epätietoinen

v.v.

hei

haluaisin fakta tietoa mitä tarkoittaa top, bottom ja vers. työkaverini joka ei takuulla tunne edes yhtään homoa julisti kahvipöydässä että kaikki homot harrastavat seksiä niin että kumpikin on antavana/saavana osapuolena.. oman vaillinnaisen käsitykseni mukaan näin ei ole. olisiko joku ystävällinen ja valottaisi minua epätietoista?

17

10749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Micke880

      On sellasii homoparei, joil ei oo selkeetä roolii, eli ne voi ihan hyvin toimii sekä antavana et saavana osapuolena. Mut sit on sellasiiki homoparei, joil on selkeet roolit; toinen bottom, toinen top.

      Top= paneva osapuoli
      Bottom=pantava osapuoli
      Vers.=paneva et pantava osapuoli, vähän vaihdellen.

      Oliks täst apuu?

      • v.v.

        kaunis kiitos. kyllä riitti vastaukseksi. olin ja olen itse ajatellut että noin se menee, mutta en ollut varma. huomenna aamulla saan loistaa faktatiedollani kahvipöydässä... :)


      • Olen aina miettinyt omaa haluani olla bottom asemassa. Jos joudun top tekijäksi niin kiinnostus tahtoo lopahtaa. Tavallaan asemani ja roolini leikissä on tärkeänpi kuin kumppanin sukupuoli.


    • Boyodd

      On myös paljon homoja, joiden seksielämässä top/bottom -jako ei ole merkityksellinen, sillä läheskään kaikki eivät pidä anaaliseksistä.

      • Micke880

        Ei tietenkään kaikki homoparit tykkää anaaliseksist... On paljo muitaki tapoi.


      • Oon luullut, että sitä kun

        työnnetään suuhun?


      • Micke880
        Oon luullut, että sitä kun kirjoitti:

        työnnetään suuhun?

        Anaaliseksi on sitä, et kyrpää työnnetään perseeseen... Suuseksi (oraaliseksi) on sitä, et kyrpää työnnetään suuhun ja otetaan (ehkä) sen toisen mällit suuhun.


    • korjata

      Tuo jako eri termein tuli selväksi vastauksista, mutta todellisuuden käytäntöä on kyllä pakko oikaista. Minun käsitykseni mukaan suurin osa homorakastavaisista harrastaa anaaliseksiä. Miksi, koska toiseen ihmiseen työntyminen on sitä läheisyyden huippua, joka kahden ihmisen välillä voi olla. Näin se on heteroillakin. Edelleen suurin osa on selkeästi joko top-tyyppiä tai btm-tyyppiä. Vähemmistö on versatile-tyyppiä.

      • h.homo

        >Minun käsitykseni mukaan suurin osa >homorakastavaisista harrastaa anaaliseksiä.

        Kyllä se näin on vaikka jotkut yrittävät muuta väittää.


      • Josuan

        Kyllä. Suurin osa homomiehistä harrastaa ainakin joskus anaaliseksiä. Tutkimusten mukaan vain kolmannes tai neljännes homomiehistä ei ole koskaan harrastanut sitä. Vaihtelee toki hieman alueittain. Tutkimustietoa löytyy, jos vaivautuu etsimään.


    • kokeilunhaluinen12

      itse olen ainakin sellainen homo joka ei välitä seksistä enkä halua ottaa suihin ja jos harrastetaan anaaliseksiä niin sitten kummatkin panee tosiaan mutta muuten en. ja siis haen miehiltä pusuja haleja rakkautta

    • Jeppuboy

      Alkuviikosta amiksessa muutama jätkä edelliseltä kurssilta huomasi tiukat laikutetut farkkuni,
      kuplapepun ja Catmandon nilkkurit. Yksi huomautti, että: "Siis, joko sulla on se poikaystävä?"

    • Outi_Sinuiksi-palvelu

      Hei!

      Asia on juuri näin kuin ensimmäinen vastaaja kirjoitti. Olisi kuitenkin hyvä joskus kokeilla toistakin roolia, vaikka ei itse kokosi olevansa kovin versatile. Näin saa kokemuksen siitä, millaista on olla toisessa roolissa. Itseään ei kannata lokeroida kovin tiukkaan, että voisi kokea uudenlaisia elämyksiä.

      Tutkimusten mukaan 90% homomiehistä on saanut orgasmin anaaliyhdynnässä. Heteroilla luku on 25% (tutkimus ei kuitenkaan kerro, onko kyseessä ollut miehen työntyminen naisen anaaliin vai naisen työntyminen mieheen strap on -dildolla, jolloin on kyseessä pegging) ja lesboilla 40%. Homomiehet ovat siis ainakin kokeilleet anaaliseksiä kaikkein eniten. Jos kuitenkin ajatellaan ylipäätään yhdyntöjä (anaaliin tai vaginaan), niin niitä on homomiehillä vähiten verrattuna muihin ryhmiin. Tämä johtunee siitä, että homoseksuaalien seksitavat ovat yleisesti ottaen monipuolisempia kuin heterojen ja seksikokemus voi olla hyvin tyydyttävä ilman anaaliyhdyntääkin.

      https://www.researchgate.net/publication/314658729_Not_All_Orgasms_Were_Created_Equal_Differences_in_Frequency_and_Satisfaction_of_Orgasm_Experiences_by_Sexual_Activity_in_Same-Sex_Versus_Mixed-Sex_Relationships

      https://web.archive.org/web/20131021062010/http:/www.klbresearch.com/KLB_Research/Research_files/Holmberg & Blair JSR Vol 46 Iss 1 2009.pdf

      Jos asia herättää lisää kysymyksiä tai tarvetta keskusteluun voi soittaa valtakunnalliseen Sinuiksi-palveluun päivystysaikana ma ja to klo 19-21 puh. 044 300 2355.

      Yst. terv. Outi Santavuori, seksuaaliterapeutti
      www.sinuiksi.fi

    • tavallista

      Kiitos asiallisesta vastauksesta. Ennen oli myynnissä yksi Kalle-lehti kerrallaan ja vanhoja
      numeroita ei ollut helposti saatavissa. Tavallisten homojen
      seksitavoista saa kuka tahansa kuvan esim. US Videosta. Viikkokin ilman seksiä on pitkä aika. Toisaalta digitalisaatio on tuonut infoa homoille itselleen. Nuorilla homoilla on nähtävissä bubble butt muoti, johon kuuluu lihaksikkaat reidet ja treenatut pakarat. Poikakaverin poissa ollessa seksiä
      korvataan monipuolisesti leluilla.

      • xxxxxf

        Ja korvataan myös pikapanoilla vieraan kanssa


      • seksuaalikasvattaja

        Nuoren bottomin alistettu rooli on tietyissä olosuhteissa vaan hyväksi havaittu. Jokaisen oma asia. Ei kulu aika pahantekoon.


      • domdom

        Jokaisen bottomin taustalla on melkoisella varmuudella dominoiva
        yh-äiti, joka päättää kaikesta. Alistuvan homouden avulla voi aikuistua vähitellen.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1779
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1694
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1525
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1521
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe