X-Type

Tervoma

Tätä palstaa kun seuraa niin väkisinkin tulee mieleen, ettei X-typeä oikein pidetä aitona Jaguarina.
Minua on aiemmin ihmetyttänyt, että miksi Jaguar edes lähti pikkuautoja tekemään.
Eikös Jaguar ole aina ollut esimerkkinä muille isona ja tilavana luxusautona.
Toivottavasti TATA muuttaa suunnan takaisin oikeille raiteille ja jättää X-typen pois tuotannosta.

15

2326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stype

      Ei ihan kamalasti kannata noita "se on mondeo" poikia kuunnella, koska jo siitä tietää etteivät koskaan ole ajaneet X-Typellä. Epäilenpä, etteivät edes Mondeolla. Ero on nimittäin melkoinen. Toinen ero on tietenkin kimittäjän lompakossa verrattuna sellaisen lompakkoon, joka voi Jaguaria ajatella. Ja jos itse ei voi, niin tietenkin paras tapa ryöhistellä on todeta "pihlajanmarjojen olevan happamia". Näin se vaan menee. Jaguar herättää suuria tunteita, kuten pitääkin, ja eniten juuri niissä jotka siitä haaveilevat. Täällä se purkautuu täysin eri tavoin kun kadulla tavattaessa.

    • Matero

      Minusta X-Type on mukavasti massasta poikkeavan ulkonäön omaava auto, hintakin on siedettävä. Ajossa tosi miellyttävä, paljon isomman auton tuntua menon pehmeydessä. Onko se sitten Jaguar, ainakin siinä Jaguar lukee ja Jaguar liikkeissä myydään. Ei saa Ford-kaupasta vaikka kuinka hakisi.

      Minusta ei kannata koko kysymystä miettiä, jos siitä tykkää, ostaa pois ja ajelee. Jos ei niin antaa olla. Aika paljon näyttää noita tykkääjiä liikenteessä olevan.

      • Toiset voi saada, toiset ei

        Jep, se on vähän "tavallisemman" näköinen kuin S-Type, mutta omaa kuitenkin paljon juuri sitä, mistä Jaguar tunnetaankin. Onneksi Tata lähti peliin mukaan ja merkin jatko on turvattu. Ei se ole merkin syy jos loordi ei osaa myydä... eikä kyllä osaa tuo Inchcapekaan. Parempi jos jakelu vaihdettaisiin vaikka Hesburgerille.


    • Hjuu

      Perinteistä rikas autonvalmistaja. Kannattaisi vaihtaa koko merkin nimeksi TATA.

      • avaat lompakkosi

        Tata on hoitanut asiansa paremmin.


    • kummastuttaa pientä...

      Etkö todellakaan tajua, miksi X-typeä ryhdyttiin valmistamaan? Ovatko liike-elämän lainalaisuudet kuinka tuttuja?
      Mikä auto sinulla on?

      • 2,2D

        Olen vuoden omistanut X typen ja aika usein törmännyt Mondeo vertailuun. Kun tarkemmin olen kysellyt niin eipä ole kukaan X:llä käynyt ajamassa. 70000km mittarissa, eikä yhtään vikaa ole ollut. Miten niiden mondeoiden vika tilastoiden tilanne olikaan?
        P.s. ainakaan vielä ei hankinta ole alkanut harmittamaan. (takuu vaikutti aika paljon osto päätökseen: 3 vuotta ilman km rajaa ja täydellinen tiepalvelu).


      • British racing green
        2,2D kirjoitti:

        Olen vuoden omistanut X typen ja aika usein törmännyt Mondeo vertailuun. Kun tarkemmin olen kysellyt niin eipä ole kukaan X:llä käynyt ajamassa. 70000km mittarissa, eikä yhtään vikaa ole ollut. Miten niiden mondeoiden vika tilastoiden tilanne olikaan?
        P.s. ainakaan vielä ei hankinta ole alkanut harmittamaan. (takuu vaikutti aika paljon osto päätökseen: 3 vuotta ilman km rajaa ja täydellinen tiepalvelu).

        Olen nyt omistanut uuden x-type farkun, automaatti (tietysti). Kun siirryin isosta bensa maasturista tähän, niiin alussa auto tuntuu pieneltä, mutta polttoaine mittarilla ei harmita enää yhtään. Nyt talvellakin keskikulutus vaihtelee 5,7 ja 6,5 välillä (entinen vei maantiellä 11 ja kaupungissa 17 bensaa) naftaa..Eron huomaa. Jaggessa ihastuttaa hienot ajoominaisuudet, hieno sisustus, puhelimen bluetooth toimiin todella hyvin. Eipä tarvitse pidellä erillistä laitetta korvassa...Tietyllä tavalla korisuunnittelussa on havaittavissa vanhahtavia piirteitä, mutta muutaman vuodenkaan ikäinen jagge ei kuitenkaan näytä vanhalta. Kori kestää varmaan aikaa. Toivottavasti auto on yhtä vähävikainen kuin edeltäjä oli (Lexus). Kun on tottunut hienoon autoon on aika vaikeaa hypätä tavalliseen mosseen....koska joudun olemaan tienpäällä säännöllisesti niin ajamisen pitää olla mukavaa. Jaggen vakkari on helppotoiminen ja toimii hyvin....Katsotaan ajan kanssa miten kissä kestää.....Kori muuten kannattaa ruostesuojata heti silla tehtaan jäljiltä pohjassa ei ole yhtään mitään.. Pitäähän turkin olla kunnossa. Kaipaan muidenkin kissan omistajan kommentteja omasta katistaan


      • SuperEight

        Minä en ainakaan tajua, miksi lähtivät arvokasta Brändiä pilaamaan pikkuautoilla.
        Tottakai kyseessä on raha, mutta millä hinnalla?
        Isompien laatuautojen Brändi kärsii kun tuotteesta tehdään halpisversioita.
        Taas tuodaan se esimerkki, Rolls Royce. Rolssikin saisi pikkuautoja varmaan kaupaksi, mutta ei lähde riskeeraamaan laatutuotettaan.


    • Tervoma2
      • jaggeonjaguar

        Juu, on ollut autona jo pitkään Jaguar.
        Ei vois mukavampaa autoilu olla.
        Kaikki varusteet ja jopa tuulilasin lämmittin.
        Hyvin autoili ilman mutta kun se on, ei enää halua luopua.
        Nahkaa ympäriinsä.
        Tehoa ja pientä kulutusta.
        Makeaa näköä ja kateutta liian monilta, se ainoa miinus.
        Mutta kun tienaa hyvin ja haluaa nauttia autoista ja naisista, niin miksei!
        HS viime lauantaina, Jaguar vähävikainen.
        Itselläni ei mitään vikoja.


      • Jaggemimmi2
        jaggeonjaguar kirjoitti:

        Juu, on ollut autona jo pitkään Jaguar.
        Ei vois mukavampaa autoilu olla.
        Kaikki varusteet ja jopa tuulilasin lämmittin.
        Hyvin autoili ilman mutta kun se on, ei enää halua luopua.
        Nahkaa ympäriinsä.
        Tehoa ja pientä kulutusta.
        Makeaa näköä ja kateutta liian monilta, se ainoa miinus.
        Mutta kun tienaa hyvin ja haluaa nauttia autoista ja naisista, niin miksei!
        HS viime lauantaina, Jaguar vähävikainen.
        Itselläni ei mitään vikoja.

        Korvien välistä ainakin löytyy.
        Kateutta ja hyviä tienestejä..... voi että, sitä ollaan oikea herrasmies.
        Ei herrasmiehet kehuskele kateudella eikä tienesteillä.
        Tulee hyvää kuvaa Jaguaristeista noilla lausunnoilla.


    • jagge 2,2

      Olin tuossa jo aiemmin kirjoittanut kokemuksia x-typestä. Tässä lisää: Vikoja ei vielä ole ollut. nyt mittarissa
      93 000tkm. Ei ole edes polttimoa tarvinnut vaihtaa. Olen tätä ihmetellyt jo aika monelle joten varmsti murphyn
      laki kohta kostaa. Ainoa asia joka harmittaa on rengas melu. Tosin vaadin jo täydellistä äänettömyyttä. Talvi renkaan vähän häiritsee....
      ennen alla oli continentalin 224/45/17. nyt Bridgestone 215/55/17. Aiemmasta kokemuksesta voin suositella continentaleja. vaikka edelliset oli matalemmat, niin oli silti myös hiljaisemmat. tämä continnen hiljaisuus on
      kylläkin todettu aikaisemmassakin autoissa. Britgestonejen melu väliin ottaa päähän. joko kohta meen ostamaan uudet renkaan tai vaihdan auton... Jagge on ollu niin laatu peli että seuraava auto on ehdottomasti
      samaa merkkiä joko XF tai XJ riippuen siitä kumpi ensin kohdalle sattuu

      • Stype

        Nokia WR kitkat. Sitten se kulkee kuin ilmassa. Ei mitkään kilparenkaat tietenkään mutta kestävät 250km/h.


      • "tiedosta"
        Stype kirjoitti:

        Nokia WR kitkat. Sitten se kulkee kuin ilmassa. Ei mitkään kilparenkaat tietenkään mutta kestävät 250km/h.

        Onko sinulla nuo renkaat omassa X-tpessäsi? Onko joskus ollut? :)
        Vai mistä tiedät?
        Sen verran voisi korjata, että X-type ei siis ole kilpa-auto ole, ei sinne päinkään, eikä sen renkaiden todellakaan täydy "kestää" lähellekään 250 km/h...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      137
      1380
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      163
      872
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      746
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      152
      746
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      604
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe