ROACCUTAN 13 vuotiaalle?

Nimetön

Tää roaccutan on siis käsittääkseni vahvin aknelääkkeistä?
Niin, roa kuurillahan pitää käydä jossain maksatesteissä yms?
Ku oon ite 13 vuotias ja mul on aika paha akne :( nii voiko tälläst roaccutan kuurii ottaa vai onkse liian vahva mulle? Oon nyt sellasel kuuril et käytän differin geelii ja syön jtn pillereit jotka ei oo kuitenkaa nii vaikuttavii ku roa. jotenn..?

8

2736

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta_Löytyy

Jos aknesi on mielestäsi paha, suosittelen Roa-kuuria ja mielummin näin talven alla(ei pala iho niin helposti kuin kesällä).

Roassa on kuitenkin omat haittavaikutuksensa, joihin kannattaa tutustua. Muista, että Roa ei välttämättä auta pysyvästi eli ei kannata odottaa liikoja lääkkeeltä. Selvää helpotusta se kylläkin tuo akneen, vaikkei välttämättä parantaisi pysyvästi!

Koska olet vielä noin nuori, sinä voit pelastaa ihosi rumilta aknearvilta! Olisipa joku kertonut minullekin Roasta tuossa iässä, ei olisi arpia ;)

• Uncut

saa Roaccutania, vaikka akne olisi kuinka paha. Sitä ei määrätä kasvuiässä oleville ja sinä kuitenkin mitä ilmeisimmin haluat kasvaa vielä. Ehkä muutaman vuoden päästä sitten.

• ja ehkä kannattaaki

kannattaa ainaki käyä ihotautilääkärillä, miulla alko kuuri melkein heti ku olin just täyttäny 14, nyt oon viistoista, aika lailla vuos alkaa olla kuurin alkamisesta ja iho on lähes täysin tasanen mut jälkiä näkyy vielä.. sivuvaikutuksetki jäi melkeestää siihen et huulet kuivu aivan valtavasti, samoin iho muutenki ja kuurin jälkee iho punotti aika lailla.. siin on se huono juttu, et lääkäri sano et akne saattaa ehtii uusiutumaa ku näin nuorena kuurin söi muttei läheskää niin pahana.. nii ja mieti nyt miten hienoo tää on, vuos sitte naama oli täynnä jos minkälaista finniä ja näppylää, nyt kuurin jälkee (loppu toukokuussa) on tullu ehkä 5 finnii (pientä, hävii nopeesti)

• lisäys..

ni ja ei kannata kuitee sit jos kuurin alotat ni lannistuu siitä jos ei heti vaikuta, olin syöny kuurii kaks kuukautta ja ei mitää parannusta, lääkäriki sano jo että taian olla niitä harvinaisii tapauksii joille lääke ei auta mut kuuri silti jatku ja alko lääkekki lopult vaikuttaa, sit se vaikuttiki nopeesti.. kolmes kuukaudes parani iho oikeestaa tosi hyväks :) kokeile ihmeessä jos et haittavaikutuksia liikaa pelkää, ne voi olla pahat tai sit ne voi olla lähes olemattomat.

• Hujoppi
        lisäys.. kirjoitti:

ni ja ei kannata kuitee sit jos kuurin alotat ni lannistuu siitä jos ei heti vaikuta, olin syöny kuurii kaks kuukautta ja ei mitää parannusta, lääkäriki sano jo että taian olla niitä harvinaisii tapauksii joille lääke ei auta mut kuuri silti jatku ja alko lääkekki lopult vaikuttaa, sit se vaikuttiki nopeesti.. kolmes kuukaudes parani iho oikeestaa tosi hyväks :) kokeile ihmeessä jos et haittavaikutuksia liikaa pelkää, ne voi olla pahat tai sit ne voi olla lähes olemattomat.

Voit myös jäädä koko loppuelämäksesi keskenkasvuiseksi, kivaa.

• Kokemusta_Löytyy
        Hujoppi kirjoitti:

Voit myös jäädä koko loppuelämäksesi keskenkasvuiseksi, kivaa.

A-vitamiinilla, jonka johdannainen Roa on, sattuu löytymään se yksi aika ilkeä sivuvaikutus. Roa VOI sulkea luunpäiden kasvun. Yksilöllistä, mutta kannattaa ottaa huomioon.

Kannattaa ensin kokeilla Basironia, nimenomaan sitä joka jätetään naamalle yön ajaksi, ei pesu-versiota. Pitäisi auttaa kuukauden sisällä merkittävästi. Jos ei auta, niin mieti Roa-kuuria.

• roanpopsija

roccutania ei todellakaan määrätä sinun ikäisellesi! juuri siksi kun olet kasvuiässä vielä ja toinen syy on ettei noin tujua lääkettä määrätä MURROSIKÄISEN AKNEEN.

• roacuttan13v

tää on tosi vanha keskustelu mut jos joku tarvii vastausta tohon kysymykseen nyt myöhemmin niin kerron nyt ite. Mä oon siis just nyt roa kuurilla ja oon 13 vuotias. Kävin vain iholääkärillä ja se ehotti e-pillereitä ja antibiootteja tai tätä roaccutan kuuria. päätin sit mennä täl roa kuurilla koska antibiooteissa on se että akne luultavasti tulee vielä takaisin antibiotti kuurin jälkeen. Eli 13 vuotiaalle voi antaa roa kuurineikä mun iholääkäri sanonu mitään mistään lyhytkasvuisuudesta tai mistään. ja joo roaa ei yleensä annetta murrosiän akneen mut mulla on perinnöllinen akne nii sain sit sen kuurin nyt 6 kuukaudeksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      129
      4086
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      323
      2096
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1831
    4. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1790
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1750
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      439
      1691
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      453
      1544
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      53
      1302
    9. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1276
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      452
      1256
    Aihe