Seromex-lääkitys.

Vakavasti masentunut.

Hei, olisin halunnut kysyä pari kysymystä.
Onko muita joilla on vakavaa masennusta ja jotka käyttävät Seronil-tai Seromex-lääkettä?

Millainen annostus teillä on ja onko 2 viikon aikana ollut minkäänlaista vaikutusta?

Itse olen vakavasti masentunut 19-vuotias nainen ja olen aika pohjalla, koska minulla on ollut myös bulimiaa jo 5 vuotta. Pari viikkoa sitten minulle määrättiin vastentahtoisesti Seromex 20mg, joita otan vain yhden tabletin päivässä. Ajoittain on vaikuttanut positiivisesti, mutta välillä ei ollenkaan. Melkein vain pahentanut oloa. Sivuvaikutuksia on tullut; mustelma herkkyyttä, unettomuutta, unihäiriöitä, lihasten nykimistä, ripulia, ruokahaluttomuutta. Tuntuu että ei ole hirveästi siis ollut apua.

Millaisia kokemuksia teillä on näistä lääkkeistä?
Onko jollakin ollut näistä hyötyä?
Onko ketään, joka on syönyt näitä lääkkeitä parin viikon ajan eikä ole tuntenut niiden auttavan, mutta annoskoon suurennuksen myötä on saanut näistä lääkkeistä apua? Kiinnostaisi tietää.
Onkos ollut millaisia haittavaikutuksia?

10

5765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei enää ikinä seromex

      Sairastan myös vakavaa masennusta. Minulla on järkyttävä kokemus seromexista,
      joka oli johtaa itsemurhaan.

      Siis tasan 2viikon päästä lääkenousi päähän.
      Pupillit suureni tennis pallon kokoiseksi ja
      Tunsin sen ihanan olon. Eka rinnassa tuntui hyvä olo ja kaikki hitaat liikkeet nopeutuivat ja suihkussa pystyin käymään etten väsynyt yhtään.
      Tein mitä tahansa kaikki tuntui hyvältä.
      Jos vaikka nousin tuolilta ihana olo viilteli pitkin kehoa antaen ihania hyvän olon kylmiä väreitä. Hylkäsin kaikki itsemurha suunnitelmat
      ja olo oli aivan mahtava. Jaksoin ja halusin tehdä mitä vain. Kun katsoin ikkunasta ulos
      näin ihmisiä ja niitä oli jotenkin kiva katsella,
      enkä tahtonut kellekään pahaa. Ihmisviha oli poissa. Kun katsoin aurinkoon tiesin haluavani elää pitkän elämän. Viestitin kavereille
      jotka tiesivät että olen vakavasti masentunut
      että seromex on uskomaton lääke palaan pian
      kouluun ja kerroin että unohtakaa kaikki
      itsemurha/kuolema puheeni sillä OLEN PARANTUNUT!
      kaikki olivat aivan ihmeissään ja olivat iloisia puolestani.

      Hyvä olo jatkui seuraavana päivänä. Ehdin valitettavasti ylistää lääkettä vaikka ja missä.
      Valitettavasti siksi koska hyvä olo kesti vain 4päivää. Sinä aikana kirjoittelin vaikka minne ylistyksiä seromexille. Sitten palasi kaikki pahat oireet 4:nä päivänä.

      Se miten lääke lähti päästä oli hämmentävä kokemus. Yhtäkkiä kävellessä tunsin että
      Liikkeet hidastui, ja katsoessani ihmisiä ilo muuttui vihaksi, tuli aggressiot ja vihat takaisin, rintaan tuli pahan olon tunne, ahdistus, ja kun katsoin aurinkoa tunsin suurta vihaa sitä kohtaan ja tahtoin kaiken kuolevan. Kaikki pahat oireet palasivat. Keskittymiskyky meni taas nollaan ja yksinkertaisesti tahtoin vain kuolla. Lääke lähti päästä alle 2minuutissa.
      Sitten menin melkein shokissa sohvalle huonokuntoisena että nytkö se olo sitten häipyi.

      Siinä oli sitten kaverit ihmeissään kun 4päivän onnellisten tekstiviestien jälkeen tuli viestiä
      jossa taas puhuttiin että vain kuolema
      on apu ja että en jaksa elää yms..
      kerroin että lääke ei enää auttanut enkä jaksa kunnolla edes kävellä.

      Hyvä olo ei enää tullut vaikka lääkkeen annosta nostettiin. Olin lähellä tehdä itsemurhan koska muistin sen hyvän olon minkä lääke antoi jota ei enää 4 päivän jälkeen tullut.

      Lääkärit kertovat että kokemukseni ei ole mahdollista että olen kuvitellut sen. EN TODELLAKAAN OLE KUVITELLUT. Miten voisi olla kuvittelua se että niin hyvä olo että
      tahtoisi kävellä hymynaamassa kylillä iloitsen elämästä, edelleen siksi koska mitä tahansa tein hyvä olo viilsi kehoa rinnasta jalkoihin asti
      ja kylmät väreet tuli koska olo oli ihana.

      Minulle on vaihdettu seromex jo kauan sitten eikä muu lääke ole noussut päähän. Eikä muutenkaan auttanut. Olen tekemässä itsemurhan pian
      koska asiat painaa mieltä niin että ei melkein hengittää voi ja sitä hyvää oloa ollaan odoteltu joka minuutti ja hetki jo 2,5vuoden ajan.
      Joka ei koskaan palannut.


      No ainakin sain kokea miltä tuntuu elää terveenä.

      Lääke nosti serotoniin äärimmilleen silloin 4päivän aikana joka johti siihen että tuntui hyvä olo. Kun seromex lähti päästä serotoniini laski nollaan ja toi masennuksen takaisin. Kun lääke nousi päähän tuntui muistaakseni oikealla puolen päässä kuin jokin "suoni" olisi herännyt eloon ja se kuin liikkui hieman aivoissa vähän aikaa, kun liike loppui oli olo mahtava. Kun lääke laski päästä suoni tai jokin tuntui värähtelevän päässä hieman ja kun loppui värähtely kaikki paska olo oli palannut.

      Jos joku edelleen luulee tätä kuvitteluksi vastaan mielelläni kysymyksiin ja kirjoitan vaikka kirjan tänne oireista jotka poistuivat ja sitten palasivat.

      • ei normaaliutta

        Olisit vain iloinen siitä että olet kokenut jotain niin ihanaa, mutta ei se ole normaalitila.

        Ikävää ettei kaunis kokemuksesi kuitenkaan auttanut sinua näkemään elämän valoisaa puolta pidemmän päälle.


      • Ex seromex
        ei normaaliutta kirjoitti:

        Olisit vain iloinen siitä että olet kokenut jotain niin ihanaa, mutta ei se ole normaalitila.

        Ikävää ettei kaunis kokemuksesi kuitenkaan auttanut sinua näkemään elämän valoisaa puolta pidemmän päälle.

        Niin olen ollut vakavasti masentuneena 3,5vuotta
        ja en muista edes minkälaista on olla "ei masentunut eli terve" niin luulin että
        se olo minkä lääke antoi on sellainen joka on kaikilla terveillä, mutta kun luin kirjoituksesi
        ymmärsin että se oli ns serotoniini pilveä.
        Koska en edes täysin tervettä ihmistä joka nauttii elämästä täysin ole nähnyt silti niin iloisena kuin minä siinä 4päivän aikana.

        Ei kokemus auttanut näkemään elämän valoisaa puolta, koska on tapahtunut niin paljon ja liian nopeaa etten parane koskaan. Koska olen yksinkertaisesti sanottuna pilannut elämäni. En ala tässä nyt kertomaan. Mutta parannus on vain kuolema.

        Se myös selvisi että psykolokit yms jotka eivät uskoneet kokemustani eivät edes välitä tai eivät edes tiedä lääkkeistä mitään. Eli siellä vaan
        istutaan ja kirjoitellaan reseptejä masentuneille ja rahaa tulee.

        Tuosta elämän pilauksesta niin syynä on eräs vahva unilääke. Josta menen todella sekaisin.
        Olen jäänyt siinä hereille ja nolannut itseni liian monesti. Mutta eräs kerta olin mennyt nukkumaan juuri kun otan lääkkeen eli totellut ohjeita ja yöllä herännyt ja lähtenyt sekoilemaan aineen vaikutuksen alaisena. Se mikä siinä ongelmana on kun minun pahin viholliseni sai minusta nauhaa ja videota yms ja jakelee muille niitä saadakseen minut vihatummaksi ja idiootin maineen.


      • sivusta-ajattelija
        Ex seromex kirjoitti:

        Niin olen ollut vakavasti masentuneena 3,5vuotta
        ja en muista edes minkälaista on olla "ei masentunut eli terve" niin luulin että
        se olo minkä lääke antoi on sellainen joka on kaikilla terveillä, mutta kun luin kirjoituksesi
        ymmärsin että se oli ns serotoniini pilveä.
        Koska en edes täysin tervettä ihmistä joka nauttii elämästä täysin ole nähnyt silti niin iloisena kuin minä siinä 4päivän aikana.

        Ei kokemus auttanut näkemään elämän valoisaa puolta, koska on tapahtunut niin paljon ja liian nopeaa etten parane koskaan. Koska olen yksinkertaisesti sanottuna pilannut elämäni. En ala tässä nyt kertomaan. Mutta parannus on vain kuolema.

        Se myös selvisi että psykolokit yms jotka eivät uskoneet kokemustani eivät edes välitä tai eivät edes tiedä lääkkeistä mitään. Eli siellä vaan
        istutaan ja kirjoitellaan reseptejä masentuneille ja rahaa tulee.

        Tuosta elämän pilauksesta niin syynä on eräs vahva unilääke. Josta menen todella sekaisin.
        Olen jäänyt siinä hereille ja nolannut itseni liian monesti. Mutta eräs kerta olin mennyt nukkumaan juuri kun otan lääkkeen eli totellut ohjeita ja yöllä herännyt ja lähtenyt sekoilemaan aineen vaikutuksen alaisena. Se mikä siinä ongelmana on kun minun pahin viholliseni sai minusta nauhaa ja videota yms ja jakelee muille niitä saadakseen minut vihatummaksi ja idiootin maineen.

        Olisiko mahdollista, että sinulla olisi kuitenkin kaksisuuntainen mielialahäiriö. Se voisi selittää masennuslääkkeen aiheuttaman voimakkaan ylös-alas heilahduksen mielialassa. Kokemasi "serotoniini-pilvi" kuulostaa kovasti hypomaniakohtaukselta.

        Kaksisuuntaisen mielialahäiriön hoitaminen on haastavaa, muttei mahdotonta. Tarvitset kaikkien lääkkeiden kanssa tehostettua valvontaa ja hyvän lääkärisuhteen, jotta saat apua heti kun homma lähtee lapasesta.

        Et ole toivoton tapaus - tunnen monia hyvinkin vakavia bi-polaarisia ihmisiä, joilla on löydetty toimiva lääkitys. Älä anna periksi.


    • Aloittaja

      Onko muita kokemuksia tästä lääkkeestä?

      • toimii kuin junan vessa

        vain hyvää sanottavaa7palautetta.

        tuommoinen edellä mainittu liioittelu/lääkkeen parjaaminen voi johtua siitä, että huomionkipeänä 'hankitaan' masennusdiagnoosi, kun tavallinen arki pitäisi kestää noin niinkuin selvinpäin.

        Luulen oikean masennuspotilaan saavan oikeasta lääkkeestä avun. Jos yksi ei toimi, ei kannata haukkua koko systeemiä. Tai sitten ei ole kysymys masennuksesta.


      • Vakavasti masentunut.
        toimii kuin junan vessa kirjoitti:

        vain hyvää sanottavaa7palautetta.

        tuommoinen edellä mainittu liioittelu/lääkkeen parjaaminen voi johtua siitä, että huomionkipeänä 'hankitaan' masennusdiagnoosi, kun tavallinen arki pitäisi kestää noin niinkuin selvinpäin.

        Luulen oikean masennuspotilaan saavan oikeasta lääkkeestä avun. Jos yksi ei toimi, ei kannata haukkua koko systeemiä. Tai sitten ei ole kysymys masennuksesta.

        Oletko oikeasti sitä mieltä, että en olisi masentunut? Tiesitkö että kaikille masentuneille lääkkeistä ei ole apua juuri lainkaan? Juuri vähän aikaa sitten tuli prisma dokumenttikin siitä. Katso vaikka yle:n areenalta. Minulle ei ole valitettavasti ainakaan vielä ollut paljoakaan apua Seromex-lääkkeestä.


    • kolmesti

      Kokenut kirjoitin jo xanor nimimerkillä vielä lisäisin osaatko sanoa mikä painaa mieltä rinnalle aluksi xanor auttaa n.1t kuluttua kolmesti kokenut

    • Anonyymi

      Kokemus 20 vuoden takaa. Olin saanut tämän lääkkeen masennukseen ja unettomuuteen kun oli kesäkuun alku ja mielenterveystoimisto kuukauden suljettuna. Kun menin seuraavan kerran psykiatrin vastaanotolle hän kysyi että kauanko olin ollut sellaisessa mielentilassa minulla oli siis puhjennut mania sen lääkkeen sivuoireena. Se lääke lopetettiin ja määrättiin mieltä tasoittava Deprakinea jonka ansiosta sitten nukuin.

    • Anonyymi

      "...masennuksenvälttö katkeroitumisenvälttäminen kitsenmurhanvälttö itsemurhanvälttö on elämämämme ensimmäinen askell(liukkaat tiet)] ahneuskuoliaaksi poistaa ahneuden yks sokeriton mynthon päivässä makeutusaineitakin pitää varoa suurissa määrin 0 kaloria kiima katoaa[(viime vuonna yksi koira kuoli suomessa syötyään 0 kaloria eli makeutettuja karamelleja pussillisen tai rasiallisen ei yhtään energiaa myöskään eläimelle ja kiima katosi toinen koira selvis eläinlääkäriin)]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3023
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2364
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2112
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1943
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1797
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe