voiko kurssin jättää kesken?

opiskelija,HY

Siinäpä se kysymys olikin..

Plus, olenko liian laiska, kun mulla on kaksi (tai oikeastaan kolme, joista kolmannen haluaisin jättä pois) laskarit sisältävää minulle työlästä kurssia, enkä jaksaisikaan kolmatta. Opintopisteitä kertyisi tarpeeksi ilman tuota kurssiakin, mutta kun kaikilla muillakin tuntuu olevan jotain ekstraa..

Olen siis ensimmäisen vuoden opiskelija.

7

5874

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsestäänselvyys

Kaikki kurssit voi jättää kesken ja suorittaa sitten "seuraava" vuonna.

Itse olen tällä hetkellä 5 vuotta opiskellut fysiikkaa ja vieläkin on pari ensimmäisen vuoden pakollista kurssia suorittamatta, ajattelin käydä ne ensi vuonna, jos minulla vain on tarpeeksi aikaa.

• opiskelija,HY

voiko osallistumisensa perua kokonaan? Sitä oikeastaan tarkoitin.

• It's simple

Hei, as an simple advice: Don't stop it and move your a**. You are just in your first year, any decision gonna affect your whole career, so motivate yourself and stop dreaming!

• opiskelija,HY

jos se "ylimääräinen" kurssi tuottaa liikaa vaivaa, ne peruskurssit jota käyn, kärsii, ja oppiminen tulee olemaan jatkossakin hankalaa? Tai jos palan loppuun? Kun haluaisin edes viikonloput pitää suht vapaina. Se kurssi tulisi olemaan TODELLA työläs koska luennoitsija vaan juoksee asiat läpi enkä oikein ehdi ymmärtää mitään.
        Ja voinhan käydä sen myöhemmin jos haluan?

• siitä vaan
        opiskelija,HY kirjoitti:

jos se "ylimääräinen" kurssi tuottaa liikaa vaivaa, ne peruskurssit jota käyn, kärsii, ja oppiminen tulee olemaan jatkossakin hankalaa? Tai jos palan loppuun? Kun haluaisin edes viikonloput pitää suht vapaina. Se kurssi tulisi olemaan TODELLA työläs koska luennoitsija vaan juoksee asiat läpi enkä oikein ehdi ymmärtää mitään.
        Ja voinhan käydä sen myöhemmin jos haluan?

Sen kun vaan jätä kurssin pois. Jos olet ilmottautunut siihen, perut ilmottautumisen. Niin helppoa se on yliopistossa! Eikä varmasti tule kukaan perään kyselemään. Muutenkin yliopistossa kannattaa aina priorisoida = panostaa kursseihin jotka ovat oikeasti tärkeitä.

• lukukautta...

Ei ole ollut yhtään lukukautta, etten olisi jättänyt paria kurssia pois. Jakson alussa on aina sellainen into, että otan tämän, tämän ja tämän kursin, sitten parin viikon päästä huomaa, ettei jaksakaan tehdä kotitehtäviä tai käydä luennoilla (erityisesti jos luennoitsija on aivan perseestä), sitten jätetään tylsin kurssi pois, jne.. Ennätys oli, että jakson lopussa ei enää ollut yhtään kurssia jäljellä :), kävin silloin uusimmassa vain yhden vanhan kurssin.

Toinen ärsyttävä tapa on käydä koko kurssin loppuun, mutta sitten jättää menemättä tenttiin. Ei jotenkin jaksa lukea tenttiin eikä viitsi mennä valmistumattakaan. Tuollaisia kursseja mulla kymmenisen kappaletta, ehkä joskus vielä jaksan uusia nekin.

Niin ja sitten kesäyliopisto, joka kesä ilmoittaudun yhdelle/parille kurssille, mutta tähän mennessä en ole yhtään jaksanut suorita loppuun...

T: 6-vuoden ikiopiskelija.

• samaaa

Mulla ihan samanlaista meininkiä vaikka vasta 3. vuosi onki menossa.

KAIKILLE TIEDOKSI ETTÄ OPISKELUIHIN KANNATTAA SUHTAUTUA MÄÄRÄTIETOISESTI JOS MEINAA VALMISTUA JOSKUS.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      215
      2856
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      129
      2780
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1796
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      237
      1352
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      67
      1351
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1108
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1011
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      876
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      843
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      833
    Aihe