erilainen pakkoajattelu

huhuuuhulluko

eli tosiaankin kyse on pakkoajattelusta, mutta ei tosiaankaan semmosesta, että miettisin onko hella päällä, onko ovet kiinni.. vaan "elän" niinkuin mielikuvitusmaailmassa. minulla on ollu tämä yli 10-vuotta. eli mielikuvitusmaailmaani kuulu samat henkilöt ja sitten kuvittelen aina että mitä ne tekee ja eläydyn myös heidän tekemisiin, tunteisiin ja puhumiseen. Eli jos joku ulkopuolinen näkisi minut silloin, niin varmasti toteaisi hulluksi.. yksin juttelee jollekkin mielikuvitus olennolle.

pelkään että tämä muuttuu niin pahaksi että en enää tajua mikä on totta ja mikä on mielikuvitusta

olen käynyt nuorempana pari kertaa lääkärillä, hän ei ole koskaan kuullukkaan tämmösestä tapauksesta ja anto kouraan unilääkkeitä että voin nukkua... lopetin käynnit siihen.

välillä on todella vaikeaa kun saatan olla illat pitkät-yömyöhään tässä mielikuvitusmaailmassa ja silti pitäis jaksaa tehä töitä myös

mitä tehdä, onko jollain samanlaisia ongelmia??

6

1287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ystäviä

      niitä löytää helposti vaikka kansainvälisiltä nettifoorumeilta, jos osaa vähän englantia. zorpia tai multiply tai sonico (tää on tosin espanjaks)

      • huhuuuhulluko

        kavereita on ja harrastelen kaiken laista.. jos on uusi harrastus niin ei ole tätä ongelmaa että ajattelisin yht aikaa jotain muuta.. mutta ku harrastus alkaa tutummaksi, niin myös mieleni,ajatteluni siirtyy mielikuvitusmaailmaan ja silloin ajattelen liikaa
        ja kavereitten kans teen kaikkee kivaa..
        Eli jos minulla olisi koko valveilla olo aikana olisi joku tai jotain "mielekästä", jotain jossa pitäisi ajatella uusia ajatuksia, käyttää päätä.. niin silloin minulla ei olisi ongelmaa..
        yksin ollessani ajattelen liikaa


    • plussaa

      Ihan normaalia. Jokaisella menee joskus jutut sekaisin. Toiset eivät vaan sitä tajua. Se on plussaa, jos itse tajuat asian.

    • pahaa, eikä

      tarvitse pelätä, että ns. sekoaisit. Tai varmasti voi pelätä, mutta kun olet tiedostanut itsesi ja toivottavasti hyväksynytkin, niin asia ei tarvitse olla niin häiritsevä tai ahdistava.

      Itse olen ja edelleen elän ns. mielikuvitusmaailmassa, siihen liittyy eri elämäntilanteita, suhteita. Saatta toistaa samaa tilannetta, jonka on päässä luonut, niin monesti, että ahdistaa. Kyllä täytyy myöntää, että joskus on ollut vaikeuksia erottaa aitoa ja mielikuvituksesta. Kun joskus ollut liikaa omissa ajatuksissa ja eläytynyt asioihin niin voimakkaasti ja sitten kun on ns. kohdannut tilanteen oikeasti, siihen on pettynyt tai sitten muuten vain hämillään.

      Olen itse taide-alalla mikä on siis mahtava asia minun kohdallani, meinaan että siinä eläytymiskyky yms. ovat minun voimavarani. Oletko itse ajatellut luoda, tehdä taidetta? Vaikka ihan vain harrastukseksi : )

      Ehkä yksi hyvä keino olisi jos pääsisit keskustelemaan asiasta. Tai ihan muutenkin elämästäsi vaikka psykologille kerran viikossa. Koska tämä mielikuvitusmaailma on varmaan vain yksi sun "oireista". Voisit ihan avoimesti puhua, menneisyydeestäsi ja tulevasta.
      Toki täälläkin voi puhua, mutta usein jää jutut pintapuolisiksi, tai mustavalkoisiksi. Mikä on inhimillistä, koneenhan välityksellä tässä sitä ollaan.

      Voimia ja rohkeutta!

    • ahdistun

      äh, kirjoitin tähän oman tekstini, samanlainen ongelma, mutta en tiedä kehtaanko julkaistakaan. haluaisin myös kovasti tietää miten tämän saisi loppumaan?? jotain muuta kuin että etsi oikeita kavereita. tiedän että johtuu ehkä osin siitäkin, mutta mullakin on niitä jo. olisi kiva myös jos kohtalon tovereihin voisi tutustua ja keskustella aiheesta kahden jossain, vaikka vaihtaa s.posteja.

      • ahdistun

        ja tämä olikin aika vanha keskustelu, mutta toivottavasti on joitain muitakin tänä päivänä tästä kärsiviä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      188
      1512
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      27
      1237
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      313
      1153
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1094
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      98
      967
    6. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      105
      950
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      131
      948
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      932
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      61
      910
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      86
      885
    Aihe