Siinäpä se kysymys olikin..
Plus, olenko liian laiska, kun mulla on kaksi (tai oikeastaan kolme, joista kolmannen haluaisin jättä pois) laskarit sisältävää minulle työlästä kurssia, enkä jaksaisikaan kolmatta. Opintopisteitä kertyisi tarpeeksi ilman tuota kurssiakin, mutta kun kaikilla muillakin tuntuu olevan jotain ekstraa..
Olen siis ensimmäisen vuoden opiskelija.
voiko kurssin jättää kesken?
7
5287
Vastaukset
- itsestäänselvyys
Kaikki kurssit voi jättää kesken ja suorittaa sitten "seuraava" vuonna.
Itse olen tällä hetkellä 5 vuotta opiskellut fysiikkaa ja vieläkin on pari ensimmäisen vuoden pakollista kurssia suorittamatta, ajattelin käydä ne ensi vuonna, jos minulla vain on tarpeeksi aikaa.- opiskelija,HY
voiko osallistumisensa perua kokonaan? Sitä oikeastaan tarkoitin.
- It's simple
Hei, as an simple advice: Don't stop it and move your a**. You are just in your first year, any decision gonna affect your whole career, so motivate yourself and stop dreaming!
- opiskelija,HY
jos se "ylimääräinen" kurssi tuottaa liikaa vaivaa, ne peruskurssit jota käyn, kärsii, ja oppiminen tulee olemaan jatkossakin hankalaa? Tai jos palan loppuun? Kun haluaisin edes viikonloput pitää suht vapaina. Se kurssi tulisi olemaan TODELLA työläs koska luennoitsija vaan juoksee asiat läpi enkä oikein ehdi ymmärtää mitään.
Ja voinhan käydä sen myöhemmin jos haluan? - siitä vaan
opiskelija,HY kirjoitti:
jos se "ylimääräinen" kurssi tuottaa liikaa vaivaa, ne peruskurssit jota käyn, kärsii, ja oppiminen tulee olemaan jatkossakin hankalaa? Tai jos palan loppuun? Kun haluaisin edes viikonloput pitää suht vapaina. Se kurssi tulisi olemaan TODELLA työläs koska luennoitsija vaan juoksee asiat läpi enkä oikein ehdi ymmärtää mitään.
Ja voinhan käydä sen myöhemmin jos haluan?Sen kun vaan jätä kurssin pois. Jos olet ilmottautunut siihen, perut ilmottautumisen. Niin helppoa se on yliopistossa! Eikä varmasti tule kukaan perään kyselemään. Muutenkin yliopistossa kannattaa aina priorisoida = panostaa kursseihin jotka ovat oikeasti tärkeitä.
- lukukautta...
Ei ole ollut yhtään lukukautta, etten olisi jättänyt paria kurssia pois. Jakson alussa on aina sellainen into, että otan tämän, tämän ja tämän kursin, sitten parin viikon päästä huomaa, ettei jaksakaan tehdä kotitehtäviä tai käydä luennoilla (erityisesti jos luennoitsija on aivan perseestä), sitten jätetään tylsin kurssi pois, jne.. Ennätys oli, että jakson lopussa ei enää ollut yhtään kurssia jäljellä :), kävin silloin uusimmassa vain yhden vanhan kurssin.
Toinen ärsyttävä tapa on käydä koko kurssin loppuun, mutta sitten jättää menemättä tenttiin. Ei jotenkin jaksa lukea tenttiin eikä viitsi mennä valmistumattakaan. Tuollaisia kursseja mulla kymmenisen kappaletta, ehkä joskus vielä jaksan uusia nekin.
Niin ja sitten kesäyliopisto, joka kesä ilmoittaudun yhdelle/parille kurssille, mutta tähän mennessä en ole yhtään jaksanut suorita loppuun...
T: 6-vuoden ikiopiskelija.- samaaa
Mulla ihan samanlaista meininkiä vaikka vasta 3. vuosi onki menossa.
KAIKILLE TIEDOKSI ETTÄ OPISKELUIHIN KANNATTAA SUHTAUTUA MÄÄRÄTIETOISESTI JOS MEINAA VALMISTUA JOSKUS.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113585MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691896Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja621014Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768