaiheessa kun lapsi alkaa kaivata aikuista johon luottaa ja jonka kanssa puhua niistä jutuista mitä ei vanhemmille halua sanoa.

    • ryhtyä

      kummiksi kun asuvat kaukana ?

      • ihmettä?

        Mitä ihmeen väliä sillä fyysisellä etäisyydellä tässä(kään) asiassa on!?
        Minulla ei ole sukua alle 300 km säteellä lainkaan.
        Parhaat ystäväni asuvat kaikki yli 100 km päässä.
        Ja silti välit ovat läheiset ja tiiviit, sekä perheeseen että ystäviin.
        Se, ettei voi piipahtaa iltasella kahville, ei ole ongelma, kun ei sitä sellaisena ota.
        Ja toisaalta, ihmiset muuttavat poikki suomen (ja maailman) sinne ja tänne. Kummius on pitkän tähtäimen projekti, ja sen pitkän tähtimen aikana niin kummi kuin kummilapsikin varmasti muuttavat ehkä useampaankin kertaan sinne ja tänne!


      • olen nyt jo aikuinen

        Minulla on kolme kummia joista yksi asui lähes naapurissamme, yksi Ruotsissa ja yksi Amerikassa. Nämä kaukana asuvat kummit ovat elämässäni vieläkin vaikka olen jo kolmekymppinen. He ovat elämässäni tietenkin vähän eri tavalla kuin lähellä asuva kummini, silti he ovat minulle erittäin tärkeitä. Tätä Amerikassa asuvaa kummiani en ole ikinä edes kasvotusten tavannut mutta olimme kirjeen vaihdossa kun olin lapsi, lisäksi puhuimme toisinaan puhelimessa. Jos kummi ottaa tehtävänsä vakavasti ja lapsi vanhempiensa avustuksella pitää yhteyttä kummiin niin mikään ongelma tuo etäisyys ei ole.


    • töissä..

      Olen ystäväni lapsen kummi, vaikka olinkin töissä kun hänet kastettiin. kaikki ymmärsivät tilanteen ja söimme kakkua seuraavana päivänä lapsen perheen kanssa :)

      • tooke

        olen itse kummina, ja kummipoika asustaa tällä hetketkellä n. 300 km päässä, olen opiskelia joten taha tilanne on aina huono.

        Luulisin että saat vanhemmiltasi tai joltain muulta lainattua rahat matkaan.

        Itse en edes kehtaisi jättää oman kummipojan ristiäisiä väliin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      83
      4507
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      121
      3886
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2451
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      193
      1454
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1276
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1168
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1157
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1133
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1035
    Aihe